Saako kaikki teinit näin tylsiä lahjoja? Mitä ostatte heille?
Mietin tässä, mitä ostaa miehen siskon uuden puolison 13-vuotiaalle tytölle joululahjaksi. Tulevat siis meille jouluna, miehen koko suku.
googletin ja osuin joihinkin teinien blogeihin, joissa oli listattu viime vuoden joululahjasatoa. Yksikin oli saanut:
- 2 eri pakkausta erilaisia hiustuotteita (shampoota, hoitoainetta, jotain hoitosuihketta)
- 2 lahjakorttia (nuortenvaateliikkeeseen ja markettiketjuun)
- kotimyyntikutsujen meikkipaletin
- jonkun markettitason eau de toilette+dödö-pakkauksen
- tyynyliinan, jossa oli seksivitsi (13-v tyttö saa tällaisen omalta äidiltä?!)
- karkkia
- varmaan 3 pakkausta eri sarjojen ihonhoito/puhdistustuotteita
Anteeksi nyt, mutta mun mielestä noi oli aika tylsiä lahjoja monet... Jotain kasvojenpesuaineita ja shampoota. Joululahjaksi. Ja 13-vuotiaalle. Mä olen varmaan ihan out siitä, mitä 13-vuotiaat haluaa nykyisin, itse olisin sen ikäisenä pettynyt ja rajusti, jos olisin saanut jotain shampoota ja puhdistusmaitoa jouluna. Mä halusin vielä leluja ja askartelutarvikkeita ja jotain ihania juttuja, kuten soittorasian, kirjoja, koruja, hauskan kalenterin...
Mutta siis onko ihan ok ostaa 13-vuotiaalle dödö ja kasvovettä lahjaksi lähimegamarketista? Eikö se pety?
Kommentit (133)
Tyttäreni tämän vuoden syntymäpäivälahjaksi ovat tässä (minä ja sukulaiset ovat ostaneet nämä):
Aikuisten värityskirja
Hyvät puuvärit
Vesivärit
Maalausvihko
Luonnosteluvihko
Harry Potter kirjoja (kolme ensimmäistä)
Nuottikirja pianoa varten
Muutama suklaalevy
Kuulostaa kyllä paljolta mutta johtuu myös siitä että koulumenestys on ollut tämän lukuvuoden aikana erinomaista ja sukulaiset antoivat samalla myös valmistuslahjat kun pääsee yläasteelta koska meidän perheessä ei niitä tavata antaa laisinkaan. Keksivät ovelan tavan kiertää kieltä 😂
Oon ite 13v.
Siihen aikaa nuoria varmaankin kiinnosti enemmän kaikki askartelu ja muu tällainen. Ainok sellanen ”vanhanaikainen” juttu mikä muo suunillen kiinnostaa on piirtäminen. Mut jos se ei oo mielee nii sitte tekniikka ja nykynuoret tykkää trampallla olemisesta ja temppujen tekemisestä. Että jos tyttö tykkää tempuista (harrastaa voimistelua/cheer) olis joku voimistelu patja tai vaikka mini tramppa. Ja sitte joku lahjakortti leffaan.
Yks hyvä lahjaidea ois Joku netflix lahjakortti(en tiö onks sellast) tai tilais sen. Mone nykynuoret tykkää leffoista ja kotona niit voi aina kattoo
Tai perus leffalippu
Se on hauska ja herkkulippu siihen päälle nii kelpaaa
Tai jos on tyttö massma mukana nii etit jostain jonkun brändin nii niist yleensä tytöt tykkää
Vierailija kirjoitti:
Sain itse teininä joululahjaksi pussilakanoita, kahvikuppeja, haarukoita ja veitsiä, silitysraudan, kahvinkeittimen jne. Sukulaisilla oli tapana selittää, että "näitä tulet tarvitsemaan kun muutat omaan kotiin tai opiskelijakämppään."
Juu, varmasti. Varsinkin kun muutin lapsuudenkodistani 25-vuotiaana suoraan vanhemman miehen luokse, jolla oli jo kaikki valmiina. Eli sitten meillä oli kaksi silitysrautaa, kaksi kahvinkeitintä, julmetusti kahvikuppeja/lautasia ja lakanoita jne, jopa kaksi pyykinpesukonetta. Huoh.
Tämä! Itse asiassa jo ennen kuin muutin miehen kanssa yhteen puolet varsinkin astioista oli jo varastossa... niin, ja veljenihän sai vuosien aikana ehkä kerran astioita, siivousvälineitä ei koskaan.
Ja siis teinin lahjaan, 13-vuotiaita on monenmoisia, osaa kiinnostaa esimerkiksi meikit kovasti ja osaa ei. Parhaiten tähän pätee se mikä kaikkiin muihinkin lahjoihin: pitää tuntea saaja. Omalle kummitytölle menee varsinkin piirustustarvikkeet (kunhan on oikeanlaisia) sekä kirjat ja korut kuin kuumille kiville.
Tiiän, ett on vähän myöhänen kommentti, mutt:
Mä oon 13-v ja ilahtuisin kaikesta
-askartelu-,
-käsityö- ja
-leivonta jutuista, sekä
-piirustusvälineistä,
-meikeistä,
-koristehevosista,
-erilaisista eläinpehmoleluista,
-suklaasta ja
-Viisikko-,
-Nummelan ponitalli-,
-Percy Jackson-,
-Olympoksen Sankarit-,
-Apollon-,
-Magnus Chase- ja
-Kanen aikakirjat sarjojen kirjoista.
-BodyShopin tuotteista,
-meikeistä,
-kaikista hiusjutuista,
-julisteista,
-hevosjutuista,
-kissajutuista
Siis PJ, OS, A, MC ja KA ovat Rick Riordanin kirjottamia, ja ne on ihan sika hyviä.
Tiiän, ett joku pitää mua outona, mutt ei sill oo välii.
Juu loin käyttäjän ihan tätä kommenttia varten...
Mutta itte oon 13 ja rupesin nytte miettii vähä etukätee mitä vois jouluna toivoo ja luin näitä kommentteja ja itte en kyllä meikeistä pettyis shamppoosta ehkä mutta meikeistä en joo lakanatki ois vähä nääh. Leluihin kyllä pettyisin suuresti...
Mun tytöt ovat 13-ja 14- vuotiaita. Meikkaavat kyllä, mutta varsin hillitysti, eli vähän ripsaria ja huulikiiltoa.
Miten tuon ikäisiä edes estäisit? Kaikkien teinien vanhempien huoneentaulussa pitäisi lukea 'valitse taistelusi'.
Eikä meikkaaminen tai hiusten laittaminen tee kenestäkään pissistä, munkin tytöt viettäisivät kaiken aikansa futiskentällä tai lsslettelurinteessä,jos vain voisivat. Tekisin itsekin saman.
Niin ne lahjat, lshjakortti vaatekauppaan tai urheiluliikkeeseen. Niistä saa myös kivoja nuorten suosimia vaatteita, vaikka ei muuten urheilua harrastaisikaan. Body shopin tuotteet ovat myös tyttöjen suosiossa.
Ap, älä tee siitä lahjan ostosta itseään kummempaa touhua. Jotakin kivaa ja sellaista josta nuori tyttö tykkäisi. Erikoisrmmatkin harrastajat ja hifistelijät tykkäävät joskus ihan tavallisista jutuista;)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:43"]
Bodyshopista saa kivoja pieniä suihkusaippuoita, jotka ovat erituoksuisia(4-5kpl pötkö), huulikiilto, oma peili, kampa&harja, kynsilakkaa & kynsilakanpoistoaine.
Tämä oli hyvä vinkki! En itse ikinä käy Bodyshopissa, mutta ne on varmaan sellaisia hyväntuoksuisia juttuja, joista teinit just tykkää. Ja huulikiilto voisi olla hyvä - vähän kuin meikkiä, mutta hillitysti. Samoin kynsilakka.
Mun on vaikea asennoitua teinitytön asemaan, kun itse olin sellainen poikatyttö. Parfyymiä kyllä käytin, mutta sain ostaa matkoilta ihan niitä kalliimpia tuoksuja, mitään markettituotteita en ole käyttänyt koskaan. Kasvojen puhdistukseen äiti pakotti mut käyttämään jotain ostamaansa nuoren ihon pesutuotetta, rasvoja inhosin.
Mutta minusta vaikea ostaa toiselle tuoksulahjaa... Ei kaikki tuoksut käy kaikille. Omat ekat tuoksuni oli joku Cliniquen (?) Sunflowers ja Lagerfeldin Sun Moon Stars. Ja Dali.
Itse en halunnut meikata yhtään. Eka kertaa mulla oli meikkiä naamassa vanhojentansseissa, silloin oli pakko mennä meikkaajalle, kun ei ollut mitään hajua meikkauksesta. Äiti oli ihan haltioissaan, että mä olin niin kaunis! :O :) Luuli, että mulla oli tekoripset, että onko sulla oikeasti noin tuuheat ja pitkät ripset! (Kun oli maskaraa).
Ekat meikit mulle ostettiin yo-juhlia varten. Opettelin meikkaamaan jonkun äidin 60-luvulla julkaistun Naisen kirjan ohjeiden avulla, siinä oli kuva kuvalta näytettä, miten kutakin meikkituotetta käytettiin. Kun pyysin silloin meikkejä, äiti oli ihan haltioissaan ja raahasi mut Stockan kosmetiikkaosastolle ja yhdessä myyjän kanssa ne valitsi mulle sopivat tuotteet. Muistaakseni Lancomea ja YSL:ää ja Chanelia ne oli.
Mulla on siis jäänyt välistä täysin sellainen markettimeikki/Loreal/Lumene-teinimeikkivaihe. En osaa asennoitua sellaiseen ollenkaan. :)
ap
Vaatiiko se jotain asennoitumista?
No aika lapsellinen teini ap olet ollut...
JellyJortikka on hyvä lahja. Tämän joulun hittituote.