Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kaikilla muka edelleen työt tallella eikä tilanne mitenkään muuttunut koronan vuoksi?

Vierailija
11.09.2020 |

Jouduttiin laittamaan talo myyntiin. Tuntuu ihan painajaiselta, kun vasta vuosi sitten muutettu, ja nyt sekä minä että mies työttömänä :(. Tuntuu, että ollaan ainoita.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat irtisanottu. Tsemppiä ap. Sitä tarvitaan täälläkin.

Vierailija
42/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Työt ovat tallella ja niitä saa mistä tahansa, jopa ulkomailta.

Olen sairaanhoitaja, eikä ole mitään aikomusta vaihtaa alaa näinä aikoina.

Ja yllätys yllätys, viihdyn työssäni, en pelkää haasteita, kiirettä enkä henkisesti vastuullista ja joskus myös fyysisesti raskastakin työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä olin 2 kk lomautettuna, sen jälkeen on jatkuneet ihan normaalisti. Kaupan ala, vaatekauppa tarkemmin.

Vierailija
44/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöinti rullaa kuten ennenkin, kokouksia lykätty ja pidetty etänä, mutta työt ei vähene.

Vierailija
45/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on samalla tavalla kuin aiemminkin, vakioasiakkaat. Toki korona näkyy heidän yrityksissään, mutta ei minun.

Yrittäjä olen.

Ikävä kuulla tilanteestanne, ap.

Vierailija
46/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittäjänä ja jonkin verran korona vaikuttaa, mutta perustoimet pyörii kuitenkin. Itse opettaja, joten työt normaalisti, tosin altistusta odotellessa superisossa yksikössä eli vähän hirvittää työnteko terveyden kannalta.

Vierailija
47/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on töitä liiankin kanssa, mutta johtuu ennen koronaa alkaneesta isosta toimeksiannosta. Rakennusala reagoi osin viiveellä (osa kovan rahan projekteista meni toki jo keväällä jäihin), joten tulevasta paha sanoa.

Lähipiirissä on useita kulttuurialalla eri toimissa olevia ja heillä on kyllä todella epävarmaa, oli kyse sitten freelancerista tai ison laitoksen tuottajasta. Et varmasti oli AP yksin.

Pääkaupunkiseudulla vaan moni yrittää viimeiseen asti välttää omistusasunnosta luopumista, jos sellaiseen on päässyt kiinni, joten varmasti monessa taloudessa erilaisilla lyhennysvapailla pyörii talous tällä hetkellä.

Vierailija
48/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut kolmeen vuoteen töissä muutenkaan. Meillä on velaton talo ja varallisuutta ja säästöjä.

Aloittaja kantsii varmaan hommata uusi ammatti mikäli nykyinen ei työllistä.

Ja taloja saa aina uusia; niihin ei kannata kiintyä koska ovat vaan materiaa.

Vierailija
49/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomautettuna 5kk :(

Miksi ihmeessä hymynaama väärin päin...? Minä kadehdin sinua! Saisipa itsekin olla lomautettuna.

Vierailija
50/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti jatkuu,koululla it-alan paskahommia.

Vierailija
51/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuttunut. Sijoitusvarallisuus on kasvanut 50 000 eurolla, ja vaikka osingonmaksuja on leikattu, lakkautettu ja lykätty niin silti pääomatulot kasvaneet viime vuodesta. Ja kasvaa ensi vuonnakin.

Vierailija
52/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle se vaikuttaa lähinnä niin, että työllistyminen on varmaan vieläkin vaikeampaa ( olen ollut pitkään työtön nuori muutenkin). Ajattelen siis sen takia, että moni on ilman töitä ja varmasti hakijoita on enemmän, joten moni minunkaltaiseni jo valmiiksi vähän kokemusta omaava on tuskin se ensimmäinen valinta töihin. Muuten minulla on säästöjä vähän ja ei ole mitään velkoja niin pärjään ihan  samalla tavalla, vaikka tulevaisuus yleensäkin pelottaa ja mietin, että miten elämäni tulee menemään. Opiskelemaan olen hakenut ja en ole päässyt ja yritän nyt syksylläkin hakea, vaikka toivo alkaa hiipumaan. Vanhemmat saivat onneksi talon myytyä ennen koronaa ja samalla velat pois, vaikka muuta rahaa ei siitä sitten yli jäänytkään. Heilläkin onneksi työllistävät ammatit ja äitinikin saa pitkän työttömyyden jälkeen onneksi jatkaa nykyisessä työssään ja ikää sen verran, ettei enää kaikkialle pääsisi. Samaten isällä. Eli tilanne aika hyvä, vaikka elämä aika rahallisesti tiukkaa onkin. Surullinen ajatus silti se, että joutuu talostaan luopumaan, josta pitää ja ikävä tilanne ap:lla muutenkin. Me lähinnä iloitsimme omaa talon myyntiä, vaikka surullinen ajatus oli se, että rahat menevät velkoihin ja samalla koko talon osto oli virhe, joka lähes vei meidät ulosottoon. Eroon onneksi viimein päästiin. 

Vierailija
53/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te näin nopeasti talon jouduitte myymään, kyllähän lyhennysvapaita pitäisi saada ainakin vuosi, ap?

Tsemppiä sinne.

Vierailija
54/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla muuttui sen verran, että sain pidettyä aikaisempia ylityövapaita pois ja projektit siirtyivät. Nyt on sitten hemmetinmoinen kiire, kun kaikki pitää saada samaan aikaan. 

Vierailija
55/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt jatkuneet normaalisti koko korona-homman ajan eikä lomautuksia tai työajan vähennyksiä ole ollut. Sain vielä vakivakipaikan. Laboratorioalalla.

Vierailija
56/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuttunut. Sijoitusvarallisuus on kasvanut 50 000 eurolla, ja vaikka osingonmaksuja on leikattu, lakkautettu ja lykätty niin silti pääomatulot kasvaneet viime vuodesta. Ja kasvaa ensi vuonnakin.

Ja kateelliset alapeukuttaa. Ei kukaan ole kieltänyt teitä ostamasta maaliskuussa osakkeita. Täälläkin moni kehotti...

Vierailija
57/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö sun töpseliin tulee mun työpaikalta eli töitä riittää niin kauan kun väki roikkuu vauva AV lla.

Vierailija
58/80 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli keväällä YTt ja väkeä vähennetään. Irtisanominen ei napsahtanut omalle kohdalle. Muutama henkilö lähti kilpaileville yrityksille.

Vierailija
59/80 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti on töitä. Minäkin toivon jonkun karanteenin osuvan kohdalle, niin sais vähän ekstralommoo.

Vierailija
60/80 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanottu, työt loppui. Tein päätöksen, että en lähde enää töihin. Eläkkeeseen vielä  viisi vuotta. Odotellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme