Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaan koululaisen pahoinpitelyä edelsi vakava, pitkäaikainen kiusaaminen

Vierailija
21.09.2020 |

Opettaja oli tietoinen kiusaamisesta mutta ilmoitti aina puuttuvansa epäkohtaan huomenna... Jota ei koskaan tullut.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d9747df-85ec-4443-9213-0e3d2b6b21f2

Kommentit (1199)

Vierailija
581/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva keskustelut on aivan typeriä. Moniko kiusattu kehtaa kertoa kiusaamisestaan kun kiusaaja istuu vastapäätä. Kuulustellaan kiusattua johdattaen ja koetetaan laittaa kiusatun päähän. Lapsella tulee koulussa musta silmä tai puremavamma. Viedäänkö näytille lääkärille? Ei viedä. Ratkaisuksi laitetaan kiltti poika sisälle eristyksiin että kiusaajat saavat olla rauhassa. Vanhemmat ei saa mennä koululle. Menin. Kiellettiin. Lapsi tulee kotiin sisäkengissä. Ei kerennyt koulukyytiin kun joku oli nakellut kengät hukkaan.

Vierailija
582/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan hyväksy pahoinpitelyä missään muodossa eikä sen pitäisi koulupäivän aikana olla edes mahdollista, mutta kiinnostaisi myös tietää oliko tämä kiusattu poika ihan kiltti, puhdas pulmunen? Eli miksi häntä kiusattiin? Toki jotakuta voidaan kiusata ihan syyttäkin, mutta nyt on kuultu vain toisen osapuolen sisaren ja isän kuvaus tapahtuneesta. En siis puolustele pahoinpitelijöitä vähääkään, mutta asioilla on aina kaksi puolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset sairaat pennut pitäisi välittömästi laittaa koulukotiin ja erottaa koulusta siksi kunnes asia on käsitelty oikeudessa. Korvauksia kiusatulle ja nimet julkiseksi!!

Vierailija
584/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta että "ei opettaja voi nähdä kaikkea"...

Mun lapsen tokalla luokalla oli poikien kesken rajua kiusaamista. Opettaja ei nähnyt mitään, ei huomannut mitään.

Menin kerran hakemaan omaa lastani (tyttö, ei siis liity kiusaamiseen) hammaslääkäriin sieltä koulun sisältä. Alkoi välitunti, opettaja ja oppilaat tuli ulos luokasta. Vaihdoin siinä omaa lasta odotellessa pari sanaa opettajan kanssa. Näin että poikaporukka kiskoi yhdeltä pojalta repun väkisin ja heitti sen ikkunasta kadulle auton alle.

Opettaja ei nähnyt mitään. Vielä samana iltana tuli jopa viesti että miten koululla ollaan tarkkoina mutta mitään kiusaamiseen viittaavaa ei ole nähty.

Minä kävin sen pojan kanssa hakemassa sen repun ja soitin pojan vanhemmille.

Ja sitten oli taaas se luokan ilmapiiriä koskeva yleiskokous, jossa kukaan ei tiennyt yhtään mitään.

Vierailija
585/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan hyväksy pahoinpitelyä missään muodossa eikä sen pitäisi koulupäivän aikana olla edes mahdollista, mutta kiinnostaisi myös tietää oliko tämä kiusattu poika ihan kiltti, puhdas pulmunen? Eli miksi häntä kiusattiin? Toki jotakuta voidaan kiusata ihan syyttäkin, mutta nyt on kuultu vain toisen osapuolen sisaren ja isän kuvaus tapahtuneesta. En siis puolustele pahoinpitelijöitä vähääkään, mutta asioilla on aina kaksi puolta. 

:) Mikään ei oikeuta tuollaiseen!!!!

Vierailija
586/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen tokalla luokalla oli poikien kesken rajua kiusaamista. Opettaja ei nähnyt mitään, ei huomannut mitään.

Menin kerran hakemaan omaa lastani (tyttö, ei siis liity kiusaamiseen) hammaslääkäriin sieltä koulun sisältä. Alkoi välitunti, opettaja ja oppilaat tuli ulos luokasta. Vaihdoin siinä omaa lasta odotellessa pari sanaa opettajan kanssa. Näin että poikaporukka kiskoi yhdeltä pojalta repun väkisin ja heitti sen ikkunasta kadulle auton alle.

Opettaja ei nähnyt mitään. Vielä samana iltana tuli jopa viesti että miten koululla ollaan tarkkoina mutta mitään kiusaamiseen viittaavaa ei ole nähty.

Ja sitten oli taaas se luokan ilmapiiriä koskeva yleiskokous, jossa kukaan ei tiennyt yhtään mitään.

Ei pystytä avoimesti keskustelemaan asioista.

Opettajien pitää saada tarkka tutkimustieto, että onko kiusattu vai eikö ole...

Nähtävästi repun heittäminen ei täyttänyt kriteerejä...eikä siihen voitu puuttua. Normaali ihminen puuttuu, mutta opettaja ei.

Sen jälkeen tulee selitys ”kiusaaminen on monitahoinen tapahtuma, jossa ei välttämättä ole osapuolia...yms yms

Meillä koulussa kiusattu kaatoi oppilaita esim rappukivetykseen yms. Opettajille kertoi, että halaili.

Halaili melko paljon ...

Vierailija
587/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää "keskustelemalla sopiminen" on jokin kummallinen sosiaalitätien harha.

Meitä vainosi mt-ongelmainen sukulainen joka stalkkasi meitä ja lapsia, uhkaili ja teki satoja viranomaisilmoituksia.

Saatiin hänelle laajennettu lähestymiskielto. Elettiin käytännössä itse kuin vankilassa.

Sosiaalitomiiston mielestä kaikki olisi ratkennut sillä että me oltaisiin menty sinne "keskustelemaan" tämän häirikön kanssa eli kertoilemaan perheemme kaikki asiat ja sitten olisi "lyöty kättä sovinnon merkiksi".

WTF? 

Ei se toimikaan, jos on satoja kiusaamistapauksia takana. Keskustelu toimii kun kiusaaja on vasta aloittamassa uraansa ja joutuu heti ekasta (vähäisestäkin) kerrasta tilille eli keskustelemaan.

No mutta jos ihminen on jo laajennetun lähestymiskiellon saanut vuodeksi niin onko hän muka kiusaajan uransa alkutaipaleella?

Vierailija
588/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka viitsii enää näinä aikoina toimia opettajana tai rehtorina? En haluaisi tehdä tuollaista paskaduunia päivääkään.

Vierailija
589/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pystytä avoimesti keskustelemaan asioista.

Opettajien pitää saada tarkka tutkimustieto, että onko kiusattu vai eikö ole...

Nähtävästi repun heittäminen ei täyttänyt kriteerejä...eikä siihen voitu puuttua. Normaali ihminen puuttuu, mutta opettaja ei.

Sen jälkeen tulee selitys ”kiusaaminen on monitahoinen tapahtuma, jossa ei välttämättä ole osapuolia...yms yms

Meillä koulussa kiusattu kaatoi oppilaita esim rappukivetykseen yms. Opettajille kertoi, että halaili.

Halaili melko paljon ...

Ko koulussa lätkäpojat kiusasi kahta herkempää kympin poikaa. Tässäkin se uhri oli toinen näistä kympin pojista. Kyllä se tilanne oli aivan ilmeinen. 

Vierailija
590/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat voi olla myös hyvistä perheistä.Siellähän juuri voidaan sanoa eihän meidän Niko-Petteri tee niin.No oli mistä oli mutta helvetin väärin.Kuukausi olla kiusattuna on pitkä aika.Opettajia on laidasta laitaan,mutta tuossa tilanteessa ei olla puututtu asiaan kunnolla.Mitäs jos siellä olisi lippu nyt puol tangossa koulun pihalla.Tajuaisko nuo paskahousut kiusaajat tilanteen vakavuuden.Niin kauan tapahtunnut kiusaamista ja mitään ei asialle olla tehty.

Saanko kysyä: miten määrittelette ns. hyvän perheen?

Vierailija
591/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän samalla linjalla kuin armeijankin suhteen.

En tunne armoa tai empatiaa. Pelkkää puhetta vaan vuosikymmenestä toiseen.

Kuvittelin että kouluampumiset olisi edes muuttaneet asenteita, mutta sama hulluus vaan jatkuu ja kiusattujen on vaan pakko mennä solvattavaksi ja hakattavaksi oppivelvollisuuden vuoksi.

Itse kärsin koulun 9 luokkaa kiusattuna ja ei siihen aikaan kukaan säälinyt tai itkenyt.

Opettajatkin totesi että se on sellaista vihkimistä tai rituaali yläasteelle. Kestää parisen viikkoa.

Punnerruksia ja samalla potkittiin mahaan. Päätä vessanpönttöön. Hupparin riisumista ja sille kusemista.

Räkimistä päin naamaa...

Vihasin siitä lähtien yleistä oppivelvollisuutta. Ajattelin että yläasteella ollaan kypsempiä, mutta sama ja pahempi meno jatkui kuin ala-asteella.

Armeija oli samaa kuraa. Vittuilua ja fyysisiä kidutuksia. Ei ihmiset kypsy koskaan. Työelämässä lienee sama. En tule kokeilemaankaan koskaan.

Mua ei henk. koht hävetä yhtään olla yhteiskunnan syrjällä tukien varassa.

Koulu paskaa. Armeija täyttä paskaa. Työkkäri vittuilee päin näköä kohta.

Eikö päättäjät osaa muuta kuin kiusata ihmisiä???

Ihan hyvä että koko systeemi mätänee. Huono huono systeemi.

Pilasitte mun elämän pakkokoululla ja pakkoarmeijalla.

Voitte vielä pelastaa sen antamalla mulle eläkkeen tai perustulon.

noin muuten voitte haistaa kaikki pitkät. En tule mukaan ikinä.

Jättäkää mut vaan rauhaan ja laitatte sitä rahaa tilille korvaukseksi kärsimyksen vuosista.

t. koulu kiusattu

Vierailija
592/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa hiljaista poikaa kiusattiin.

Opettajat syyllistyvät tätä yhtä poikaa. Eivät nähneet muka, että ylimielinen jonnelauma kiusasi porukalla tätä yhtä.

Vierailija
593/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kerrassaan puolustat kiusaajia tekstilläsi. Ei ole oikeuksia kenelläkään kiustata kuukausikaupalla tässä tapauksessa ilmenneenä.

Tällä kirjoituksella, muutamalla rivillä puolustaudut olemalla itse pulmunen, puolustat ja olet kiusaajien puolella.

Aivan paha asia.

Vierailija
594/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- opettajankoulutuksen sisältö uudelleen tarkasteluun

Onko muuten opettajakoulutuksen osana lainkaan sellaista osiota, missä opetellaan ja harjoitellaan kohtaamaan agressiivinen, väkivaltainen ja yhteistyöhaluton henkilö? Käytännön harjoitus siis. Voin kertoa, että jo harjoitustilanne nostaa tavallisen pullantuoksuiseen elämään tottuneen pulssia sekä stressiä usein sille tasolle, että siinä osaa alkaa jo suhteuttaa mihin omat voimavarat oikeasti riittää ja onko itsestä sittenkään siihen, mitä tarvitaan.

Jos tuollaista osiota ei ole osana opintoja, niin miksi ei ole? 

Piti vielä mainita, että jo ala-asteella on oppilaita, jotka painavat 100 kg ja ehkä 170 cm pitkiä. Tämmöinen mätisäkki kun riehaantuu pienikokoiselle naisopettajalle, niin eihän siinä mahda mitään.

Voiko koulukiusaamista käsittelevässä ketjussa jättää tällaisen haukkumisen vähemmälle?

Vierailija
595/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka viitsii enää näinä aikoina toimia opettajana tai rehtorina? En haluaisi tehdä tuollaista paskaduunia päivääkään.

Sehän tässä onkin, että jos kukaan ei noihin hommiin ryhtyisi koska oikea työnteko on nykyisissä olosuhteissa mahdotonta, olisi päättäjien pakko tehdä täysremontti koko opetusjärjestelmään. Muuten Suomen PISA romahtaisi ja sitä olisi noloa selitellä maailmalla. Voisi mennä myös mehevät EU-virat.

OPETTAJAT: menkää lakkoon tai irtisanoutukaa. OPISKELIJAT: älkää menkö noihin hommiin.

Vain sillä tavalla saadaan muutos aikaan.

Vierailija
596/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kerrassaan puolustat kiusaajia tekstilläsi. Ei ole oikeuksia kenelläkään kiustata kuukausikaupalla tässä tapauksessa ilmenneenä.

Tällä kirjoituksella, muutamalla rivillä puolustaudut olemalla itse pulmunen, puolustat ja olet kiusaajien puolella.

Aivan paha asia.

No voi, voi, kun et ymmärtänyt kirjoituksestani sanaakaan. Mene takaisin alakouluun opettelemaan luetun ymmärtämistä. 

Vierailija
597/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- opettajankoulutuksen sisältö uudelleen tarkasteluun

Onko muuten opettajakoulutuksen osana lainkaan sellaista osiota, missä opetellaan ja harjoitellaan kohtaamaan agressiivinen, väkivaltainen ja yhteistyöhaluton henkilö? Käytännön harjoitus siis. Voin kertoa, että jo harjoitustilanne nostaa tavallisen pullantuoksuiseen elämään tottuneen pulssia sekä stressiä usein sille tasolle, että siinä osaa alkaa jo suhteuttaa mihin omat voimavarat oikeasti riittää ja onko itsestä sittenkään siihen, mitä tarvitaan.

Jos tuollaista osiota ei ole osana opintoja, niin miksi ei ole? 

Piti vielä mainita, että jo ala-asteella on oppilaita, jotka painavat 100 kg ja ehkä 170 cm pitkiä. Tämmöinen mätisäkki kun riehaantuu pienikokoiselle naisopettajalle, niin eihän siinä mahda mitään.

Voiko koulukiusaamista käsittelevässä ketjussa jättää tällaisen haukkumisen vähemmälle?

Aikuinen saa mätisäkinkin aisoihin jos ei muuten niin virkavallan avulla. Et varmaankaan ole opettaja?!

Vierailija
598/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan paha asia.

No voi, voi, kun et ymmärtänyt kirjoituksestani sanaakaan. Mene takaisin alakouluun opettelemaan luetun ymmärtämistä. 

Olen eri kuin jolle vastasit mutta hän(kin) ymmärsi täysin oikein mitä tarkoitit.

Vierailija
599/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minfossa joku kirjoitti että poliisi olisi vihjannut ettei juttu ole ihan niin yksioikoinen kuin uhrin perhe antaa ymmärtää. Tietääkö joku mistä siinä on kyse vai onko siitä jos keskusteltu? En jaksa lukea koko ketjua.

Miksi oletat että joku sinulle selittää asioita jos et itse viitsi asiaa selvittää? Olet luuseri

Päin vastoin, olen töissä toisin kuin sinä.

Vierailija
600/1199 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla kun minua kiusattiin ja kerroin opettajille, opettaja kertoi kiusaajille ja kiusaajat muka hämmästeli ja kysy mitä me ollaan muka tehty sulle, sanoin et olette kiusanneet mua, vastaus oli täh, ja kiusaaminen paheni, en muista ala koulussa et olis ollut edes noita keskusteluja tai palaveria asioista

Kiusaaminen on vaan siirtynyt enemmän tai vähemmän someen. Lapset on nykyään niin fiksuja että tietävät et mitään rangaistusta ei seuraa....milloin aletaan puhua lasten ja nuorten psykopatiasta? Sillä heitäkin on jo ihan pienissä, sen tunnistaa jos on aikaisemmin ollut tekemisissä psykopaatin kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan