Ärsyttävät blogien korulauseet:
"Tällä hetkellä insipiroidun..."
"Tunnen suurta tyytyväisyyttä..."
"Nautin hiljaisuudesta ja käperryin..."
Aaarrgh!
Kommentit (720)
Ei korulauseita, mutta tietty söpöstelevä kirjoitustyyli ärsyttää ihan yli kaiken. Tässä otteita yhden blogin yhdestä postauksesta. Kuvat on myös yhtä tekosöpösteleviä valkoisella blurratuin reunoin..
"Viime sunnuntaina kotiin palatessani, kapsäkkini oli täynnä jouluista fiilistä, naururyppyjä ja ihania muistoja, jotka olen nyt tallettanut albuumin kansien väliin, sekä sydämeni sopukoihin :)...
tuikki satumaisesti tuhansissa jouluvaloissaan....
Taustalla naiskuoro lauleli heleästi joululauluja"
Sitten bloggaajat ovat aina pitkään ajatelleet tehdä jotain kuten laittaa koristeet kuntoon, laittaa kuvat seinille, ja sitten viimeisetään 24 tunnin sisällä pamahtaa sellainen tylsä YHTEISTYÖKOLLAASIpostaus mainoslinkkeineen ja mainosteksteineen, että yöks!
Mistä blogista toi Viltin alla kera teekupin blogi on parodia? Vai onko monia?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 22:34"]
Kyllä minä olin 25-vuotiaana kiinnostunut muistakin asioista kuin tavaroista. Kun matkustin, matkustin nähdäkseni maailmaa, enkä shoppaillakseni jonkun merkkitavaran ja löhötäkseni infinity-altaalla kera shampanjalasin.
En edes tuntenut ketään tuollaista kuin nuo nyky-bloggaajattaret, jotka kimpassa käyvät Starbucksilla kuvaamassa itseään ja kahvimukejaan sun muuta "syvällistä".. Ei tuollaista menoa silloin ollut, eikä ainakaan ihailtu.
Noilla ei tunnu olevan päässään muuta kuin intialaisten köyhien naisten värjättyjä hiuksia ja muutama oma hapsi tietysti.
[/quote]
Sellaisia itsensä tällääviä, lähinnä itseään valokuvaavia, pinnallisuutta ja ennen kaikkea materiaa ihailevia naisia kutsuttiin meidän aikoina bimboiksi.
2010-luvullako heitä kutsutaan bloggaajiksi?
Kirjotin tän ketjun inspiroimana postauksen aiheesta! :D Älkää ottako mun blogia hampaisiinne, koska sielläkin voi valitettavasti ehkä jossain(?) kohti olla korulauseita. ;) Hauska ketju!
http://raskauteni.blogspot.fi/2013/12/ihmisten-teennaisyys-ja-blogimaailma.html
Nii Määtein ei ole oma blogini.. alaspäin olecista peukuista päätelle joku niin luulee. Mun mielestä vain oli niin kiva tuttavuus ja kun joku tuolla aiemmib sanoi et suomes ei oo yhtää hyvää käsityö blogia. Tää on kivanoloinen vaikkakin vasta ihan alussa. Om blogin on iha muuta genreä.
Nakkimakkarat, nakkisisarukset, koiravaljakko, toimistoassistentti ja plaaplaa, IÄNIKUISET koirajutut, niin paljon kuin koiria rakastankin. Samat jutut on kuultu jo tuhanteen kertaan.
Rouheat, räyheät, rennosti valuvat ja roikkuvat jutut/neuleet, potkitut saappaat, pillifarkut, 60 euron LAATUkynttilät ja muu statuksenpönkityspaska, joka maksaa niin paljon ettei tavallisilla ihmisillä niihin ole varaa ja se on tarkoituskin. Minä olen parempi, minäminäminä (ja esitän niin viatonta kun lukijat penäävät aiheesta). Ei mulla muuta.
Ja joo, lopetan rasittavien blogien lukemisen. Riittää jo.
Oho, pääsi unohtumaan lukijoiden puhuttelu KAUNOKAISET. Vähintään joka toisessa postauksessa. HEI KAUNOKAISET. HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAUNOKAISET. KAUNOKAISET KAUNOKAISET KAUNOKAISET.
"Noni, nyt valkotakkiset tulkaa pelastamaan mut. Tämä mamma odottaa teitä casuaalisti, voi jösses sentään!"
Jos myötähäpeään voisi menehtyä, niin nyt olisi sen aika...
Eniten mua ärsyttää se, että kaikki on aina niin ihanaa ja kaunista. Ei olla työttömiä, ei rahapulaa, yksinäisyyttä...tai ehkä mä olen lukenut väärien ihmisten blogeja :)
Niiiin "SUN NÄKÖNEN" sejase -lässytys varsinkin sopuliblogeissa. Yltää jo tragikoomisuuteen, mutta sitähän bimbot tuskin ikinä itse tajuavat.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:06"]
Urbaani rouhea soturiprinsessa ja kaunokaisystävänsä, maailman vanhin taidelukiolainen.
[/quote]
Naurattaa nämä Stella-hatersit, joiden on lytättävä Stellaa ollakseen ajattelematta omaa luuseriuttaan, kuihtunutta liittoaan ja paikallaan polkevaa elämäänsä :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 04:15"]
Nakkimakkarat, nakkisisarukset, koiravaljakko, toimistoassistentti ja plaaplaa, IÄNIKUISET koirajutut, niin paljon kuin koiria rakastankin. Samat jutut on kuultu jo tuhanteen kertaan.
Rouheat, räyheät, rennosti valuvat ja roikkuvat jutut/neuleet, potkitut saappaat, pillifarkut, 60 euron LAATUkynttilät ja muu statuksenpönkityspaska, joka maksaa niin paljon ettei tavallisilla ihmisillä niihin ole varaa ja se on tarkoituskin. Minä olen parempi, minäminäminä (ja esitän niin viatonta kun lukijat penäävät aiheesta). Ei mulla muuta.
Ja joo, lopetan rasittavien blogien lukemisen. Riittää jo.
[/quote]
Tää on niin Stellaa, repesin pikkaisen nauruun kun luin...
[/quote]
Mikä blogissa on minäminäminää? Kävin pitkästä aikaa kurkkaamassa, enkä tajunnut puoltakaan tästä kommentista. Koiriahan siellä on, mutta niistä kai lukijakunta tykkääkin.
Voi jösses sentään, nyt tää sanonta on löytänyt tiensä jo kommentteihinkin. Argh.
Ja kuka kumma on eräälle blogistille opettanut sanonnan "kukin taplaa tyylillään". Laskekaapa huviksenne kuinka monessa kommentin vastauksessa se jo on. Pitäisköhän jonkun vihjaista, että se toinen sana on tAAplaa.
Taas mentiin kävelylle termosmukien kera...
Kirjoitin jo toiseenkin ketjuun, että x ei oikeasti voi kirjoittaa tuota blogia tosissaan, niin koomiselta se vaikuttaa. Tai no, koomisinta siinä on bloggaajan provosoituminen ja jankkaaminen typeristä mielipide-eroista ja siitä, että miten lukijat eivät tiedä bloggaajan todellisuutta ja todellista minää. No, eiköhän sekin ole bloggaajan itsensä päätettävissä millaisen kuvan itsestään antaa, turha kitistä, jos suurin osa syyttää pinnallisuudesta tai materialistisuudesta...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:38"]
Voi jösses sentään, nyt tää sanonta on löytänyt tiensä jo kommentteihinkin. Argh.
Ja kuka kumma on eräälle blogistille opettanut sanonnan "kukin taplaa tyylillään". Laskekaapa huviksenne kuinka monessa kommentin vastauksessa se jo on. Pitäisköhän jonkun vihjaista, että se toinen sana on tAAplaa.
Taas mentiin kävelylle termosmukien kera...
Kirjoitin jo toiseenkin ketjuun, että x ei oikeasti voi kirjoittaa tuota blogia tosissaan, niin koomiselta se vaikuttaa. Tai no, koomisinta siinä on bloggaajan provosoituminen ja jankkaaminen typeristä mielipide-eroista ja siitä, että miten lukijat eivät tiedä bloggaajan todellisuutta ja todellista minää. No, eiköhän sekin ole bloggaajan itsensä päätettävissä millaisen kuvan itsestään antaa, turha kitistä, jos suurin osa syyttää pinnallisuudesta tai materialistisuudesta...
