Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opettaa itsensä sietämään ääniä? Kokemuksia?

Vierailija
13.09.2020 |

Kun lopetin alkoholin käytön ja sen jälkeen mielialalääkkeiden syömisen, olen tullut ääniherkäksi. Olen ollut jo vuoden kuivilla lääkkeistä, alkoholista kaksi vuotta. Jotenkin äänet rekisteröityvät nykyään eri tavalla kuin ennen. Miten pystyisin totuttamaan itseäni ääniin? Haluaisin oppia turtumaan niihin, haluaisin pystyä nukkumaan ilman korvatulppia, haluan sietää ympäristön meteliä. Onko kokemuksia? Jelppikää.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä koet olevasi eri kuin ääni.

Siksi ääni häiritsee sinua.

Ota selvää miksi koet olevasi eri kuin ääni.

Kun se sinulle selviää, tulet huomaamaan, että erillisyyttä ei todellisuudessa ole.

Tiedosta äänet ilman vastustusta, siitä voit alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kuin tietäisi. Olen myös ääniyliherkkä, samoin yksi lapsistani.

Vierailija
4/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko latautumalla hiljaisuudessa tai sosiaalisesti avautumalla, siis nmalla.

Vierailija
5/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se sinulle selviää, tulet huomaamaan, että erillisyyttä ei todellisuudessa ole.

Ei kiitos tätä pashaa enää ikinä. ap

Vierailija
6/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Miten hoidat itseäsi? ap

Vierailija
7/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset äänet sua häiritsee? Jos naapurin vessan vetämiset tai suihkut, niin korjattavaa on. Ehkä sun kuuloaisti on silloin liian herkkä. Jos vaikka jatkuva basson jytke, poraaminen tai naulaaminen, niin ei niihin ääniin kukaan totu eikä tarvi tottua. Valitusta isännöitsijälle silloin vaan.

Vierailija
8/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, mulla on niin pahana tämä että olen käynyt terv keskuksessa siitä juttelemassa. Yhtä tyhjän kanssa, mulle sanottiin että "pistä radio päälle" kun sanoin että naapureiden äänet saavat hulluksi. Olen opiskellut aika paljon tätä mutta eipä ole lääkettä keksitty.

Mahdollisimman rauhallinen asunto poissa keskustasta auttaa. Naapureitaan ei voi valita ikävä kyllä.

Ruokaravintoloissa pyydän yleensä hiljentämään musiikkia ja yleensä siihen suostutaan.

Ikävä kyllä itse pidän korvatulppia joka yö vaikka välillä tulee tulehduksia.

Tää on veemäinen vaiva.

Vierailija
9/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset äänet sua häiritsee? Jos naapurin vessan vetämiset tai suihkut, niin korjattavaa on. Ehkä sun kuuloaisti on silloin liian herkkä. Jos vaikka jatkuva basson jytke, poraaminen tai naulaaminen, niin ei niihin ääniin kukaan totu eikä tarvi tottua. Valitusta isännöitsijälle silloin vaan.

Putkien kova pauke välillä, pieni nakutus ei haittaa. Rappukäytävän äänet ja kun naapuri avaa terassin oven alle kahden metrin päässä minusta. Väsyneenä nämä häiritsevät todella paljon ja kun olen nukkunut ihan hyvin niin häiritsevät vain vähän. En tykkää kävellä autotien vieressä kun autot ajavat ohi (50km/h), ottaa korviin ja ahdistaa. ap

10/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Miten hoidat itseäsi? ap

Kartan kaikenlaisia toritapahtumia, kauppoja joissa on taustamusiikki ja vastaavia. Pihalla joudun usein käyttämään kuulokkeita, kun naapurit ajelevat ruohonleikkureillaan.

Paljon hiljaisuutta, luonnonrauhaa, ei radio auki kotona ja vastaavaa lepoa korville. Asun maaseudulla, joten perusäänimaisema on paljon hiljaisempi kuin kaupungeissa.

Vierailija
11/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen, mulla on niin pahana tämä että olen käynyt terv keskuksessa siitä juttelemassa. Yhtä tyhjän kanssa, mulle sanottiin että "pistä radio päälle" kun sanoin että naapureiden äänet saavat hulluksi. Olen opiskellut aika paljon tätä mutta eipä ole lääkettä keksitty.

Mahdollisimman rauhallinen asunto poissa keskustasta auttaa. Naapureitaan ei voi valita ikävä kyllä.

Ruokaravintoloissa pyydän yleensä hiljentämään musiikkia ja yleensä siihen suostutaan.

Ikävä kyllä itse pidän korvatulppia joka yö vaikka välillä tulee tulehduksia.

Tää on veemäinen vaiva.

Auttaako tuo radio mitään? Tässä hiljattain olin erittäin vittduuntunut kaikkeen ja laitoin musiikin kovalle ja rupesin siivoamaan. Jotenkin tuntuu, että aivot väsyivät parin tunnin musiikin kuuntelusta ja sen jälkeen halusin olla hiljaisuudessa. Ihan kuin aivot menisivät stressitilaan liian kovista äänistä. Tai no, muille nuo eivät varmaan ole kovia ääniä edes... ap

Vierailija
12/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia että ihmisiä häiritsee ääni, enemmän tuntuu epänormaalilta jos kaikki melu käy. 

Vierailija
13/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan miten vaan.

Kääntämällä selkäsi ongelmille,et koskaan pääse niistä eroon.

Vierailija
14/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on periaate: itseään ei pidä yrittää muuttaa, vaan ympäristö pitää muuttaa itselle sopivaksi (ja tarvittaessa vaihtaa ympäristöä).

t. ääniyliherkkä nainen

Vierailija
15/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittumitenkään, täytyy itsekin hankkia omakotitalo, kerrostaloasunnon osto oli virhe.

Vierailija
16/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan miten vaan.

Kääntämällä selkäsi ongelmille,et koskaan pääse niistä eroon.

Mä kävin läpi jo tuon sortin hengellisyyden ja siitä oli vain ja ainoastaan haittaa mulle. Ei kiitos enää. ap

Vierailija
17/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa herkkä kuulo. Minua eivät häiritse normaalit äänet, kuten silloin tällöin öisinkin kuuluva vessan ääni, mutta esimerkiksi puhe naapurista on häiritsevää, koska iltaisin saan siitä selvää, jolloin on vaikea keskittyä muuhun. Käytän kanssa välillä korvatulppia tai laitan jotain rauhoittavaa ääntä YouTubesta, mikä peittää puheen alleen.

Huomaan kuuloni herkkyyden monissa tilanteissa. Kun kuuluu korkea ääni, olen monesti ainut joka automaattisesti nostaa kädet korvilleen. Liian voimakas äänen taso konserteissa aiheuttaa kivunkaltaisen tuntemuksen. Muistan kun olin joskus jossain noise/rave-musiikkitapahtumassa nuorena ja olin ainoa, joka ei kestänyt olla kyseisessä tilassa. Korviini sattui ja ihmettelin, miten muut kykenivät olemaan siellä. Minun oli poistuttava.

Vierailija
18/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vittumitenkään, täytyy itsekin hankkia omakotitalo, kerrostaloasunnon osto oli virhe.

Minkä ikäisessä asunnossa asut? Toivottavasti löydät hyvän omakotitalon. Itse olen pienituloinen ja minulle haetaan työkyvyttömyyseläkettä (kuntoutustuella ollut 6v) lokakuussa. Jos eläkkeen saan, niin muutan nopeasti pois. Jos eläkettä en saa, niin ole loukussa vuokra-asunnossani. Kuka haluaa ja jaksaa, rukoilkaa puolestani... ap

Vierailija
19/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille käy lisäksi noin kun ikää alkaa tulemaan. Tulee ääniherkäksi ja korviin suorastaan sattuu kovat äänet. 

Vierailija
20/35 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan misofonia, niinkuin itselläni. Tietyt äänet saa raivon partaalle. Itse joudun käyttämään aina esim. julkisissa nappikuulokkeita, en voi sietää ääniä mitä ihmisistä kuuluu.. Onneksi pääsin muuttamaan mölyisästä kerrostalosta pois, jouduin pitämään aamusta iltaan vastamelukuulokkeita päässä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi