Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri tipahti kiipeilytelineestä

Vierailija
14.09.2020 |

ja nyt ei saa enään tulla meille.. Pieni kuhmu tuli otsaan ja mitään vakavaa ei tapahtunut enemmänkin pelästyi. Lapsi siis 6-vuotias ja varmistin että kertoi tapahtuneesta vanhemmilleen (hänellä puhelin). Onko teistä outoa. Noinhan voi tapahtua ihan ulkonakin kun lapset ovat keskenään..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa

Vierailija
2/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä saattaa olla niitä ylihysteerisiä vanhempia jotka hyysäävät ja "suojelevat" lapsia vielä lapsen ollessa 30-vuotiaskin. No, kohta lapsi ei saa enää käydä missään saati tehdä mitään jos joka kuhmusta ja tippumisesta reagoivat noin.

Toisaalta onko lapselle tapahtunut aiemmin teillä mitään vastaavaa, edes pientä?

Minua ärsytti kun joka ikinen kerta kun esikoinen pienempänä oli yhden tietyn kaverinsa luona, niin aina sattui jotain. Äitinsä mm.saattoi jättää läheisellä laskettelukeskuksessa 5 v tytöt kahdestaan pulkkamäkeen jossa sitten sattui ja tapahtui. Kerran antoi tyttöjen ollessa n.7-vuotiaita, istua hevosensa selässä ilman satulaa ja suitsia ja hevonen oli vapaana laitumella. Siinä sitten heppa hermostui jostain ja tipahtivat molemmat rytinällä alas. Omalleni ei käynyt mitään mutta kaverilta murtui käsi.

Ja olisi lukemattomia esimerkkejä näistä. Täysin vastuuton ihminen.

Eli oliko piste iin päälle tuo kuhmu ja tippuminen???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletettavasti  tippui teidän pihalla olevasta kiipeilytelineestä. Erikoista tuo vanhempien käytös.

Vierailija
4/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh jäi tekstistä pois se että tytöt saattoivat olla siellä pulkkamäessä keskenään melkein koko päivän kun mamma itse suhaili rinteessä. Sitten tuli kuhmuja sun muuta kun 5-vuotiaat loppuillasta väsyneinä olivat keksineet tiesmitä. -2

Vierailija
5/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä saattaa olla niitä ylihysteerisiä vanhempia jotka hyysäävät ja "suojelevat" lapsia vielä lapsen ollessa 30-vuotiaskin. No, kohta lapsi ei saa enää käydä missään saati tehdä mitään jos joka kuhmusta ja tippumisesta reagoivat noin.

Toisaalta onko lapselle tapahtunut aiemmin teillä mitään vastaavaa, edes pientä?

Minua ärsytti kun joka ikinen kerta kun esikoinen pienempänä oli yhden tietyn kaverinsa luona, niin aina sattui jotain. Äitinsä mm.saattoi jättää läheisellä laskettelukeskuksessa 5 v tytöt kahdestaan pulkkamäkeen jossa sitten sattui ja tapahtui. Kerran antoi tyttöjen ollessa n.7-vuotiaita, istua hevosensa selässä ilman satulaa ja suitsia ja hevonen oli vapaana laitumella. Siinä sitten heppa hermostui jostain ja tipahtivat molemmat rytinällä alas. Omalleni ei käynyt mitään mutta kaverilta murtui käsi.

Ja olisi lukemattomia esimerkkejä näistä. Täysin vastuuton ihminen.

Eli oliko piste iin päälle tuo kuhmu ja tippuminen???

Lapsi on käynyt meillä kerran aikaisemmin. Samana päivänä olivat hetken ja tulivat sitten uudelleen myöhemmin.. Ja ei ole mitään koskaan sattunut aiemmin.

Vierailija
6/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ottanut itse yhteyttä vanhempiin?

Vierailija
7/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmistin että lapsi kertoi asian. Oli lähdössä kotiin ja sanoin että kerrothan siten mitä tapahtui. Lapsi kertoi että oli jo kertonut puhelimessa kun pyysivät syömään tms. Sanoin hyvä että kerroit ja että pitää aina kertoa vanehmmille jos tipahtaa tai pää kolahtaa. Ja kyseessä pieni kuhmu otsassa, ei verta tai tajuttomuutta tai muuta kamalaa.

Vierailija
8/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmistin että lapsi kertoi asian. Oli lähdössä kotiin ja sanoin että kerrothan siten mitä tapahtui. Lapsi kertoi että oli jo kertonut puhelimessa kun pyysivät syömään tms. Sanoin hyvä että kerroit ja että pitää aina kertoa vanehmmille jos tipahtaa tai pää kolahtaa. Ja kyseessä pieni kuhmu otsassa, ei verta tai tajuttomuutta tai muuta kamalaa.

Meillä lapsi tipahti keinusta päivähoidossa, ulospäin pieni kuhmu. Alkoi kuitenkin oksennella jonkin ajan kuluttua, käytiin päivystyksessä. Oli aivotärähdys.

Vierailija
9/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi tipahti keinusta päivähoidossa, ulospäin pieni kuhmu. Alkoi kuitenkin oksennella jonkin ajan kuluttua, käytiin päivystyksessä. Oli aivotärähdys.

Olen kyllä tietoinen aivotärähdyksestä ja sen oireista. Tämän takia halusin varmistaa lapselta että asia kerrotaan hänen vanhemmilleen. Kerroin lapselle että voi tulla aivotärähdys missä on paha olo tms ja sen takia on tärkeää kertoa tapahtuneesta.. 

Vierailija
10/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap olisin itse kertonut vanhemmille enkä selittänyt lapselle jotain että saattaa tulla aivotärähdys. Mistä sen tietää onko lapsi kotona sitten kertonut vaikka mitä, juuri tuosta aivotärähdyksestä. Tai entä jos onkin saanut sen?

Vierailija
11/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että ovat kieltäneet, aivan oikein toimittu, siillä tuommoisen kertomisen jos jättää pienen lapsen vastuulle, on jotain pahasti pielessä. 

Vierailija
12/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

i

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tietoinen aivotärähdyksestä ja sen oireista. Tämän takia halusin varmistaa lapselta että asia kerrotaan hänen vanhemmilleen. Kerroin lapselle että voi tulla aivotärähdys missä on paha olo tms ja sen takia on tärkeää kertoa tapahtuneesta.. 

Tämmöiset asiat käsitellään aikuisten kesken! SINÄ soitat kaverin vanhemmille ja kerrot tilanteen!!!

Vierailija
13/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Jos vanhempia mietitytti, että oliko pahempi isku, niin olisivat soittaneet. Tietenkin pitäisi nähdä, että onko nyt tosiaan pienestä kuhmusta kyse vai otsa verellä. Siltikin tuollaista nyt sattuu..

Onhan noita ylihysteerisiä vanhempia. Jos lapsi sattuu olemaan vielä varovaisempaa sorttia, niin eivät ole tottuneet siihen että jotain tulee.

Meillä rämäpäinen poika. Sattuu koko ajan jotain. Päiväkodissa tuntui hassulta, kun kovin huolella ja pahoittelevasti esittelivät jokaisen pikkunaarmun. Mutta varmaan kun juuri tällaisen takia.

Vierailija
14/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllähän lapset tippuu ja kolhii itseään. Mutta jos 6-vuotiaan lapsen kaverin äiti menee sössöttämään jostain aivotärähdyksestä lapselle eikä itse ota vanhempiin yhteyttä niin olisin itsekkin kyllä vähän että mitä ihmettä?

Lapsi on lapsi ja saattanut säikähtää pahasti (apn juttujen takia) ja sitten kotona pelästyminen purkautunut.

En usko että kukaan vanhempi kieltäisi lasta menemästä kaverilleen jos olisi tämän seurassa tipahtanut kiipeilytelineestä.

Mietitkö ap yhtään miten tuonikäinen on saattanut kotona asiasta puhua?

Vierailija
15/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö tässä nyt vähän liian iso asia kuhmusta. AP on varmistanut että vanhemmat ovat teitoisia tipahtamisesta, mitään sen kummempaa ei ollut ilmeisesti tapahtunut tai muualle sattunut. Lapset kiipeilevät ja tipahtelevat, jokainen vanhempi tietää tämän jos on lapsi joka ylipäätään kiipeilee.. Jos ap olisi yrittänyt salailla asiaa voisi miettiä että kaikki ei ole ok.. Tässä tapauksessa on kuitenkin varmistettu ja selitetty lapselle asiaa. Lapsi ei ole myöskään juossut kotiin itkien vaan jatkanut leikkejä pikku kolhun jälkeen ilmeisesti.. Näitä tapahtuu ihan tuolla lapsille keskenäänkin mitä me vanhemmat emme edes näe.

Vierailija
16/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllähän lapset tippuu ja kolhii itseään. Mutta jos 6-vuotiaan lapsen kaverin äiti menee sössöttämään jostain aivotärähdyksestä lapselle eikä itse ota vanhempiin yhteyttä niin olisin itsekkin kyllä vähän että mitä ihmettä?

Lapsi on lapsi ja saattanut säikähtää pahasti (apn juttujen takia) ja sitten kotona pelästyminen purkautunut.

En usko että kukaan vanhempi kieltäisi lasta menemästä kaverilleen jos olisi tämän seurassa tipahtanut kiipeilytelineestä.

Mietitkö ap yhtään miten tuonikäinen on saattanut kotona asiasta puhua?

Juuri näin. Lapselle ei mennä sanomaan että sulle saattaa tulla aivotärähdys ja kerro sun vanhemmille jos sulla on huono olo.

Jos ap itse epäilit että aivotärähdyksen mahdollisuus on niin silloin SINÄ soitat vanhemmille että tällainen tapahtui. Ja ymmärtävät varmaan itse seurata lapsen vointia. 6-vuotias ei varmaankaan tiedä mikä on aivotärähdys ja saattanut pelästyä pahanpäiväisesti tuollaista.

Ihan esimerkkinä: Itse löin silmäkulmani joskus 5-6-vuotiaana pöydän nurkkaan ja se piti tikata. Enoni totesi että kyllä tuohon arpi jää. En tiennyt mikä on arpi ja luulin sen tarkoittavan kuolemaa (tuli sanasta mieleen joku ikivanha kuolemaisillaan oleva mummo.:D) ja olin ihan paniikissa.

Toinen esimerkki: 10-vuotias pikkusiskoni oli lukenut iltalehden paperiversiosta vatsasyövästä ja sen oireista. Hän oli murehtinut asiaa monta päivää yksin ja lopulta kauhealla huutoitkulla selitti meidän vanhemmille että hänellä on varmasti syöpä kun mahaan völillä sattuu ja kuolee ihan varmasti pois.

Voi tuntua naurettavalta mutta pitäisi vähän asettua lapsen saappaisiin kun tälle puhuu tuollaisista asioista.

Vierailija
17/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi vähän miettiä mitä lapselle puhuu. Ei ihme etteivät enää päästä kylään. Luuletko että lapsi on kotona myöhemmin osannut puhua asiasta loogisesti?

Miksi teit tippumisesta tuollaisen numeron?

Vierailija
18/18 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tehnyt mitään numeroa tapahtuneesta. Katsoin mitän oli käynyt, kyselin sattuuko minne, onko pää kipua ja kun lapsi rauhottui ehdotin muita rauhallisempia leikkejä. Katsoin rauhoittumisen jälkeen vielä uudelleen kuhmua ja sanoin että otsassa on vain pieni punainen jälki johon tulee varmaan kuhmu. Lapset jatkoivat leikkejä. Kun lapsi oli lähdössä sanoin että muistathan kertoa omille vanhemmille tippumisesta. Lapsi sanoi juuri kertoneensa. Tähän totesin vain, että se on hyvä että kerroit, aina pitää muistaa kertoa... Jos tuo nyt on hirveän numeron tekemistä niin ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan