Kuinka kauan olit ollut (sen hetkisessä) työpaikassasi, kun raskauduit?
Siinäpä se. Paljon vastauksia kiitos! Lisätietoja saa antaa, kuten ikänsä silloin tai työpaikan / ammatin laadun.
Kommentit (51)
Kolme vuotta amk-opetustehtävissä. Onneksi raskaus tapahtui kesällä, joten sain abortin kenenkään tietämättä. En olisi halunnut tuollaista yksityisasiaa työnantajan tietoon.
Olin uudessa vakitoimessa 1v 1kk ennen äitiyslomalle jäämistä. Nyt neljättä vuotta kotona lasten kanssa.
3kk, määräaikainen sopimus, jota jatkettiin määräämättömäksi ajaksi (äitiysloman sijaisuus) kun olin puolessa välissä raskautta enkä ollut kertonut työnantajalle raskaudesta.
Olin ollut kotirouvana 5 kuukautta. Olin siis irtisanoutunut investointi-pankin duunistani. Olin 36v.
Palveluala, ikää 25, työsuhde kestänyt ennen raskautta vähän vajaa 6 vuotta.
Taisin olla raskaana jo ensimmäisenä työpäivänä (tosin silloin en vielä itse tiennyt sitä), viikon päästä työn alettua tein muistaakseni testin. Olin silloin 28 vuotias. Työpaikkani oli toinen vakituinen työpaikkani ja olen sosiaalityöntekijä.
Ekalla kerralla olin ollut talossa 10kk, mut oli juuri vakinaistettu (yritys alkoi heti, kun sain nimityksen). Tokalla kerralla yritys oli käynnissä, kun hain uutta työpaikkaa. Ehdin tulla raskaaksi ennen uuden työn aloittamista. Eli olin jo rv 14 kun aloitin.
Minut oli juuri neljä kuukautta sitten vaikinaistettu. Pitivät varmaan minua tosi laskelmoivana, että odotin vakinaistamiseen asti.
Töihin 23 vuotiaana ja 29v sain esikoisen. Toki minulla oli päällikön siunaus raskautua vaikka heti, mutta eipä huvittanut.
Viisi vuotta ehdin olla työssä, ensimmäinen vakkaripaikkani. Ikää raskautuessa 27 v.
10 -vuotta olen ollut, kaupanalalla esimies. Nyt on sopivat hetki hankkia lapsia, olen 28v.
Olin 3,5 vuotta ennen äitiyslomalle jäämistäni. Olin silloin 27v ja vakipaikka siis kyseessä. Olen sairaanhoitaja.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:36"]
10 -vuotta olen ollut, kaupanalalla esimies. Nyt on sopivat hetki hankkia lapsia, olen 28v.
[/quote]
Olet ollut 18-vuotiaasta asti esimies? Melkoista.. :O
Olin raskaana työhaastattelussa, raskaus oli ihan alussa. Tein keikkatyötä kyseiseen paikkaan jo ennen vakkaripaikan saantia, ja tulin raskaaksi tänä aikana. Raskaus päättyi vauvan kuolemaan, jolloin vasta pomo ja muut "isossa talossa" olijat saivat tietää raskaudestani. Työkaverit olivat toki huomanneet, vaikken raskaudesta huudellutkaan.
Uudelleen tulin raskaaksi kun olin ollut töissä vähän reilun vuoden. Ikää minulla oli silloin 30 vuotta ja kyseessä sosiaaliala.
Olin ollut neljä vuotta ko. työpaikassa kun tulin ensimmäistä kertaa raskaaksi.
Täälläkin olin raskaana työt aloittaessani, esimies tiesi tämänkin. Töihin suoraan koulun penkiltä, viimeinen työharjoittelupaikka. Kuljetusala, olin 19.