Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (360)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
sanoi usein

Silloinkun hajotin sen kalliin kukkaruukun, niin se sanoi:

" voi että mä rakastan sua !!!..... perk##ele !!! "

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen syntynyt v. 1952, omat vanhempani eivät minua kasvattaneet, olin ns. vahinko. Lähellä asuvat mamma ja pappa minut kasvatti, jo 2vuoden iässä olin itse mennyt kävellen heidän luokseen ja sinne jäin. Minusta tuli ihan kelpo ihminen, töissä käyvä itsensä elättänyt ja mielestäni hyvin pärjännyt kaikin puolin.

Oikeat vanhempani oli alkoholisteja, eikä välittäneet minusta. Erosivatkin jossakin vaiheessa,äitini kyllä olisi minut huolinut laskujensa maksajaksi, kun töihin menin nuorena.En suostunut, enkä pitänyt mitään yhteyttä.

Mamma ja pappa on jo 1973/5 kuolleet, kiitos heille hyvästä ja oikeamielisestä kasvatuksestani. 

Saattaisin olla samanlainen viinaan menevä, jos olisin joutunut kasvamaan vanhempieni kanssa ja malli olisi saatu kotoa.

Onneksi niin ei käynyt.

En voi sietää kännipäisiä, johtunee juurikin vanhemmistani.

Kuitenkin ne samat mamma ja pappa olivat kasvattaneet toisen vanhemmistasi. Jokin siis mennyt kasvatuksessa pieleen.

Taisi olla olosuhteet ja luonteen heikkous kun viina vei....kaverit mallina. Ei siinä enää aikuisesta ihmisestä  ja päätöksistään ole kukaan vanhempi vastuussa.

Jokainen itse valitsee kaverinsa ja sen miten haluaa olla ja elää, siihen ei kasvatus paljoakaan vaikuta jos niikseen on.

Olen se edellinen kirjoittaja.

Mamma ja pappa maksoi vielä näitten vastuuttomien vekseleitäkin kymmeniä tuhansia markkoja.

Vierailija

Ei. Eikä pitäisi, en halua kuulla sitä raivokohtauksia saavan narsistin suusta, olisi ihan väärä henkilö muutenkin siihen. Joku aito ihminen muualla voisi teoriassa sanoa niin.

Vierailija

Ikinä eivät ole sanoneet, mutta on silti tullut täysin selväksi, että rakastavat, teot puhuvat puolestaan.

Vierailija

Ovat kyllä.

Äitini on jo kuollut, mutta 65-vuotias isäni sanoi sen minulle viimeksi viime viikolla.

Vierailija

Äiti on ollu jo kohta 20- vuotta haudas eikä isä oo kun naljailu ja käyttää mun aikuisen akan touhuja asun kuitenkin yksin oon kohta 50- akka ja isä 80- v että silleen .Velikään ei ole sanonut

Vierailija

Kyllä, olen 50-vuotias ja myös omille lapsilleni olen sanonut. Silti olen sitä mieltä, että rakkaus on tekoja, rakkaudesta on paljon helpompi puhua kuin elää toisia rakastaen.

tollio

Vierailija kirjoitti:
Äiti joskus sanoi, kun oli kännissä.

Kännipäisen sanomisilla ei ole arvoa....itsehän aina sanovat ettei tarkoittanut sitä mitä kännissä sanoi.

Minä en anna mitään arvoa millekään mitä joku kännissä sanoo, se on sama vaikka ei sanoisi mitään....yleensä olisikin parempi kun pitäisivät suunsa kiinni.....ja vielä näkymättömissä olisivat.

Vierailija

Olen 38v, vanhemmat eronneet ajat sitten ja ovat 6kymppisiä.
Isä ei ole koskaan sanonut, äiti sanoi kun olin lapsi.
Mutta koska teot merkitsee enemmän kuin sanat, olen isäni kanssa edelleen tekemisissä, samoin lapseni.
Ns. äitini kanssa meistä ei ole kukaan tekemisissä, ja se on hyvä näin.

Vierailija

Ei sanonut. Miksi olisi pitänyt. Sanat voivat olla tyhjiä, mutta teot eivät. T. Onnellinen menneisyydestään

Kiltti mies 39v

Äiti on sanonut monesti. Isä ei muistaakseni sanobut niin ikinä (hän on nyt jo kuollut).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eivät ole sanoneet koskaan mutta teoillaan ovat sen osoittaneet paljon paremmin kuin pelkkää paskaa jauhavat rakkaudesta hokijat.

Miten nämä kaksi asiaa/tekemistä ovat jotenkin toisilleen vastakkaiset?

Pelkkää paskaa jauhava vs. teoillaan asioita osoittavat.

Kyllä ’paskanjauhaja’ voi osoittaa tunteita.

Mistä moinen viha puhumiseen?

Vierailija

Ei ikinä. Ei silloinkaan, kun olin vuoden ulkomailla opiskelijavaihdossa, ei edes halausta kotiintullessa.

Tuntuu olevan surullisen yleistä tällainen täydellinen tunteiden panttaaminen. Kai ainakin jollain tasolla välitetään, mutta pidetään visusti huoli ettei sitä taatusti näytetä YHTÄÄN.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole sanoneet koskaan mutta teoillaan ovat sen osoittaneet paljon paremmin kuin pelkkää paskaa jauhavat rakkaudesta hokijat.

Esimerkkinä voisin vielä mainita että tein kerran jotain typerää(en mitään kamalan rikollista) ja olin ihan tuskissani mitä minulle käy niin isäni sitten oli mennytkin ja ottanut syyt kontolleen. Juttu oli tosin aika vähäpätöinen eikä isällenikään siitä mitään kummempia seurauksia tullut.

Minulle taas äiti sanoi, kun olin 14 v, ja oli tupakoita kaapissa, joita en edes polttanut, mutta kaverin takia piti olla, että jos isäsi näkisi tämän, niin poistaisi sinut suvusta. En epäillyt sitä oikeastaan, koska tunnelma oli mikä oli tuolloin. Jälkeenpäin ymmärrän, ettei olisi näin tehnyt, vaan tuo oli suhteetonta.

Sivut