Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei tarjoilla teetä. Olenko töykeä vierailleni?

Vierailija
19.11.2013 |

Meillä käy usein kahvivieraita. Sukulaisia, ystäviä, tuttavia, virallisempia kestittäviä. Kahvia on aina tarjolla. Teetä juo todella harva ja meillä tee vanhentui aina kaappiin. Se jo kertoo siitä, kuinka harvoin kukaan sitä teetä joi. Teehän ei ihan heti mene vanhaksi. 

Heitin nyt taas kaikki päivämäärän ohittaneet teet pois ja ajattelin, ettei enää tarjota teetä. Ihan turha ostaa sitä, kun ei kulu ja menee vain vanhaksi.

Teenjuojat: mitä ajattelet, jos kylässä kahvipöydästä ei saa teetä?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetähän saa ostaa irtonakin jostain herkkukaupoista. Ostat pari grammaa kutakin ja pakastat, jos sinua ahdistaa se että joku ei juo Liptonin mustaa teetä. Itse teenjuojana en todellakaan oleta että ihmisillä on kaapeissaan erilaisia teelaatuja, kuulostaa oudolta jos sulla on sellaisia ystäviä jotka närkästyvät jos ei löydy jotain rooibosta. 

Vierailija
42/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juo kahvia, enkä teetä ja joka ikisessä kyläpaikassa ollaan aina ihan paniikissa, että mitä mä juon. En halua juoda kaloripitoisia sokerimehujakaan, joisin vain vettä. Aina tarjoillaan ensin kymmentä erilaista juomaa, ennen kuin tajuavat, että ihan oikeasti juon kylmää vettä ja olen siitä onnellinen. 

Eilen kiikutettiin neljää teetä ja kahta erilaista kahvilaatua, sen jälkeen kahta eri mehua ja vielä kaakaotakin. Kun mikään ei "kelvannut", antoivat vettä.

KAIKKI EI TYKKÄÄ JUODA KUUMAA tai juoda turhia kaloreita! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, siis marja"teet" ja rooibokset ei ole teetä. teetä on se kama mikä on peräisin teepensaasta. 

perustee on maustamaton musta tai earl grey. 

Vierailija
44/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo asenne ap:llä...

Meillä ei kukaan juo kahvia eikä teetä, mutta silti niitä tarjotaan vieraille. Vieraita varten ollaan ostettu vähän parempilaatuinen kahvinkeitinkin, joka kaivetaan kaapeista esille kun vieraita tulee. Tee säilyy vaikka kuinka pitkään, mutta avattu kahvipaketti menee piloille varsin nopeasti, niinpä ostetaan aina niitä pieniä parinsadan gramman juhlamokkia kaappiin vierasvaraksi, niin ei tarvitse niin paljoa heittää pois.

Mutta tosiaankin, pussiteehän säilyy vaikka kuinka kauan, en ymmärrä ap:n ongelmaa.

Vierailija
45/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:24"]Mä en juo kahvia, enkä teetä ja joka ikisessä kyläpaikassa ollaan aina ihan paniikissa, että mitä mä juon. En halua juoda kaloripitoisia sokerimehujakaan, joisin vain vettä. Aina tarjoillaan ensin kymmentä erilaista juomaa, ennen kuin tajuavat, että ihan oikeasti juon kylmää vettä ja olen siitä onnellinen. 

Eilen kiikutettiin neljää teetä ja kahta erilaista kahvilaatua, sen jälkeen kahta eri mehua ja vielä kaakaotakin. Kun mikään ei "kelvannut", antoivat vettä.

KAIKKI EI TYKKÄÄ JUODA KUUMAA tai juoda turhia kaloreita![/quote]

saat varmaan maineen tosi vaikeana vieraana, vaikka itse asiassa olisit kaikkein helpoin: hanasta vaan vettä.

miksiköhän on niin vaikea uskoa mitä vieras sanoo? 

Vierailija
46/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa jos ei teetä ole tarjolla. Tee on vain yksi vaihtoehto kahville jota en juo. Voin juoda myös vettä, mehua, limpparia. ja kaakaokin kelpaa. Mehuja ja limuja juon kyllä valikoiden, mutta jos on väärää laatua niin aina raikas vesi kelpaa kyllä. Ei voi olettaa, että emäntä huomioisi jokaisen mieltymykset jos kuitenkin on edes joku vaihtoehto sille kahville, mutta ei tosiaan yksi pieni paketti perus teetä paljon maksa. Kyllä ne nirsoimmat ymmärtää jos ei ole sitä teetä mitä yleensä juo. Aikaisemmin mainittu Earl grey on hyvä vaihtoehto ja kyllä sitä keltaista kamalaa liptoniakin juo mielummin kuin kahvia.

Meillä ei kukaan juo kahvia, mutta on meillä kahvinkeitin kaapin perällä ja kahvia kaapissa. Kahvin laadusta en kyllä mene takuuseen kun ei itse juoda niin ei siihen niin valtavasti tule panostettua.

Vierailija
47/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:25"]

Outo asenne ap:llä...

Meillä ei kukaan juo kahvia eikä teetä, mutta silti niitä tarjotaan vieraille. Vieraita varten ollaan ostettu vähän parempilaatuinen kahvinkeitinkin, joka kaivetaan kaapeista esille kun vieraita tulee. Tee säilyy vaikka kuinka pitkään, mutta avattu kahvipaketti menee piloille varsin nopeasti, niinpä ostetaan aina niitä pieniä parinsadan gramman juhlamokkia kaappiin vierasvaraksi, niin ei tarvitse niin paljoa heittää pois.

Mutta tosiaankin, pussiteehän säilyy vaikka kuinka kauan, en ymmärrä ap:n ongelmaa.

[/quote]

En miellä tätä asenneongelmaksi. Meillä on aina pöydät koreina, panostan kattaukseen ja tarjottavaan. Tämä tee vain tuottaa päänvaivaa. Kun perustee ei kelpaa teenjuojille, olen yrittänyt laittaa erilaisia vaihtoehtoja esille. Ja kun niitä vaihtoehtoja on ollut paljon, tee vanhenee kaapissa. Tee säilyy monta vuotta, mutta koska menekki on täysin satunnaista ja aina ne teenjuojat haluavat erilaista juotavaa, menee yksi pussi silloin ja toinen tällöin.

Nämä marja- ja rooibosteetä juovat kutsuvat itseään teenjuojiksi, vaikkei se sitten kai teetä olekaan. Näille ei se Earl Grey kelpaa ja ovat harmissaan, kun ei sen pahan teelitkun lisäksi olekaan mitään muuta teetä tarjolla. 

Tuntuu vain tyhmältä ostaa kymmentä teelaatua joka kattaukselle ja heittää sitten ne joskus roskikseen, kun se tee ei meillä kulu. 

Juuri eilen heitin neljä monipakkausta roskikseen, koska päivämäärä oli umpeutunut jo keväällä. Nyt pähkäilen, mitä teelaatuja pitäisi hankkia viikonlopun vieraita varten. 

ap

Vierailija
48/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaa ihan pelkkä vesikin. Ei haittaa yhtään vaikka teetä ei olisi tarjolla. Lasten mehutarjoiluja en kaipaa :)

Meillä ei saa perinteistä suodatinkahvia. Vietiin koko kahvinkeitin kirpparille kun sille ei ollut käyttöä kuin muutaman kerran vuodessa, ja se vain lähinnä vei pöytätilaa ja keräsi pölyä turhanpanttina. 

Pressokahvia tarjoamme kahvinjuojille jos suostuvat sitä juomaan, mutta aika heikosti tuntuu kelpaavan.

Vierailija
49/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twiningsin Earl Grey maistuu aina, kunhan vesi on tarpeeksi kuumaa. Ja kuppi kahvikuppia suurempi. Jos teepussin laittaa kahvikuppiin, on juotavaa enää puoli kupillista sen jälkeen, kun pussin nostaa pois. Yellow Label on kamalaa, ethän tarjoa vieraillesi halvinta markettikahviakaan. Pistä teepussit peltirasiaan, niin aromit säilyvät pitkään. 

Vierailija
50/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 09:45"]

Olen huomannut, että se ainut teenjuoja, joka meille kerran vuodessa eksyy, haluaisi juoda aina eri teetä kuin mitä on tarjolla. En ole vieläkään keksinyt, mikä olisi se "perustee", joka kelpaisi kaikille samoin kuin Juhlamokka kahvinjuojille. Joku juo vain rooibosteetä, joku vain vihreää teetä, joku vain marjateetä ja joku juo teetä, jos on valkoista teetä. Olen siis aina ostanut jonkun sekoituspakkauksen, josta teet vähitellen kyllä vähenevät, muttei sellainen 24 teepussin pakkaus kulu edes kolmessa vuodessa.

Ei talous tähän teen roskikseen heittämiseen kaadu, mutta tuntuu vain niin tyhmältä ostaa turhaa.

ap

[/quote]

Tarjotaanko teillä Juhlamokkaa vieraille? Kaameampaa kahvia saa kyllä etsiä :( Tämä tunnustus laittoi ap:n kyllä oikeaan kastiin, enkä ihmettele, jos teillä ei ole teetä, vettä eikä mitään muutakaan tarjolla!

Vierailija
51/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tommonen Nordqvistin seikkailu-pussitee pakkaus. Siinä on valkosta, rooibosta, vihreää, perus mustaa sekä jotain makuteetä.

Vierailija
52/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
53/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:46"]

Twiningsin Earl Grey maistuu aina, kunhan vesi on tarpeeksi kuumaa. Ja kuppi kahvikuppia suurempi. Jos teepussin laittaa kahvikuppiin, on juotavaa enää puoli kupillista sen jälkeen, kun pussin nostaa pois. Yellow Label on kamalaa, ethän tarjoa vieraillesi halvinta markettikahviakaan. Pistä teepussit peltirasiaan, niin aromit säilyvät pitkään. 

[/quote]

Amen. Tätä vastausta komppaan. Ja vielä sokerina kupin pohjalla. Minulta ainakin lisäpisteitä irtoaa, jos on tuon perusteen kanssa tarjolla tuoreita sitruunanviipaleita, joilla maustaa teetä. Samalla saisi tänä flunssakautena tarpeellisia vitamiineja. Jotkut voisi myös arvostaa hunajaa tai hilloa teetä makeuttamaan.

Tämä yllä oleva siis, jos oikeasti haluat panostaa ja laittaa extraa. Tuolla yllä mainitsit, että tykkäät laittaa pöydän koreaksi.

Sitten toiseksi teeksi rooibusta. Sillä saat kaikki kofeiinia ja mustaa teetä välttävät tyytyväisiksi.

Vierailija
54/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:16"]

En tiedä, onko sellaista "perusteetä", mitä kaikki joisivat. Yllä ehdotettu earl grey on varmaan perustee, mutta sitäkään kaikki eivät halua tai voi juoda. Hyvä juttu olisi, jos sinulla olisi kahta eri teetä; vaikka tuota perusteetä ja sitten infuusio-vaihtoehto (kofeiiniton, joku rooibos tai marjahauduke).

Meillä juodaan pelkästään teetä ja itse juon kofeiiniyliherkkänä pelkkiä infuusioita. Vieraita varten meillä on kahvipaketti jääkaapissa ja suodatinsuppilo kahvin keittämistä varten. Minusta kahvipaketin à 2 € pitäminen/säilyttäminen vieraita varten ei ole ongelma, vaikka meidän ystävissä ja sukulaisissa ei ole kuin 2 henkilöä, jotka juovat sitä kahvia :o)

[/quote]

Sehän se tässä ongelma onkin, että kun pitäisi olla erilaisia teelaatuja, niin meillä on sitäkin enemmän vanhaa teetä kaapeissa. Jos se Earl Grey kelpaisi, ostaisin sitä pienimmän mahdollisen pakkauksen ja se siitä. Mutta kun ei kelpaa ja joku toivoo jotain muuta teetä, niin pitäisi olla kaikenlaista varalla.

Äh. Ehkä nyt sitten vaan tästlähin meiltä saa Earl Greytä ja omat haudutetut marjarooibokset saa juoda kotona.

ap

[/quote]

Viet ne vanhentuvat teet sitten työpaikalle ja siellä joku juokoon. Ei ole monesta eurosta kiinni...

Vierailija
55/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olet kyllä töykeä. inhottava suorastaan, mutta sekin on oma valinta. mitä sitä täällä kyselemään. kaikki on ok niin kauan, kun et riko mitään lakia. minullekin naapuri tarjosi olutta, vaikka olisin mieluummin ottanut maitoa. maitoa ei sillä edes ollut "kun sillä ei ole lapsia". Ollaan silti vielä puheväleissä, mutten enää mene sinne saunomaan

Vierailija
56/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en loukkaantuisi, koska yleensä vieraille on tarjolla vain jotain ihan törkeän pahaa liptonin earl greytä, sitä sitten pitäisi sokerin kanssa litkiä. mielummin juon sitten sitä kahvia, vaikka en siitäkään pidä. Kotona voin juoda sellaista teetä kuin haluan.

Vierailija
57/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 09:45"]

Olen huomannut, että se ainut teenjuoja, joka meille kerran vuodessa eksyy, haluaisi juoda aina eri teetä kuin mitä on tarjolla. En ole vieläkään keksinyt, mikä olisi se "perustee", joka kelpaisi kaikille samoin kuin Juhlamokka kahvinjuojille. Joku juo vain rooibosteetä, joku vain vihreää teetä, joku vain marjateetä ja joku juo teetä, jos on valkoista teetä. Olen siis aina ostanut jonkun sekoituspakkauksen, josta teet vähitellen kyllä vähenevät, muttei sellainen 24 teepussin pakkaus kulu edes kolmessa vuodessa.

Ei talous tähän teen roskikseen heittämiseen kaadu, mutta tuntuu vain niin tyhmältä ostaa turhaa.

ap

[/quote]

Tarjotaanko teillä Juhlamokkaa vieraille? Kaameampaa kahvia saa kyllä etsiä :( Tämä tunnustus laittoi ap:n kyllä oikeaan kastiin, enkä ihmettele, jos teillä ei ole teetä, vettä eikä mitään muutakaan tarjolla!

[/quote]

No kun mikään muu ei kelpaa kaikille. Meillä on kyllä tarjoiltu jos jonkinmoista kahvia, mutta vähänkään tummapaahtoiset (JOITA KAIKKI MUUT MAAT MAAILMASSA JUO!) ei kelpaa. Hyhhyh kun on tuimaa kahvia ja eikös teillä olisi jotain ihan tavallista.. Juhlamokka nyt vaan on suomalaisten peruskahvi, joten se kelpaa kaikille, sitä myydään R-kioskilla ja monessa kuppilassa. Siihen on totuttu ja se menee. Itse en sitä juo, en juo kahvia muutenkaan. Enkä kyllä teetäkään.

ap

Vierailija
58/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle pelkkä vesikin kelpaa.

Vierailija
59/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:59"]

Osta tommonen Nordqvistin seikkailu-pussitee pakkaus. Siinä on valkosta, rooibosta, vihreää, perus mustaa sekä jotain makuteetä.

[/quote]

Tällaisen juuri heitin menemään, kun päivämäärä meni keväällä umpeen. Voin siis toki jatkossa ostaa montaa sorttia teetä ja aina parin vuoden välein heittää koko teevarasto roskiin ja ostaa taas uusia ja heittää roskiin. Eihän tässä mitään ongelmaa ollutkaan..

ap

Vierailija
60/106 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ihmeellisiä vieraita. Kukaan ei oo kyllä ikinä kehdannut motkottaa tarjoamisista meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän