Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän nykyään on niin paljon ihmisiä, jotka ovat ihan pihalla oman identeettinsä kanssa?

Vierailija
17.09.2020 |

Jotenkin alkanut tuntua, että nämä identiteettiongelmat, esim. oman sukupuolen kanssa ovat vain oire jostain syvemmästä ongelmasta ja pahoinvoinnista yhteiskunnassa. Keino hakea omaa ryhmää, sulautua ja saada hyväksyntää tietynlaisissa tiedostavissa piireissä.

Sitä miettii, mitä ihmiset ajattelevat 10 vuoden kuluttua näistä ajatuksista. Esim. oma tuttava, joka on lapsesta lähtien ollut todella naisellinen, on ollut 2 vuotta masentunut ja nyt päättänyt, että käy poistamassa rintansa Virossa. Rinnoissa ei ole mitään sairautta, miksi hän niin tekisi. Ei aio mennä kuitenkaan sukupuolenkorjaukseen.

Onhan se niin, että jokainen saa tehdä, mitä haluaa, mutta mun mielestä moni vetää nyt pahasti yli :(.

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punavihreät käyttää kulttuurimarxismia enemmistön heikentämiseen ja paloitteluun, heikentäen enemmistöä, sen perinteitä ja arvoja ja tottakai valkoista lihaa syövää hetero miestä pitää kyykyttää

Eli keksitään ja masinoidaan koko ajan uusia vähemmistöjä alistamaan enemmistöä lainsäädännön ja median avulla

Hajota ja hallitse

kulttuurimarxismi

politiikka näkemys ja mielipide siitä, että vasemmistoliberaalit pitävät yllä valtaa hallituksessa, yliopistoissa, lehdistössä ja kulttuurielämässä ja pyrkivät muuttamaan käsityksiä ydinperheestä, sukupuolirooleista, nationalismista ja ihmisroduista kontrolloimalla valtamediaa ja pitämällä yllä kulttuurihegemonia

Cultural marxism explained in 7 minutes

Älä sotke puoluepolitiikkaa tähän. Ääripäitä löytyy monista eri puolueista. Onhan persuissakin "vegaanihomoja".

Kun ihmisiä yllytetään jo lapsesta asti joka suunnasta epäilemään omaa seksuaalisuutta niin kyllähän sen tulos sitten on että moni menee sekaisin seksuaalisesti.

Totalitääriset ideologiat ovat vaarallisia, tarkoitan sitä että jos ei saa sanoa mielipidettä niin johtaa se kyttäysuhteiskuntaan.

Punavihreät kannattaa nimenomaan totalitäärisyyttä,  persuissa on myös esim homoja mutta ei siis totalitaristeja, siinä on suuri ero. Kaikilla pitäisi olla vapaus yhteiskunnassa seksuaalisuutensa kanssa ( kunhan ei vahingoita muita) mutta sateenkaari ideologia usuttaa valtakunnansyyttäjän toisinajattelijoiden kimppuun, se on ikävää se on totalitarismia

Elät jossain mielikuvitusmaailmassa. Puhut valinnanvapaudesta mutta kuitenkin samaan aikaan kannatat ahtaita sukupuolirooleja?

Vierailija
42/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä syynä voisi olla se, että nykyään on niin paljon vaihtoehtoja mitä voisi olla. Ennen olit heteromies, heteronainen tai friikki. Nykyään voit olla mitä vain (etkä ole friikki vaikka olet jotain muuta).

Itse "kipuillut" oman identiteetin kanssa. En siis ole varsinaisesti kipuillut, mutta miettinyt mikä on se "oikea" termi itselle. Olen naisellinen nainen joka tykkää myös "miesten" asioista eikä läheskään aina tunnista itsessään "naisten" mielipiteitä tai mieltymyksiä. Koen seksuaalista vetovoimaa sekä miehiin että naisiin (ja pitäisi kai ottaa huomioon myös muunsukupuoliset, mutta näitä aika vähän tullut vastaan).

Teininä kun ensimmäisen kerran ihastuin tyttöön, mietin olenko lesbo. Sitten ihastuin poikaan, eli bi? En koe itseäni varsinaisesti naiseksi, ehkä trans? Mutta naisena oli myös ihan jees toisinaan, eli mikä?

Lopulta päädyin siihen, että ihan sama. Olen virallisesti nainen, eikä naiseus estä tekemästä niitä asioita mitä haluan. Ihastun keneen ihastun, ei sillä väliä miten seksuaalisuuden määrittelee. Ikää 35 ja vasta äskettäin päätin lopettaa identiteetin etsimisen. Reilu 20 vuotta kun miettinyt ja luullut löytäneensä jonkun sopivan "lokeron" kerta toisensa jälkeen, on ihan hyvä kun lokeroksi riittää "minä".

Sanoisin, että tässä taustalla on tietynlainen yhteiskunnan mutta naisten itsensä lietsoma naisviha tai ainakin naiseuden vähättely. En siis tarkoita tätä hyökkäykseksi sinua kohtaan, mutta moni nainen on aivopesty ajattelemaan, että feminiiniys ja naiseuden ydin on vaaleanpunaista hattaraa, bimboilua, meikkejä, juoruilua ja miesten leluksi heittäytymistä.

Naiseus on moniulotteista! Ei yksikään nainen sovi täydellisesti vain yhteen lokeroon, ja sehän on nimenomaan hyvä juttu. Voit olla nainen ja naisellinen omalla tavallasi ja silti tykätä patikoinnista tai extreme-urheilusta. Ei ole yhtä ainoaa muottia, johon pitäisi sopia.

Mielestäni pitäisi enemmän promotoida sitä naiseuden monipuolisuutta ja tehdä selväksi, ettei naiseudessa ole mitään vikaa myöskään. Se ei tarkoita heikkoutta tai alistumista eikä myöskään tyhmyyttä tai tyhmäksi tekeytymistä. Feminiiniys ei ole maskuliinisuutta huonompi asia.

Nämä kommentit on aina sellaisia, että ymmärtää sen miten ihmiset ei ymmärrä transsukupuolisuudesta yhtään mitään. 

Ymmärtääkö ne itsekään? Tuntuu että jokainen transsukupuolinen kokee ja selittää asiaa hyvin eri tavoin. Toisella on kehodysforiaa, toisella vain joku "päänsisäinen tunne" jne. Hyvinkin ristiriitaisia tulkintoja kuulee heiltä itseltään.

Ja hämmentävintä on kehodysforia, jossa kuitenkin päädytään synnyttämään "miehenä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Kun synnytään, on joko pippeli tai pimpsa.

Tulee joko mies tai nainen.

Vierailija
44/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59 v eikä mun nuoruudessani pohdittu mitään identiteettejä. Ei siis mietitty, kuka minä oikein olen tai millainen minä olen. Silloin mietittiin vain, mitä minä haluan. Enkä nyt tarkoita sukupuoliasiaa, koska varmaan oli sellaisiakin, jotka sitä miettivät. mutta noin yleisesti  ottaen millään identiteetillä ei ollut mitään väliä eikä sellaisia pohdittu. Enemmän ehkä esim ammatinvalintaan vaikutti yleiset asenteet eli harva poika lähti opiskelemaan sairaanhoitajaksi ja autoasentajissa tyttöjä oli vielä vähän. Silti oli poikia, jotka lähtivät opiskelemaan sairaanhoitajiksi, ja tyttöjä, jotka lähtivät opiskelemaan autoasentajiksi. Mutta ei tätä mietitty minkään identiteetin kautta vaan opiskeltiin, mitä haluttiin.

Vasta nelikymppisenä törmäsin ensimmäistä kertaa kirjallisuuteen, jossa annettiin ohjeita itsetutkiskeluun, oman identiteetin löytämiseen jne. Mietinkin, onko tällainen pohdinta saanut alkunsa siitä, että erilaiset terapiat yleistyivät. En tiedä. 

Vierailija
45/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kehon silpominen on kyllä oireilua syvemmistä ongelmista, mutta moni kokee helpommaksi jonkin "erikoisemman" identiteetin omaksumisen kuin asioiden ja ongelmien juurisyyn käsittelyn. Koen, että omaan kehoon liittyvä viha ja mutilointi kielii myös henkisyyden puutteesta. Nykyihminen on redusoitu fyysiseksi koneeksi, mikä ahdistaa, ja ahdistusta hoidetaan sitten puuttumalla siihen fyysiseen puoleen.

Mutta eivät ne ongelmat lähde sukupuolenkorjauksella tai rintojen poistolla. Olet sisimmässäsi se sama ihminen samoine kipukohtineen operaation jälkeekin, vaikka kuori olisikin erilainen.

Lisäksi nykyään ihmiset altistuvat erilaisille vaikutteille huomattavasti enemmän kuin aiempina vuosikymmeninä, ja hirveän moni ihminen on johdateltavissa tai jopa manipuloitavissa.

Toisaalta on hyvä tietää, että muitakin vaihtoehtoja on, mutta etenkin nuorten, monista ongelmista kärsivien ja epävarmojen ihmisten kohdalla tämä voi olla huonokin juttu. Nuorilla nyt on muutenkin niin paljon erilaisia vaiheita ja kriisejä, ettei pitäisi hätiköidä lopullisten ratkaisujen kanssa.

Nimenomaan. Ihmisillä on sisäsyntyinen taipumus kaivata elämäänsä jotain henkistä, syvempää kuin tämä materiaalinen ulottuvuus. Kun henkisyys on nykyihmisiltä kadonnut ja ihminen on vieraantunut luonnosta (luonnolla on aivan älyttömän tärkeä merkitys kaikessa muinaisessa henkisyydessä, toisin kuin abrahamilaisuudessa), se tyhjiö täytetään yleensä jollakin ideologialla. Oli kyseessä sitten poliittinen liikehdintä tai jotain muuta.

Vierailija
46/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavasi on ehkä raiskattu, häntä on ahdisteltu, kourittu jne. Sellaisesta harvempi puhuu mutta varmasti nostaa haluja piilottaa kaikki seksuaalisuuden merkit ja lisää todennäköisyyksiä masentua.

Oman kehon silpominenko sitten on se paras ratkaisu tähän ongelmaan? Huh huh.

Jos niin olisi, et voi tuomita toisen reaktiota äärimmäisen traumaattiseen väkivaltaan. Et voi tietää mitä hän on voinut kokea. Sinulla ei selkeästi ole mitään hajua mitä on olla raa’an väkivallan uhrina.

Vierailija
47/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, miten monen ihmisen koko persoona tuntuu olevan sama asia kuin heidän sukupuoli/seksuaali-identiteettinsä. Osa vie sen niin pitkälle, ettei edes kaveeraa muiden kuin samankaltaisten kanssa. Hassulta tuntuu, etten itse voisi olla muiden kuin kanssaheteroiden kaveri. 

Ja joo, mielestäni myös naisellisuuden määritelmä näiden vähemmistöihmisten mukaan on todella vanhanaikainen, pinnallinen ja ahdas. Harvemmin näkee naiseksi korjattua/siirtynyttä, joka ei olisi stereotyyppisen naisellinen ulkonäöltään- missä ovat androgyynin näköiset, entäs butchit jne.?

Vierailija
48/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu mielestäni kahdesta asiasta:

1. ihminen on biologisesti laumaeläin,

2. nykyajan huomattavasti sallivampi ja monimuotoisuutta korostava ilmapiiri.

Kakkoskohta on toki täysin ok ja tervettä, verrattuna entisaikojen menoon, jossa oli sallittua olla vain jonkin tietyn hyvin kapean muotin mukainen, ja siitä poikkeaminen määriteltiin helposti sairaudeksi. Monimuotoisuus on luonnollista ja hyvä asia, ja sen normalisointi lisää periaatteessa ihmisten hyvinvointia.

Ongelma tulee siitä, että monen ihmisen itsetunto on suuressa määrin riippuvainen johonkin laumaan kuulumisesta. Tämä on jäänne noilta ajoilta kun oli olemassa ne selkeät lokerot, joihin jokaisen oletettiin sopivan (ja jos ei sopinut niin pakotettiin). Silloin asioita ei juurikaan ajateltu itsenäisesti, vaan katsottiin mitä muut ympärillä tekevät, ajattelevat ja ovat, ja siitä pääteltiin mikä on oikein. Oma olemus ja ajatukset muokattiin siihen sopiviksi. Näin toimii laumaeläin. 

Nykymaailmassa kuitenkin arvokkaampi taito olisi juuri se itsenäinen ajattelu, eli se että ymmärtää ja tiedostaa minkälainen ihan oikeasti sisimmässään on, ja sitten vielä uskaltaa olla sitä vaikka lähes kaikki muut olisivatkin erilaisia. Tämä vaatii paljon enemmän rohkeutta, koska lauman tuomaa tukea ja turvaa ei ole. Tuki ja turva pitää oppia löytämään omasta itsestä. Uskon, että aika moni ei ole elämänsä aikana oppinut miten tämä tapahtuu, ja siitä johtuu monen identiteettiongelmat. Yritetään kovasti löytää edelleen sitä laumaa, johon voitaisiin kuulua, vaikka yhtenäisten "laumojen" olemassaolo on harhaa. 

Kyseessä on siis samantapainen ongelma kuin vaikka sokerinhimo tai aggressio. Näillä on biologisessa mielessä ollut tärkeä tehtävä ihmislajin selviytymisessä, mutta nykymaailmassa niitä tulee osata hallita. Jos nuo päästää valloilleen, aiheuttaa kärsimystä ja onnettomuutta itselleen, ja jälkimmäisessä tapauksessa myös muille.

Itse koen olevani naisen kehoon syntynyt homoseksuaalimies. Elämäni on kohtalaisen helppoa, koska poikkeavuuteni ei näy päällepäin. Vasta kun minuun tutustuu, huomaa että en ole mikään perinteisen naisen muotin mukainen ajattelultani ja suuntautumiseltani. Olen onneksi löytänyt ihmisiä, jotka sen ymmärtävät ja hyväksyvät, ja olen myös oppinut olemaan häiriintymättä siitä, että suurimmalle osalle ihmisistä persoonallisuuteni on ongelma. Tämä naisen kehokin on ihan kiva, vaikka koenkin itseni henkisesti mieheksi. En harkitse leikkaushoitoa.

Olipas ristiriitainen kirjoitus. Alku on ihan järkevää pohdintaa, mutta lopussa sitten niputat itsesi johonkin homoseksuaalisten miesten laumaan. Yhtäkkiä ne homoseksuaaliset miehet eivät olekaan kaikki omia yksilöitään, vaan kokoelma jotain tiettyjä persoonallisuuspiirteitä, tapoja ym.

Vierailija
49/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punavihreät käyttää kulttuurimarxismia enemmistön heikentämiseen ja paloitteluun, heikentäen enemmistöä, sen perinteitä ja arvoja ja tottakai valkoista lihaa syövää hetero miestä pitää kyykyttää

Eli keksitään ja masinoidaan koko ajan uusia vähemmistöjä alistamaan enemmistöä lainsäädännön ja median avulla

Hajota ja hallitse

kulttuurimarxismi

politiikka näkemys ja mielipide siitä, että vasemmistoliberaalit pitävät yllä valtaa hallituksessa, yliopistoissa, lehdistössä ja kulttuurielämässä ja pyrkivät muuttamaan käsityksiä ydinperheestä, sukupuolirooleista, nationalismista ja ihmisroduista kontrolloimalla valtamediaa ja pitämällä yllä kulttuurihegemonia

Älä sotke puoluepolitiikkaa tähän. Ääripäitä löytyy monista eri puolueista. Onhan persuissakin "vegaanihomoja".

Kun ihmisiä yllytetään jo lapsesta asti joka suunnasta epäilemään omaa seksuaalisuutta niin kyllähän sen tulos sitten on että moni menee sekaisin seksuaalisesti.

Totalitääriset ideologiat ovat vaarallisia, tarkoitan sitä että jos ei saa sanoa mielipidettä niin johtaa se kyttäysuhteiskuntaan.

Punavihreät kannattaa nimenomaan totalitäärisyyttä,  persuissa on myös esim homoja mutta ei siis totalitaristeja, siinä on suuri ero. Kaikilla pitäisi olla vapaus yhteiskunnassa seksuaalisuutensa kanssa ( kunhan ei vahingoita muita) mutta sateenkaari ideologia usuttaa valtakunnansyyttäjän toisinajattelijoiden kimppuun, se on ikävää se on totalitarismia

Elät jossain mielikuvitusmaailmassa. Puhut valinnanvapaudesta mutta kuitenkin samaan aikaan kannatat ahtaita sukupuolirooleja?

Kaikki mitä sanoin on faktaa, olisit laittanut jotain oikeesti mikä ei olisi faktaa kirjoituksessani mut sit vaan tulee tota mielikuvitus juttuu eli ala-arvoista herjaa, ei herja ole argumentti

Vierailija
50/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse "kipuillut" oman identiteetin kanssa. En siis ole varsinaisesti kipuillut, mutta miettinyt mikä on se "oikea" termi itselle. Olen naisellinen nainen joka tykkää myös "miesten" asioista eikä läheskään aina tunnista itsessään "naisten" mielipiteitä tai mieltymyksiä.

Tätä en ymmärrä. Mitä on "naisten mielipiteet tai mieltymykset". Oletko elänyt kovin ahdasmielisessä ympäristössä jossa on hyvin kapeat rooliodotukset?

Itse olen kasvanut maalla ja tuntenut hyvin erilaisia naisia mm. kalastajan joka ei ole koskaan eläessään meikannut, eikä omista ainuttakaan hametta. En ikinä kuitenkaan edes lapsenakaan ajatellut että hän olisi jotenkin vääränlainen nainen.

Ei ole kyse vain ammatista tai meikkauksesta, vaan yleisesti ajattelusta. En osaa sitä täysin avata, mutta kun (varsinkin nuorena) kuulee usein "oletko varmasti nainen?" kommentteja mielipiteistään, niin jotain ilmeisesti menee "väärin". Olen tehnyt töitä laidasta laitaan, eikä ns. miesten ammatteja juurikaan ihmetellä. Meikkaan joskus ja käytän myös mekkoja, mutta yleisesti aika sukupuolettomat vaatteet. Tulen toimeen naisten ja miesten kanssa, naisilta usein kuulen olevani "ihan kuin mun mies" (mielipiteistä ja yleisesti keskusteluista), miehiltä taas "välillä meinaa unohtua että sä oot nainen" (kun näkevät pitkästä aikaa laitettuna mekko päällä). Ja samoissa piireissä ollut myös homoja/ lesboja jne. joten ei ole ahdasmielisyydestä kiinni.

Voitko antaa esimerkkejä mitä nämä naisten ja miesten mielipiteet oikein on?

Itselleni tuntuu kovin vieraalta. Edelleen tulee vaikutelma että olet kasvanut aika konservatiivisessa/ahtaassa ympäristössä. Eikö miehet ole saaneet olla herkkiä tai naiset "karskeja"?

Minä olen kasvanut sallivassa ympäristössä ainakin lapsuuden perheeni osalta, mutta kohtaan silti tätä samaa kuin lainaamasi kirjoittaja.

Esim. jos kirjoitan anonyymipalstalle, minua pidetään lähes poikkeuksetta miehenä, paitsi jos sukupuoli tulee ilmi kirjoituksesta. Ja silloinkin paikalle tulee yleensä joku huutelemaan, että olen selvästikin naisena esiintyvä miespuolinen trolli.

Kyllä yhteiskunnassa on edelleen niin paljon kapeisiin sukupuolirooleihin uskovaa ja niihin tukeutuvaa porukkaa, että tältä ilmiöltä ei ole mahdollista välttyä jos poikkeaa riittävän paljon noista rooliodotuksista. Jos itse et ole ilmiötä kohdannut, olet lähempänä perinteistä naista kuin me, joille tämä ilmiö on tuttu.

t. 27

Et vastannut kysymykseen. Mitä ne mielipiteet on? Mitä tarkoitat perinteisellä naisella? Miksi uskot että olen sellainen? Ehkä se että olen mm. töissä miesvaltaisella alalla ja olen kasvanut maatalousyhteisössä, jossa naiset ajoivat traktoria, käyttivät moottorisahaa jne, saa minut juuri ihmettelemään mikä se "nainen ja naisen mielipiteet" kaltaisesi mielestä on.

Vierailija
51/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse "kipuillut" oman identiteetin kanssa. En siis ole varsinaisesti kipuillut, mutta miettinyt mikä on se "oikea" termi itselle. Olen naisellinen nainen joka tykkää myös "miesten" asioista eikä läheskään aina tunnista itsessään "naisten" mielipiteitä tai mieltymyksiä.

Tätä en ymmärrä. Mitä on "naisten mielipiteet tai mieltymykset". Oletko elänyt kovin ahdasmielisessä ympäristössä jossa on hyvin kapeat rooliodotukset?

Itse olen kasvanut maalla ja tuntenut hyvin erilaisia naisia mm. kalastajan joka ei ole koskaan eläessään meikannut, eikä omista ainuttakaan hametta. En ikinä kuitenkaan edes lapsenakaan ajatellut että hän olisi jotenkin vääränlainen nainen.

Ei ole kyse vain ammatista tai meikkauksesta, vaan yleisesti ajattelusta. En osaa sitä täysin avata, mutta kun (varsinkin nuorena) kuulee usein "oletko varmasti nainen?" kommentteja mielipiteistään, niin jotain ilmeisesti menee "väärin". Olen tehnyt töitä laidasta laitaan, eikä ns. miesten ammatteja juurikaan ihmetellä. Meikkaan joskus ja käytän myös mekkoja, mutta yleisesti aika sukupuolettomat vaatteet. Tulen toimeen naisten ja miesten kanssa, naisilta usein kuulen olevani "ihan kuin mun mies" (mielipiteistä ja yleisesti keskusteluista), miehiltä taas "välillä meinaa unohtua että sä oot nainen" (kun näkevät pitkästä aikaa laitettuna mekko päällä). Ja samoissa piireissä ollut myös homoja/ lesboja jne. joten ei ole ahdasmielisyydestä kiinni.

Itselleni tuntuu kovin vieraalta. Edelleen tulee vaikutelma että olet kasvanut aika konservatiivisessa/ahtaassa ympäristössä. Eikö miehet ole saaneet olla herkkiä tai naiset "karskeja"?

Miesten herkkyyttä siedettiin huonommin kuin naisten "karskeutta" ja näin on mielestäni vieläkin. Meidän suvun naiset ovat olleet aina "vahvoja naisia", esimerkkinä isotätini joka oli yksi ensimmäisistä naispapeista.

Yhtenä esimerkkinä vaikka vuosipäivät. En meinaa muistaa mitään parisuhteen vuosipäiviä, eikä niillä hirveästi ole minusta väliä. On kyllä muistutukset kalenterissa ja pidän huolen ettei jää huomioimatta (nykyiselle kumppanille tärkeitä), mutta joudun aina miettimään kuinka kauan sitä on oltu yhdessä. Ehkä vähän huono esimerkki, mutta tästä saa varmasti "miespisteen" keskustelussa.

Kyse on jollain tavalla siitä miten ajattelen. Vaikea avata, kun ei muiden ajatuksia näe niin ei voi verrata. Ja ei "miehittely" ole ollut (yleensä, poikkeuksia toki löytyy) negatiivista, enempi positiivista ihmettelyä.

Vierailija
52/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nyt mieleen että jos kysyn teiltä palstalaisilta että miten teidän mielestä sukupuolet eroavat toisistaan?

Ja sitten kysyn teiltä että mitä on naisellisuus ja mitä on miehisyys?

Sitten jos ajatellaan asiaa niin että miten noihin kysymyksiin vastaa ne ketkä kamppailevat sukupuoli identiteetin kanssa ja ne kenellä sukupuoli identiteetti on kunnossa, eroavatko heidän vastaukset toisistaan kuinka paljon?

Vierailija
53/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajota ja hallitse

kulttuurimarxismi

Kaikki mitä sanoin on faktaa, olisit laittanut jotain oikeesti mikä ei olisi faktaa kirjoituksessani mut sit vaan tulee tota mielikuvitus juttuu eli ala-arvoista herjaa, ei herja ole argumentti

Etkö itse näe sitten miten ristiriitaisesti kirjoitat? Onko sinulle ongelma jos mies haluaa olla koti-isä ja äiti haluaa luoda uraa?

Vierailija
54/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa mies ja nainen ja sitten joitain kehityshäiriöitä.

Vartalolta nainen ja mieleltään mies tai päinvastoin on turhanpäiväistä hössötystä ja tuubaa.

Vierailija
55/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian ydin on juuri niissä roolien laventamisessa, kun hyväksymme monta tapaa olla nainen tai mies, niin ongelmat saattaisivat vähentyä

Itse olen herkkä ja eläinrakas esteetikkomies, tarkka ulkoasustani ja monet ns naisten juttuina pidetyt asiat kiinnostavat.

Silti olen reservin upseeri, määrätietoinen ja oikeita asioita aikaansaapa, en vatuloi enkä mystifioi.

Tunnustan peniksen visuaalisen kauneudeen vaginaan verrattuna, mutta olen hetero.  Autojen muotoilu ja kultturihistoria kiinnostaa muttei moottoriurheilu. Hiihto on kivaa ja lenkkely tylsää jne... vaimoni taas suoriutuu monista teknisistä asioista paremmin kuin minä ja hyvä niin. Täydennämme toisiamme. Ajattelen että näin on hyvä.

Vierailija
56/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahalleen luotua sekoilua.

Sukupuolten sekoitusta.

NWO.

Vierailija
57/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata otsikon kysymykseen, mutta varmaa on, että ulkoisen hyväksynnän hakeminen on loputon suo ja väärä tie.

Vierailija
58/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajota ja hallitse

kulttuurimarxismi

Etkö itse näe sitten miten ristiriitaisesti kirjoitat? Onko sinulle ongelma jos mies haluaa olla koti-isä ja äiti haluaa luoda uraa?

Itse et edes vaivaudu nähtävästi lukemaan kirjoitustani, näin kirjoitin: "Kaikilla pitäisi olla vapaus yhteiskunnassa seksuaalisuutensa kanssa ( kunhan ei vahingoita muita) mutta sateenkaari ideologia usuttaa valtakunnansyyttäjän toisinajattelijoiden kimppuun, se on ikävää se on totalitarismia"

Siis minulle ei ole ongelma vaikka joku koti-isä pukeutuisi hameeseen ja vaimo olisi dominoiva jätkämäinen nainen. Mutta se on minulle ongelma jos en saa sanoa siitä mielipidettäni ja minua aletaan vainoamaan toisinajattelijana

Vierailija
59/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seim kirjoitti:

Tunnustan peniksen visuaalisen kauneudeen vaginaan verrattuna, mutta olen hetero. 

Pakko tarttua tähän. Kyllähän heteronaisetkin pitävät naisvartaloa usein kauniimpana kuin miesvartaloa. Onkohan tässä kyse kuitenkin jonkinlaisesta luontaisesta narsismista enemmän kuin seksuaalisuudesta. Oma ja tutumpi = kauniimpi.

Vierailija
60/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kasvanut sallivassa ympäristössä ainakin lapsuuden perheeni osalta, mutta kohtaan silti tätä samaa kuin lainaamasi kirjoittaja.

Esim. jos kirjoitan anonyymipalstalle, minua pidetään lähes poikkeuksetta miehenä, paitsi jos sukupuoli tulee ilmi kirjoituksesta. Ja silloinkin paikalle tulee yleensä joku huutelemaan, että olen selvästikin naisena esiintyvä miespuolinen trolli.

Kyllä yhteiskunnassa on edelleen niin paljon kapeisiin sukupuolirooleihin uskovaa ja niihin tukeutuvaa porukkaa, että tältä ilmiöltä ei ole mahdollista välttyä jos poikkeaa riittävän paljon noista rooliodotuksista. Jos itse et ole ilmiötä kohdannut, olet lähempänä perinteistä naista kuin me, joille tämä ilmiö on tuttu.

t. 27

Et vastannut kysymykseen. Mitä ne mielipiteet on? Mitä tarkoitat perinteisellä naisella? Miksi uskot että olen sellainen? Ehkä se että olen mm. töissä miesvaltaisella alalla ja olen kasvanut maatalousyhteisössä, jossa naiset ajoivat traktoria, käyttivät moottorisahaa jne, saa minut juuri ihmettelemään mikä se "nainen ja naisen mielipiteet" kaltaisesi mielestä on.

Mua  on muutaman kerran palstalla epäilty mieheksi, koska ajattelutapani on hyvin rationaalinen ja ratkaisukeskeinen. Omasta mielestäni tämä on ollut vähän outoa, koska eihän ajattelutapa kerro sukupuolta. Mielipiteistäni saattaa puuttua empaattisuus, jonka jotkut ihmiset ajattelevat kuuluvan naiseuteen. Osaan olla tarvittaessa empaattinenkin, mutta jos on jokin ongelma, ei sitä empatialla hoideta vaan mietitään erilaiset ratkaisuvaihtoehdot ja valitaan niistä paras. 

Nro 44

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi