Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä toivoo, että luopuisin koirastani

Vierailija
18.09.2020 |

Olemme olleet yhdessä kaksi vuotta ja koira minulla on ollut nyt kolme vuotta. Eli siis koko seurustelumme ajan. Olin ihan luullut, että mies on ihan yhtä kiintynyt koiraan kuin minä. Minulle koira on tosi tärkeä. Se on hyvinkäyttäytyvä ja lempeä, eikä mieheni ole allerginen. Mies usein leikkii koiran kanssa ja pyytää välillä ottaa sen juoksulenkille mukaan. Nyt kun olemme suunnittelemassa yhteenmuuttoa, niin mies alkoi puhumaan, miten nuoresta rotukoirasta saa torissa ihan helposti tonnin. En ensin edes tajunnut mitä hän höpötti. Luulin, että hän suunnittelee toisen koiran hankintaa, kun asunto, johon pitäisi muuttaa on iso ja siinä on oma piha. Mies on myös kertonut aikaisemmin haluavansa joskus oman koiran.
Kun tajusin, että minun koiran myymisestä se puhui, kun tulee ihan uusi asuntokin, olin aivan puulla päähän lyötä. Koirasta luopuminen olisi minulle täysin mahdotonta, enkä ymmärrä, miten hän ei tätä tiedä minusta. Toisaalta loukkaa myös se, ettei hän siis olekaan yhtään kiintynyt koiraan, vaikka niin esitti. Mainitsin hänelle, että eikös hän ole sanonut aina pitävänsä koirista ja kertonut haluavansa toisenkin koiran joskus. Hän mutisi, että eihän tuo ole hänen koiransa. Tottahan se on, että koira on täysin kiintynyt minuun. Kulkee minun vierelläni ja innostuu minuun kotiintulostani, vaikka mieheenikin on kyllä kiintynyt. En ymmärrä mitä merkitystä sillä on, kenestä koira pitää enemmän.
Mies sanoi, että olin muka antanut ymmärtää, että koirasta voidaan luopua sitten, kun muutetaan yhteen. En varmasti ole koskaan sanonut mitään tällista. En tule ikinä luopumaan koirastani. Miehestä luopumista sen sijaan olen nyt alkanut harkita. ....Osaisiko joku kertomani perusteella yhtään analysoida, että mitä tässä voi olla taustalla?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa analysoida, mutta ukko mäkeen of course.

Vierailija
122/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin just miten itse hypoteettisesti tekisin. En todella luopuisi koirastani vaikka sitä pyytäisi aviomieheni ja lasteni isä. Lähtisin lasten ja koiran kanssa pois. Jos mies tulisi allergiseksi niin sitten on eri juttu mutta tiukka paikka olisi silloinkin, koira menisi silloin äidilleni kun ei sinne voi miestäkääm pistää asumaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Jos mulle mies ehdottelisi tollasta niin näyttäisin saman tien oven 😂 ei tarvitsisi hetkeäkään edes miettiä.

Vierailija
124/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Välittömästi. Tuossa on taustalla jotain ihan muuta kuin koira. Tuo on kontrollointia ja mies haluaa omistaa sinut, on todennäköisesti mustasukkainen koiralle/koirasta. Sinun ja koirasi välit ovat lämpöisemmät kun sinun ja miehen. Juokse!

Vierailija
125/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ehdottaisi minun koiran laittoa johonkin toriin, se olisi viimeinen niitti ja ukko saisi juosta ovesta sillä sekunnilla.

Vierailija
126/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäistä. Kukaan normaali ihminen ei ehdottele tuollaista.

Vierailija
127/130 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täältä kyselet? Aikuinen ihminen jumalauta, muuttamassa yhteen ja kaikkee, mutta ei osaa edes kommunikoida tunteistaan ihmisen kanssa, jonka kanssa muuttamassa loppuelämäksi yhteen neljän seinän sisään. Onnea vain pitkään ja todella lupaavalta vaikuttavaan suhteeseenne. "👍🏻"

Vierailija
128/130 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa oikeasti miettiä sitä yhteen muuttoa. kertoo meinaan paljon miehestä jos tämä edes ehdottaa toiselle tämän koirasta luopumista ihan vain koska ”se on sinun eikä minun :(” ja kehtaa vielä mököttää siitä! Mies on paljastanut empatiakyvyttömyydensä. Ei se puhumalla tule muuttumaan mihinkään, pikemminkin tämä toimii hyvänä varoitusmerkkinä sillä jos mies tuntee mustasukkaisuutta KOIRASTA niin mistä muusta hänen itsetuntonsa voi tämän lisäksi saada kolhuja? Ystävistä, sukulaisista, yhteisistä lapsista...? Hänellä on todella huono itsetunto mitä ei korjata sillä että koira myydään pois ja hommataan, ehkä, uusi tilalle. Varmasti sekin koira saa lähteä jos ei kiinny enemmän mieheen. Kuka tahansa tervejärkinen ihminen ymmärtää että lemmikit ja lapset eivät kilpaile Samassa lajissa miehen kanssa. Varsinkaan lemmikit koska eivät tarvitse läheskään niin paljon huomiota mitä lapset.

Kauheeta että tuollaisia ihmisiä on edes olemassa...

Vierailija
129/130 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää juttu pitää sisällään kaikki provon elementit.

Vierailija
130/130 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli myös mustasukkanen koirista. Suhteen loppuvaiheessa näin kerran, kun mies löi koiranpentua tämän nuuhkittua lattialla ollutta teekuppia. Järkytyin ja kysyin oletko tehnyt näin ennenkin?? Sanoi että välillä.

Et siis voi oikeasti luottaa mieheen mitä koiraan tulee, jos on jo esittänyt muuta kuin mitä oikeasti ajattelee.

Kahsi vuotta kestänyt suhde on vielä tosi tuore, eikä todellakaan siinä vielä tunne toista. Ja yleensä kontrollointi yms pahenee tosiaan sen mukaan mitä enemmän on nalkissa esim yhteisen asunnon takia.

Meillä se mies oli isä, kun olin lapsi, joten minulla ei ollut mitään sananvaltaa. 

Koiranpentu päästi ihan tolkuttoman rääkäisyn kerrankin jkun oli isän kanssa kaksin, eikä muut nähty mitä tapahtui. Isä väitti koiran itse satuttaneen itsensä johonkin työkaluun. 

Vähän myöhemmin koira vietiin piikille isän allergian vuoksi. Tai siis minä ja äiti saimme hoitaa sen käytännön viemisen, mutta syy oli tuo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä