Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapetusđź’©

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta on kohkattu niin kauan kuin on vapetettu. Itse ostin ensimmäisen sähkötupakan 15 vuotta sitten, eikä ainakaan vielä ole tullut mitään popkornikeuhkoa, vaikka kansanvalistajat niin pelottelevatkin.

Vierailija
2/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh

kohta kaatuu kanssa, rok,ote+vapetus köh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta on kohkattu niin kauan kuin on vapetettu. Itse ostin ensimmäisen sähkötupakan 15 vuotta sitten, eikä ainakaan vielä ole tullut mitään popkornikeuhkoa, vaikka kansanvalistajat niin pelottelevatkin.

Keuhkosyöpään on sitten kiva kuolla aikanaan. Jatka vaan.

Vierailija
4/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kuolee jos kuolee. Vapaa maa.

Vierailija
5/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh

Vierailija
6/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautintoaineet, päihteet ja varsinkin riippuvuudet on luusereille

Vierailija
7/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni poltti tupakkaa päivittäin noin 40 vuotta. Ei tullu mitään syöpää hänelle. Mutta kylläkin sepelvaltimotauti johon kuoli. 

Vierailija
8/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaarallista kuten tupakka. 

Vierailija
9/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No keuhkokipu on kauhein kipu, mitä olen kokenut. Kannattaa lopettaa ajoissa. Ei edes riitä sanat kuvailla, miten hirveältä tuntuu keuhkokipu. Minulla tuli sellainen kipu koronan jälkivaivana. Siitä kivusta pääsi eroonkin, mutta keuhkosairaat ei välttämättä pääse. 

Vierailija
10/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No keuhkokipu on kauhein kipu, mitä olen kokenut. Kannattaa lopettaa ajoissa. Ei edes riitä sanat kuvailla, miten hirveältä tuntuu keuhkokipu. Minulla tuli sellainen kipu koronan jälkivaivana. Siitä kivusta pääsi eroonkin, mutta keuhkosairaat ei välttämättä pääse. 

Jos keuhkokipu on sun mielestä kovinta kipua mitä on, niin helpolla oot päässy, etkä oo ikinä kokenu todellista kipua

Vierailija
11/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli tutkimus vapetuksesta, lopputulos keuhkot yhtä paskassa kunnossa kuin röökaajilla, onnea.

Vapettajien kunto yhtä huono kuin tupakoijien

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vapettajien-kunto-yhta-huono-kuin-t…

Vierailija
12/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vape ainakin paransi hengitystä huomattavasti kun sen aloitin noin 20v tupakoinnin jälkeen.Nyt olen vapettanut 10 vuotta. Parantumiseen meni vajaa 6kk. Liikunnassa sen huomaa nimenomaan, kun hapenotto paljon parempi. Lisäksi aiemmin esim. lujaa pyöräillessä 10 km:n matkalla minulla alkoi kertymään limaa kurkkuun, jota oli räittävä. Vapea käytettyäni se poistui kokonaan.

Jos vapea vakavissaan miettii, niin palamislämpö on tupakassa noin 700 astetta. Vapessa taas ei pala mikään, vaan höyrystyy. Höyrystymislämpö siinä on noin 150 astetta. Lisäksi tiedetään, että mitä korkeampi lämpö on kemiallisissa reaktioissa, sitä enemmän syntyy kaikenlaisia yhdisteitä.

Vapen nesteissä ei myöskään ole niitä aineita, esim. lyijy, arsenikki, polonium, plus sadat muut aineet, joita on tupakanpuruissa. Vapen tuloksena ei myöskään synny tervaa, toisin kuin tupakan poltosta.

Tiedä sitten, kumpi on haitallisempaa - sen voi jokainen päätellä siitä, mitä aineita kummassakin on, sekä siitä, mitkä ovat palamis- ja höyrystymislämmöt. Mielestäni noilla mainitsemillani seikoilla, vape on selvästi turvallisempi. Ehkä sitten asiantuntijat tietää, että höyrystyminen on vaarallisempaa.

Vierailija
13/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keuhkokipu on sun mielestä kovinta kipua mitä on, niin helpolla oot päässy, etkä oo iki

No oletko kokenut keuhkokipua? On tullut kirurgin veitsikin kropasta läpi ilman puudutusta, mutta keuhkokipu on paljon kamalampaa. 

Vierailija
14/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen jolla on kengännumeroa isompi ÄO tajua, että vapetus ei ole terveellistä ja jokaikinen tutkimus asiasta myös näin tietää kertoa. Vedetään ties mitä paskaa jatkuvalla syötöllä keuhkot täyteen, tottakai keuhkot ovat aivan remontissa.

Tuo yllä oleva tutkimuskin sen osoittaa, vapetuksella ne saa yhtä huonoon kuntoon jos ei jopa huonompaan kuin tupakalla.

Vierailija
15/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoisa alapeukutus faktoille, onhan se ikävää että lääketieteelliset tutkimukset kumoavat teidän harhaluulonne vapetuksesta. Raivoisaa alapeukutusta ja faktojen kieltoa, poljetteko kotona myös jalkaa lattiaan, ne ikävät lääketieteellisest tosiasiat vei pohjan paskapuheiltani.

Vierailija
16/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keuhkokipu on sun mielestä kovinta kipua mitä on, niin helpolla oot päässy, etkä oo iki

Kuvittele, kun hengittäminen sattuu. Aina kun hengität ilmaa sisään tai ulos, sattuu keuhkoissa. Ei kukaan sellaista elämää halua ja juuri siksi kannattaa lopettaa tupakointi. Olin onnekas, kun sain kokea tuon koronan jälkivaivana. Moni tupakoitsija ei ehdi lopettamaan ennen kuin sairastuu johonkin parantumattomaan keuhkotautiin ja saa tuollaiset hirveät kivut. 

Vierailija
17/17 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautintoaineet, päihteet ja varsinkin riippuvuudet on luusereille

hallittu riippuvuus on elämän suola