Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä täytteitä teillä pannaan tacoihin ja tortilloihin?

Vierailija
16.11.2013 |

Me just noustiin pöydästä ja ruokana oli tacoja. Meillä täytteenä on yleensä tacomausteella maustettua soijarouhetta, kidneypapuja, sipulia  ja tomaattimurskaa, sitten on salsaa, juustoraastetta, kermaviiliä ja salaattia, jossa on tomaattia, kurkkua ja sipulia. Mä ja lapsi syödään yleensä tacoja, mies tortilloja.

Sit mulla on olemassa sellainen pelkästään tortilloille tarkoitettu versio, jossa on paistettuja ja fajitas-mausteella maustettuja kasviksia, juustosalsaa, salsaa ja riisiä.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naurattaa tuo yks vouhottaja, joka luulee että roskaruokaketju taco bellin tuotteet on jotain aitoja burritoja jne :D Muutaman kerran oon taco bellissa syönyt ja melkosta moskaa ne kyllä on.

Vierailija
62/70 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 22:49"]

Kyllä naurattaa tuo yks vouhottaja, joka luulee että roskaruokaketju taco bellin tuotteet on jotain aitoja burritoja jne :D Muutaman kerran oon taco bellissa syönyt ja melkosta moskaa ne kyllä on.

[/quote] Ala naura, en ole sanonut etta olisi jotain gurmeeta, yritan vain antaa vahan ohjeita etta edes paastasiin sinnepain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia, kurkkua, tomaattia, ananasta ja avokadoa.

Broileria, fetaa, kermaviiliä ja salsaa.

Vierailija
64/70 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloumia, bbq-kastikkeessa käristettyä sipulia, chiliä ja paprikaa, quacamolea, ranskankermaa, salsaa, salaattia, juustoraastetta (chiligouda nam). Aina en edes jaksa kääräistä tätä pakettiin, vaan syön salaatin kanssa.

Vierailija
65/70 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä kanajauhelihaa, sipulia, valkosipulia, punaista chiliä, kidneypapuja ja tomaattimurskaa juustokuminalla, suolalla ja sokerilla maustettuna. Sen kanssa jotain salaattia (viimeksi jäävuorta), tomaattia, kurkkua, paprikaa. Salsaa ja guacamolea (meidän versiossa avocadoa, valkosipulia, punaista chiliä, limeä, suolaa ja mustapippuria) ja nämä joko tortillaan käärittynä tai nachosalaattina. Lisukkeena punasipuli- ja jalapenorenkaita. Taivaallista!

Vierailija
66/70 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavuista sen verran että oon ite joskus käyttäny valkosipulin ja chilin kanssa pannulla paistettuja mustapapuja, menee erinomaisesti guacamolen ja tomaatin kera.

Vierailija
67/70 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:18"]

Pavuista sen verran että oon ite joskus käyttäny valkosipulin ja chilin kanssa pannulla paistettuja mustapapuja, menee erinomaisesti guacamolen ja tomaatin kera.

[/quote]

Oi miten hyvältä kuulostaa!

Vierailija
68/70 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 19:52"]

Mitä papuja tuollaiseen paputäytteeseen kannattaa käyttää? Valkoisia purkkipapuja? Jotain muuta, mitä?

[/quote]

Kysytkö nyt tuolta asiantuntijalta vai riittääkö sulle tavallisen kasvissyöjän neuvot vääränlaiseen texmex-ruokaan?

Ap

[/quote]

Otan mieluummin vastaan ihan taviksen antaman ohjeen :)

[/quote]

Ok! Mun mielestä texmex-ruokaan sopii parhaiten ruskeat pavut tai kidneypavut. Koska mä pyrin (siis pyrin, ei aina toteudu) keittämään & pakastamaan pavut itse ja välttämään säilykkeitä, meillä on käytännössä tuossa papusörsselissä kidneypapuja, koska niitä saa kuivattuna kaupasta, ruskeita papuja löytää harvemmin.

Mä teen sen papujutun niin, että kuullotan sipulia ja soijarouhetta (sekaan hieman vettä ja tom.murskaa) ja lisään valmiin mausteseoksen. Sitten lisään lopun tom.murskan ja lopuksi pavut.

Soijarouhetta ei tietenkään tarvitse käyttää, jos ei siitä tykkää, voi tehdä pelkästään papuja, sipulia ja tom.murskaa sisältävän jutun, ja maustaakin voi itse - tässä ketjussa on tullut vinkkejä. Mun mielestä hyvältä maistuu myös pavuista ja tomaattimurskalla jatketusta salsasta tehty täyte.

Ap

[/quote]

Kiitos! Mutta voi hitsi, ostin vahingossa ruskeita linssejä...

Vierailija
69/70 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 23:17"]

taco on se hyvä rapea, tortilla pehmeä lätkymäinen...

[/quote] Tortilla on se pelkka "latty", tacoja on tavallinen kova, paistettukuorinen ja pehmea, paistamattomaan tortillaan tehty = soft taco

On tama vaikeeta.

Vierailija
70/70 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo se vääntäminen. Kaikki kuitenkin tietävät, mistä puhutaan. Ihan sama, millä nimillä Meksikossa niitä lättyjä ja kuoria kutsutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän