Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masked Singer Suomi kausi 2 Official

Masked Singer Suomi kausi 2
12.09.2020 |

Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006632922.html

Kommentit (10902)

Vierailija
7761/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka viime kaudella olin alusta asti sitä mieltä, että Leijona on Hedberg. Olen niin monta kertaa kuullut hänen laulavan, että tunnistin äänen heti. Samoin vihjeet sopivat häneen hyvin. Hitsi kuinka paljon sain vihaisia viestejä, koska moni oli sitä mieltä, että Leijona on Wallinheimo tai Leppilampi. Kun Leijonan henkilöllisyys paljastui, niin palstalla alkoi armoton jankkaus siitä, ettei vihjeet sopineet ollenkaan Hedbergiin vaan Wallinheimoon. Saa nähdä, kuinka kauhea jankkaus alkaa, kun Pakkasen henkilöllisyys paljastuu.:D

Uskoisin, että niille joille Leppis ei kelpaa, kynnyskysymyksenä on nyt englannin puhuminen. Itse pidän todennäköisenä, että Pakkanen on Leppilampi, mutta onhan tuo vedätys kielellä aika typerä veto.

Mulle ja monelle muulle ei englanninkieli ole kynnyskysymys vaan se, että missä välissä Mikko on oppinut laulamaan noin hyvin ja voimallisesti.

Vierailija
7762/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pyydetään muita ehdotuksia, mutta sitten kun niitä laitetaan, heti alkaa vinkuminen, että eihän kukaan mitään ruotsalaista metallibändiä voi tietää. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7763/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Jasper Pääkkönen olla Pakkanen vai onko täällä jo poissuljettu? Wikipedian mukaan ollut jossain Euroviisuvideossa, eli selittäisi ne ruusut. Pohjoismaiden liput viittaisi Viikingit-sarjaan, MM-tason urheilija Matti Nykäsen rooliin. Joku Amerikan joki oli mainittu, olisko joku kalastuspaikkana ollut? Yritti 10 vuotta Hollywoodiin, tämä voisi olla se ”pohjalla käynti”. Jussi-patsaskin löytyy. Ja jos se oli tää hahmo, johon liittyy onnettomuus, niin pahassa kolarissakin näyttää olleen.

Mulle kuulostaa uskottavammalta kuin Leppilampi! :D Mitäs sanotte? Ja mikä on vasara-vihje, mihin se viittaa?

Vierailija
7764/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkanen on The Arkin laulaja Ola Salo. Ainoa vihje, mitä en aiemmin ollut saanut yhdistettyä, oli vasara. Nopea tutkimus Googlessa kuitenkin paljasti, että The Ark -niminen rakennus sijaitsee Hammersmithissa (hammer=vasara).

Virkistätkö muistiamme, mikä se MM-urheiluhomma hänen kohdallaan olikaan?

Mikä urheiluhomma?

Vierailija
7765/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mili kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pandoran hahmon nimi oli Peacock, eikä suomalaisittain Riikinkukko. Miksi ulkomaalainen olisi valinnut itselleen hankalammin lausuttavan suomalaisen sanan nimeksi, Pakkanen, eikä esim. Mr. Frost, Ice, Freeze... Tuo Harri Syrjänen on ihan ok uusi arvaus.

Frozen.

Kuka laulaa sen youtubella? Se mies, kaikki äänet hallitsee. Hiukset ajeltu. Pitkä ja hoikka. Kreikkalainen? Muuta en tiedä hänestä. Nimi nyt hukassa. Enkä vihjeiden paikkansapitävyydestä tiedä. Lämpännyt Nightwishia. Battle Beast? Ei kun joku toinen.

Beast in Blackin laulaja Giánnis Papadópoulos. Ääni ei oikein sovi. Ja musta hän on vielä parempi laulaja kuin Pakkanen.

Tästä tuli mieleen Joacim Cans. Muutama vihje sopisi kyllä häneen. 

http://www.metalstorm.net/bands/bandmember.php?member_id=357 

https://www.angelfire.com/tx5/hammerfall/joacim.html 

Ollut yrittäjänä, ollut Ruotsin uintimaajoukkueessa junnuna, opiskellut Hollywoodissa musiikki-instituutissa, viime lomalla ollut laskettelemassa (tykkää talviurheilusta vaikka ei uskoisi). 

Sopivasti on ollut yhteistyökuvioita tämän vuoden puolella Suomessa. 

Ja vasara tietysti. 

Jep. Ehdottomasti joku Joacim Cans vaimikäsenytoli. Mitä tuntemattomampi suomalaisille niin sitä todennäköisempi. Ai sitä riemunkiljahdusten määrää suomalaisissa kodeissa ensi viikonloppuna kun Pakkanen on joku josta suurin osa katsojista ei ole ikinä ennen kuullutkaan mutta onhan se nyt peeveli vieköön ei-suomalainen niin kuin pitikin olla ;)

No kyllä Hammerfallista on kuullut ihan jokainen, joka on kuullut Pandorastakin. 

No tottahan toki. Ja erityisesti Joakim Cansista on kuultu! Ja jos jotkut juntit eivät ole kuulleet, niin sekin riittää että on ruotsalainen eikä suomalainen, ihan sama vaikka ois Globenin talonmies ;)

No sinä et sitten ole kuullut Hammerfallista. Huomasitkos, missä yhteydessä tätä nimeä ehdotin. Sinustako Giánnis Papadópoulos on sitten tunnetumpi nimi? 

Giánnis Papadópoulos, Joacim Cans, Globenin talonmies... yhtä tuttuja kaikki, kuten varmasti suurelle osalle Suomen kansasta! Viis vihjeistä tai mistään muustakaan, kunhan ovat ei-suomalaisia ;) Samppanjapullot ovat jo kylmässä valmiina, viikonloppuna riemuitaan isolla porukalla sillä tuotanto piti kiinni siitä että kun se puhuu englantia niin eihän se voi olla suomalainen ;)

Mikä sinua vaivaa? Eikö tässä nyt kysytty niitä muita ehdotuksia, kun teidän Mikkoanne ei saanut kyseenalaistaa. Minkäs minä sille voin, että kuka tahansa "nobody" laulaa Mikkoa paremmin. 

Vierailija
7766/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Jasper Pääkkönen olla Pakkanen vai onko täällä jo poissuljettu? Wikipedian mukaan ollut jossain Euroviisuvideossa, eli selittäisi ne ruusut. Pohjoismaiden liput viittaisi Viikingit-sarjaan, MM-tason urheilija Matti Nykäsen rooliin. Joku Amerikan joki oli mainittu, olisko joku kalastuspaikkana ollut? Yritti 10 vuotta Hollywoodiin, tämä voisi olla se ”pohjalla käynti”. Jussi-patsaskin löytyy. Ja jos se oli tää hahmo, johon liittyy onnettomuus, niin pahassa kolarissakin näyttää olleen.

Mulle kuulostaa uskottavammalta kuin Leppilampi! :D Mitäs sanotte? Ja mikä on vasara-vihje, mihin se viittaa?

Vasara viittaa viikinkeihin ja/tai hänen rakennusbisneksiin. Minä olen ollut jo kauan Jasperin kannalla.

Vierailija
7767/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka viime kaudella olin alusta asti sitä mieltä, että Leijona on Hedberg. Olen niin monta kertaa kuullut hänen laulavan, että tunnistin äänen heti. Samoin vihjeet sopivat häneen hyvin. Hitsi kuinka paljon sain vihaisia viestejä, koska moni oli sitä mieltä, että Leijona on Wallinheimo tai Leppilampi. Kun Leijonan henkilöllisyys paljastui, niin palstalla alkoi armoton jankkaus siitä, ettei vihjeet sopineet ollenkaan Hedbergiin vaan Wallinheimoon. Saa nähdä, kuinka kauhea jankkaus alkaa, kun Pakkasen henkilöllisyys paljastuu.:D

Leijonan vihjeet sopivat paremmin Leppilampeen kuin Hedbergiin ja tämä on fakta. Niillä vihjeillä huijattiin. Ja kyllähän Samin ja Mikon äänessä on paljon samaa.

Vierailija
7768/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaavaa. Jälleen nippu viestejä, joissa keskitytään arvostelemaan Leppilampea, tai heitä jotka veikkaavat häntä Pakkaseksi, tai molempia. Ei kunnollisia uusia vaihtoehtoja, ainakaan niin että perusteltaisiin myös vihjeet. Lähinnä todetaan että "noku mun mielestä tää ei kuulosta Leppilammelta vaan tyypiltä x".

Minulle Leppilampi on tällä hetkellä vahvin ehdokas. Mutta minä niin toivoisin että olisin erehtynyt, haluaisin niin yllättyä! Olen odottanut että täältä löytyisi joku fiksu joka keksii kenestä on kyse. Mutta jokainen viesti jossa vain puhutaan Leppilampi-pakottajista tms, vain vahvistaa käsitystä siitä että Pakkanen todellakin on Leppilampi. Pakko vissiin kohta lukita vastaus.

Onko Mikael Persbrandt siis sinusta täysin poissuljettu? Vihjeet eivät täsmää häneen?

Tarkkana sen lukemisen kanssa. Sanoin että Leppilampi on vahvin ehdokas. Se ei vielä sulje ketään pois, en  siis ole vielä lopullisesti lukenut vastaustani.

Mutta hei, teetkö palveluksen, kokoatko napakan listan vihjeistä jotka Persbrandtin kohdalla pitävät todella hyvin kutinsa? Kiitos jo etukäteen :)

- Hän melkein voitti Oscarin Hobitista, mutta leikattiin elokuvasta pois

- Hän on raitistunut pahasta päihdeongelmasta, oli aikamoinen mlkvisti käyttöaikoina, etenkin perhe joutui kärsimään

- Hänet on valittu useita kertoja Ruotsin seksikkäimmäksi mieheksi

-I’m too sexy-vedossa oli nähtävillä samoja tanssiliikkeitä, kuin Persbrandtin purkittamalla Weapon of Choice-pastissivideolla (Persbrandt on myös vanha balettitanssija)

- Hän näyttelee Sex Education-sarjassa remontti/putkimiestä

- Hänen isoäitinsä on Ahvenanmaalta

- Hänellä on jäänsiniset silmät

- Hän on taiteellinen: pitänyt Suomessakin taidenäyttelyn

- Beck-sarjoissa Gunvald Larsson on ultimate alfa

Vilpitön hatunnosto sinulle tästä. Odotin kohtaavani lähinnä päänaukomista, pisteet sinulle :) Tosin, omalta kohdaltani joudun toteamaan että ovat hivenen haettuja sitten kuitenkin, toki tämä on vain minun mielipiteeni. Näin siis kun vertaan muutamaan jotka koskettavat sitä yhtä suomalaista tv-juontajaa:

- MM-tason urheilija (alamäkiluistelu)

- Tykkää talviurheilusta (no se sama alamäkiluistelu, lisäksi lätkä)

- Jussi-palkinnon saanut (Jussi vilahti esityksen taustalla)

- Uralla räjähtävä alku (heti eka leffasta se Jussi-palkinto)

- Omat levytykset (julkaissut levyn + singlejä)

- Kysymys: Oletko Kanadasta? (opiskellut Kanadassa)

- Täällä näkyi vihjevideoista kuvakaappaus sydämestä jossa nuolia (ekassa leffassaan biisi Sydämeni osuman sai)

- Vihjevideoiden tarina: upea ura mutta romahdus (heti alkuun Jussi-palkinto ja huima hypetys, mutta jenkeistä häntä koipien välissä ja rahattomana kotiin, ei tulllutkaan uutta Tauno Paloa vaan tv-juontaja)

- Vasara (mukana isossa rakennushankkeessa)

Ja sitten se subjektiivinen osuus että kun kuuntelin Youtubesta Persbrandtin lauluja, en saa ääntä istumaan Pakkaseen yhtä hyvin kuin tätä suomalaista tv-juontajan ääntä. Siitä kuitenkin pisteet että Persbrandt sentään olisi jo edes kohtuu isolle osalle suomalaisista katsojista jollain tapaa tuttu, toisin kuin muutamat muut maanmiehensä joiden nimiä täällä on heitelty.

Mutta kiitos vielä kerran asiallisesta vastauksesta!

Vierailija
7769/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mutta yksi on jäänyt sanomatta ja on pieni sekä rumiin rakenteeltaan hoikka kuin pakkanen. voisko olla heikki ranta.

Vierailija
7770/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmässä videossa tärkein vihje: Pakkasen omat levyt olivat vinyyleitä

Vierailija
7771/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leijonan vihjeet sopivat paremmin Leppilampeen kuin Hedbergiin ja tämä on fakta. Niillä vihjeillä huijattiin. Ja kyllähän Samin ja Mikon äänessä on paljon samaa.

No mitä jos tälläkin kertaa kuuntelisit lauluääntäkin, etkä tuijota pelkästään niitä vihjeitä (jotka voivat sopia aika moneen henkilöön). Leijona eikä Pakkanen eivät kuulosta pätkääkään Leppilammelta. 

Vierailija
7772/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkanen on The Arkin laulaja Ola Salo. Ainoa vihje, mitä en aiemmin ollut saanut yhdistettyä, oli vasara. Nopea tutkimus Googlessa kuitenkin paljasti, että The Ark -niminen rakennus sijaitsee Hammersmithissa (hammer=vasara).

Virkistätkö muistiamme, mikä se MM-urheiluhomma hänen kohdallaan olikaan?

Mikä urheiluhomma?

No se hybridi-tv:n vihje jossa oli sanottu että on urheillut MM-tasolla.

Vierailija
7773/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kuulostaa uskottavammalta kuin Leppilampi! :D Mitäs sanotte? Ja mikä on

vasara-vihje, mihin se viittaa?

Vasara viittaa viikinkeihin ja/tai hänen rakennusbisneksiin. Minä olen ollut jo kauan Jasperin kannalla.[/

Sama täällä, ehdotin Pääkköstä jo heti I’m too sexyn jälkeen.

Vierailija
7774/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mili kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pandoran hahmon nimi oli Peacock, eikä suomalaisittain Riikinkukko. Miksi ulkomaalainen olisi valinnut itselleen hankalammin lausuttavan suomalaisen sanan nimeksi, Pakkanen, eikä esim. Mr. Frost, Ice, Freeze... Tuo Harri Syrjänen on ihan ok uusi arvaus.

Frozen.

Kuka laulaa sen youtubella? Se mies, kaikki äänet hallitsee. Hiukset ajeltu. Pitkä ja hoikka. Kreikkalainen? Muuta en tiedä hänestä. Nimi nyt hukassa. Enkä vihjeiden paikkansapitävyydestä tiedä. Lämpännyt Nightwishia. Battle Beast? Ei kun joku toinen.

Beast in Blackin laulaja Giánnis Papadópoulos. Ääni ei oikein sovi. Ja musta hän on vielä parempi laulaja kuin Pakkanen.

Tästä tuli mieleen Joacim Cans. Muutama vihje sopisi kyllä häneen. 

http://www.metalstorm.net/bands/bandmember.php?member_id=357 

https://www.angelfire.com/tx5/hammerfall/joacim.html 

Ollut yrittäjänä, ollut Ruotsin uintimaajoukkueessa junnuna, opiskellut Hollywoodissa musiikki-instituutissa, viime lomalla ollut laskettelemassa (tykkää talviurheilusta vaikka ei uskoisi). 

Sopivasti on ollut yhteistyökuvioita tämän vuoden puolella Suomessa. 

Ja vasara tietysti. 

Jep. Ehdottomasti joku Joacim Cans vaimikäsenytoli. Mitä tuntemattomampi suomalaisille niin sitä todennäköisempi. Ai sitä riemunkiljahdusten määrää suomalaisissa kodeissa ensi viikonloppuna kun Pakkanen on joku josta suurin osa katsojista ei ole ikinä ennen kuullutkaan mutta onhan se nyt peeveli vieköön ei-suomalainen niin kuin pitikin olla ;)

No kyllä Hammerfallista on kuullut ihan jokainen, joka on kuullut Pandorastakin. 

No tottahan toki. Ja erityisesti Joakim Cansista on kuultu! Ja jos jotkut juntit eivät ole kuulleet, niin sekin riittää että on ruotsalainen eikä suomalainen, ihan sama vaikka ois Globenin talonmies ;)

No sinä et sitten ole kuullut Hammerfallista. Huomasitkos, missä yhteydessä tätä nimeä ehdotin. Sinustako Giánnis Papadópoulos on sitten tunnetumpi nimi? 

Giánnis Papadópoulos, Joacim Cans, Globenin talonmies... yhtä tuttuja kaikki, kuten varmasti suurelle osalle Suomen kansasta! Viis vihjeistä tai mistään muustakaan, kunhan ovat ei-suomalaisia ;) Samppanjapullot ovat jo kylmässä valmiina, viikonloppuna riemuitaan isolla porukalla sillä tuotanto piti kiinni siitä että kun se puhuu englantia niin eihän se voi olla suomalainen ;)

Mikä sinua vaivaa? Eikö tässä nyt kysytty niitä muita ehdotuksia, kun teidän Mikkoanne ei saanut kyseenalaistaa. Minkäs minä sille voin, että kuka tahansa "nobody" laulaa Mikkoa paremmin. 

Joo minua vaivaa semmoinen hassu ajatusmalli että näiden pitäisi kuitenkin olla sellaisia jotka suurin osa katsojista edes tunnistaa että "aijaaaa tämä...!". Mutta voihan olla että olen vaan kapeakatseinen ;) 

Vierailija
7775/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että Antti Holma on spiikannut ne Pakkasen esittelyt, ja siksi mielleyhtymät mieheen on niin vahvat

Vierailija
7776/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tämmöinen video on? Senhän täytyisi sitten olla joku 70-luvulla levyttänyt.

Vierailija
7777/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei huijattu 😂 kaikki vihjeet sopivat Samiin, suurin osa oli vielä suoraan wikipediasta. Eikä leijona mielestäni kuulostanut pätkääkään Leppilammelta, toki olen saanut tämän ketjun myötä huomata, miten eri tavoin ihmisen kuuloaisti toimii.

Vierailija
7778/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persbrandt ei ole minustakaan poissuljettu, mutta onko hän levyttänyt? 

Vierailija
7779/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kuulostaa uskottavammalta kuin Leppilampi! :D Mitäs sanotte? Ja mikä on

vasara-vihje, mihin se viittaa?

Vasara viittaa viikinkeihin ja/tai hänen rakennusbisneksiin. Minä olen ollut jo kauan Jasperin kannalla.[/

Sama täällä, ehdotin Pääkköstä jo heti I’m too sexyn jälkeen.

Vihjeiden valossa ei ollenkaan hassumpi heitto! Semmoinen pikku anekdootti että onko meillä mitään aiempaa referenssiä Pääkkösen laulutaidoista..? Ja hei, varautukaa vastalauseiden aaltoon, kun ei saisi olla suomalainen :/

Vierailija
7780/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tämmöinen video on? Senhän täytyisi sitten olla joku 70-luvulla levyttänyt.

Viimeisimmässä jaksossa Pakkasen vihjevideo ennen esitystä. puhuu omista levyistään. 

Mutta kyllähän meidän Mikko on jo kaksivuotiaana pari vinyyliä saanut levytettyä. :D Sopii siis edelleen kaikki vihjeet häneen.