Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kaikki teinit näin tylsiä lahjoja? Mitä ostatte heille?

Vierailija
26.11.2013 |

Mietin tässä, mitä ostaa miehen siskon uuden puolison 13-vuotiaalle tytölle joululahjaksi. Tulevat siis meille jouluna, miehen koko suku.

googletin ja osuin joihinkin teinien blogeihin, joissa oli listattu viime vuoden joululahjasatoa. Yksikin oli saanut:

- 2 eri pakkausta erilaisia hiustuotteita (shampoota, hoitoainetta, jotain hoitosuihketta)

- 2 lahjakorttia (nuortenvaateliikkeeseen ja markettiketjuun)

- kotimyyntikutsujen meikkipaletin

- jonkun markettitason eau de toilette+dödö-pakkauksen

- tyynyliinan, jossa oli seksivitsi (13-v tyttö saa tällaisen omalta äidiltä?!)

- karkkia

- varmaan 3 pakkausta eri sarjojen ihonhoito/puhdistustuotteita

Anteeksi nyt, mutta mun mielestä noi oli aika tylsiä lahjoja monet... Jotain kasvojenpesuaineita ja shampoota. Joululahjaksi. Ja 13-vuotiaalle. Mä olen varmaan ihan out siitä, mitä 13-vuotiaat haluaa nykyisin, itse olisin sen ikäisenä pettynyt ja rajusti, jos olisin saanut jotain shampoota ja puhdistusmaitoa jouluna. Mä halusin vielä leluja ja askartelutarvikkeita ja jotain ihania juttuja, kuten soittorasian, kirjoja, koruja, hauskan kalenterin...

Mutta siis onko ihan ok ostaa 13-vuotiaalle dödö ja kasvovettä lahjaksi lähimegamarketista? Eikö se pety?

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan sitä Kalevala korua, liian kallis vieraalle lapselle... Lumoava sarjaa mielummin jos noin kalliin haluat antaa. Joku kiva huivi ja lapaset Mic Mac tms.

Vierailija
22/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentolipun kööpenhaminaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:45"]

Lahjakortti esim. H&M, Lindexille.

[/quote]

en mä halua olla rahoittamassa tuollaisten halpisvaatteiden tuotantoa. En itsekään osta noista vaatteita, en kai kehtaisi antaa kellekään sellaiseen liikkeeseen lahjakorttiakaan?

Vierailija
24/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina tykännyt saada vähän parempia shamppoita joululahjaksi. Itse niitä ei raaski ostaa (esim. Tigejä ei ikinä raaskinut ostaa vaikka ne olivat IN), joten oli mahtavaa saada niitä lahjaksi. Ihonhoitotuotteet voivat olla vähän siinä ja siinä mutta esim Bodyshopin vartalovoit ja suihkugeelit ovat edelleen nuorison suosiossa herkullisine tuoksuineen. Niillä on joulun alla vielä todella kivoja pakkauksia. 

Vaikka pitäisit noita tylsinä, niin ne ovat siinä mielessä turvallisia, että päätyvät käyttöön. Askarteluvälineet voivat olla toiselle kova juttu mutta jollet tunne tyttöä kunnolla niin jättäisin välistä. Varmasti voit myös kysellä miehen siskolta vinkkejä. 

Vierailija
25/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:28"]

Ja sitten meikkipaletti. 13-vuotiaalle lapselle. Itse en sen ikäisenävoinut olla vähempää kiinnostunut jostain meikeistä. Lahjakortinkin olisin kokenut tylsänä lahjana, ei mulla 13-vuotiaana ollut juurikaan erikoisia tarpeita ostaa kaupoista jotain itselle. Vanhemmat osti vaatteet, joskus kirjoja ja cd-levyn. Riitti mulle.

[/quote]

Voi että oletpas sinä mahtava ihminen.  Katson sinua ylöspäin.

Muista, että ennen mentiin naimisiin jo 18 v ja 22v oli vanhapiika.....  katso, maailma muuttuu, usko pois

[/quote]

Eh. En mä ymmärrä kommenttiasi. Miksi mua pitää katsoa ylöspäin, jos en teininä ollut meikakamisesta kiinnostunut? Enkä oikeastaan vaatteistakaan.

Mutta siis yleisesti 13-vuotiaat lapset meikkaa?

Vierailija
26/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodyshopilla oli muuten viime vuonna myynnissä joulun alla sellaisia isoja tikkareita, joissa oli sisällä useampi kappale niiden huulirasvoja. Ne olivat ainakin muutamia vuosia sitten todella IN. Huulirasvariippuvaiset teinit ainakin ostelivat innoissaan ja sitten sai antaa hyvän makuisia pusuja (tai ainakin haaveilla niiden antamisesta). Hintakaan ei ollut kovin paha alle 20 e muistaakseni.

Vierailija
27/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:08"]

[/quote]

en mä halua olla rahoittamassa tuollaisten halpisvaatteiden tuotantoa. En itsekään osta noista vaatteita, en kai kehtaisi antaa kellekään sellaiseen liikkeeseen lahjakorttiakaan?

[/quote]

Ihan ymmärrettävä näkökanta, mutta moni teini löytää mieluisia vaatteita noista kaupoista. Ihan uteliaisuudesta, mistä ostat vaatteet, joita ei ole tuotettu epämääräisissä oloissa?

Vierailija
28/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:06"]

No ei ainakaan sitä Kalevala korua, liian kallis vieraalle lapselle... Lumoava sarjaa mielummin jos noin kalliin haluat antaa. Joku kiva huivi ja lapaset Mic Mac tms.

[/quote]

Lumoava, ok. EIkö ne ole ihan saman hintaisia kuin Kalevala-korut?

Huivi ja lapasetkin kiva idea.

Vierailija
29/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin iloinen 90-luvun teininä, jos joskus sain lahjaksi bodyshopista jotain ihanilta tuoksuvia tuotteita. Nykyään ovat vähän turhan tujuja omaan makuun, mutta 12-15-vuotiaana toimivat hyvin.

Ei sen lahjan tarvitse varmaan olla tavallaan kummoisempi. Todella hienoahan on se, että muistat tyttöä ylipäätään. Täällä on se toinen ketju, jossa anoppi antaa kirpparilta vanhaa ja rikkinäistä sälää lapsille lahjaksi, joten parempihan on vaikka sitten megamarketing uusi samppoo ja hoitoainepaketti.

Vierailija
30/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika yleistä on, että 13-vuotiaat ovat kiinnostuneita ulkonäöstään, laittavat hiouksiaan, ripsaria ja huulikiiltoa. Av:lla tietty on s*******sta, että tytöt kehittyvät luonnon lakien mukaan, eivätkä kaikki leiki nukeilla vielä murkkunakin? Miksi se naiseus ja naiseksi muuttuminen on niin paha, että sitä pitää kynsin hampain yrittää estää>?

Vierailija
31/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

Ihan ymmärrettävä näkökanta, mutta moni teini löytää mieluisia vaatteita noista kaupoista. Ihan uteliaisuudesta, mistä ostat vaatteet, joita ei ole tuotettu epämääräisissä oloissa?

[/quote]

Mä pääasiassa teetän vaatteeni ompelijalla. Ostan kaupasta vaan kerran pari vuodessa farkut ja jonkun t-paidan. Kriteerinä, että on valmistettu Euroopassa. Takkini ovat Burberryn (no, enää ei voi olla varma, tehdäänkö Euroopassa) tai yritän löytää esim. Suomessa valmistettuja nahkatakkeja tms.

Vierailija
32/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:28"]

Ja sitten meikkipaletti. 13-vuotiaalle lapselle. Itse en sen ikäisenävoinut olla vähempää kiinnostunut jostain meikeistä. Lahjakortinkin olisin kokenut tylsänä lahjana, ei mulla 13-vuotiaana ollut juurikaan erikoisia tarpeita ostaa kaupoista jotain itselle. Vanhemmat osti vaatteet, joskus kirjoja ja cd-levyn. Riitti mulle.

[/quote]

Voi että oletpas sinä mahtava ihminen.  Katson sinua ylöspäin.

Muista, että ennen mentiin naimisiin jo 18 v ja 22v oli vanhapiika.....  katso, maailma muuttuu, usko pois

[/quote]

Eh. En mä ymmärrä kommenttiasi. Miksi mua pitää katsoa ylöspäin, jos en teininä ollut meikakamisesta kiinnostunut? Enkä oikeastaan vaatteistakaan.

Mutta siis yleisesti 13-vuotiaat lapset meikkaa?

[/quote]

Joo.

Vierailija
33/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korut on aika vaikea asia, mutta mielellään jotain trendikkäämpää kuin Kalevala-koru teinille :D

Lahjakortit on tuossa iässä pop, kun on alettu liikkua enemmän yksin ja kavereiden kanssa, on myös kiva shoppailla jotain tai käydä esim. syömässä mäkkärillä tms.

Vierailija
34/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ot, mut musta on outoa, että noin vieraalle ihmiselle ostetaan lahja. Varsinkin jokin Kalevalakoru!

Mä annan kummilapsille (toinen niistä on veljeni lapsi), mutten tätinä koe velvollisuutta ostaa kolmelle muulle lasteni serkulle lahjaa. Rakkaita silti ovat.

Vierailija
35/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:17"]

No aika yleistä on, että 13-vuotiaat ovat kiinnostuneita ulkonäöstään, laittavat hiouksiaan, ripsaria ja huulikiiltoa. Av:lla tietty on s*******sta, että tytöt kehittyvät luonnon lakien mukaan, eivätkä kaikki leiki nukeilla vielä murkkunakin? Miksi se naiseus ja naiseksi muuttuminen on niin paha, että sitä pitää kynsin hampain yrittää estää>?

[/quote]

Onko meikkaaminen sun mielestä luonnonlakien mukaan kehittymistä?

No, jos mulla olisi 13-v.tyttö, niin huulikiilto olisi ainoa "meikki", jota saisi käyttää. Yläasteen jälkeen voitaisiin alkaa harkita niitä meikkejä sitten.

En mä halua tuomita ihmisiä meikkien käytöstä. Nyt aikuisena itsekin meikkaan lähes joka päivä. Mutta eikö 13-vuotiaiden pitäisi ajatella vielä ihan muita asioita kuin meikkejä? Enkä tarkoita, että sen pitäisi sitten olla nukkeleikkejä.

Itse olin 13-v. tyttönä kiinnostunut avaruudesta, tähdistä, fysiikasta, kirjoittamisesta, tietokoneista, taiteesta ja historiasta. Silloin vain ne luokan pissikset meikkasi ja laittoi ylenmäärin hiuksiaan. Ehkä nyt on toisin. Mun on vaikea tietää, ei ole mitään kosketuspintaa tuonikäisten elämään.

Vierailija
36/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:25"]

Ihan ot, mut musta on outoa, että noin vieraalle ihmiselle ostetaan lahja. Varsinkin jokin Kalevalakoru!

Mä annan kummilapsille (toinen niistä on veljeni lapsi), mutten tätinä koe velvollisuutta ostaa kolmelle muulle lasteni serkulle lahjaa. Rakkaita silti ovat.

[/quote]

No, se tyttö tulee meille jouluaattona, kuten miehen muukin suku. Suku ei ole iso ja kaikille ostetaan paketti. Olisi kai aika tyhmää jättää tuo tyttö sitten ilman, kun "ei me sua tunneta"?

Jos kysyn miehen siskolta asiaa, se sanoo vaan, että ei hän tiedä. Kokeilin jo. :)

Musta tuntuisi hoopolta ostaa tytölle joululahjaksi joku saippua/shampoopakkaus. Mutta ehkä se sitten on ihan normia nykyisin? Itse olen miehen äidiltä saanut sellaisen jonain jouluna ja meni haaskuun, koska mulla on atooppinen iho enkä voi käyttää sellaisia tuoksuvia markettituotteita lainkaan. Kukan kaverikaan ei niitä huolinut, kun kaikilla on jotain ongelmia ihon kanssa. Ostanko sitten varmuuden vakuudeksi tytölle apteekista jotain Sebamed-pesunesteitä, joita itse käytän?

Vierailija
37/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä si9ksi sä et ole oikea ihminen vastaamaan?

Vierailija
38/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Sebamed on ihan hyvä vaihtoehto. Ettekö te oikeesti ole saaneet tuollaisia lahjoja? Pienenä sain aina palasaippuan ja saippuakotelon? Itse pakkaan lahjoiksi jopa hammasharjoja ja hammastahnojakin ! Pääasia, että on paljon paketteja.

Vierailija
39/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:17"]

[/quote]

On niitä oikeastikin. Kaverini tyttö ei ole saanut edes ripsaria kokeilla kotona. On kyllä hieno tyttö, ei sen puoleen. Ongelmana on vain se, että on ihan järkyttävän laiha, kun äitinsä on ikuinen laihduttaja

Vierailija
40/133 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:35"]

Sain itse teininä joululahjaksi pussilakanoita, kahvikuppeja, haarukoita ja veitsiä, silitysraudan, kahvinkeittimen jne. Sukulaisilla oli tapana selittää, että "näitä tulet tarvitsemaan kun muutat omaan kotiin tai opiskelijakämppään."

Juu, varmasti. Varsinkin kun muutin lapsuudenkodistani 25-vuotiaana suoraan vanhemman miehen luokse, jolla oli jo kaikki valmiina. Eli sitten meillä oli kaksi silitysrautaa, kaksi kahvinkeitintä, julmetusti kahvikuppeja/lautasia ja lakanoita jne, jopa kaksi pyykinpesukonetta. Huoh.

Ja ap:n kysymykseen: olisin teininä saanut mielummin shampoita tai lempihajuvettäni tai vaikka kivan yöpaidan. Oli tosi tylsää kun joululahjat olivat kaikki sellaisia, mitä "tulevaisuudessa kyllä arvostat näitä."

[/quote]

No sukulaiset varmaan on ajatelleet, että olet yhtä omatoiminen kuin nuoret yleensä ja itsenäistyt aiemmin... Kai nyt yleensä 99% on muuttanut lapsuudenkodistaan ENNEN kuin löytävät sen elämänsä miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan