Työpaikkaihastuksen pyytäminen ulos
Olen ihastunut työpaikan naiseen ja ajattelin pyytää häntä ulos (sähköpostilla, koska etätyö). Mitä mieltä olette, eritoten naiset?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä meno ap? :)
Haluaisin ottaa neuvoista vaarin ja ensin lähestyä jonkin työasian merkeissä. Että jonkin yhteisen projektin kautta tutustuisi paremmin. Mutta kun sellaista ei vaan luontaisesti ole olemassa tai ainakaan ei tule mieleeni. En keksi, että minkä muun asian tiimoilta voisin olla yhteydessä... Tällä hetkellä näen vaihtoehtona vain suoran ulospyytämisen. Ja tästä on moni jo varoittanut, ettei ole hyvä idea...
ApPyydä suoraan :)
Niin, se on sitten se vika vaihtoehto. Mietin nyt kuitenkin vielä muita konsteja, etten pilaa koko hommaa säikäyttämällä. Varsinaisesti minulla ei ole mikään kiire asian kanssa. Odottakoon vaikka ensi kesään asti ;D
Kokemukseen perustuen ei kannata odottaa. Naisille on kokoajan kysyntää ja joku sen nappaa kun sinä vaan odottelet vielä sitä sopivaa tilaisuutta. Ehkä et sittenkään ole tarpeeksi kiinnostunut kun pystyt odottelemaan.
Kyllä olen. Tunnen itseni paremmin kuin sinä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpostilla 😂😂😂
Porvoossako olet hommissa?
Ööh, juurihan sanoin, että olemme etätöissä? Soitanko mieluummin?
Ap
Sähköposti parempi. Voi miettiä vastausta, jos tulee kovinkin puun takaa. Ja muutenkin parempi viestillä.
Jos se ei ole osoittanut jo kiinnostusta, ei sillä ole kiinnostusta. Turhaan nolaat itsesi.
Olin itsekin kerran kiinnostunut työkaverista ja kerroin tälle fiilikseni. Sain pakit ja työkaveri alkoi vältellä kohtaamisia töissä. Toisella kertaa taas työkaveri pyysi minua ulos ja vaikka torjuin kauniisti, suuttui ja alkoi kohdella tosi rumasti. Ei siis enää ikinä mitään työsuhdejuttuja minulle, sotkevat vain ammatilliset välit ja ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä teidän välit on? Oletteko kavereita muuten ja jutelleet enemmän vai oletko kukaan tuijotellut ja itsekseen kehitellyt ihastuksen?
Jos olette jutelleet ja tunnette toisenne jo jotenkin niin mikä ettei. Jos tuommoinen tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta niin mä ainakin perääntyisin.
Olemme olleet hieman tekemisissä, mutta ei paljoa. Emme työskentele yhdessä. Kumpikaan ei ole esimiesasemassa, vaan olemme "vertaisia".
Ap
Onko sinulla pienintäkään syytä olettaa, että kiinnostus olisi molemminpuolinen?
No siis, ehkä parempi vastata että ei. Mutta voisiko kiinnostus herätä, jos itse osoitan kiinnostukseni?
Ap
Omasta mielestä kyllä voi. Itse kiinnostuin eräästä miehestä, kun huomasin hänen kiinnostuneen minusta. Olimme olleet samassa paikassa säännöllisesti, olin kyllä tietoinen että hän on siellä mutten ollut häneen sen enempää kiinnittänyt huomiota. Kunnes huomasin hänen katselevan minua ja hymyilevän jne.
Sähköposti on huono monestakin syystä.
Jos lähestymisesi koetaan ahdistavana, siitä jää todistekin. Annat myös liian nörtin ja panostamattoman kuvan, voisithan lähettää saman sadalle naiselle. Sähköposti kertoo sun ajattelevan lähinnä itseäsi: sinä haluat yksisuuntaisesti pyytää treffeille, vastapuolen instant reaktio ei nappaa sen vertaa, että livenä kontaktoisit. Sähköposti myös on väistämättä jotenkin töksö (ellei tunne tosi hyvin), juuri sen kaksisuuntaisuuden puuttuessa.
Paras ehdotus on se "pää hajoo etätöihin, mentäiskö lounaalle". Mieluiten soittona. Tsemppiä ja kerro sitten, miten meni!
Vierailija kirjoitti:
Sähköposti on huono monestakin syystä.
Jos lähestymisesi koetaan ahdistavana, siitä jää todistekin. Annat myös liian nörtin ja panostamattoman kuvan, voisithan lähettää saman sadalle naiselle. Sähköposti kertoo sun ajattelevan lähinnä itseäsi: sinä haluat yksisuuntaisesti pyytää treffeille, vastapuolen instant reaktio ei nappaa sen vertaa, että livenä kontaktoisit. Sähköposti myös on väistämättä jotenkin töksö (ellei tunne tosi hyvin), juuri sen kaksisuuntaisuuden puuttuessa.
Paras ehdotus on se "pää hajoo etätöihin, mentäiskö lounaalle". Mieluiten soittona. Tsemppiä ja kerro sitten, miten meni!
Lisäys. Siellä lounaalla sit kysyt, että miten tää korona on vaikuttanut hänen arkeensa. Eiköhän siinä mahdolliset siipat ja lapset selviä.
Tuskin kukaan varattu loukkaantuu ulos pyytämisestä vaan olisi imarreltu. Eri tavoissa esittää asia on hyvät ja huonot puolensa. Minustakin tuo lounaalle pyytäminen olisi paras idea.
Kyllä mun mielestä voit sähköpostilla kysyä. Olen nainen ja itse ainakin mielummin haluisin sähköpostilla, viestillä tmv. enemmin kuin kasvotusten ja puhelimessa. Varsinkin siinä tapauksessa jos et ole varma hänen kiinnostuksesta. Näin hän saa aikaa miettiä asiaa ja helpompi kieltäytyäkkin jos huonosti käy. Aina kannattaa yrittää koskaan ei voi tietää miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä voit sähköpostilla kysyä. Olen nainen ja itse ainakin mielummin haluisin sähköpostilla, viestillä tmv. enemmin kuin kasvotusten ja puhelimessa. Varsinkin siinä tapauksessa jos et ole varma hänen kiinnostuksesta. Näin hän saa aikaa miettiä asiaa ja helpompi kieltäytyäkkin jos huonosti käy. Aina kannattaa yrittää koskaan ei voi tietää miten käy.
Miksei sitä tunnustelua ja aikaa reagoida voisi antaa lounaan muodossa.
Binääritekniikka (passiivisuudesta suoraan töksäytykseen, ei siirtymiä) ei ehkä ole se paras. Ajattelen sen niin, että alkuvaiheessa ei pelkästään maksimoida "hyöty" vaan myös minimoidaan "riskit". Töksäyttämällä voi saada haluamansa mutta sillä voi saada tilanteen myös pysyvään umpisolmuun. Erityisen ikävä juttu kollegan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäys. Siellä lounaalla sit kysyt, että miten tää korona on vaikuttanut hänen arkeensa. Eiköhän siinä mahdolliset siipat ja lapset selviä.
Naisena en ole samaa mieltä tästä työkaverilounaalle pyytämisestä. Avoimesti kortit pöytään vaan. Jos kysyt kollega-tyyppiselle lounaalle, nainen ei voi kohteliaisuuden nimissä kieltäytyä. Hän saattaa kuitenkin itsekseen ihmetellä, miksi kaukaisempi työkaveri pyytää lounaalle. Tuo salailu tuo siihen sellaisen creepy-aspektin. Jos hän sanoo heti lounaan aluksi ”sain kyydin mieheltäni, se meni hoitamaan asioita tuohon lähistölle”, niin onko sinulla tarpeeksi työasioita juteltavana tämän ”kollegalounaan” ajaksi? Tunnelma voi olla outo.
Puhelin käteen ja ilmaiset kiinnostuksen ystävällisesti ja kivasti. Anna hänelle tilaa myös kieltäytyä, koska kyse on työkaverista. Jos hän kieltäytyy tai huomaatte myöhemmin, että homma ei toimi, muista sanoa ja sopia hänen kanssaan, että kaunoja ei kanneta ja käyttäydytään neutraalisti töissä puolin ja toisin.
Kokemukseen perustuen ei kannata odottaa. Naisille on kokoajan kysyntää ja joku sen nappaa kun sinä vaan odottelet vielä sitä sopivaa tilaisuutta. Ehkä et sittenkään ole tarpeeksi kiinnostunut kun pystyt odottelemaan.