[/quote]
kenestä puhutaan whaaa?
On pakko laittaa esimerkki, kun eräs nimeltämainitsematon bloggaaja ei taas pettänyt uusimmassa postauksessaan ;-)
"Kävin tänään täydentämässä mun meikkivarastoa muutamalla luottotuotteella jotka mun meikkipussista oli ehtinyt loppua. Lisäksi nappasin heräteostoksena pari uutukaista mukaan kokeiluun!
Ensimmäiseksi nappasin jo monta vuotta mun meikkipussissa kulkeneen Viva la Divan 3in1 Face Foundationin, jota käytän kasvojen korostukseen! Tummin väri sopii täydellisesti varjotukseen ja vaalein korostukseen, keskimmäinen taas sopii hyvin ihan vaan meikkivoiteen korjailuun, eli tää on ihan täydellinen kombo esimerkiksi baarilaukkuun jonne ei voi koko meikkipussia sulloa! :)
Toinen luottojuttu on samaisen merkin kulmakarvapaletti siinä tummemmassa sävyssä! Tykkään miksailla tälläistä puuterimaista kulmaväriä ja kulmakynää luonnollisen tuloksen saamiseksi, sillä tuntuu että pelkkä kulmakynä antaa liian piirretyn näköisen lopputuloksen.
Luottotuotteiden lisäksi testiin pääsi edelleenkin Viva la Divan huulipuna, joita mulla on ollut muissa sävyissä ja oon ollut niihin tosi tyytyväinen! Vaikka oon hieman arka käyttämään tummaa huulimeikkiä (oikeastaan vaan tuhriintumisen vuoksi) niin oon pitkään haaveillut tummanpunaisesta huulipunasta! Tää kyseinen sävy olikin mun mielestä ihan nappivalinta, sillä se saa ihon hehkumaan ja hampaat näyttämään todella valkoisilta! :)
Toinen uutukaisuus on Kicksin oma kuivashamppoo, sillä oon tosi huono testaamaan mitään uutta, enkä ollut enää oikein tyytyväinen mun vanhaan kuivashampooseen. Oisko teillä vinkata mitään hyvää tuotetta jolla sais ilmavat kutrit?!"
Hahha, miten paljon voikaan noin pieneen määrään tekstiä mahtua toistoa ja kliseisiä blogi-ilmaisuja, joita juuri tässä ketjussa on käsitelty ja sitten vielä lopussa tuo kysymys, niinkun lukijoiden kommentit kiinnostaisi todellisuudessa yhtään :-D
Ostosblogeissa on nyt muotia laittaa itsestä joku mukanolo paljastus ja perään hahaha, tosi rasittavaa:D paljastus on yleensä vieläpä sellainen humblebrag-tyylinen, esim. mä näytän ihan possulta ku oon ollu kolme tuntia spinningissä ja sen jälkeen coressa hahaha
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 15:47"]
Ostosblogeissa on nyt muotia laittaa itsestä joku mukanolo paljastus ja perään hahaha, tosi rasittavaa:D paljastus on yleensä vieläpä sellainen humblebrag-tyylinen, esim. mä näytän ihan possulta ku oon ollu kolme tuntia spinningissä ja sen jälkeen coressa hahaha
[/quote]
Vähän samaa sarjaa on kaikki "10 faktaa minusta" tyyppiset postaukset, joissa kerrotaan jotain hullunhauskoja "omituisia" tapoja mitä kyseisellä bloggaalla on. Sitten nää hupsut tavat on luokkaa "en koskaan voi ottaa kaupassa rivin ensimmäistä tuotetta" tai "tykkään tanssia musiikin tahdissa".. Eihän niitä omituisuuksia viimeiseen asti löydy tietenkään ja blogia kirjoitettu monesti pitkään. Silti ottaa korvaan kun itseä sitten toitotetaan niin hassuksi ja oudoksi näiden tapojen perusteella... :D
Lokaatio! En kestä tuota sanaa! "Ravintolalla on erinomainen lokaatio." Argh...