Työpaikkaihastuksen pyytäminen ulos
Olen ihastunut työpaikan naiseen ja ajattelin pyytää häntä ulos (sähköpostilla, koska etätyö). Mitä mieltä olette, eritoten naiset?
Kommentit (111)
Voithan myös Skypen tai Teamsin kautta laittaa viestiä? Kysyä vaikka apua tai mielipidettä johonkin juttuun ja sitten kysyä että hei, toivottavasti et ota nyt tätä outona, mutta haluisitko lähteä mun kanssa ulos/syömään/vaihtamaan kuulumisia/tutustumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono idea.
Minuun ihastunut mies työpaikalta pyysi kasvotusten mukaan urheilemaan. Lähdin koska tykkään lajista. Jos olisin kieltäytynyt niin tilanne olisi silti ollut ok, enhän olisi kuin kieltäytynyt yhteisestä tekemisestä ja välimme olisivat silti suht normaalit.
Jos taas ap:n nainen kieltäytyy sähköpostin välityksellä niin se on kuin mustaa paperilla, virallista ja kiusallista teille molemmille.Sit vaan deletoi sähköpostin ja jatkaa elämää. Kyllä se unohtuu. Ei kukaan tällaista jää vatvomaan kuukausitolkulla, ellei ole todella huonoitsetuntoinen ja silloinkin sitä juttua vatvoo vain asianomainen itse.
Meinasin sanoa samaa, että näppäimistössä on sellainen del-painike 😂
Ja juuri kuten sanoit, jos pakit tulee, niin ei se maailmaani kaada. Tietenkin harmittaisi, mutta jäisin eloon.
Ap
älä ota sitä riskiä. ensin saat potkut ja sitten akka vie rahasi #metoo voimistuneena
Mutta siis miten olet ajatellut että toi suhde voi toimia kun olette samassa työpaikassa? Näette toisianne ihan koko ajan.
Heti kun ap kertoo laittaneensa viestiä, ryntään tarkistamaan oman sähköpostini.
-hopeless romantic
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis miten olet ajatellut että toi suhde voi toimia kun olette samassa työpaikassa? Näette toisianne ihan koko ajan.
Työpisteistämme ei ole näköyhteyttä, joten näkisimme toisemme ehkä sattumalta kahvinhakureissulla tms.
Ihan wörkkivä idea.
Kunpa joku pyytäisi minuakin kaffille..
Vierailija kirjoitti:
Heti kun ap kertoo laittaneensa viestiä, ryntään tarkistamaan oman sähköpostini.
-hopeless romantic
Mahtavaa 😂
Mutta tässä saattaa kyllä jokin aika vierähtää..
Ap
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi lähteä ulos työpaikan miehen kanssa, ellei tämä olisi selkeästi eri osastolla/kerroksessa/yksikössä.
Lähimmät kollegat ja lähimmät sidosryhmäkollegat pitäisi yrittää sulkea kiinnostuksen ulkopuolella.Työpaikkajutuissa on se huono puoli, että suhteen loppuminen muuten kuin yhteisymmärryksessä voi aiheuttaa merkittäviä haittoja molemmille.
Työskentelemme eri yksiköissä. Tuossa vikassa on hyvä pointti. Voin puhua vain omasta puolestani, mutta olen hyvin draamaa karttava ihminen, joten luulen, ettei minun osalta olisi ongelmaa mahdollisen eron yhteydessä.
Ap
Minun mielestä on täysin ok etsiä rakkautta ja tehdä asioita sen eteen. Itse olen lähestynyt myös kerran sähköpostilla miestä ja sain myöntävän vastauksen. Käytiin kerran treffeillä, useista syistä (välimatka, matkustustyö, lapset, ei ehkä kuitenkaan täydellinen match) ei saatu enää toisia treffejä järkättyä ja homma ei edennyt. Oli kuitenkin ihan hyvä kokemus.
Vierailija kirjoitti:
No, tekisin treffikutsun sijaan näin, jos et ole varma onko vastapuoli kiinnostunut: kerrot, että pää räjähtää etätyöskentelyyn ja kiinnostaisiko lounas tai joku kävely, torikahvila tms., jossa voisi vaihtaa kuulumisia naamatusten.
Tämä on ainut hyvä ehdotus jos haluat treffeille ehdottamasi sähköpostikutsun sijaan. Jos pyydät suoraan illalliselle etkä vielä tiedä miten nopea etenemistahti naiselle käy tai miten hän suhtautuu työtuttaviin, tilanne voi muuttua todella epämukavaksi teille molemmille. Virallisemmat illallistreffit myös luovat paineita antaa pakit/viedä juttu heti pitkälle. Jos käytte lounaalla/kahvilla, eivät paineet ole kummankaan puolelta niin suuret vaan jää tilaa tutustumiselle rauhassa. Lisäksi naisen on helppo kieltäytyä/suostua etkä sinä menetä kasvojasi eikä työvälinne mene pilalle. Jos nainen suostuu lounastapaamiselle/kahvikävelylle, voit sen jälkeen jatkaa kevyttä juttelua koneen kautta vaikka liittyen treffeihin ja katsoa lähteekö juttu luistamaan. Jos juttu luistaa, voitte mennä uudestaan samanlaisille "treffeille" ja vaikka myöhemmin ehdotta myös muuta tekemistä jos kaikki vaikuttaa lupaavalta. On parempi pelata varman päälle jotta nainen ei tunne oloaan vaikeaksi ja hän saa tarpeeksi tilaa selvittää haluaako hän hengata kanssasi. Voi olla, että hän haluaisi edetä nopeammin mutta haluatko ottaa sitä riskiä että teet ihastuksesi olon epämukavaksi? Kyllä hänenkin suunnaltaan tulee sitten viestejä/kiinnostusta jos hänelle sopii nopea tahti.
Toinen vaihtoehto on lisätä somessa ja alkaa tykkäilemään kuvista/kommentoimaan tarinoihin/laittamaan viestejä silloin tällöin ja katsoa syntyykö siitä keskustelua. Tämäkin kannattaa myöhemmin johtaa tuohon lounas/kahvijuttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä teidän välit on? Oletteko kavereita muuten ja jutelleet enemmän vai oletko kukaan tuijotellut ja itsekseen kehitellyt ihastuksen?
Jos olette jutelleet ja tunnette toisenne jo jotenkin niin mikä ettei. Jos tuommoinen tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta niin mä ainakin perääntyisin.
Olemme olleet hieman tekemisissä, mutta ei paljoa. Emme työskentele yhdessä. Kumpikaan ei ole esimiesasemassa, vaan olemme "vertaisia".
Ap
Onko sinulla pienintäkään syytä olettaa, että kiinnostus olisi molemminpuolinen?
No siis, ehkä parempi vastata että ei. Mutta voisiko kiinnostus herätä, jos itse osoitan kiinnostukseni?
Ap
Kannattaa kysyä!
Mä olen just miettinyt yhtä miespuolista työkaveria samalla tavalla.
Pyydä vaan, et menetä mitään.
Itse ajattelen myös että ehkä se kiinnostus herää jos pyytäisi ulos ? Ja miksi et pyytäisi ?
Olen aivan varma että tiedän kuka tätä kirjoittaan. Kerropas alkaako tämän sun ihastuksen nimi S:llä? :)
Perjantai olisi hyvä päivä laittaa viestiä..
Vinkvink ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma että tiedän kuka tätä kirjoittaan. Kerropas alkaako tämän sun ihastuksen nimi S:llä? :)
Huh, säikyin. Mutta ei valitettavasti ala :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voitko kertoa, millä kirjaimella? 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä teidän välit on? Oletteko kavereita muuten ja jutelleet enemmän vai oletko kukaan tuijotellut ja itsekseen kehitellyt ihastuksen?
Jos olette jutelleet ja tunnette toisenne jo jotenkin niin mikä ettei. Jos tuommoinen tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta niin mä ainakin perääntyisin.
Olemme olleet hieman tekemisissä, mutta ei paljoa. Emme työskentele yhdessä. Kumpikaan ei ole esimiesasemassa, vaan olemme "vertaisia".
Ap
Onko sinulla pienintäkään syytä olettaa, että kiinnostus olisi molemminpuolinen?
No siis, ehkä parempi vastata että ei. Mutta voisiko kiinnostus herätä, jos itse osoitan kiinnostukseni?
Ap
Ei, älä osoita. Heittäydy aina tilaisuuden tullen hänen kanssaan juttusille ja tutustu sitä kautta, älä pyydä treffeille. Siitä tulee vain äärettömän kiusallista teille molemmille.
Niin, tätä neuvoa kyllä noudattaisin mieluusti, mutta olemme tosiaan etätöissä ja koska meillä ei töiden puolesta ole juuri mitään yhteistyötä, niin varsinaisia tilaisuuksia ei oikein tahdo tulla.
Et tapaa häntä töiden puolesta, ette soittele, et tiedä hänestä mitään, hän ei ole osoittanut mitään mielenkiintoa sinua kohtaan => unohda koko juttu. Hän voi olla varattu, hän ei todennäköisesti ole millään tapaa sinusta kiinnostunut ja yhtäkkinen treffikutsu sähköpostilla on luultavasti parhaassa tapauksessa hänestä vain huvittava, pahimmassa friikkiä.
Vähän yllätti, miten negatiivisesti tähän suhtaudutaan täällä. Se, että olen valmis tekemään jotain ihastukseni eteen onkin näköjään hirveän huono juttu.
Ap
Yllätyit, mutta silti laitoit itse vaihtoehtoihisi vain huonoja + neutraalin?
Mut joo, mäkin yrittäisin tutustua ensin muulla tavalla. Kaverina. Vaikka onkin vaikeaa näissä olosuhteissa. En täysin tyrmäisi välttämättä tuota sähköpostiakaan, mut siinä on vaan paljon riskejä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei, älä osoita. Heittäydy aina tilaisuuden tullen hänen kanssaan juttusille ja tutustu sitä kautta, älä pyydä treffeille. Siitä tulee vain äärettömän kiusallista teille molemmille.
Niin, tätä neuvoa kyllä noudattaisin mieluusti, mutta olemme tosiaan etätöissä ja koska meillä ei töiden puolesta ole juuri mitään yhteistyötä, niin varsinaisia tilaisuuksia ei oikein tahdo tulla.
Et tapaa häntä töiden puolesta, ette soittele, et tiedä hänestä mitään, hän ei ole osoittanut mitään mielenkiintoa sinua kohtaan => unohda koko juttu. Hän voi olla varattu, hän ei todennäköisesti ole millään tapaa sinusta kiinnostunut ja yhtäkkinen treffikutsu sähköpostilla on luultavasti parhaassa tapauksessa hänestä vain huvittava, pahimmassa friikkiä.
Vähän yllätti, miten negatiivisesti tähän suhtaudutaan täällä. Se, että olen valmis tekemään jotain ihastukseni eteen onkin näköjään hirveän huono juttu.
ApYllätyit, mutta silti laitoit itse vaihtoehtoihisi vain huonoja + neutraalin?
Mut joo, mäkin yrittäisin tutustua ensin muulla tavalla. Kaverina. Vaikka onkin vaikeaa näissä olosuhteissa. En täysin tyrmäisi välttämättä tuota sähköpostiakaan, mut siinä on vaan paljon riskejä...
Nojoo, vähän kieli poskessa määrittelin vaihtoehdot...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoitko kertoa, millä kirjaimella? 🙈
Ehkä joskus olen valmis niin suureen askeleeseen. Vielä joskus...
Ap
Ja mitä jos se ei vaan koskaan vastaa tähän meiliin? awkward