Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootit ympärilläni

Vierailija
14.09.2020 |

Luin tuon kirjan ja avasi kyllä silmiä. Olen empaattinen ja hyvä johtaja, mutta minussa on enemmän punaista (eräänlaista narsismia) kuin olen koskaan osannut ymmärtää. Lisäksi kirjan nimestä kertovan tarinan johtajan kanssa minulla on jotain samaa :-D Minullakin on vain toinen toistaan idiootimpia alaisia. Joskin tässä tapauksessa en ole itse valinnut heitä vaan olen saanut heidät annettuna. Kovasti koulin heistä parempia ja uskon että kova työ palkitaan vielä. Mutta hyvä tavaton miten idiootteja osa onkaan :-D

Onko täällä muita punaiseksi tunnustautuvia? Tai ylipäänsä kirjan lukeneita?

Itsessäni on vihreää ja punaista hallitsevan paljon ja ripaus keltaista. Tiedän että silti muut näkevät minut enimmäkseen keltaisena, sillä pyrin ehlä turhaankin piilottamaan punaisia piirteitäni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan vielä kirjan laiskat alaiset ympärillani. Ehkäpä se mielipide alaisistakin muttuu ;) 

Mieheni on punainen persoona, ja arvostan häntä ja juuri suoraselkäisyyteen yms. aikoinaan ihastuinkin, mutta osaa ne punaiset(?) piirteet olla välillä myös erittäin ärsyttäviäkin ;)

Vierailija
2/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärtänyt kirjan nimen merkitystä, mikä onkin punaiselta odotettavissa. Asenteesi on jopa niin selkeän stereotyyppinen, että epäilen mahdollisesti provoksi.

Alaisesi eivät ole idiootteja. He näyttävät idiooteilta koska sinä et ymmärrä heidän ajattelutapaansa. Kirjan olisi pitänyt opettaa sitä, mutta näköjään ei mennyt perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on sinistä ja vihreää eniten, eli turkoosi tyyppi kai :D Introvertti, mutta en ole niin asiakeskeinen ja etäinen kuin puhdas sininen enkä toisaalta niin kiltti ja miellyttämishaluinen kuin puhdas vihreä.

Vierailija
4/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän paljastui pseudotieteeksi eli ns. huuhaaksi.

Vierailija
5/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän paljastui pseudotieteeksi eli ns. huuhaaksi.

Tietääkseni tämä ei mitään tiedettä yrittänytkään olla. Sen tajuaa jos vaivautuu lukemaan. Aika kaukana tieteellisestä, ihan selkeää viihdekirjallisuutta.

Kirjassa on silti todella teräviä huomioita ihmisistä ja työelämästä. Kirjasta voi oppia paljon, aivan kuten mistä tahansa fiktiivisestä kirjallisuudesta jos kirjoittaja on älykäs.

Ihan sama kuin kiukuttelisi siitä, että Dilbert-sarjakuva ei ole tieteellistä.

Vierailija
6/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt kirjan nimen merkitystä, mikä onkin punaiselta odotettavissa. Asenteesi on jopa niin selkeän stereotyyppinen, että epäilen mahdollisesti provoksi.

Alaisesi eivät ole idiootteja. He näyttävät idiooteilta koska sinä et ymmärrä heidän ajattelutapaansa. Kirjan olisi pitänyt opettaa sitä, mutta näköjään ei mennyt perille.

Ja sinä et ymmärtänyt sitä että saatoin olla hiukan sarkastinen ja tietenkin olin myös provosoiva, sillä haluan keskustella aiheesta. Olethan tietoinen mikä ero on trollilla ja provolla? Provoja ovat käytännössä lähes kaikki täällä kirjoitetut postaukset, sillä ihmiset haluavat keskustelua aikaiseksi. 

Minussa on todellakin yllättävän paljon punaista sävyä vaikken stereotypiseksi punaiseksi itseäni mielläkään ja tiedän ettei muut osaisi kuvitella minua punaiseksi. Vähiten ehkä juuri ne alaiseni. 

ap

Vierailija
7/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä et ymmärtänyt sitä että saatoin olla hiukan sarkastinen ja tietenkin olin myös provosoiva, sillä haluan keskustella aiheesta. Olethan tietoinen mikä ero on trollilla ja provolla? Provoja ovat käytännössä lähes kaikki täällä kirjoitetut postaukset, sillä ihmiset haluavat keskustelua aikaiseksi. 

Minussa on todellakin yllättävän paljon punaista sävyä vaikken stereotypiseksi punaiseksi itseäni mielläkään ja tiedän ettei muut osaisi kuvitella minua punaiseksi. Vähiten ehkä juuri ne alaiseni. 

ap

Eli olitkin vain typerä provo joka ei saa keskustelua aikaan muuten kuin huutamalla ja ärsyttämällä.

Vierailija
8/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tottakai... yleensähän ihminen on oikeassa jos se ajattelee, että kaikki muut sen ympärillä on hulluja tai idiootteja...

Vierailija
9/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vinkkinä: sarkasmia kannattaa harrastaa ainoastaan silloin, kun sen taitaa sataprosenttisesti. Muuten saat toiset tuntemaan olonsa idiooteiksi (mikä menee jo kiusaamisen puolelle) tai vastaavasti annat itsestäsi idiootin kuvan. Väristä riippumatta.

Vierailija
10/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli olitkin vain typerä provo joka ei saa keskustelua aikaan muuten kuin huutamalla ja ärsyttämällä.

Minä en ole huutanut enkä ärsyttänyt. En myöskään ole feikannut pätkääkään. Sen sijaan olen hakenut kommentteja kirjan lukeneilta. Tällä palstalla väärinkäytetään termiä provo. Feikkaukset on pikemminkin trollauksia. 

ap

Vierailija
11/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tottakai... yleensähän ihminen on oikeassa jos se ajattelee, että kaikki muut sen ympärillä on hulluja tai idiootteja...

Rakas. Kyseessä on kirjan nimi ja nimi sai alkunsa tarinasta miehestä joka väitti kaikkien alaistensa olevan täysiä idiootteja. Kyseessä oli ääripunainen johtaja, joka ei tuntenut empatiaa, eikä voinut ymmärtää miksi alaisensa eivät pysyneet hänen järjenjuoksussaan mukana. Lue se kirja ja jutellaan sitten tästä aiheesta. 

Totta puhuakseni mulla on pari sellaista alaista, joiden kanssa joudun viettämään isomman osan työpäivästä kuin haluaisin. En ikinä olisi heitä valinnut tehtäviinsä, kumpikin varsin kokemattomia. Olen kuitenkin kouluttanut heistä parempia työssään ja kyllä siellä jotain kehityskelpoista on pinnan alla. En ole halunnut harkita irtisanomista nyt vielä koronan vuoksi. Meillä on hyvin varaa vielä pari kuukautta odottaa. Molemmat kuitenkin pystyvät laskuttamaan 70% työajastaan asiakkaalta, joten ei tässä ole hätäpäivää. Joskus kun omat punaiset tunteet kiirivät esiin, ilmoitan että nyt pari tuntia menee jonkin pirun tärkeän asian hoitamisessa. Lataan hermot keskittymällä hetken johonkin omaan työhöni ihan yksikseni ja sitten taas jeesaan noita kahta eteenpäin. Pystyn kontrolloimaan aika paljon omaa käyttäytymistäni. Olen jopa kyennyt antamaan lankoja omista näpeistäni eteenpäin. 

Olen saanut aina henkilöstökyselyissä hyvää palautetta alaisiltani. Olen hyvin ylpeä siitä. 

Ap

Vierailija
12/12 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä punaisia hakusessa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme