Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukututkija väännellyt nimiä oman mielensä mukaan

Vierailija
14.09.2020 |

Tehnyt esim. Johan Gustafista Juho Kustaan tai Andersista Antin. Kuinka junttia!

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on monet ristitty ruotsinkielisillä nimillä, mutta hautakivessä lukee ihan suomalainen versio. Esim isosetäni oli syntyessään Johan Henrik, mutta kuollessaan Juho Heikki. Ja samoin on muiden kanssa. Ajoittain tämä on kyllä häirinnyt kun ei tiedä kummalla tavalla henkilö on arkistoihin kirjattu.

Vierailija
42/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, siitä Michelson Möttösestä et saa fiinimpää väkeä vaikka miten siellä vääntelisit että ei se mikään Mikko ole. 

En ihan tajua myöskään tätä aatelin metsästystä, koska nehän niitä suurimpia roistoja on olleet. Toki siinä on oma hupinsa kun itselläkin on liuta pyhimyksiä esivanhempina, mutta joo. Ei se roistosakki kyllä juurikaan ylpeyttä herätä.

No niinpä, usein. En ymmärrä, mitä erityisen hienoa on polveutua etuoikeutetuista öykkäreistä ja itseään parempina pitäneistä snobeista.

Olet ymmärtänyt asian täysin väärin. Eli olet käynyt kiertokoulun tai et ole kouluttautunut miksikään. Ensinnäkin on rikos olla noudattamatta lakia, mikä liittyy sukututkimukseen. Oletko tietonen tästä? Sukututkimusta ei tehdä tuolla asenteella. Sukututkimus on äärimmäisen tärkeää Suomen ja suomalaisten historian, sekä kulttuurihistorian takia ja se pitää säilyttää jälkipolville. Olen ajatellut, että nämä vääristelijät voivat tehdä rikoksia ihan itänaapurin värvääminä, mutta itänaapurihan onkin kehitysmaa. Jos vääristelevät muuten, säälittäviä tapauksia. Olematon itsetunto. Paljastavat täydellisen sivistymättömyytensä. Joka tapauksessa he tekevät rikoksia koko ajan. Mutta hyvä että menettivät jo maineensa ja lopulta joutuvat vastuuseen, sekä korvauksiin. Mutta maine on mennyt jo lopullisesti. Kaikkihan jo tietävät heidän puuhansa.

Tämä on kyllä omituisin provo, mihin olen törmännyt. Toisaalta, ei oikein lähde lentoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tiedossa että käytetty kansanomaista nimeä (kuten yleensä on) niin sitten myös se ilmoitettava. Mutta aina myös kirkonkirjaan merkitty nimi.

Vierailija
44/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille vääntelijöille voi olla ikäviä yllätyksiä odotettavissa virkavallan taholta. Jos ei ole vielä tietoa rikoslaista, kohta on.

No tästähän mä sitä ukkoa varoitin! Kyllähän tollasen joku laki kieltää. -ap

Onko ukkosi tietoinen siitä, että hänen maineensa on mennyt? Onko hän tietoinen siitä, että hän Suomen lain mukaan on nyt rikollinen? Ei yhtään vähempää. Odotan että hänhän ei ymmärrä edes Suomen laista mitään?

Vierailija
45/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, siitä Michelson Möttösestä et saa fiinimpää väkeä vaikka miten siellä vääntelisit että ei se mikään Mikko ole. 

En ihan tajua myöskään tätä aatelin metsästystä, koska nehän niitä suurimpia roistoja on olleet. Toki siinä on oma hupinsa kun itselläkin on liuta pyhimyksiä esivanhempina, mutta joo. Ei se roistosakki kyllä juurikaan ylpeyttä herätä.

No niinpä, usein. En ymmärrä, mitä erityisen hienoa on polveutua etuoikeutetuista öykkäreistä ja itseään parempina pitäneistä snobeista.

Olet ymmärtänyt asian täysin väärin. Eli olet käynyt kiertokoulun tai et ole kouluttautunut miksikään. Ensinnäkin on rikos olla noudattamatta lakia, mikä liittyy sukututkimukseen. Oletko tietonen tästä? Sukututkimusta ei tehdä tuolla asenteella. Sukututkimus on äärimmäisen tärkeää Suomen ja suomalaisten historian, sekä kulttuurihistorian takia ja se pitää säilyttää jälkipolville. Olen ajatellut, että nämä vääristelijät voivat tehdä rikoksia ihan itänaapurin värvääminä, mutta itänaapurihan onkin kehitysmaa. Jos vääristelevät muuten, säälittäviä tapauksia. Olematon itsetunto. Paljastavat täydellisen sivistymättömyytensä. Joka tapauksessa he tekevät rikoksia koko ajan. Mutta hyvä että menettivät jo maineensa ja lopulta joutuvat vastuuseen, sekä korvauksiin. Mutta maine on mennyt jo lopullisesti. Kaikkihan jo tietävät heidän puuhansa.

Tämä on kyllä omituisin provo, mihin olen törmännyt. Toisaalta, ei oikein lähde lentoon.

Pelottaako sua? Tutustuhan kuule Suomen lakiin.

Vierailija
46/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sukututkijan laki ja kriminelli-Ellit. Vai pitäisikö sanoa kriminelli-Elisabethit?

Vierailija
47/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako sua? Tutustuhan kuule Suomen lakiin.

Tutustuin jo, olen koulutettu sukututkimuksen opettaja.

Vierailija
48/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt hieman huolestunut sinusta.

Vierailija
49/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä semmoinen juttu kun meidän suvussa on aina tiedetty että polveudutaan naapuripitäjän kartanon aatelisista. Niin tämä amatööri ei löydä sitä yhteyttä!

Mitä jos itse tutkisit asiaa? Ihan helppoa nykyään, kun kaikki on netissä.

Eihän tommosia arkaluonteisia tietoja saa netissä olla.

Valitettavasti Suomi oli vuosisatoja Itä-Ruotsi, välillä osa venäjää. Kirkonkirjat pappi kirjoitti ruotsiksi,  vaihtoi kysymättä ruotsinkieliset nimet lukutaidottomalle rahvaalle.

Olen tutkinut omaa sukuani jossain sukuhaaroissa 1700-luvulle. Ei oltu aatelisia, lähinnä tilallisia, talollisia, käsityöläisiä.  Lapset kirjattiin (isyyttä tutkimatta) avioliitossa miehen nimelle, aviottomat äitinsä tyttäriksi/pojiksi.

Vanhat kirkonkirjat ovat julkisia, lisäksi netistä tosiaan löytyy paljon "valmiita" sukututkimuksia.

Vierailija
50/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa on monet ristitty ruotsinkielisillä nimillä, mutta hautakivessä lukee ihan suomalainen versio. Esim isosetäni oli syntyessään Johan Henrik, mutta kuollessaan Juho Heikki. Ja samoin on muiden kanssa. Ajoittain tämä on kyllä häirinnyt kun ei tiedä kummalla tavalla henkilö on arkistoihin kirjattu.

Minä taas tiedän, koska itselläni on alkuperäiset kirkonkirjat ja niitä ei voi muuttaa. Suku on oikeasti Ruotsista kotoisin.

Vierailija
51/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kanssa osaa sanoa onko tää joku heikohko trollausyritys, vai pitääkö olla huolissaan. Tavallaan haluaisin kyllä kuulla lisää tosta sukututkimuslaista, toisaalta ei sais yllyttää sairasta mieltä. Päätöksiä, päätöksiä.

Vierailija
52/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen, loputon suo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä semmoinen juttu kun meidän suvussa on aina tiedetty että polveudutaan naapuripitäjän kartanon aatelisista. Niin tämä amatööri ei löydä sitä yhteyttä!

Mitä jos itse tutkisit asiaa? Ihan helppoa nykyään, kun kaikki on netissä.

Eihän tommosia arkaluonteisia tietoja saa netissä olla.

Valitettavasti Suomi oli vuosisatoja Itä-Ruotsi, välillä osa venäjää. Kirkonkirjat pappi kirjoitti ruotsiksi,  vaihtoi kysymättä ruotsinkieliset nimet lukutaidottomalle rahvaalle.

Olen tutkinut omaa sukuani jossain sukuhaaroissa 1700-luvulle. Ei oltu aatelisia, lähinnä tilallisia, talollisia, käsityöläisiä.  Lapset kirjattiin (isyyttä tutkimatta) avioliitossa miehen nimelle, aviottomat äitinsä tyttäriksi/pojiksi.

Vanhat kirkonkirjat ovat julkisia, lisäksi netistä tosiaan löytyy paljon "valmiita" sukututkimuksia.

Sukuni on nykyisestä Ruotsista kotoisin. He ovat aikoinaan tulleet Ruotsiin todella etelästä ja ulkonäkökin on sen mukainen. Koetko alemmuutta siitä, että olet suomalainen? Miksi ihmeessä? Ihmiset liikkuivat ennen vanhaan tosi paljon. Jo kivikaudella Suomeen tuli väkeä etelästä, lännestä ja idästä? Tiesitkö?

Vierailija
53/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että laista jankkaaja on turhan monen esipolvien serkusavioliiton tulos. Olettaen, että todella on aatelissukua, ruotsalaista tai muutakaan.

Vierailija
54/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kanssa osaa sanoa onko tää joku heikohko trollausyritys, vai pitääkö olla huolissaan. Tavallaan haluaisin kyllä kuulla lisää tosta sukututkimuslaista, toisaalta ei sais yllyttää sairasta mieltä. Päätöksiä, päätöksiä.

Meitä kohtaan on tehty Suomen lain mukaan tosi paljon rikoksia netissä liittyen sukututkimukseen. Ja niitä ihmisiä on tod. paljon Suomessa ja heihin kuuluu myös ihmisiä Suomen rajojen ulkopuolelta. Nämä tyypit, siis rikolliset, ovat suomalaisia. Kaikki heidät jo tietävät. Kannattaa varata paljon rahaa korvauksia varteen. Pidän äärimmäisen huolestuttavana sitä, että nämä rikolliset eivät välitä Suomen laista mitään. Sairaita he eivät ole. He ovat epärehellisiä, pahoja ihmisiä. Uskon että he tekevät muitakin rikoksia salaa. Luonne on kyllä kirkkaasti nähtävissä, mutta siitä he eivät välitä. Ihmettelen vielä kerran jos ei muka tiedetä, että Suomessa on laki. Ja ennen kaikkea harvinaisen hyvä perustuslaki.

Vierailija
55/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ihmisillä oli monia nimiä. Ei oltu niin absoluuttisia kuin nykyään.

Mun isoisän suvussa ei aluksi ollut sukunimeä ollenkaan vaan noudatettiin patronyymejä. Sitten venäläiset viranomiaset vaativat (venäläisen sukunimen) 1800-luvulla. Lisäksi karjalainen suku tunnettiin karjalankielisillä etunimillään ja joillakin oli kolmaskin nimi Suomessa käyntiä varten. Osa suvusta muutti Suomen puolelle ja Suomessa vaadittiin suomenkielinen sukunimi, joten jokainen perhe keksi oman sukunimensä.

Suvussa on tänään siten ainakin viisi eri sukunimeä, vaikka alkujaan heillä oli sama sukunimi vielä 1920-luvulla. Ja sekin sukunimi oli keksitty silloin kun venäläiset sellaista vaativat.

Vierailija
56/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa, että laista jankkaaja on turhan monen esipolvien serkusavioliiton tulos. Olettaen, että todella on aatelissukua, ruotsalaista tai muutakaan.

Ei sinun rikollinen mielesi kuule muuta Suomen lakia miksikään. Eräs joka oli syyllistynyt esim. pe do filiaan, joutui vankilaan. Hän ei tajunnut sitä, miksi istuu vankilassa. Tällainen on sairas, rikollinen mieli.

Vaikka sua kuinka kuinka kyrsisi Suomen historia, se ei muutu miksikään. Sulla on vakava ongelma jota sinun pitäisi miettiä. Olet rikollinen sekä sairaan kateellinen ihminen. Jotkut eivät voi kateutensa vuoksi edes nukkua. Sellaisiakin ihmisiä on. He ovat valmiita menemään vaikka kuinka pitkälle.

Vierailija
57/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos he ovat suomenkielisiä, niin kutsumanimet ovat olleet mitä todennäköisimmin suomalaisia ja suomalaisessa muodossa siirtyneet tuoreimpiin viranomaisrekistereihinkin. Suomenkielellä jokaikisen oman esivanhempani/sukulaiseni nimet ovat hautakivissä, vaikka kaste- ym. kirjoissa ovat ruotsiksi.

Vierailija
58/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla löytyy suvusta vähän kaikkea. On suomenkielistä, ruotsinkielistä ja ties minkäkielistä. Osa on ihan kantasuomalaista talonpoikaa, piikaa, renkiä ja solttua, osa on ritaria, pappia, aatelia ja kunkkua muualta Euroopasta. Melkoinen sekasotku.

Vierailija
59/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun rikollinen mielesi kuule muuta Suomen lakia miksikään. Eräs joka oli syyllistynyt esim. pe do filiaan, joutui vankilaan. Hän ei tajunnut sitä, miksi istuu vankilassa. Tällainen on sairas, rikollinen mieli.

Vaikka sua kuinka kuinka kyrsisi Suomen historia, se ei muutu miksikään. Sulla on vakava ongelma jota sinun pitäisi miettiä. Olet rikollinen sekä sairaan kateellinen ihminen. Jotkut eivät voi kateutensa vuoksi edes nukkua. Sellaisiakin ihmisiä on. He ovat valmiita menemään vaikka kuinka pitkälle.

En yleensä alennu sanomaan, että "onko lääkkeet otettu?", mutta nyt tekisi vähän mieli. En tiedä kenen ja millaisen ihmisen kanssa luulet keskustelevasi.

Vierailija
60/144 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan ihmisillä oli monia nimiä. Ei oltu niin absoluuttisia kuin nykyään.

Mun isoisän suvussa ei aluksi ollut sukunimeä ollenkaan vaan noudatettiin patronyymejä. Sitten venäläiset viranomiaset vaativat (venäläisen sukunimen) 1800-luvulla. Lisäksi karjalainen suku tunnettiin karjalankielisillä etunimillään ja joillakin oli kolmaskin nimi Suomessa käyntiä varten. Osa suvusta muutti Suomen puolelle ja Suomessa vaadittiin suomenkielinen sukunimi, joten jokainen perhe keksi oman sukunimensä.

Suvussa on tänään siten ainakin viisi eri sukunimeä, vaikka alkujaan heillä oli sama sukunimi vielä 1920-luvulla. Ja sekin sukunimi oli keksitty silloin kun venäläiset sellaista vaativat.

Meillä taas ei ole yhtään venäläistä  nimeä ja nimet eivät vaihtele, paitsi rikollisten toimesta. Sukuani on tutkittu joka puolelta vuosikymmenten ajan poikkeuksellisen paljon. Vain netissä olen törmännyt tällaiseen rikollisuuteen. Kirkonkirjat ovat myös Ruotsissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän