Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisilta naisille: miksi haluamme yleensä seksiä niin vähän?

Vierailija
10.11.2013 |

Istuin perjantaina iltaa ystävättärieni (kaikki akateemisesti koulutettuja, 30-40 vuotiaita, 1-3 lasta) kanssa ja keskustelu jossain vaiheessa iltaa meni seksiin. Totesimme yhdessä yllättävän, ja ehkäpä huolestuttavankin seikan: seksihalut meillä jokaisella ovat dramaattisesti vähentyneet viimeisen 5-10 vuoden aikana ja seksin harrastaminen parisuhteissamme on suurimmalla osalla vähäistä (keskimäärin kerran kuussa) tai joillakin hyvinkin satunnaista (muutaman kerran vuodessa).

Vaikka itse olenkin seksielämääni ja sen vähyyteen tyytyväinen (rakastelemme mieheni kanssa 1-2 kertaa kuukaudessa), jäin miettimään, mistä johtuu oikein johtuu, että tämän päivän suomalaisnaisille seksi ei tunnu enää olevan kovinkaan tärkeää ja myös suoranainen haluttomuus naisten keskuudessa on kovin yleistä.

Mitä muut naiset olette tästä mieltä?

Jos oman näkökulmani asiaan sanon, pidän kyllä seksistä sitä harrastaessani usein hyvinkin paljon, mutta sopivaan mielentilaan pääseminen on minulle usein raskaan työ- ja kotityöpäivän jälkeen sen verran työlästä (tämän vuoksi en esim. ole koskaan harrastanut ns. yhden yön suhteita), että usein yksinkertaisesti mieluummin teen jotakin muuta. Usein olen miettinyt, että haluaisin haluta enemmän, mutta jotenkin en vain osaa.

Kiitos kommenteista jo etukäteen kaikille!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemusten mukaan haluttomuus arjen keskellä koskee ihan yhtälailla niitä perheen isejä. Omasta haluttomuudesta naisena on helpompi puhua, mutta miehen haluttomuus on aiheena vielä aika tabu, niin niiden vaimojen kuin miesten keskuudessa. Ollaan kuitenkin usemman kaverin kanssa lopulta huojentuneina avauduttu siitä, kuinka monella on kotona niinpäin että mies haluaa jopa vähemmän.

Muistan joskus lukeneeni, että teiniraskaudet ja ylipätäänsä teiniseksi ovat yleisempiä sellaisilla asuinalueilla, joissa ei ole paljon muuta aktiviteettia. Eli nuoret harrastavat seksiä kun muuta tekemistä ei ole tarjolla. En tiedä olisiko kaukaa haettua soveltaa tätä myös aikuisiin? Mitä enemmän muuta aktiviteettia ja velvollisuuksia tarjolla, sen vähemmän jää aikaa seksille. Kuinkakohan monen parin seksielämän on laimentanut vaikkapa ihan facebook? Kaikista muista varsinaisista velvollisuuksista puhumattakaan. Esim. me molemmat vastaamme niihin työsähköposteihin tarvittaessa illalla lasten mentyä nukkumaan. Kyllähän se aika on aika suoraan pois seksiltä, jos asiaa alkaa enemmän pohtimaan.

Vierailija
62/65 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 07:57"]

No, mulla syynä on se, että jostain syystä itselläni kestää aikansa, että voin virittäytyä sopivaan tunnelmaan ja heittäytyä. Usein tämä edellyttää esim. sitä, että meillä on mieheni kanssa mahdollisuus illalla vaikka rauhassa keskustella, hieroa toisiamme jne. Tähän kun taas lapsiperheessä on aiempaa vähemmän aikaa, myös seksi on alkanut vähentyä. Valitettavasti samalla myös mieheni kiinnostus hieromiseen on alkanut vähentyä... Syyksi hän on rehellisesti sanonut ettei aina jaksa nähdä vaivaa seksin eteen, kun se on kanssani niin suuren työn takana.

Joskus kateellisena kuuntelen kavereideni juttuja pikapanoista tai yhden yön jutuista - itseltäni nuo eivät koskaan onnistuisi. Itsekin tavallaan haluaisin haluta enemmän ja kyetä antautumaan helpommin.

[/quote]

outo mies sulla! Meillä on aina esileikkejä pitkästi ja ihanasti ja myös mies tykkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekuaalisuus on monen tekijän summa ja halukkuuteen vaikuttaa myös niin monet asiat jotka vielä painottuvat eri henkilöiden kohdalla eri lailla.

itse pidän seksistä ja haluankin sitä enemmän kuin mieheni, mielelläni rakastelisin joka päivä. myös kuukautisten aikaan tarvitsen seksiä ja hellyyttä, en tosin välttämättä suoranaista aktia.

näkisin asian omalla kohdallani niin, että tärkein seksilelu ja sukupuolielin on omat aivot ja elämänasenne. vaikka olisin ollut raskaan päivän töissä, lapsi riitelisi, kämppä on kaaoksessa jne. niin saan kuitenkin aina illalla rentouduttua ja asetettua mieleni tiettyyn moodiin, että vaikka päivällä ei tekisi vähääkään mieli niin illalla jo panettaa ihan sikana ;) stressi on minun kohdallani se pahin seksintappaja ja minun on täytynyt opetella hallitsemaan omaa stressitasoani, tai siis tarkoitan että pitää vaan sysätä sivuun ne asiat joille ei vaan juuri sillä hetkellä mitään voi ja jättää turhat murehtimiset ja miettimiset edes hetkeksi niin on paljon rentoutuneempi.

Vierailija
64/65 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 16:57"]

Minusta ...

N26

[/quote]

Näinpä juuri.

[/quote]

Minäkin komppaan tätä.

Tämän lisäksi minua häiritsee se, miten erilainen seksin merkitys on minulle ja miehelle. Minä haluaisin sen olevan osa hyvää parisuhdetta ja minulla siihen liittyy paljon tunteita. Haluan pitää toista hyvänä ja tulla hyvänä pidetyksi, halailla, kosketella jne. ja se kaikki on ihan yhtä merkityksellistä kuin seksikin. Mies taas näkee seksin päämääränä, kaikki muu, mitä hän tekee, tähtää vain siihen seksiin. Hänelle se halailu ja koskettelu on tavallaan uhraus, jonka palkinnoksi hän ansaitsee seksin. Kärjistetysti sanottuna, jos hän ajattelee saavansa seksiä, millään tämän hetken ja sen seksin välisenä aikana ei ole mitään muuta merkitystä, kuin toimia välineenä sen seksin saamiseksi. Jos jostain syystä ei päästä siihen seksiin asti, kaikki se lempeys ja läheisyys onkin siis arvotonta, ja jäljellä on pelkkä turhautuminen.

Samoin, jos on ollut riitaa jostakin, niin seksin jälkeen miehen mielestä kaikki ongelmat ovat poispyyhkiytyneet, vaikka se erimielisyyden aihe ei ole muuttunut miksikään.

Minua ei siis kiinnosta seksi siksi, että minulle sen pitäisi tarkoittaa yhteistä kokemusta, ja nykyään minusta tuntuu, että seksiä harrastaessamme olemme ihan eri maailmoissa.

[/quote]

En siis ole nainen, vaikka naisilta kommentteja pyydettiin.

Ensiksi ketjun lukijana toivon, etteivät nämä "meillä on seksiä joka päivä"-naiset kommentoisi omaa erinomaisuuttaan, koska te ette voi antaa mitään lisäarvoa ap:n kysymykseen/aloituksen topic´iin. Ellette siis ole muuttuneet 1-2 kertaa/kk naisista seksipedoiksi ja voitte omakohtaisesti analysoida ap:n kysmystä.

Haluan lyhyesti kommentoida ym. lainauksen ajatuksia. Miehet ja naiset ovat ilmiselvästi eri aaltopituuksilla. Todellakin. Seksi on osa hyvää parisuhdetta ja rakkauden, kiintymyksen ja kumppanuuden lähde, miehen/miesten mielestä näin. Jos sitä siis on.

Voin todella vahvistaa, että miehen primitiivinen ajattelu kaventuu joskus pahimmoillaan siihen, että huomaa analysoivansa miten tämä ja tämä naisen pieni vastoinkäyminen vaikuttaa naisen mielialaan ja onko seksiä tällä vai ensi viikolla. Usein (mutta ei siis aina) naisen pelkkä väsymyksen julistaminen tai miten sotkuinen kotimme on saa minut välittömästi huonolle tuulelle; luu jää käteen ja turhautuminen tulee jo ennen kuin alkaakaan.

"Jos oman näkökulmani asiaan sanon, pidän kyllä seksistä sitä harrastaessani usein hyvinkin paljon, mutta sopivaan mielentilaan pääseminen on minulle usein raskaan työ- ja kotityöpäivän jälkeen sen verran työlästä (tämän vuoksi en esim. ole koskaan harrastanut ns. yhden yön suhteita), että usein yksinkertaisesti mieluummin teen jotakin muuta. Usein olen miettinyt, että haluaisin haluta enemmän, mutta jotenkin en vain osaa."

Parisuhde on kaksisuuntainen suhde. Naisenkin käyttäytyminen vaikuttaa miehen tunteisiin. Minulle tulee omasta elämästänin vahvana kokemuksena, että  "vakiintuneen naisen" seksielämä on " lokeroitu jonnekin taka-alalle kaiken muun inhimillisen toiminnan jälkeen. Edelle menevät luonnollisesti lapset, kotityöt ja  kodin siisteys mutta myös  lasten harrastukset, tv:n katselu, naistenlehden lukeminen, sisustusajatukset. Ap ( ja muut samanlaiset vastaajat)

-  onko tämä ranking valinta vai näinkö se vain on?

- Vaikuttaako parisuhteen vakiintuminen ja luottamus suhteen kestoon nuutuneellakin seksielämällä siihen, että seksielämän merkitys ja siihen "panostus" ovat pieniä?

Vierailija
65/65 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se joka vertas seksiä kaurapuuroon niin voin sanoa että seksi on terveellisempää, puuro nostaa verensokeria nopeasti korkealle eikä ole kovin hyväksi sokerijutuista kärsiville. Seksi sen sijaan nimenomaan rentouttaa ja poistaa stressiä, joka vaikuttaa monenlaiseen sairasteluun ja haluttomuuteen.

Minäkään en pidä itseäni alasti mitenkään erityisen seksikkäänä mutta aina jos haluttomampi mieheni olisi valmis niin en todellakaan kieltäydy. En myöskään usein saa orgasmia mutta silti olen aina pitänyt seksistä ja muusta hellittelystä. Harmi vaan kun monella miehellä koskettelu ja suukottelukin liittyy vaan seksiin.

T:18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi