Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enpä olisi uskonut 10 vuotta sitten vielä puolustelevani Päivi Räsästä

Vierailija
14.09.2020 |

Tässä sitä kuitenkin ollaan.

Kommentit (538)

Vierailija
461/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa Raamattua lukevat katoliset, evankeliset sekä sekalaiset vapaat suunnat. Jokainen näistä kirkoista tulkitsee lukemaansa eri tavalla. On siis turhaa ja hölmöä väittää, että Raamattu olisi yksiselitteinen opus.

Se, että on tarvetta yhdistykselle nimeltä Uskontojen uhrit sanoo myös paljon.

Nyt sekotat kaksi eri asiaa toisiinsa. Yksi asia, mitä Raamatussa lukee ja aivan toinen asia, miten ihmiset toimivat. Raamattu ei ole yhtä kuin ihmisten teot.

Se, että on tarvetta Uskontojen uhrit yhdistykselle johtuu siitä, että jotkut uskovaiset ihmiset eivät ole toimineet Raamatun sanoman mukaan. He toimivat väärin lähimmäisiään kohtaan joko ymmärtämättömyyttään tai tahallisesti. Jälkimmäisessä tapauksessa vain käytetään uskontoa häikäilemättömästi väärin omiin tarkoitusperiin. Sellainen ei kuulu missään muodossa kristinuskoon.

Ah. Eli he toimivat uskonnon nimissä, mutta sitä vastaan. Saarnaavat pyhästä kirjastaan, mutta toimivat sen sanaa vastaan. Voisitko silti selittää, miksi eri kirkot tulkitsevat tätä selkeää ja yhdenmukaista opusta eri tavoilla? Miksi kirkon sisälläkin on keskustelua siitä, kuinka Raamattua pitäisi tulkita?

Ja mitä Raamattua ,koska siitäkin on eri kirkkokunnilla omat versiot käytössä.

Vierailija
462/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kristitty väittää että minä ateistina joudun helvettiin se ei tunnu minusta oikeastaan yhtään miltään.

Jos kristitty pelottelee muutenkin identiteetin ja paineiden alla painiskelevaa nuorta helvetillä se tuntuu minusta ällöttävältä kiusaamiselta.

Minulla ei ole edes tarvetta tuollaisessa tilanteessa pohtia onko minun vai pelottelijan moraalissa niitä ongelmia.

Valitettavasti uskovainen todennäköisesti kuvittelee auttavansa onnetonta. Jos se auttaminen johtaa muutamaan itsemurhaan, niin se se on sitten jumalan tahto.

Tämä on uskonnoissa iso ongelma, kun säännöt on kiveen kirjoitettu ja siten ajattelu ulkoistettu. "Me vaan tehään mitään jumala sanoo."

Ateismissa on se ongelma että mitään sääntöjä ei lopulta ole. Että jos valtaan pääsee tarpeeksi hullu psykopaatti, niin jälki on rumaa.

Kristityt voivat täysin mielivaltaisesti tulkita raamattua ja tehdä jumalansa nimissä mitä vaan. Ei tuossa väitteessäsi ole mitään tolkkua. Sitä paitsi Yhdysvalloissa johtajana on selvästi kliinisessä mielessä psykopaatti. Kristittyjen vahvalla tuella.

Valitettavasti olet väärässä. Raamatussa on hyvin selkeä sanoma eikä sitä voi kristitty tulkita miten huvittaa. Aina on mahdollista vääristää Raamatun sanomaa, mutta silloin kyse ei ole enää kristinuskosta.

Väitteesi on saman tyyppinen kun että joku väittäisi että Suomen lakikirjaan nimissä voi tehdä ihan mitä vaan. Tietysti on totta, että juristit yms. vastaavat pyrkivät kiertämään ja vääristelemään lain tulkintaa mutta ei se sitäkään tarkoita että lailla ei ole mitään merkitystä.

Ja kristinuskon moraalikäsitys on joka tapauksessa estänyt massiiviset kansanmurhat niissä maissa joissa kristinusko on ollut vahvassa asemassa. Samaa ei voi sanoa ateistisista ideologioista kuten kommunismista (sata miljoonaa kansanmurhattua yhteensä). Eli asiasta on käytännön näyttöä kristinuskon eduksi.

Yhdysvaltain presidentti ei lähtökohtaisesti liity kristinuskon sanomaan mitenkään. Valtaosa yhdysvaltain presidenteistä ja presidenttiehdokkaista (myös demokraatit) on arvioitu psykopaateiksi. Järjestelmä on niin julma siellä, ettei siellä empaattinen ihminen kestä henkisesti.

Annas nyt yksikin esimerkki kansanmurhasta jonka kristinusko on estänyt

kun menee riittävän lähelle maapallon reunaa tippuu alas.

On kansanmurhaajia jotka ovat eläneet yltäkylläisen ja terveellisen elämän ja kuolleet vanhuuteen. Niille ei ole jumala mahtanut mitään, ei ainakaan elävinä eikä tuskin kuolleinakaan. Leiritulilla sienipäissään tuhansia vuosia sitten kirjatut harhanäyt ja vuosisatojen aikana tuunatut sepustuksey eivät tätä muuta. Kaikki puhuu sen puolesta että jumala on julma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopulta tässä on kyse siitä että tarvitseeko kansanedustajan Päivi noudattaa lakia. Jos ei tarvitse niin aika moni muukin tulee johtopäätökseen ettei hänenkään tarvitse.

Ei, vaan kyse on siitä, onko Päivi ylipäätään edes rikkonut lakia. Poliisihan oli sitä mieltä, että ei ole eikä ole mitään syytä nostaa syytettä. Valtakunnansyyttäjä puolestaan halusi yksinvaltiaan tavoin nostaa tästä huolimatta syytteen.

Vierailija
464/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis ilmeisesti niitä joiden mielestä sanavapaus on absoluuttinen oikeus ja sen varjolla saa loukata ja rajoittaa  muiden oikeuksia miten paljon vain? Vai mikä oli syy?

Miten pelkkä sana,  vain siteerattuna voi loukata kenenkään oikeuksia. Kuulisitpa mitä kaikkea ihmiset laukovat. j

Siteeraa vaikkapa Mein Kampfia ja kysele sitten vaikka joltain juutalaiselta.

Vierailija
465/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopulta tässä on kyse siitä että tarvitseeko kansanedustajan Päivi noudattaa lakia. Jos ei tarvitse niin aika moni muukin tulee johtopäätökseen ettei hänenkään tarvitse.

Ei, vaan kyse on siitä, onko Päivi ylipäätään edes rikkonut lakia. Poliisihan oli sitä mieltä, että ei ole eikä ole mitään syytä nostaa syytettä. Valtakunnansyyttäjä puolestaan halusi yksinvaltiaan tavoin nostaa tästä huolimatta syytteen.

No syyttäjät ovat Suomessa ne jotka päättävät syytteistä. Hyvähän se on että tämä tulee katsotuksi loppuun saakka.

Vierailija
466/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa elää ateistina.

Lapsuus meni mukavasti kun hakattiin ja pidettiin nälässä.

Isä a.mpui itsensä.

Naapurin uskovaiset tuli kertomaan et se on nyt h.elvetissä.

On itse rakentanut elämäni.

On hyviä ja huonoja hetkiä...sain mt-ongelmia kun elämä on jatkuvaa kamppailua.

Ei oo sukulaisia , ei ystäviä.

Olen kaunis ja hoikka, pelaan korteilla ,jotka on annettu.

Olen empaattinen, mutta vain jos näen ihmisen hädässä.

En pysty itkemään afrikan lasten takia.

He ovat syntyneet väärän paikkaan  samoin kuin minä.

Miksi auttaisin afrikan lapsia?

Kaikki kuolee..mutta joutuuko afrikan lapsikin h.elvettiin?

Vierailija
467/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go päiwi go go go !

Zinc'

Päiwi be good 

Vierailija
468/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä a.mpui itsensä.

Minkä ikäinen olet ?

Zinc

Vierailija
469/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä a.mpui itsensä.

Päivi täälä hei vaan moi!

Näin ohiksena riippuu onko se afrikkalainen puppepoju.

Jos ei niin kyl se taivaaseen pääsee..

paitsi jos on ateisti

sit se menee isäs kaveriksi

Näin sanoo raamattu.

Vierailija
470/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjinmainen syy tässä on se, että ihmiset eivät halua luopua sy n nistä ja tehdä parannusta.

Nämä vainoavat julkiuskovaista Räsästä, että jospa tämä nyt antaisi periksi ja sallisi heille sen heidän himoitsemansa sy n nin, niin ehkä he eivät sitten joutuisi kad otuk seen. Jos Räsänen antaisi luvan, niin varmaan Jumalakin sitten. Voisivat ainakin sitten vedota siihen, että kun Räsänen antoi luvan.

Vierailija
471/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä a.mpui itsensä.

Kukaan ei joudu helvettiin. Jos joku pääsee taivaaseen olen iloinen hänen puolestaan ja yllättynyt myönteisesti.

Olet oma Jeesuksesi, vaikutat sisimmässäsi hyvältä ihmiseltä.

Vierailija
472/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Go päiwi go go go !

Zinc'

Päiwi be good 

Zinc laita ne Päivin ja Lauran kuvat pois ja lopeta itsesaastuttaminen heti.

Vierailija
473/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Go päiwi go go go !

Zinc'

Päiwi be good 

Zinc laita ne Päivin ja Lauran kuvat pois ja lopeta itsesaastuttaminen heti.

Oletpas nokkela pikku paholainen.

Zinc

Vierailija
474/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä a.mpui itsensä.

Päivi täälä hei vaan moi!

Näin ohiksena riippuu onko se afrikkalainen puppepoju.

Jos ei niin kyl se taivaaseen pääsee..

paitsi jos on ateisti

sit se menee isäs kaveriksi

Näin sanoo raamattu.

Zinc lopeta tietokoneen käyttö ja onanointi. Ilman niitä elämässäsi ei ole mitään ja hyvä niin.

Vierailija
475/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjinmainen syy tässä on se, että ihmiset eivät halua luopua sy n nistä ja tehdä parannusta.

Nämä vainoavat julkiuskovaista Räsästä, että jospa tämä nyt antaisi periksi ja sallisi heille sen heidän himoitsemansa sy n nin, niin ehkä he eivät sitten joutuisi kad otuk seen. Jos Räsänen antaisi luvan, niin varmaan Jumalakin sitten. Voisivat ainakin sitten vedota siihen, että kun Räsänen antoi luvan.

Jeesuskin sanoo

"Ellen minä olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä. Mutta nyt he eivät voi mitenkään puolustella syntiään.“

Johannes 15:22

Vierailija
476/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No syyttäjät ovat Suomessa ne jotka päättävät syytteistä. Hyvähän se on että tämä tulee katsotuksi loppuun saakka.

Siis poliisihan ei nähnyt syytä edes aloittaa esitutkintaa Päivin puheista /kirjoituksista, mikä kertoo mielestäni paljon.

Ja sen toisen tutkintapyynnön tämä syyttäjä teki vain väärin muistettujen tv-sarjapuheiden perusteella, tarkastamatta koko asiaa!

Täysin epäammattimaista toimintaa. Ja se on tämä syyttäjä, jonka toimista pitäisi aloittaa tutkinta, ei Räsänen.

Vierailija
477/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin muistan niin on ollut muodikasta pilkata Päivi Räsästä. Ja jos vaan on halunnut yleistä hyväksyntää niin on kannattanut esittää mielipiteitä Räsästä vastaan julkisesti ja missä vaan porukassa. 

Itse en ole viitsinyt kiinnittää Päivin mielipiteisiin sen enempää huomiota. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. 

Nyt lähivuosina olen seurannut hänen esiintymisiä, niin olen huomannut, että Päivi vaikuttaa aina asialliselta ja hyvätapaiselta ja positiiviselta ihmiseltä kaikesta osalleen saamasta pilkasta huolimatta. Olen alkanut kunnioittamaan ja jopa ihailemaan Päiviä, hänen rohkeutta olla erimieltä ja sinnikkyyttä, kun hän aina jaksaa ottaa kantaa muiden ihmisten puolesta, pitää päänsä ja mielipiteensä. Ei kiihdy suotta vaan esittää aina mielipiteensä kohteliaan asiallisesti.

Vierailija
478/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muussa ammatissa kuin katolilaisena tai minään muunakaan pappina tai saarnamiehenä on mahdollisuus käyttää helposti hyväksi heikompia niin henkisesti kuin fyysisesti?

Ihmisten hyväksikäyttö ei kuitenkaan ole yhtään vähentynyt vaikka kristinuskon vaikutus vähenee yhteiskunnassa. Ihmiset poltetaan loppuun työpaikoilla. Moraalia tulkitaan vahvemman eduksi. Esimerkiksi terveydenhoitojärjestelmä lipsuu malliin, jossa hoitoja tarjotaan rikkaille perusterveille (koska heillä on varaa maksaa) ja köyhät oikeasti sairaat jäävät vaille hoitoja. Että jos haluat hyväksikäytön kitkeä maailmasta, niin suosittelen että tehokkaampaa on tehdä jotain muuta kun vainota kristittyjä.

Oma käsitykseni katolilaisuudesta on se, että he ovat vieraantuneet Jumalan sanasta vaikkakaan eivät kokonaan. Katolilaisessa kirkossa on edelleen Jumalan pelastamia todennäköisesti mutta siellä on myös paljon teeskentelyä ja väärää oppia. Tästä johtuen Jumala on sallinut sen, että kyseisessä kirkossa tapahtuu häpeällisiä asioita.

Lapsien hyväksikäytön salliva jumala olisi turhamainen sadisti.

Klassinen kärsimyksen ongelma argumentti, jolla moni perustelee oman ateisminsa. Vaikka monet näistä Jumalan syyttelijöistä itse on päässeet elämässä helpolla niin käyttävät toisten kärsimystä Jumalan syyttelyyn ja tekosyyksi omalle ateismillensa. Todellinen motivaattori ateismille on yleensä jotain aivan muuta ja vähemmän jaloa.

Maailmassa on paljon kristittyjä, jotka ovat joutuneet kokemaan paljon kärsimystä. Kuitenkaan me emme ole katkeria Jumalalle vaan kiitollisia koska olemme vastaavasti saaneet moninkertaisesti hyvää. Ja lopulta saamme ikuisen elämän paratiisissa ilman mitään kärsimystä. Siihen suhteutettuna tietyt maalliset kärsimykset eivät ole kohtuuttomia.

Kärsimykseen on muuten aivan yleismaailmallisesti katsottu jalostavan ihmistä paremmaksi. Vastakohtaesimerkkinä on hemmoteltu lapsi joka on aina saanut kaiken mutta ei ole mistään kiitollinen ja joka on kaikkeen tyytymätön. Ihminen joka on saanut kärsimystä osakseen, osaa olla myötätuntoinen toisten kärsimystä kohtaan ja sitä kautta parempi ihminen lähimmäiselleen. Myös Jeesus joutui kärsimään hirvittävän kuoleman, joten hän ymmärtää kärsimyksemme ja auttaa meitä kestämään sen.

Vierailija
479/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin muistan niin on ollut muodikasta pilkata Päivi Räsästä. Ja jos vaan on halunnut yleistä hyväksyntää niin on kannattanut esittää mielipiteitä Räsästä vastaan julkisesti ja missä vaan porukassa. 

Itse en ole viitsinyt kiinnittää Päivin mielipiteisiin sen enempää huomiota. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. 

Nyt lähivuosina olen seurannut hänen esiintymisiä, niin olen huomannut, että Päivi vaikuttaa aina asialliselta ja hyvätapaiselta ja positiiviselta ihmiseltä kaikesta osalleen saamasta pilkasta huolimatta. Olen alkanut kunnioittamaan ja jopa ihailemaan Päiviä, hänen rohkeutta olla erimieltä ja sinnikkyyttä, kun hän aina jaksaa ottaa kantaa muiden ihmisten puolesta, pitää päänsä ja mielipiteensä. Ei kiihdy suotta vaan esittää aina mielipiteensä kohteliaan asiallisesti.

Sallinnette että esittelen itseni, olen Shamel ja on ilo lukea hyvin kirjoitettu mielipiteesi. Ystävälliseen esittämistapaan ja kohteliaisuuteen puettuna julmuudet ja loukkaukset on helpompaa tunkea kurkusta alas.

Vierailija
480/538 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä a.mpui itsensä.

Vaikka monet näistä Jumalan syyttelijöistä itse on päässeet elämässä helpolla niin käyttävät toisten kärsimystä Jumalan syyttelyyn ja tekosyyksi omalle ateismillensa(esim afrikan lapset). Todellinen motivaattori ateismille on yleensä jotain aivan muuta ja vähemmän jaloa.

Maailmassa on paljon kristittyjä, jotka ovat joutuneet kokemaan paljon kärsimystä. Kuitenkaan minä en ole katkera Jumalalle vaan kiitollinen. Ja lopulta saan ikuisen elämän paratiisissa ilman mitään kärsimystä. Siihen suhteutettuna tietyt maalliset kärsimykset eivät ole kohtuuttomia.

Kärsimykseen on muuten aivan yleismaailmallisesti katsottu jalostavan ihmistä paremmaksi.  Myös Jeesus joutui kärsimään hirvittävän kuoleman, joten hän ymmärtää kärsimyksemme ja auttaa meitä kestämään sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi