Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kaikki teinit näin tylsiä lahjoja? Mitä ostatte heille?

Vierailija
26.11.2013 |

Mietin tässä, mitä ostaa miehen siskon uuden puolison 13-vuotiaalle tytölle joululahjaksi. Tulevat siis meille jouluna, miehen koko suku.

googletin ja osuin joihinkin teinien blogeihin, joissa oli listattu viime vuoden joululahjasatoa. Yksikin oli saanut:

- 2 eri pakkausta erilaisia hiustuotteita (shampoota, hoitoainetta, jotain hoitosuihketta)

- 2 lahjakorttia (nuortenvaateliikkeeseen ja markettiketjuun)

- kotimyyntikutsujen meikkipaletin

- jonkun markettitason eau de toilette+dödö-pakkauksen

- tyynyliinan, jossa oli seksivitsi (13-v tyttö saa tällaisen omalta äidiltä?!)

- karkkia

- varmaan 3 pakkausta eri sarjojen ihonhoito/puhdistustuotteita

Anteeksi nyt, mutta mun mielestä noi oli aika tylsiä lahjoja monet... Jotain kasvojenpesuaineita ja shampoota. Joululahjaksi. Ja 13-vuotiaalle. Mä olen varmaan ihan out siitä, mitä 13-vuotiaat haluaa nykyisin, itse olisin sen ikäisenä pettynyt ja rajusti, jos olisin saanut jotain shampoota ja puhdistusmaitoa jouluna. Mä halusin vielä leluja ja askartelutarvikkeita ja jotain ihania juttuja, kuten soittorasian, kirjoja, koruja, hauskan kalenterin...

Mutta siis onko ihan ok ostaa 13-vuotiaalle dödö ja kasvovettä lahjaksi lähimegamarketista? Eikö se pety?

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
82/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole provo niin ota nyt ihmeessä hyvät neuvot vastaan. En tajua mitä järkeä sulla on ne tyrmätä kun niissä sulle rautalangasta väännetään mistä teinitytöt tykkää. Niin jos ei nappaa voit avata jo ihan uuden ketjun missä moralisoit nuorten mieltymyksiä. Esim: Siis meikkaavatko 13 vuotiaat oikeesti?!? Tai miten vanhemmat antavat lapsensa lukea Demia??? Tässä olisi vielä tosi hyvä: Kuinka kukaan ostaa teinityttärelleen vaatteita H&M:stä???

Näin sitten vaan niitten alle itse kommentoimaan ja julkituomaan erilaisuuttasi ja siten pääset samalla haukkumaan oman nuoruutesi pissisksiä jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, että mitä vitun järkeä ostaa joululahjaa sellaiselle jota ei oikeesti tunne ??? Jos kerran on noin vaikea tietää mistä tyttö pitää, niin voi tehdä sen johtopäätöksen, että et tunne häntä niin hyvin, että sinun tarvitsisi ostaa hänelle lahja. Tässä paras vinkki tähän mennessä: älä osta sille mitään lahjaa.

Vierailija
84/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 15:24"]

APhan voisi vaatia muiden kanssa kimppalahjaa ja sitten vietäisiin tyttö ompelijalle ja teetättäisitte sille niitä kivoja vaatteita, joista AP tykkää.

[/quote]

No se tyttö voisi olla aika innoissaan. Sillä ompelijalla käy paljon nuoret teettämässä esim. yo-juhlapukuja ja ovat persoonallisia ja trendikkäitä. 150 eurolla sieltä saisi jo esim. puolihameen, silkistä.

Vierailija
85/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:17"]

No aika yleistä on, että 13-vuotiaat ovat kiinnostuneita ulkonäöstään, laittavat hiouksiaan, ripsaria ja huulikiiltoa. Av:lla tietty on s*******sta, että tytöt kehittyvät luonnon lakien mukaan, eivätkä kaikki leiki nukeilla vielä murkkunakin? Miksi se naiseus ja naiseksi muuttuminen on niin paha, että sitä pitää kynsin hampain yrittää estää>?

[/quote]

Onko meikkaaminen sun mielestä luonnonlakien mukaan kehittymistä?

No, jos mulla olisi 13-v.tyttö, niin huulikiilto olisi ainoa "meikki", jota saisi käyttää. Yläasteen jälkeen voitaisiin alkaa harkita niitä meikkejä sitten.

En mä halua tuomita ihmisiä meikkien käytöstä. Nyt aikuisena itsekin meikkaan lähes joka päivä. Mutta eikö 13-vuotiaiden pitäisi ajatella vielä ihan muita asioita kuin meikkejä? Enkä tarkoita, että sen pitäisi sitten olla nukkeleikkejä.

Itse olin 13-v. tyttönä kiinnostunut avaruudesta, tähdistä, fysiikasta, kirjoittamisesta, tietokoneista, taiteesta ja historiasta. Silloin vain ne luokan pissikset meikkasi ja laittoi ylenmäärin hiuksiaan. Ehkä nyt on toisin. Mun on vaikea tietää, ei ole mitään kosketuspintaa tuonikäisten elämään.

[/quote]

Minä luin 13-vuotiaana Dostojevskia ja filosofiaa, voitin kansallisen kirjoituskilpailun, osasin piirtää realistisia ihmishahmoja ja meikkasin "silti" päivittäin. Ylenmääräinen laittautuminen ei myöskään ole synonyymi meikkaamiselle.

Vierailija
86/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, mä en nyt periaatteestakaan voi ostaa kellekään lahjaksi Demiä, anteeksi nyt vain. Vaikka kuinka mollaisitte. Ihan sama, kuin ostaisi jonkun harlekiinikirjan lahjaksi. Ihmisen aliarvioimista. Ei kai toista tarvi aliarvioida, vaikka se onkin teini?

No, ostan Bodyshopista noita ehdotettuja tuotteita ja siihen sitten pari leffalippua lisäksi.

Vierailija
87/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 15:49"]

No mutta, mä en nyt periaatteestakaan voi ostaa kellekään lahjaksi Demiä, anteeksi nyt vain. Vaikka kuinka mollaisitte. Ihan sama, kuin ostaisi jonkun harlekiinikirjan lahjaksi. Ihmisen aliarvioimista. Ei kai toista tarvi aliarvioida, vaikka se onkin teini?

No, ostan Bodyshopista noita ehdotettuja tuotteita ja siihen sitten pari leffalippua lisäksi.

[/quote]

Et tietenkään osta Demiä kun se luultavasti tulee jo sille, niinkuin monelle teinille.

Varo ettet pyörry jouluna kun näet tämän teinin, sillä saattaa olla vaikka ripsiväriä,huiiii  tai saattaa kuunnella musiikkia mistä et tykkää...

Varmaan ostat sieltä bodyshopista mahdollisimman tylsännäköiset putelit,hajusteettomat tietenkin.

Vierailija
88/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain upean kultasepänliikkeestä ostetun korurasian 14-vuotiaana, vaalinut sitä nyt noin 5 vuotta jo. Kelpaisi varmaan 13-v myös.

Vierailija
89/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällöttävän umpimielinen ap. Ei yksi asia sulje aina pois toista. Mun omani oli tuossa iässä kiinnostunut kierrätyksestä, mutta innoissaan H&M vaatteista, luki tiedelehteä ja kuunteli radion hittibiisejä.. Piti pehmoleluja sängyssään mutta oli todella tarkka hiuksistaan ja meikistään....

Olisi ap:n kannattanut lukea muutakin kuin vain tiedelehteä niin ei olisi noin suppea maailmankuva.

Vierailija
90/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa samantien ostaa vaikka parinkympin lahjakortti Glitteriin tai Accessoriesiin. Sitten tyttö voi valita itse oman mieltymyksensä mukaiset korut/asusteet eikä joudu vastaanottamaan mitään kallista mummokorua...

Aiemmista ehdotuksista hyviä on myös raha, leffaliput ja Louise Rennisonin kirjat. Siskodisko-sarjan kirjat (niissä on erilaisia päähenkilöitä) ovat myös hyviä, samoin parin vuoden sisällä käännetyt nuorten fantasiakirjat kuten Moira Yongin "Julma maa" (Nälkäpelin tyylinen).

Saat varmasti ongittua selville tytön kiinnostuksenaiheita vaikka vanhemmilta. Samalla voit kysellä, mitä hänellä jo on, esim. kirjat, lehdet, ettet osta samaa asiaa. Olen itsekin aina ollut taiteellinen, mutta esim. tuo linkittämäsi kirja ei kiinnosta yhtään vaan olisi tuntunut jotenkin vähättelevältä lahjalta...

Demi-lehti muuten on minusta tosi hyvä (olen 23-vuotias) nykyään :D Siinä on tosi paljon sellaisia itsetuntoa nostattavia ja ajatuksia herättäviä juttuja eikä seksistä puhuta paljon. Se oli joskus 90-luvulla paljon tyhjäpäisempi.

Vierailija
91/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että ap:n kaltaiset jankkaajapätijätylsimykset ovat pelkkiä palstahahmoja.

Vierailija
92/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:56"]

Minun vinkkilista:

leffalippuja

lahjakortti HM:ään, Gina Tricotiin, Glitteriin (tai muu korukauppa), Heseen tai Mäkkäriin

Demi-lehden tilaus

[/quote]

Noi leffaliput on ok.

Kuten jo sanoin, en osta lahjakortteja mihinkään halpsivaateketjuun, koska en itsekään ostaisi sellaisesta mitään. En kai mä voi antaa lahjaksi jotain, mistä en itse tykkäisi?

Oisko sellanen lahja hyvä, jossa olisi leffaliput ja lahjakortti johonkin ravintolaan? Onko sen pakko olla mäkkäri, voisiko olla joku kivempi paikka, vaikka sushiravintola? Joku kunnollinen pizzeria?

[/quote]

Apua mikä logiikka :D

En itse tykkää blingbling-topista jonka ostin 14v serkuntytölle mutta kun se ei tulekaan mun käyttöön. Itse rakastan sushia mutta pöljä idea ostaa tuntemattomalle teinille kun suurinosa ei tykkää. Kumpaa nyt halusit ilahduttaa itseäsi vai lahjan saajaa? Vai oletko vaan umpityhmä?

Vierailija
93/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ovat ihan kivoja lahjoja. Varsinkinjos ei saajan makua tunne, niin kaikki ihonhoito yms. vartalosetit on olleet kivoja.

t. 18v

Vierailija
94/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta leluja jos haluat vaikuttaa tosi oudolta. Kun ette tunne tyttöä kovinkaan hyvin eikä ole läheinen (siis miehen_siskon_puolison_lapsi?) niin varminta on ostaa jotain käytännöllistä mikä on kenelle tahansa ihan hyödyllistä ja joka ei vaadi henkilön mieltymyksiin perehtymistä.

Vierailija
95/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta riippuu mitä kannatta ostaa. Vanhempi teini lukee, lukee, lukee, pelaa, pelaa, luukee. Arvaatte mitä saa jouluksi.

Nuorempi  (12 v.) pukeutuu jännästi, annan hänelle lahjaksi erilaisia asusteita, jänniä huiveja, erikoisia laukkuja, erivärisiä käsineitä ja säärystimiä, sukkiksia  jne, roikkuvia ja/tai kummallisia korviksia.....Hän itse yhdistellee ja kokeilee. Tulos on tosikiva.

Vierailija
96/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla kosmetiikaa.Osta laadukkaat tussit (siis sellaiset terävät, ei lasten piirustustusseja siis) ja pari kaunista, vähän erilaista vihkoa tai kunnon muistikirja. Myös nätti seinäkalenteri voisi olla hauska, just näin sellaisen Carpe diem-kalenterin, missä oli maisemia ja aforismeja. Kirjakaupasta uskoisin sun siis löytävän sopivan neutraalin mutta saajaa ilahduttavan lahjan.

Vierailija
97/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:28"]

Ja sitten meikkipaletti. 13-vuotiaalle lapselle. Itse en sen ikäisenävoinut olla vähempää kiinnostunut jostain meikeistä. Lahjakortinkin olisin kokenut tylsänä lahjana, ei mulla 13-vuotiaana ollut juurikaan erikoisia tarpeita ostaa kaupoista jotain itselle. Vanhemmat osti vaatteet, joskus kirjoja ja cd-levyn. Riitti mulle.

[/quote]

Voi että oletpas sinä mahtava ihminen.  Katson sinua ylöspäin.

Muista, että ennen mentiin naimisiin jo 18 v ja 22v oli vanhapiika.....  katso, maailma muuttuu, usko pois

[/quote]

Eh. En mä ymmärrä kommenttiasi. Miksi mua pitää katsoa ylöspäin, jos en teininä ollut meikakamisesta kiinnostunut? Enkä oikeastaan vaatteistakaan.

Mutta siis yleisesti 13-vuotiaat lapset meikkaa?

[/quote]

Eeeeh helevetti..missä maailmassa sä oikein elät :D?? Teen töitä 13-17 vuotiaiden kanssa ja kyllä se on vähemmistä joka EI meikkaa..

Vierailija
98/133 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa 13 vuotiaista meikkaa, mutta jos et tyttöä tunne voi olla hassu ostaa jotain meikkiä. Vaikka itse halusit ennen soittorasian, en vastaavia lahjoja enää suosittelisi. Bodyshop kuulostaa hyvältä, samoin kaikki lahjakortit esim hajuvesiliikkeeseen (Sokos emotion?) tai Stockalle jotta voi ostaa hajuveden tms. Hintatasostasi tietysti riippuen. Leffaliput toimivat myös kaikille (: itse en ehkä sitä perussahmppoo pakettia niin paljoa osaisi arvostaa kun vielä kotona asutaan. Tälläsiä tuki mieleen näin 17v näkökulmasta (:

Vierailija
99/133 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v laittaa ripsiväriä ja huulikiiltoa. Isosisko 15 meikkaa enemmän. Vanhin tyttö taas on 19 v eikä vieläkään meikkaa , on kiinnostunut luonnosta , sellainen viherpiipertäjä . Eli ei kyllä ole hyvä ides ostaa mitään meikkejä tai koskmetiikkaa jollei tunne tyttöä. 

Leffaliput on aina ollet kaikille meidän tytöille mieluisia. Samoin lahjakortit kauppoihin , tuo Glitter on tyttöjen suosiossa mutta miksei myös jokin vaateliike tai BodyShop.

Vierailija
100/133 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta ja sinua väheksymättä, kuinka vanha olet? Jotenkin tuo ajatusmaailmasi kuulostaa dinosaurusaikaiselta, vaikka itsekin olen jo keski-ikäinen..

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:17"]

No aika yleistä on, että 13-vuotiaat ovat kiinnostuneita ulkonäöstään, laittavat hiouksiaan, ripsaria ja huulikiiltoa. Av:lla tietty on s*******sta, että tytöt kehittyvät luonnon lakien mukaan, eivätkä kaikki leiki nukeilla vielä murkkunakin? Miksi se naiseus ja naiseksi muuttuminen on niin paha, että sitä pitää kynsin hampain yrittää estää>?

[/quote]

Onko meikkaaminen sun mielestä luonnonlakien mukaan kehittymistä?

No, jos mulla olisi 13-v.tyttö, niin huulikiilto olisi ainoa "meikki", jota saisi käyttää. Yläasteen jälkeen voitaisiin alkaa harkita niitä meikkejä sitten.

En mä halua tuomita ihmisiä meikkien käytöstä. Nyt aikuisena itsekin meikkaan lähes joka päivä. Mutta eikö 13-vuotiaiden pitäisi ajatella vielä ihan muita asioita kuin meikkejä? Enkä tarkoita, että sen pitäisi sitten olla nukkeleikkejä.

Itse olin 13-v. tyttönä kiinnostunut avaruudesta, tähdistä, fysiikasta, kirjoittamisesta, tietokoneista, taiteesta ja historiasta. Silloin vain ne luokan pissikset meikkasi ja laittoi ylenmäärin hiuksiaan. Ehkä nyt on toisin. Mun on vaikea tietää, ei ole mitään kosketuspintaa tuonikäisten elämään.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan