Onko teillä kaikilla muka edelleen työt tallella eikä tilanne mitenkään muuttunut koronan vuoksi?
Jouduttiin laittamaan talo myyntiin. Tuntuu ihan painajaiselta, kun vasta vuosi sitten muutettu, ja nyt sekä minä että mies työttömänä :(. Tuntuu, että ollaan ainoita.
Kommentit (80)
Mulla työt noin 40% normaalista, just saan firman laskut maksettua. Palkkaan ei riitä. Kauhulla odotan toista aaltoa. Tsemppiä ap.
Työmäärä vain lisääntyy. Mutta sen tarkemmin sanomatta alaa, joskus vaikutus tulee viiveellä, eli ensi vuonna saattaa olla lomautukset edessä.
Tilaukset vähenee, kun tilaajien rahat loppuu, eikä se tapahdu ihan heti, vaan myöhemmin.
Maaliskuussa viimeksi oli töitä, ensin lomautus ja kesällä irtisanominen. Enää en edes jaksa hakea töitä, niitä ei ole alallani tarjolla. Hain opiskelemaan, jos en pääse, ei voi mitään. Olen yksinhuoltaja isommille koululaisille, rahalle olisi tarve.
Onnekseni pääsin juuri ennen tätä koronaa vakkarisopimuksella nykyiselle työpaikalle. On niitä harvoja paikkoja missä voi varmana sanoa että töitä riittää ihan ylitöiksi asti vaikka koronan toinen aalto iskisikin...
Mara ala ja lomautettuna huhtikuusta lähtien. Onneksi on säästöjä niin pärjää ihan ok.
Tsemppiä ap. Ette todellakaan ole ainoita.
Oi tule tekemään mun duunit, jäisin niin mieluusti lomautetuksi. Odotan ja toivon, että suomalaiset levittävät tautia nyt oikein olan takaa, että saadaan kauppojen ovia säppiin ja päästään talveksi neljän seinän sisälle elbailemaan. Fingers crossed!!
Maatilatöitä riittää oli korona tai ei. Lehmät pitää lypsää jne.
Ensimmäisen kerran elämässäni kävi niin, että kun Suomella menee huonosti, en jäänyt työttömäksi.
Voimia ja toiveikkuutta kaikille.
Jep, normaalisti ollut töitä, jos ei jopa normaalia enemmän.
terv. vartija
Normaalisti töitä sekä minulla että miehellä. Miehellä tosin on yt-neuvottelut edessä ja minullakin lomautukset siirtynevät keväälle/ensi syksyyn.
Tuttavapiirissä on jonkin verran lomautettuja, etätöissä suurin osa. Yrittäjillä on nyt vaikeaa.
Töitä riittää. T: se vähätelty cittarin kassa
Töitä on enemmän kuin ehditään tekemään. Yritettiin palkata apuvoimia, mutta ala on liian raskas ja likainen nykymiehille. N38
Palkka tippui 500 kuussa. Vielä pärjäilen, vaikka maksankin asuntolainaa ja auttelen opiskelevia lapsia.
Leipomotehtaaseen ei mitään vaikutusta.
Töitä olisi enemmän ku jaksaa tehdä. Kokoajan joku lievistä flunssaoireista saikulla ja sit sen vuorot kaatuu muiden niskaan. Elintarvikeala
Olin jäämässä eläkkeelle keväällä, mutta työnantaja pyysi jäämään vielä, koska keväällä ihmisiin iski pesänrakennusvietti ja kaikki kynnelle kykenevät myyjät tarvittiin töihin. Osa-aikaisena tuurasin muiden kesälomat.
Myyjä rautakaupassa.
Töitä ollut koko ajan normaalisti. Olen alalla johon korona ei vaikuta negatiivisesti ja työt pysyvät vaikka tilanne tästä taas pahenisikin. Mutta tiedän ap että ette ole todellakaan ainoita joilta korona on vienyt työt. Lähipiirissä on ollut paljon lomautuksia ja irtisanomisiakin ja tilanne on todella kurja varmasti monessa perheessä. Jotkut yrittävät vielä selvitä säästöillä ettei tarvisi kotia alkaa myymään mutta sekin on varmaan omassa lähipiirissäni useammilla edessä jos uutta työtä ei ala löytymään. Uuden työn löytäminen sitten myös vaikeaa kun korona on iskenyt juuri sille alalle johon ovat kouluttautuneet ja josta työpaikka pitäisi löytää. Siskoani olen auttanut rahallisesti sen minkä olen pystynyt että selviäisivät nyt pahimman yli ja jos jossain vaiheessa taas olisi töitä tarjolla hänen alallaan.
Työt lasten parissa ei lopu.