Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minä lihon vain mahasta?

Vierailija
11.09.2020 |

Kaverilla leviää perä ja tissit mutta vyötärö pysyy suhteellisen hoikkana, minulla on tynnyrikeskivartalo. Ei kiva. Miten tätä ominaisuutta voisi muuttaa?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Olen nyt laihtunut 86 kg -> 78 kg ja vyötäröltä lähtenyt ehkä 2 cm. Vyötärö yhä melkein metrin. (olen 173 cm pitkä) ☹️

Älä välitä, minä olen 160 cm ja vyötärö 122 cm.

Anteeksi, mutta miten pysyt pystyssä?

Vierailija
22/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä viskeraalisra rasvaa. Käy säännöllisesti mittauttamassa verensokerit ja verenpaineet ja kolesterolit. Olet riskiryhmää. Ja alkoholi kasvattaa eniten sitä pallomahaa, vältä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mahassa on sitä rasvaa ja rinnan kohdalla. Ja olen mies. Aika kusallista. Olen laihduttanut, mutta tuossa se rasva vaan pysyy. Jaloista on hävinnyt rasvaa jo niin paljon, että pohkeet ovat jäntevät, ei yhtään löysää. Pitääkö tässä jotain testoa alkaa piikittämään ja lisäksi estrogeeniblokkeria? Olen vakavasti harkinnut tuota jo pariin kertaan.

Suosittelen DAA:n ja estrogeeniblokkerin yhdistämistä. Loppui nälkä siihen ja mieliala kohosi. Nälän tunnetta kestin tosi hyvin niillä. Olen kylläkin nainen, mutta hyvin nopeasti lähti paino laskuun ja rasvat poistui. 5kk söin niitä ja reisien ympäriltä lähti 6cm, painoa 10.5kg Vyötäröltä on lähtenyt 8cm. Nimenomaan estrogeenin kerryttämät sisäreisien rasvapussit kutistui ja naistyypillinen rasva lähti liikkeelle. 

Vierailija
24/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit,aineenvaihdunta,geenit... En enää synnytysten jälkeen vaan saanut vatsaa palautumaan littanaksi ja sen jälkeen kaikki ylimääräinen on alkanut jäämään vatsaan.

Vierailija
25/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaimu taitaa olla ainoa keino vaikuttaa siihen, missä rasvasolut sijaitsevat... 

Vierailija
26/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehinen ongelma. Liikuntaa vaan lisäämään.

Vierailija
27/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraatit kasvattaa vatsaa, rasva peppua.

On teillä kyllä kunnon erikoisia luuloja ihmisen fysiologiasta. Ilmankos ketodieettikin voi hyvin. Tsiisus!

No kerropa, montako vhh:lla tai ketolla pidempään ollutta pallomaista ihmistä tunnet? Ja toisaalta montako rasvaa välttelevää, jatkuvasti laihduttavaa, hiilareilla käyvää pallomahaa tunnet?

Vierailija
28/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mahassa on sitä rasvaa ja rinnan kohdalla. Ja olen mies. Aika kusallista. Olen laihduttanut, mutta tuossa se rasva vaan pysyy. Jaloista on hävinnyt rasvaa jo niin paljon, että pohkeet ovat jäntevät, ei yhtään löysää. Pitääkö tässä jotain testoa alkaa piikittämään ja lisäksi estrogeeniblokkeria? Olen vakavasti harkinnut tuota jo pariin kertaan.

Suosittelen DAA:n ja estrogeeniblokkerin yhdistämistä. Loppui nälkä siihen ja mieliala kohosi. Nälän tunnetta kestin tosi hyvin niillä. Olen kylläkin nainen, mutta hyvin nopeasti lähti paino laskuun ja rasvat poistui. 5kk söin niitä ja reisien ympäriltä lähti 6cm, painoa 10.5kg Vyötäröltä on lähtenyt 8cm. Nimenomaan estrogeenin kerryttämät sisäreisien rasvapussit kutistui ja naistyypillinen rasva lähti liikkeelle. 

Tapahtuiko tämä jollain epämääräisillä aineilla vai lisäravinteilla/ravinnolla?

Vierailija
29/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä viskeraalisra rasvaa. Käy säännöllisesti mittauttamassa verensokerit ja verenpaineet ja kolesterolit. Olet riskiryhmää. Ja alkoholi kasvattaa eniten sitä pallomahaa, vältä!

Vatsassa on kylläkin kahdenlaista rasvaa, viskerallista sekä ihonalaista. Kaikki vatsarasva ei ole viskeraalista!

Vierailija
30/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen omena. Kaikki rasva kertyy vatsaan. Vieläkin jonkun verran rasvaa ja vatsa pömpöttää. Olen nyt laihtunut lähemmäs 9kg, 65kg->56kg. Pituus 165cm.

Lopetin kaikki herkut ja vältän lisättyä sokeria. Syön muuten normaalisti. Veden juontia lisäsin.

Aloitin liikkumaan enemmän. Aluksi reipasta kävelyä, n.8km lenkkejä. Niin, että hiki tulee kunnolla pintaan. Sitten aloitin juoksun. Aluksi lyhyempiä matkoja ja vähitellen pidempiä intervallin muodossa.

Maha on pienentynyt tosi paljon ja muutenkin olen kiinteytynyt. Vatsa oli 85cm, nyt 73cm. Rinnanympärys pienentynyt niin, että ennen oli liivit 75, nyt 70.

Sitkeästi vain. Tuskin saan vatsasta kaikkea rasvaa pois, mutta nyt olen jo tosi tyytyväinen :D

Vierailija
31/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihon suklaasta ja muista herkuista.

Vierailija
32/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä liho niin ei ole ongelmaa,ihan käsittämätöntä miten tällä palstalla puolustetaan  lihomista aina .

Vierailija
33/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä pois niin mahakin häviää.

Vierailija
34/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto tehoaa hyvin erityisesti juuri vatsarasvaan. Eli syö ruokasi 6 tai 8 tunnin aikaikkunassa, jolloin 16-18 tuntia vuorokaudesta paastotaan. Vettä, kahvia ja teetä voi juoda, kunhan paastoaikana ei nauti kaloripitoisia juomia.

Vierailija
35/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni käyttää marketin/lähikaupan huonolaatuisia proteiinivalmisteita liikaa jotka sitten häiritsevät vatsan normaalia toimintaa eikä ruoka imeydy normaalisti, kannattaa vähentää niiden käyttöä ja korvata niitä vaikka luomukananmunilla niin lopputulos todennäköisesti paljon parempi.

Vierailija
36/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvan kertymispaikkoihin vaikuttaa kaksi asiaa.

1) Geenit. Näille et voi mitään. Tämän takia esim. eri rotujen ihmisillä kesiimäärin menee rasva vähän eri paikkoihin. Toki samaa vaihtelua on myös yksilötasolla paljon.

2) Hormonit, kuten estrogeeni ja kortisoli. Näihin voit vaikuttaa jonkun verran, lähinnä tuohon kortisolin eli stressihormonin osuuteen.

Lyhyesti sanottuna tälle ei kuitenkaan ole paljon tehtävissä.

Vierailija
37/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan mitenkään.

Olen mies ja minulla on sama tilanne. Vaihtoehtoina on hoikkuus tai mahakkuus.

Vierailija
38/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraatit kasvattaa vatsaa, rasva peppua.

On teillä kyllä kunnon erikoisia luuloja ihmisen fysiologiasta. Ilmankos ketodieettikin voi hyvin. Tsiisus!

No kerropa, montako vhh:lla tai ketolla pidempään ollutta pallomaista ihmistä tunnet? Ja toisaalta montako rasvaa välttelevää, jatkuvasti laihduttavaa, hiilareilla käyvää pallomahaa tunnet?

Jostain kumman syystä nämä kommentit saa paljon yläpeukkua, mutta niiden perustelijoita ei sitten löydykään. Aina. Samalla hiilihydraatit lokeroidaan pulla-sipsi-limu-karkki-osastolle ja ketodieetille ryhdytään, kun terveys huutaa hoosiannaa. Sitten ylistetään jotain hörhöguruja ja niiden YouTube-kanavia sekä yksinkertaistavaa sanomaa siitä, kuinka kaikki hh ovat hengenvaarallisia. Ovatko ihmiset näin yksinkertaisia? Eivät kai?

Vierailija
39/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni urheilija käyttää valtavan määrän hiilihydraatteja mutta silti heillä ei ole isoa mahaa.

Vierailija
40/82 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma eikä hajuakaan, mikä siihen auttaisi. Jos liikakiloni olisivat lähinnä lantiossa ja rinnoissa, olisin muodikkaasti kurvikas. Mutta ei. Kaikki on vyötärön tienoilla.