Onko se hoitovirhe, jos synnytyksessä ei saa asianmukaista kivunlievitystä?
Jos siis esim. pyytää epiduraalia, mutta ei saa koska lääkäri ei ehdi paikalle antamaan sitä? Voiko tuollaisessa tilanteessa tehdä valituksen jonnekin?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat synnyttäneet miljoonia vuosia, ja nyt synnyttämätön ap on sitten synnytyksen asiantuntija? Hohhoijaa
Miljoonia vuosia!?! Reps
Ei synnytys ole sairaus. Ei siis voi olla hoitovirhe. Sairauksia hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat synnyttäneet miljoonia vuosia, ja nyt synnyttämätön ap on sitten synnytyksen asiantuntija? Hohhoijaa
Miljoonia vuosia!?! Reps
No dinosaurusnaaraat ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljoonia vuosia!?! Reps
No dinosaurusnaaraat ainakin.
Ovatko ne "naisia"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan toki yrittää asiasta valittaa ja varmasti kokemus sinulle on ollut kamala.
Haluaisin kuitenkin kysyä sulta itse että jos itse olisit kuolemassa ja leikkauksessa, niin olisiko sinulle ok, että lääkäri kuitenkin lähtisi pois ja ei nukuttaisi ja puuduttaisi sinua, koska hänen täytyy mennä puuduttamaan synnyttäjää? Tai sisään on lapannut juuri monta kolarissa olijaa? Varmaan ymmärrät kyllä mitä haen takaa...
Ei kai se noin voi mennä, että anestesialääkäreiden määrä on mitoitettu niin pieneksi että synnyttäjä saa hoitoa vain jos ei ole ketään "tärkeämpää" hoidettavaa ensin?
-ap
Kyllä se niin on, ja on aina ollut, että lääkäreitä ei ole osastolla ylimääräisiä. Kaikki hoidetaan, mutta joskus vaan tulee päällekkäisyyttä tällaisissa tilanteissa kun ei voi toimia ”ajanvaraus” periaatteella. Synnytys voi edetä niin nopeasti ettei epiduraalia voi enää antaa siinä vaiheessa kun anestesia lääkäri ehtii saliin. Itsekin synnytin esikoiseni tästä syystä ilman kivunlievitystä. En tajunnut pyytää epiduraalia ajoissa, vaan vasta siinä vaiheessa kun kivut jo oli sietämättömät. Tästä kokemuksesta viisastuneena olen kahden myöhemmän synnytyksen kohdalla pyytänyt epiduraalin jo hyvissä ajoin.
En saanut kivunlievitystä. Syynä nopea synnytys. Ek ehditty antaa.