Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä toivoo, että luopuisin koirastani

Vierailija
18.09.2020 |

Olemme olleet yhdessä kaksi vuotta ja koira minulla on ollut nyt kolme vuotta. Eli siis koko seurustelumme ajan. Olin ihan luullut, että mies on ihan yhtä kiintynyt koiraan kuin minä. Minulle koira on tosi tärkeä. Se on hyvinkäyttäytyvä ja lempeä, eikä mieheni ole allerginen. Mies usein leikkii koiran kanssa ja pyytää välillä ottaa sen juoksulenkille mukaan. Nyt kun olemme suunnittelemassa yhteenmuuttoa, niin mies alkoi puhumaan, miten nuoresta rotukoirasta saa torissa ihan helposti tonnin. En ensin edes tajunnut mitä hän höpötti. Luulin, että hän suunnittelee toisen koiran hankintaa, kun asunto, johon pitäisi muuttaa on iso ja siinä on oma piha. Mies on myös kertonut aikaisemmin haluavansa joskus oman koiran.
Kun tajusin, että minun koiran myymisestä se puhui, kun tulee ihan uusi asuntokin, olin aivan puulla päähän lyötä. Koirasta luopuminen olisi minulle täysin mahdotonta, enkä ymmärrä, miten hän ei tätä tiedä minusta. Toisaalta loukkaa myös se, ettei hän siis olekaan yhtään kiintynyt koiraan, vaikka niin esitti. Mainitsin hänelle, että eikös hän ole sanonut aina pitävänsä koirista ja kertonut haluavansa toisenkin koiran joskus. Hän mutisi, että eihän tuo ole hänen koiransa. Tottahan se on, että koira on täysin kiintynyt minuun. Kulkee minun vierelläni ja innostuu minuun kotiintulostani, vaikka mieheenikin on kyllä kiintynyt. En ymmärrä mitä merkitystä sillä on, kenestä koira pitää enemmän.
Mies sanoi, että olin muka antanut ymmärtää, että koirasta voidaan luopua sitten, kun muutetaan yhteen. En varmasti ole koskaan sanonut mitään tällista. En tule ikinä luopumaan koirastani. Miehestä luopumista sen sijaan olen nyt alkanut harkita. ....Osaisiko joku kertomani perusteella yhtään analysoida, että mitä tässä voi olla taustalla?

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa koirasta eroon, koska on selvää, että se on koiralle parhaaksi. Koiran omistaja (nainen) ei selvästikään osaa kouluttaa koiraansa oikein tai huolehtia siitä. Mies on joutunut tilanteeseen, jossa hän joutuu huolehtimaan koiran hyvinvoinnista. Mies on se, joka tekee ne tarpeeksi pitkät lenkit, harjaa koiran tarpeeksi usein, siivoaa sen karvat ja oksennukset ja muut paskat joka päivä.

Tästä yhtälöstä taitaa tuo naisomistaja olla se, joka pitäisi poistaa.

Vierailija
62/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan äm mät on kyllä niin päästänsä sekasin. Koirat ja maah anmu uttajat nousee kaiken yläpuolelle. Jopa ihmislapsi jää tärkeydessä koiran jalkoihin.

Palstan kyselynkin mukaan moni pelastaisi tulipalon sattuessa ennemmin koiran, kuin ihmislapsen...

Hävetkää äm mät hävetkää!!

En todellakaan häpeä pätkääkään sitä, että ennemmin pelastan eläimen, kuin yhdenkään ihmisen, ja kun luet viestisi ajatuksella niin, että oma asenteesi välittyy rivien välistä, ymmärrät miksi ..

edellyttäen, että sulla on ymmärrykseen vaadittava laitteisto korvies välissä.

Olet sairas paska!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että miehen luonnevika paljastui tässä vaiheessa, niin ei tarvitse yhteen koskaan muuttaakaan. Aivan käsittämättömän törkeä ehdotus. Koiranäyttelytermiä käyttääkseni, miehestä paljastui "hylkäävä virhe".

Vierailija
64/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan siis vasta suunniteltu yhteistä asuntoa. Vuokralle oltaisiin luultavasti menossa kuitenkin. Olemme katsoneet muutamaa, joissa olisi oma piha ja jotka olisivat tilavia. Päädyimme myös siihen, että muutamme kaupungista pienemmälle paikkakunnalle, kuitenkin lyhyen ajomatkan päähän kaupungista. Omasta mielestäni se olisi täydellinen asuinpaikka myös koiralle. 

Sanoin jyrkän ein miehen vihjailuihin ja sitten hän mökötti hiljaa koko illan. Siitä on pari päivää ja sen jälkeen hän on ollut aika tavallinen.  Kun yritin aloittaa asiasta kysymisen uudestaan, niin hän sanoi, että annetaan sen olla jo.  Asia jäi kuitenkin minua vaivaamaan. 

Täytyyhän tuo nyt käsitellä. Aika iso asia kuitenkin, kun hän on halunnut päästä eroon rakkaasta lemmikistäsi. Eihän tuota voi vaan ohittaa ja jatkaa elåmää.

Vierailija
65/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan äm mät on kyllä niin päästänsä sekasin. Koirat ja maah anmu uttajat nousee kaiken yläpuolelle. Jopa ihmislapsi jää tärkeydessä koiran jalkoihin.

Palstan kyselynkin mukaan moni pelastaisi tulipalon sattuessa ennemmin koiran, kuin ihmislapsen...

Hävetkää äm mät hävetkää!!

En todellakaan häpeä pätkääkään sitä, että ennemmin pelastan eläimen, kuin yhdenkään ihmisen, ja kun luet viestisi ajatuksella niin, että oma asenteesi välittyy rivien välistä, ymmärrät miksi ..

edellyttäen, että sulla on ymmärrykseen vaadittava laitteisto korvies välissä.

Olet sairas paska!

Kiitos, samoin 😁

Vierailija
66/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta ajattele jos saatte lapsen ja se vaikuttaa olevan enemmän kiintynyt äitiinsä. Ei kun huostaan tai adoptioon.

Vierailija
67/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan siis vasta suunniteltu yhteistä asuntoa. Vuokralle oltaisiin luultavasti menossa kuitenkin. Olemme katsoneet muutamaa, joissa olisi oma piha ja jotka olisivat tilavia. Päädyimme myös siihen, että muutamme kaupungista pienemmälle paikkakunnalle, kuitenkin lyhyen ajomatkan päähän kaupungista. Omasta mielestäni se olisi täydellinen asuinpaikka myös koiralle. 

Sanoin jyrkän ein miehen vihjailuihin ja sitten hän mökötti hiljaa koko illan. Siitä on pari päivää ja sen jälkeen hän on ollut aika tavallinen.  Kun yritin aloittaa asiasta kysymisen uudestaan, niin hän sanoi, että annetaan sen olla jo.  Asia jäi kuitenkin minua vaivaamaan. 

Täytyyhän tuo nyt käsitellä. Aika iso asia kuitenkin, kun hän on halunnut päästä eroon rakkaasta lemmikistäsi. Eihän tuota voi vaan ohittaa ja jatkaa elåmää.

Ja vielä mielenosoituksellisesti mököttää koko illan ja sen jälkeen painaa koko asian villaisella. Ei hyvä. Ei tosiaankaan hyvä.

Ja olihan se mies keksinyt päästään, että sinä olisit luopumassa koirasta jo aiemmin. Mitä keksinee nyt päässään tästä "en luovu"-kommentista ja omasta mökötyksestään? Kenties "Kyllä se mieli vielä muuttuu"?

Vierailija
68/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mustasukkainen koirasta. Hän haluaa saada sinun huomiosi kokonaan ja pyrkii kontrolloimaan sinua. Ota koirasi ja juokse. Kohta olet lukkojen takana.

Vierailija
69/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset vaatimukset lemmikistä luopumiseksi ovat itse asiassa yleisiä kontrolloivien, väkivaltaan taipuvaisten miesten taholta. Kyse on siitä, että mies kokee koiran kilpailijsksi ja haluaa yksin saada naisen jakamattoman, jatkuvan huomion.

Erittäin paha varoitusmerkki siis. Suosittelen eroa, koska tuo on merkki siitä, että vielä pahempaa on odotettavissa

Vierailija
70/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa heti, läkä jätä miestä kaksisteen koiran kanssa.

Hän voi ihan hyvin myydä sen tietämättäsi, tai koiralle voi tapahtua "vahinko".

Vaihda lukot samalla.

Vierailija
71/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän hän pyytää seuraavaksi luopumaan, kysy se jo ennakkoon.

Varmaan pyytää seuraavaksi niinkin itsekkään asian, että voisiko tämä nainen itse ruokkia ja ulkoiluttaa koiransa eikä velvoittaisi miestä tekemään sitä? Koira kuitenkin vaatii lähes 100% vapaa-ajasta.

Missä kohtaa ap on käskenyt miehen hoitaa ap:n koiraa? Ap on ottanut koiran ja kouluttanut ja hoitanut sitä ihan itse pennusta aikuiseksi, ja kun mies on tullut mukaan kuvioon, mies on oma-aloitteisesti halunnut toisinaan koiran itselleen lenkkiseuraksi.

Ongelma tässä onkin miehellä juuri se, että koira vie niin paljon ap:n huomiota, ja se on mieheltä pois.

Vierailija
72/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän hän pyytää seuraavaksi luopumaan, kysy se jo ennakkoon.

Varmaan pyytää seuraavaksi niinkin itsekkään asian, että voisiko tämä nainen itse ruokkia ja ulkoiluttaa koiransa eikä velvoittaisi miestä tekemään sitä? Koira kuitenkin vaatii lähes 100% vapaa-ajasta.

Mies on hankkimassa yhteistä koiraa myöhemmin, eikö hän sitten ajatellut ollenkaan ruokkia ja ulkoiluttaa sitä? Eikö sekin koira vie lähes 100% vapaa-ajasta. Vai naisenko koiraa vaan pitää hoitaa ja ulkoiluttaa?

Miksi ihmeessä juuri tuon ap:n koiran hoitaminen on niin vastenmielistä, mutta yhteisen koiran hoitaminen on ok.

Mulla on kaksi kissaa, olivat jo ennen miestä. Ei tuolle ole ikinä ollut ongelma hoitaa niitä, päävastuu on minulla, mutta tarvittaessa mies hoitaa niitä ja joskus ihan vapaaehtoisesti. Puhuu myös meidän kissoista. 

Vierailija
73/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa koirasta eroon, koska on selvää, että se on koiralle parhaaksi. Koiran omistaja (nainen) ei selvästikään osaa kouluttaa koiraansa oikein tai huolehtia siitä. Mies on joutunut tilanteeseen, jossa hän joutuu huolehtimaan koiran hyvinvoinnista. Mies on se, joka tekee ne tarpeeksi pitkät lenkit, harjaa koiran tarpeeksi usein, siivoaa sen karvat ja oksennukset ja muut paskat joka päivä.

Eihän tää pari edes asu yhdessä, joten miten ja miksi se mies koiraa hoitais joka päivä?

Vierailija
74/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, yksi huomio on se, ettet kai tämän jälkeen voisi oikeasti enää koskaan harkita tuon miehen kanssa koiraa? Ei miehestä ole vastuulliseksi lemmikinomistajaksi.

Toinen on se, että millainen mies voi aiheuttaa tuollaista mielipahaa rakkaimmalleen? Todennäköisesti erittäin itsekäs ja empatiakyvytön. 

Kun olin lapsi, jouduin luopumaan koiranpennustani äidin miehen takia. Mies ei osoittautunut myöhemminkään kultakimpaleeksi. Vähemmällä mielipahalla olisi päässyt, jos siinä olisi luovuttu miehestä eikä koirasta. 

Vierailija
75/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hhahahahah Joo just näin. Kyllä minä kuule juoksen koirani kanssa päivittäin, lisäksi kävelylenkit ja metsäreket. Mies on koiran vienyt lenkille ehkä kerran kuukaudessa, omasta pyynnöstään, koska koiran kanssa on kuulemma kiva juosta. Minä juoksen paljon pidempiä lenkkejä kuin hän, koska olen meistä se, joka enemmän juoksusta pitää. Lisäksi minä olen sivutoimisesti koirankouluttaja ja koira on erittäin hyväkäytöksinen. ...Mutta eihän nainen tietenkään voi tietää mitään koirista tai osata niitä kouluttaa. 

-AP

Vierailija
76/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle kenkää ja piste.

Vierailija
77/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa heti, läkä jätä miestä kaksisteen koiran kanssa.

Hän voi ihan hyvin myydä sen tietämättäsi, tai koiralle voi tapahtua "vahinko".

Vaihda lukot samalla.

Erittäin hyviä huomioita ja vinkkejä. Ap, huomioi nämä.

Vierailija
78/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä red flag vahvana, kun kontrollointi alkaa heti, kun on sovittu uudesta kodista. Ilmeisesti jo joku tietty talo katsottuna. Tuo tulee vain pahenemaan.

Vierailija
79/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaiselle sopii koira tai 20 kissaa paremmin kuin mies. Tosin naimisiin pitää mennä ensin, että saa erossa puolet miehen talosta, autosta, osakkeista ym

Vierailija
80/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on sentää rehellinen. Harva myöntää suoraan, että ei ole täysin sinut sen kanssa, että koira on sinun oma. Hän kuitenkin joutuu osallistumaan ja sitoutumaan koiraan, joka on kiintynyt pelkästään sinuun.

Hommatkaa uusi yhteinen koira, niin miehesi katkeruus tuota tunnetta kohtaan katoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme