Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masked Singer Suomi kausi 2 Official

Masked Singer Suomi kausi 2
12.09.2020 |

Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006632922.html

Kommentit (10902)

Vierailija
7721/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä ketjua satunnaisesti syyskuusta, keväällä ekan tuotantokauden aikana luin aktiivisemmin palstaa. Huomaan, että Mikko Leppilammesta on tullut jollekin samanlainen pakkomielle kuin Sinuhe Wallinheimo oli keväällä. Ehkä siellä kirjoittelee joku, jonka on muutenkin hieman vaikea asioida ihmisten kanssa, jotka eivät ole yhtä mieltä hänen oman logiikkansa kanssa? Sanoisin olevan jopa ahdistavaa, että tällaista jankkausta on sivutolkulla - miksi jokaiseen Leppilampea epäilevään tai Pakkasen englanninkielisyyttä käsittelevään viestiin on pakko vastata?

Miksi luulette, että Leppilampea ehdottaa yksi ja sama henkilö, joka vaan keskenään jankkaa täällä? Itse olen kirjoittanut tähän keskusteluun muutaman kommentin hänestä, mutta selkeästi on moni muukin. Itse nyt vaan olen googletellut ehdotetuista vaihtoehdoista tietoja, ja Leppilampeen ne vihjeet nyt vaan käyvät. Ja ääni on hänen. Eikä ole edes lempihenkilöitäni, joten se siitä pakkomielteestä.

Sen sijaan huomasin, kun selasin ketjua, että tuo Keppikangen vastustaja tuntuu itse kirjoittelevan tänne pitkin päivää.

Sivusta kommentoin, että minä taas en saa Leppilammen ääntä mitenkään istumaan Pakkaselle. Esim. Kaksipäisen kotkan varjossa Leppilampi laulaa balladien lisäksi pari ”voimabiisiä”, eikä hänen äänensä sävy, voimakkus tai fraseeraus ole yhtään sen kaltainen kuin Pakkasella esim. Pretenderissä. Vaikka moni vihje mätsää, niin ääni ei millään.

Tätä olen itsekin miettinyt. Olihan täällä pitkät keskustelut myös mm. siitä kuinka kaikki vihjeet, paitsi nyt ehkä nämä uusimmat,täsmää Vanilla Iceen, mutta ääni ei millään, joten se jäi siihen. Pakkanen kyllä kuulostaa paljon enemmän Leppilammelta kuin Vanilla Ice, mutta silti hankala uskoa, että Leppilampi on saanut sellaisen äänen itsestään ulos kuin mitä kuultiin Nothing Compares 2 U ja The Pretenderissä. Ei se iskelmä-Mikon ääni istu ollenkaan.

Vierailija
7722/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä ketjua satunnaisesti syyskuusta, keväällä ekan tuotantokauden aikana luin aktiivisemmin palstaa. Huomaan, että Mikko Leppilammesta on tullut jollekin samanlainen pakkomielle kuin Sinuhe Wallinheimo oli keväällä. Ehkä siellä kirjoittelee joku, jonka on muutenkin hieman vaikea asioida ihmisten kanssa, jotka eivät ole yhtä mieltä hänen oman logiikkansa kanssa? Sanoisin olevan jopa ahdistavaa, että tällaista jankkausta on sivutolkulla - miksi jokaiseen Leppilampea epäilevään tai Pakkasen englanninkielisyyttä käsittelevään viestiin on pakko vastata?

Miksi luulette, että Leppilampea ehdottaa yksi ja sama henkilö, joka vaan keskenään jankkaa täällä? Itse olen kirjoittanut tähän keskusteluun muutaman kommentin hänestä, mutta selkeästi on moni muukin. Itse nyt vaan olen googletellut ehdotetuista vaihtoehdoista tietoja, ja Leppilampeen ne vihjeet nyt vaan käyvät. Ja ääni on hänen. Eikä ole edes lempihenkilöitäni, joten se siitä pakkomielteestä.

Sen sijaan huomasin, kun selasin ketjua, että tuo Keppikangen vastustaja tuntuu itse kirjoittelevan tänne pitkin päivää.

Kuten täällä niin todella moni on sanonut: uskokaa vain Leppilampeen te, jotka niin haluatte uskoa. Kenenkään muun ' kannattajat' täällä eivät ole kuitenkaan syyllistyneet samanlaiseen vastenmielisen pakkosyöttöön kuin Mikon toitottajat. Se on fakta.

Rautalangasta väännettynä: tuli selväksi jo!

eipä. Persbrant mainittu 5000 kertaa, aina upvoteja vaikka pituus heti karsii hänet pois laskuista.

leppilampi, aina downvoteja vaikka pituus sekä vihjeet sopii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7723/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, joka kommentoit ”värikynän” käyttämistä studiossa: itse äänialan ammattilaisena voin kertoa, että esim. Pakkasen raspifraseerausta ei kukaan itseään kunnioittava äänisuunnittelija suostuisi tekemään digitaalisesti tällaiseen ohjelmaan. Kysehän on silloin samanlaisesta törkeästä huijauksesta, kuin että vaikkapa ylipainoinen esiintyjä muokattaisiin esiintymiseensä 30kg hoikemmaksi digitaalisella kuvamuokkauksella.

Ja jos tällainen Milli Vanilli-kusetus olisi tuotantoyhtiöstä ja Pakkasesta ok ja äsu lähtisi asiaa liksan tähden vääntämään, vaatisi sen toteuttaminen joko 1. aikaa ja vaivaa, ja todennäköisesti toisen, raspiin kykenevän laulajan orgaanista ääntä sekoitettuna Pakkasen omaan ääneen 2. kokonaan toisen laulajan, jonka vedon Pakkanen vain lipsyncaisi.

Plugeilla ja efekteillä voi tehdä paljon, mutta laulajan omaa, luonnollista ääntä ja etenkin sen sävyä ei Maikkarin viihdeohjelman tuotantoraameissa kyllä noin vain manipuloida.

Vierailija
7724/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle, joka kommentoit ”värikynän” käyttämistä studiossa: itse äänialan ammattilaisena voin kertoa, että esim. Pakkasen raspifraseerausta ei kukaan itseään kunnioittava äänisuunnittelija suostuisi tekemään digitaalisesti tällaiseen ohjelmaan. Kysehän on silloin samanlaisesta törkeästä huijauksesta, kuin että vaikkapa ylipainoinen esiintyjä muokattaisiin esiintymiseensä 30kg hoikemmaksi digitaalisella kuvamuokkauksella.

Ja jos tällainen Milli Vanilli-kusetus olisi tuotantoyhtiöstä ja Pakkasesta ok ja äsu lähtisi asiaa liksan tähden vääntämään, vaatisi sen toteuttaminen joko 1. aikaa ja vaivaa, ja todennäköisesti toisen, raspiin kykenevän laulajan orgaanista ääntä sekoitettuna Pakkasen omaan ääneen 2. kokonaan toisen laulajan, jonka vedon Pakkanen vain lipsyncaisi.

Plugeilla ja efekteillä voi tehdä paljon, mutta laulajan omaa, luonnollista ääntä ja etenkin sen sävyä ei Maikkarin viihdeohjelman tuotantoraameissa kyllä noin vain manipuloida.

hmm. Väitätkö siis että esimerkiksi Susanna Laine laulaa tässä ilman värikynää?

minusta hertan esityksissä oli uskomaton vaihtelu. Välillä vetää kuin karaoke illassa muutaman sidukan jälkeen, sitten vetää lähes oopperaa ilman epävireisyyttä.

Vierailija
7725/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos perusteellisesta selvityksestä! Olen itsekin ihmetellyt, kuinka pihalla jotkut vaikuttavat olevan äänitysteknologiasta. Ei ole mitään ”taikanappia” joka sekunnissa lisäsi laulajalle luonnollisen alarekisterin!

Vierailija
7726/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minusta hertan esityksissä oli uskomaton vaihtelu. Välillä vetää kuin karaoke illassa muutaman sidukan jälkeen, sitten vetää lähes oopperaa ilman epävireisyyttä.

Täsmennätkö, mitä tarkoitat ”värikynällä”? Autotunea?

Vierailija
7727/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti klassisen koulutuksen laulajilla aika yleistä, että laulavat omaa genreään virheettömästi mutta muuten laulu ei ole niin puhdasta. Samasta ilmiöstä puhuttiin jo aikaisemmin tässä ketjussa Waltteri Torikan kohdalla.

Vierailija
7728/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pandoran hahmon nimi oli Peacock, eikä suomalaisittain Riikinkukko. Miksi ulkomaalainen olisi valinnut itselleen hankalammin lausuttavan suomalaisen sanan nimeksi, Pakkanen, eikä esim. Mr. Frost, Ice, Freeze... Tuo Harri Syrjänen on ihan ok uusi arvaus.

Frozen.

Kuka laulaa sen youtubella? Se mies, kaikki äänet hallitsee. Hiukset ajeltu. Pitkä ja hoikka. Kreikkalainen? Muuta en tiedä hänestä. Nimi nyt hukassa. Enkä vihjeiden paikkansapitävyydestä tiedä. Lämpännyt Nightwishia. Battle Beast? Ei kun joku toinen.

Vierailija
7729/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mili kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pandoran hahmon nimi oli Peacock, eikä suomalaisittain Riikinkukko. Miksi ulkomaalainen olisi valinnut itselleen hankalammin lausuttavan suomalaisen sanan nimeksi, Pakkanen, eikä esim. Mr. Frost, Ice, Freeze... Tuo Harri Syrjänen on ihan ok uusi arvaus.

Frozen.

Kuka laulaa sen youtubella? Se mies, kaikki äänet hallitsee. Hiukset ajeltu. Pitkä ja hoikka. Kreikkalainen? Muuta en tiedä hänestä. Nimi nyt hukassa. Enkä vihjeiden paikkansapitävyydestä tiedä. Lämpännyt Nightwishia. Battle Beast? Ei kun joku toinen.

Beast in Blackin laulaja Giánnis Papadópoulos. Ääni ei oikein sovi. Ja musta hän on vielä parempi laulaja kuin Pakkanen.

Vierailija
7730/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa hengittää, ja nauraa välillä. Tämä EI ole vakavaa, moni muu asia ympärillä on. Joten loppujen lopuksi turha ottaa kierroksia siitä kuka Pakkanen on, arvailla ja spekuloida voi toki kunhan se on mukavaa eikä mene hampaat irvessä kuten joillain.

Vierailija
7731/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten täällä niin todella moni on sanonut: uskokaa vain Leppilampeen te, jotka niin haluatte uskoa. Kenenkään muun ' kannattajat' täällä eivät ole kuitenkaan syyllistyneet samanlaiseen vastenmielisen pakkosyöttöön kuin Mikon toitottajat. Se on fakta.

Rautalangasta väännettynä: tuli selväksi jo!

eipä. Persbrant mainittu 5000 kertaa, aina upvoteja vaikka pituus heti karsii hänet pois laskuista.

leppilampi, aina downvoteja vaikka pituus sekä vihjeet sopii hyvin.

Pituus on kiinni siitä onko Pakkanen korottomissa kengissä vai peräti sukkasillaan ? Ilman kenkiä pituus sama kuin Ilellä kengät jaloissaan. Joten ei voi pudottaa pois pituuden puolesta.

Vierailija
7732/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siihen siis joku muu selkeä syy, miksi on kuvattu juuri siinä hotellin edessä? 

Eiköhän Pakkanen ole mukana jossain hotellibisneksessä.

Vierailija
7733/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa. Jälleen nippu viestejä, joissa keskitytään arvostelemaan Leppilampea, tai heitä jotka veikkaavat häntä Pakkaseksi, tai molempia. Ei kunnollisia uusia vaihtoehtoja, ainakaan niin että perusteltaisiin myös vihjeet. Lähinnä todetaan että "noku mun mielestä tää ei kuulosta Leppilammelta vaan tyypiltä x".

Minulle Leppilampi on tällä hetkellä vahvin ehdokas. Mutta minä niin toivoisin että olisin erehtynyt, haluaisin niin yllättyä! Olen odottanut että täältä löytyisi joku fiksu joka keksii kenestä on kyse. Mutta jokainen viesti jossa vain puhutaan Leppilampi-pakottajista tms, vain vahvistaa käsitystä siitä että Pakkanen todellakin on Leppilampi. Pakko vissiin kohta lukita vastaus.

Vierailija
7734/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Pakkanen on oikeesti Leppis, niin mä haluan kyllä samalle vocal coachille missä se on käynyt ennen tätä kisaa 😆

Vierailija
7735/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaavaa. Jälleen nippu viestejä, joissa keskitytään arvostelemaan Leppilampea, tai heitä jotka veikkaavat häntä Pakkaseksi, tai molempia. Ei kunnollisia uusia vaihtoehtoja, ainakaan niin että perusteltaisiin myös vihjeet. Lähinnä todetaan että "noku mun mielestä tää ei kuulosta Leppilammelta vaan tyypiltä x".

Minulle Leppilampi on tällä hetkellä vahvin ehdokas. Mutta minä niin toivoisin että olisin erehtynyt, haluaisin niin yllättyä! Olen odottanut että täältä löytyisi joku fiksu joka keksii kenestä on kyse. Mutta jokainen viesti jossa vain puhutaan Leppilampi-pakottajista tms, vain vahvistaa käsitystä siitä että Pakkanen todellakin on Leppilampi. Pakko vissiin kohta lukita vastaus.

Onko Mikael Persbrandt siis sinusta täysin poissuljettu? Vihjeet eivät täsmää häneen?

Vierailija
7736/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa uskoa vaikka kuu-ukkoon. Oletko muissakin asioissa samanlainen jankkaaja?

Vierailija
7737/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka viime kaudella olin alusta asti sitä mieltä, että Leijona on Hedberg. Olen niin monta kertaa kuullut hänen laulavan, että tunnistin äänen heti. Samoin vihjeet sopivat häneen hyvin. Hitsi kuinka paljon sain vihaisia viestejä, koska moni oli sitä mieltä, että Leijona on Wallinheimo tai Leppilampi. Kun Leijonan henkilöllisyys paljastui, niin palstalla alkoi armoton jankkaus siitä, ettei vihjeet sopineet ollenkaan Hedbergiin vaan Wallinheimoon. Saa nähdä, kuinka kauhea jankkaus alkaa, kun Pakkasen henkilöllisyys paljastuu.:D

Vierailija
7738/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka viime kaudella olin alusta asti sitä mieltä, että Leijona on Hedberg. Olen niin monta kertaa kuullut hänen laulavan, että tunnistin äänen heti. Samoin vihjeet sopivat häneen hyvin. Hitsi kuinka paljon sain vihaisia viestejä, koska moni oli sitä mieltä, että Leijona on Wallinheimo tai Leppilampi. Kun Leijonan henkilöllisyys paljastui, niin palstalla alkoi armoton jankkaus siitä, ettei vihjeet sopineet ollenkaan Hedbergiin vaan Wallinheimoon. Saa nähdä, kuinka kauhea jankkaus alkaa, kun Pakkasen henkilöllisyys paljastuu.:D

Uskoisin, että niille joille Leppis ei kelpaa, kynnyskysymyksenä on nyt englannin puhuminen. Itse pidän todennäköisenä, että Pakkanen on Leppilampi, mutta onhan tuo vedätys kielellä aika typerä veto.

Vierailija
7739/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Mikael Persbrandt siis sinusta täysin poissuljettu? Vihjeet eivät täsmää häneen?

Tarkkana sen lukemisen kanssa. Sanoin että Leppilampi on vahvin ehdokas. Se ei vielä sulje ketään pois, en  siis ole vielä lopullisesti lukenut vastaustani.

Mutta hei, teetkö palveluksen, kokoatko napakan listan vihjeistä jotka Persbrandtin kohdalla pitävät todella hyvin kutinsa? Kiitos jo etukäteen :)

Vierailija
7740/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että niille joille Leppis ei kelpaa, kynnyskysymyksenä on nyt englannin puhuminen. Itse pidän todennäköisenä, että Pakkanen on Leppilampi, mutta onhan tuo vedätys kielellä aika typerä veto.

Sama. Suomalainen Pakkasena on pettymys, ihan sama onko Leppilampi, Holma, Jyrki, Renny vai joku muu.