Lapsilta kielletyt häät: Saako perheelliset loukkaantua?
http://howtobeabridezilla.blogspot.fi/2013/11/baby-talk.html
Ite en loukkaantuis, kun omasta kokemuksesta tiedän kuinka vittumaista oli, kun tuttavan lapsi alkoi parkua samaan aikaan kun alettiin sanoa vihkivaloja. Ja äiti ei tajunnut kantaa lastaan pihalle siinä vaiheessa!! Lapsettomia häitä ei viitsinyt järkätä, kun miehellä oli lapsia ennestään
Kommentit (208)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 00:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 00:04"]
Vihkiminen on joo ihan romanttista ja silleen, mutta ei se merkitse mitään sille hääväelle. Ne samat korulauseet kuullaan jokaisissa häissä, eikä kukaan niitä muista enää viiden minuutin kuluttua.
Joo, ei tarvitse nassikoiden kirkua kirkossa, ja normaali vanhempi kyllä pystyy siihen reagoimaan siten, että varsinaista häiriötä ei pääse syntymään. Silti se on mun mielestäni pienempi paha kuin ylineuroottinen prinsessasyndroomasta kärsivä morsian, joka kuvittelee, että hänen päivänsä prinsessana oikeasti jotenkin koskettaa muita, tai että kukaan jaksaa aikuisen ihmisen ympärillä liehua ihastelemassa ja ihmettelemässä.
Lähtökohtaisesti mulle on ihan sama millaiset häät kukin pitää. Jotenkin toivoisi vaan ihmisten olevan vähän... kypsempiä ja rennompia. Ei varmaan kannata veivata niitä häitä vuosikausia, jos ne on sitten niin helvetin herkät epäonnistumaan, ja hirveät paineet kaikilla, eikä lopulta kenelläkään kivaa.
[/quote]
Siis ketä häissä pitäisi sitten juhlia, jos ei morsianta? Muutenkin vaikutti, ettei sua kiinnosta paskaakaan kenenkään häät eli tee vain kaikille palvelus ja äläkä mene pilaamaan niitä murjottamalla
[/quote]
Sulhasta? Eihän ne mitkään morsmaikun omat pippalot ole.
[/quote]
No nyt tuli niin pilkunnussinnantäyteinen nokkela vastaväite, että voitkin antaa itsellesi papukaijamerkin. Mutta ei se alkuperäinen pointti miksikään muutu: Kyllä häiden keskipisteenä pitää olla mieluummin morsian kuin kiljuva lapsi tai vieras, jota ei kiinnosta vihkiminen tai hääpari.
[/quote]
Melko alhaalla on morsiamen itsetunto, jos yksi lapsen kiekaisu pilaa koko häät, tai kaason ylläriesitys, tai syliin lipsahtanut kakunpala, tai apen "hauska" puhe, mutta kyllähän näitäkin on nähty. Sitten morsian istuu naama norsun veellä koko loppuillan. Hänen prinsessahetkensä on viety, yhyy.
En mä loukkaantunut, mutta jätän menemättä. Harrastepiirin ja työpaikan juhliin mennään yksin, jolloin toinen vanhemmista voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Miksei sitä voisi mennä häihinkin jos olisi selkeesti vain toisen puolison kaveri mutta... ei oikein kiinnosta sellainen ja hölmöltä tuntuisi.
Tottahan se olisi että jos ihan välttämättä haluaisi päästä jonkun häihin ja se saisi maksaa mitä tahansa ja millään muulla ei olisi väliä, niin kyllähän se varmaan onnistuisi. Ei vaan ole sellaisia häitä vielä keksitty. Kyllä ne tosiaan ovat yleensä hääparin juhla kuten täällä ovat monet maininneet. Tarkoittaa siis myös sitä että ne ovat tärkeät lähinnä heille itselleen, ei muille.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 09:11"]
Miksi loukkaantua siitä, jos lapsia ei kutsuta häihin?
Loukkaantuuko nää samat loukkaantujat myös siitä, jos eivät saa kutsua puolison työpaikan pikkujouluihin? Ja vielä siitä, että sinne pikkujouluihin ei kutsuta myös lapsia?
Entäs harrastepiirien juhlat?
Ja meneekö toisaalta lapsen koulukaverin syntymäpäiville aina koko perhe, vaikka sitten perheeseen kuuluisi sen seitsemän lasta?
Eiköhän se ole tosissaan ihan jokaisen oma asia, että ketä omiin juhliinsa kutsuu ja meistä jokainen on varmaan ollut tilanteessa, että on ollut pakko rajata kutsuttuja. Vai tuleeko esim. näiden ammattiloukkaantujien lapsen syntymäpäiville tarhan jokainen lapsi perheineen?
Sellainen pieni suhteellisuudentaju olisi joskus poikaa ihmisille.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 23:12"]
Arvoisa 112, miksiköhän täällä edes keskustellaan tästä aiheesta, jos hommaan on jo ratkaisu? Aika monenlaisia mielipiteitä näyttää tulleen.
Jos niitä rääkyjiä onkin vaikka kolme, kuten ihan mahdollista voi olla, niin aikamoinen vilinä taitaa tulla. Ei taida auttaa nauhoitteet, eikä ympäriinsä juoksentelevat kaasot. Voipi tunnelma olla pilalla.
[/quote]
Mä en ole ollut yksissäkään häissä, missä lasten äänet, joita siis on silloin tällöin ollut, olisivat pilanneet yhtään mitään. Päin vastoin lapset tuovat elävyyttä ja iloisuutta ja epämuodollisuutta ja perhejuhlan tunnun. Mutta selvä se, että jos on teini-ikäisestä asti suunnitellut omia häitään, joissa kaiken pitää mennä just eikä melkein ja joissa morsiamen pitää olla kaikkien huomion kohteena koko ajan ja jokainen toteutumavirhe on grande catastrophe, niin eihän se käy. Häiritseekö tutiseva mummu, möläyttelevä faari tai umpipäissään oleva eno samalla tavoin? Kyllä varmaan.
Kyllä mä vähän ihmettelisin mutta en nyt varsinaisesti loukkaantuisi. Jättäisin vaan menemättä ja lahjat ostamatta.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 10:27"]
Suomi on tässäkin asiassa erillinen saareke muusta maailmasta. Muualla lapset eivät mene rikki hieman myöhempään kestävistä häistä, lapset eivät myöskään häiritse aikuisia eivätkä häät tarkoita ryyppäjäisiä.
[/quote]
Näinpä. On niin ihana katsoa elokuvia häistä, missä suvut ovat kokoontuneet ja lapset tanssivat mummojen ja pappojen seassa.
Mutta katsopa suomalaista hääohjelmaa. Morsian ja sulhanen konttaa ihmeellisissä leikeissä ja häävieraat tollottaa penkissä jäykän näköisinä.
Minusta häät yleensäkin on noloja. Varsinkin luulis hävettävän siinä vaiheessa kun erotaan. Ensin on haukuttu kaikki suvun lapset ja tapeltu kaasojen kanssa ja mietitty täydellistä päivää.
Sitten ei osata hoitaa parisuhdetta ja erotaan muutaman vuoden päästä.
Luulis vähän hävettävän.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 10:27"]
Suomi on tässäkin asiassa erillinen saareke muusta maailmasta. Muualla lapset eivät mene rikki hieman myöhempään kestävistä häistä, lapset eivät myöskään häiritse aikuisia eivätkä häät tarkoita ryyppäjäisiä.
[/quote]
Näinpä. On niin ihana katsoa elokuvia häistä, missä suvut ovat kokoontuneet ja lapset tanssivat mummojen ja pappojen seassa.
Mutta katsopa suomalaista hääohjelmaa. Morsian ja sulhanen konttaa ihmeellisissä leikeissä ja häävieraat tollottaa penkissä jäykän näköisinä.
[/quote]Mäkin kadehdin muun maalaisten rentoa otetta sukulaisiin. Juhliin kaikki mukaan mummosta vauvaan! On ikävää, että suomalaiset on sellaisia mölliköitä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 00:09"]
Vihkiminen on joo ihan romanttista ja silleen, mutta ei se merkitse mitään sille hääväelle. [/quote]
Ehkä kuitenkin merkitsee sille hääparille? Kun pitää pyytää pappia toistamaan, että mitä, mitä, kun morsiamen pikkuserkun Nico-Aatami kirkaisee kurkun perältä tahdotko sinän aikana?
Oletko itse koskaan ollut vihittävänä? Vähän tuntuu, että et ole.
[/quote]
En ole tuo jolle vastasit, mutta avaatko vähän tuota, että miksei papille muka voi sanoa, että anteeksi, voitko toistaa. Tai miksei hääyleisölle tai kaasolle voi sanoa, että hei, voitteko keksiä suuntukkeen nicojamille. Miksei vois olla rennompi meininki, miksi pitää pönöttää tärkeenä ja hokea mielessään että nyt on mun prinsessahetki, mikään ei saa mennä pieleen tai olen ikuisesti nolattu, taivas repee, loppuelämä on pielessä?
(Ja onko tosiaan niin ettei morsian millään arvaa, mitä siinä kohdassa seremoniaa pappi on kysynyt? Onhan sitä takuulla harjoiteltu ja morsian osaa koko homman etu- ja takaperin ulkoa. Pappi katsoo kysyvästi, ja siihen väliin sanotaan "tahdon". Jos ei ole varma, voi sanoa "anteeksi mikä olikaan kysymys" ja siitähän riittäis muistelemista ja kertomista jälkipolville asti. Vai onko se taas kerran grande katastrofi ja kasvojen menetys lopullisesti?)
Itse olen mennyt naimisiin maistraatissa ja se oli kaiken kaikkiaan leppoisa toimitus.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 09:05"]
Ei saa loukkaantua, muttei morsiusparikaan saa jos perheelliset jättää tulematta.
[/quote]
En ole koskaan kuullut että sulhanen olisi poisjäännistä loukkaantunut. Yhdellä sukulaisella oli molemmat sulhasia enkä edes saanut kutsua! Enkä loukkaantunut.
voiko muuten häitä enää kutsua sukujuhlana? Aikoinaan sehän oli ihan selvää, koska oli järjestettyjä avioliittoja, mutta eikö nykyään häät ole oikeastaan "vain" parisuhteen virallistamistapahtuma, johon on ihan ok kutsua kaikkein läheisimmät/tärkeimmät ihmiset.
Itse olen muutamaan otteeseen käynyt sukutapaamisessa ja suosittelen lämpimästi niille, jotka haluavat tavata sukulaisiaan rennoissa merkeissä. Lapsetkin saavat leikkiä ilman, että tarvitsee keskeyttää mitään virallista ohjelmaa.
Ajattele asian toinenkin puoli, usein (melkein aina) lapset väsyvät häissä ja kiukuttelevat. Kukan ei nauti eikä juhlamieltä synny. Muutaman vuoden päästä, jos osaat kasvattaa, voit sitten mennä lastesi kanssa ihan mihin haluat, paitsi tietysti, jos kutsu ei koske lapsia. Voit toki jäädä pois, mutta kohta huomaat, että sinulla on sitten kavereina vain ne omat lapsoset!
No voi hyvänen aika sentään!!mä en voi ymmärtää perheellisiä jotka tällaisesta loukkaantuisi. Olen itse sitä mieltä että lapsettomat häät ovat oiva tilaisuus vanhemmille viettää aikaa yhdessä ilman lapsia, itse pienen lapsen äitinä olisin todella iloinen tällaisesta kutsusta!Varmasti varaisin hotellihuoneenkin meille että saisimme miehen kanssa pientä ekstra luksusta :) Eli ne kullanmurut vaan isovanhemmille (tai jollekkin muulle kaitsijalle) mars mars!!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 14:10"]
No voi hyvänen aika sentään!!mä en voi ymmärtää perheellisiä jotka tällaisesta loukkaantuisi. Olen itse sitä mieltä että lapsettomat häät ovat oiva tilaisuus vanhemmille viettää aikaa yhdessä ilman lapsia, itse pienen lapsen äitinä olisin todella iloinen tällaisesta kutsusta!Varmasti varaisin hotellihuoneenkin meille että saisimme miehen kanssa pientä ekstra luksusta :) Eli ne kullanmurut vaan isovanhemmille (tai jollekkin muulle kaitsijalle) mars mars!!
[/quote]
Onko ihmiset niin uusavuttomia, ettei osaa viettää aikaa ilman lapsia, ellei tule hääkutsua :D
Me keksimme kyllä monta muuta hauskempaa tapaa viettää lapsivapaata aikaa, kuin jotkut häät.
Suosittelen kokeilemaan sinullekin
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:04"]
Ei saa loukkaantua, muttei morsiusparikaan saa jos perheelliset jättää tulematta.
[/quote]
En ole koskaan kuullut että sulhanen olisi poisjäännistä loukkaantunut. Yhdellä sukulaisella oli molemmat sulhasia enkä edes saanut kutsua! Enkä loukkaantunut.
[/quote]
Olin viime kesänä homoparin parisuhteen virallistamisjuhlassa ja tunnelma oli täysin erilainen kuin hääjuhlassa.
Ja miksikö...
Arvaatte varmaan. Kun sieltä puuttui se lapsesta asti hääpäiväänsä suunnitellut morsian.
Ei ollut teemavärejä, ei istumajärjestyksiä, ei tuntikausien odottelua hääparia kuvasta, ei pönötystä, ei typeriä leikkejä jne..
Mahtavat juhlat ja ennen kaikkea rennot. Miehet osaa järjestää todellakin juhlat. Ja lapset eivät miesten juhlatunnelmaa häirinneet. Miehiä kun ei haittaa se, että serkun vauva vie huomiota heistä pois. Miehillä nyt yleensäkin on itsetunto parempi.
Jos vain saatte kutsun tällaiseen tilanteeseen, suosittelen menemistä. Tunnelma on ihan erilainen kuin nais-miesparin häissä, missä miehellä ei ole päivän kulkuun paljoa samonista
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 00:09"]
Vihkiminen on joo ihan romanttista ja silleen, mutta ei se merkitse mitään sille hääväelle. [/quote]
Ehkä kuitenkin merkitsee sille hääparille? Kun pitää pyytää pappia toistamaan, että mitä, mitä, kun morsiamen pikkuserkun Nico-Aatami kirkaisee kurkun perältä tahdotko sinän aikana?
Oletko itse koskaan ollut vihittävänä? Vähän tuntuu, että et ole.
[/quote]
En ole tuo jolle vastasit, mutta avaatko vähän tuota, että miksei papille muka voi sanoa, että anteeksi, voitko toistaa. Tai miksei hääyleisölle tai kaasolle voi sanoa, että hei, voitteko keksiä suuntukkeen nicojamille. Miksei vois olla rennompi meininki, miksi pitää pönöttää tärkeenä ja hokea mielessään että nyt on mun prinsessahetki, mikään ei saa mennä pieleen tai olen ikuisesti nolattu, taivas repee, loppuelämä on pielessä?
(Ja onko tosiaan niin ettei morsian millään arvaa, mitä siinä kohdassa seremoniaa pappi on kysynyt? Onhan sitä takuulla harjoiteltu ja morsian osaa koko homman etu- ja takaperin ulkoa. Pappi katsoo kysyvästi, ja siihen väliin sanotaan "tahdon". Jos ei ole varma, voi sanoa "anteeksi mikä olikaan kysymys" ja siitähän riittäis muistelemista ja kertomista jälkipolville asti. Vai onko se taas kerran grande katastrofi ja kasvojen menetys lopullisesti?)
Itse olen mennyt naimisiin maistraatissa ja se oli kaiken kaikkiaan leppoisa toimitus.
[/quote]
Minä olen tuo, joka kyseli, oliko tuo yksi ollut koskaan vihittävänä. Minäkin olen mennyt "maistraatissa" naimisiin, meidät vihki kaupungin henkikirjoittaja. Meillä oli hyvin rento tilaisuus, läsnä hääparin lisäksi vain molempien vanhemmat sekä kummankin todistajat. Hääjuhla oli minun kotonani, paikalla todistajien lisäksi mieheni ja minun perheenjäsenet, joista kaksi oli pikkupoikaa. Muille sukulaisille ja ystäville ei kerrottu, ennen kuin vasta vihkiäisten jälkeen. Minä ja mieheni halusimme näin, hyvin hiljaiset ja lämminhenkiset pienet juhlat.
Mutta minä ymmärrän muitakin mielipiteitä kuin vain omani. Kun kerran hääpari on tahtonsa ilmoittanut, sitä tulee kunnioittaa.1960-luvulla minäkin 2-vuotiaana olin rääkäissyt keuhkoni pihalle juuri kun veljeni oli ilmoittanut tahtovansa olla myötä- ja vastoinkäymisissä vaimonsa kanssa. Äitini oli salamana noussut kirkon penkistä ja vienyt minut sakastiin ja rauhoittanut minut mieluummin kuin antoi minun pilata veljeni ja vastavihityn vaimonsa marssin pitkin kirkon käytävää ulos ovesta. Näin kun muutkin vanhemmat tekisivät nykyisin, niin kenelläkään ei olisi tarvetta mainita kutsukortissa lapsettomista häistä. Syyttäkää itseänne, nicojannicoitanne palvovat vanhemmat, kun ette osaa käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla, näin siinä sitten käy. Mielensäpahoittavien mammojen ja pappojen määrä on suuri. Siinähän sitten pahoitatte, en tunne sääliä.
Aika monella voi olla lasten kutsumatta jättämiseen syynä tilan ahtaus. Jos pitää valita, pyytääkö ystävät vai kaukaisten serkkujen lapset menee tässä tilanteessa varmasti ne läheiset ystävät etusijalle.
Toinen syy voi olla raha. Aika harvassa taitavat olla ne häät nykyisin, joissa anopin ja äidin johdolla kokataan lihapullat ja karjalanpiirakat koko juhlaväelle. Pitopalvelu kun veloittaa myös lapsista, ja aika harva lapsi kuitenkaan syö mitään kovin erikoista tai kovin paljon.
Ystäväni oli pakko pitää lapsivapaat häät (poislukien morsiusparin sisarusten lapset joita oli jo aika liuta) koska lapsivieraista olisi tullut noin 50 lisähenkeä. Hääpaikkaan kun mahtui vain ne noin 100 henkeä.
Kuulostaa ihanalta! Miehet on niin mutkattomia.:)
Mua niin nauratti, kun veljeni selitti tosissaan, kuinka häistä tehdään "heidän näköiset...". Kysyin suoraan, että oikeastiko hän, matemaatikko ja järki-ihminen, ajattelee tuolla tavoin asiosita. Käyttää tuollaisia termejä jne. Veli oli hetken hiljaa ja alkoi itsekin nauraa omalle prinsessaleikilleen. Sylttytehdas on tietysti kotona. Ikuinen prinsessa, joka hirveästi järjestää näitä kuuluisia "meidän näköisiä" -häitä, jotka on todennäköisesti hirveän tylsät, itsekeskeiset ja meidän näköisyys huokuu jo ilmaisuna sellaista bridezillameininkiä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:04"]
[/quote]
[/quote]
Olin viime kesänä homoparin parisuhteen virallistamisjuhlassa ja tunnelma oli täysin erilainen kuin hääjuhlassa.
Ja miksikö...
Arvaatte varmaan. Kun sieltä puuttui se lapsesta asti hääpäiväänsä suunnitellut morsian.
Ei ollut teemavärejä, ei istumajärjestyksiä, ei tuntikausien odottelua hääparia kuvasta, ei pönötystä, ei typeriä leikkejä jne..
Mahtavat juhlat ja ennen kaikkea rennot. Miehet osaa järjestää todellakin juhlat. Ja lapset eivät miesten juhlatunnelmaa häirinneet. Miehiä kun ei haittaa se, että serkun vauva vie huomiota heistä pois. Miehillä nyt yleensäkin on itsetunto parempi.
Jos vain saatte kutsun tällaiseen tilanteeseen, suosittelen menemistä. Tunnelma on ihan erilainen kuin nais-miesparin häissä, missä miehellä ei ole päivän kulkuun paljoa samonista
[/quote]
Saa loukkaantua yhtä paljon kuin 6-18v-synttäreistä, mihin kutsutaan vaan lapsen kaverit, eikä kavereiden vanhempia.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 14:23"]
Aika monella voi olla lasten kutsumatta jättämiseen syynä tilan ahtaus. Jos pitää valita, pyytääkö ystävät vai kaukaisten serkkujen lapset menee tässä tilanteessa varmasti ne läheiset ystävät etusijalle.
Toinen syy voi olla raha. Aika harvassa taitavat olla ne häät nykyisin, joissa anopin ja äidin johdolla kokataan lihapullat ja karjalanpiirakat koko juhlaväelle. Pitopalvelu kun veloittaa myös lapsista, ja aika harva lapsi kuitenkaan syö mitään kovin erikoista tai kovin paljon.
Ystäväni oli pakko pitää lapsivapaat häät (poislukien morsiusparin sisarusten lapset joita oli jo aika liuta) koska lapsivieraista olisi tullut noin 50 lisähenkeä. Hääpaikkaan kun mahtui vain ne noin 100 henkeä.
[/quote]No sitten kannattaisi jättää lapsiperheet kokonaan kutsumatta jos ekrran on noin ahdasta ja köyhää. Minusta häät on ainoita oikeita perhejuhlia mihin voi mennä lasten kanssa ja on sääli jos sekin perinne Suomessa loppuu. Suomalaiset on muutenkin niin umpimielisiä ja syrjäytyviä, ettei pitäisi luopua viimeisestäkin sukujuhlasta. Mutta ihan miten vaan. Teidänhän se tappio on jos haluatte väkisin etääntyä kaikista sukulaisista. Minä ainakin tapaan mielelläni myös nousevaa polvea.
Älkää sitten ihmetelkö jos täälläkin syntyy kohuketjuja, jossa mammat kilvat pelastelevat mieluummin koiriaan kuin kenenkään lapsia. Sitä saa mitä tilaa. Lapsivihamielinen yhteiskunta.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 08:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 07:48"]
Mäkin ihmettelen näitä prinsessamorsmaikkuja, joiden päivän pilaa ihan kaikki. Tottakai häätkin voi olla lapsettomat, mutta kun peruste AIKUISELLA ihmisellä on, että se "meidän päivä ja lapset vie liikaa huomiota". Kasvaisi aikuiseksi. Ei kovin hyvä ennuste ole avioliitolla, jos valmiiksi oma napa on niin hemmetin tärkeä. Minusta häät on perhejuhla. Se kaikkien juhla. Ja minusta häät on paljon mukavammat, kun on menoa ja meininkiä. Ainakin meillä kahdet tarkkaan suunnitellut unelmahäät, luonnollisesti lapsettomat, ovat olleet kaikista tylsimmät. Sitä teatteria ja tekotunnelmaa. Hääpari itkee pitäessään itsekorosteisia ja typeriä puheita. Kaikki istuu jäykästi paikallaan ja häät on niin hirveän romanttiset... Kenelle? Minusta häät järjestetään vieraille ja vieraat pitää huomioida. Mitä tahansa kekkereitä järjestän tai kahvikutsuja, niin ainakin itse mietin aina vieraita. Ei ketään kiinnosta tulla katsomaan mun juhlia, joissa kaikki lähtee musta ja mun mieliteoista. Rehellisesti sanottuna toisten hääpäivä on toisille vain tavalliset juhlat. Morsiuspareissa vaan on yhä enemmän niitä, jotka ei pysty hahmottamaan, ettei heissä ja heidän juhlissaan ole mitään kovin erityistä muille.
[/quote]
Ei yhtään käynyt mielessä, ettei kaikkien mielestä häät ole perhejuhla eivätkä kaikki halua niitä teidän kullannuppujanne sinne kirkumaan?
Häätkin voisivat olla nykyäänkin ihan perhejuhla kaikilla jos vain ei olisi sitä vapaata kasvatusta. Kaikkien mielestä kun se ei ole mukavaa kun muksut aloittaa ravaamisen jo kirkossa kiljuen.
Ja sinusta sai sellaisen kuvan, että juuri SINULLE ne juhlat olisi järjestetty o.O Eeeeih, kyllä siinä naimisiin menee se hääpari ja he ovat järjestäneet oman maun mukaiset häät. Olis kait se jos pitäisi soitella vieraat läpi ja kysellä että mitäs te nyt haluatte syödä/tehdä/yms. että varmasti tulisi ihan vain vieraiden mukaiset häät :D Öhöm, joo. Jospa vain annettaisiin parin tehdä suunnitelmat, hehän niistä maksavatkin.
Ja tee hääpareille palvelus. Älä mene häihin pilaamaan tunnelmaa.
[/quote]
Tässä tyylipuhdas bridezilla asialla.
Heille on tärkeää löytää kaikesta vikaa ja syntipukki sille. Varmasti sitä löytyy heidän kekkereistään, vaikka kaikki lapset oliskin eliminoitu.