Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vanhempasi sanonut sinulle ikinä että rakastaa sua?

Vierailija
10.09.2020 |

Itse tajusin juuri että omani ei ole. Olen 30v ja jotenkin pysäyttävää tajuta että ei ole koskaan kuullut tätä omilta vanhemmiltaan...

Kommentit (622)

Vierailija
261/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 30 v. ja meillä tämä on aina kerrottu.

Vierailija
262/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ihana äiti kertoo sen aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta tiedän että isä rakasti. Hän valitettavasti kuoli kun olin lapsi. Äidistä en ole varma, hän on useampaan otteeseen todennut että "miten susta tuli tuollainen, serkkusi ovat niin nättejä". On hän kerran sanonut että "kyllä mä susta tykkään, kun ei mulla muitakaan ole.". Olen siis ainoa lapsi.

N51

On varmasti rakastettu olo, ei h3lvetti mitä vanhempia!!!

Vierailija
264/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole koskaan sanoneet, mutta näyttävät rakkautensa monin tavoin. Samoin minä en osaa sanoa sitä kenellekään, mutta näytän rakkauttani koko ajan.

Suoraan sanottuna, en ihan ymmärrä, että mihin niitä sanoja tarvitaan? Osaisiko joku valaista minua? Minusta se on lähinnä kiusallista, jos joku sen minulle sanoo.

Vierailija
265/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmikymppinen. Eivät ole sanoneet, enkä sitä haluakaan. Varsinkin äitini tuntuu olevan pettynyt siihen, millainen minusta on tullut, joten tuollaisen sanominen kuulostaisi tosi falskilta.

Vierailija
266/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole koskaan sanoneet, mutta näyttävät rakkautensa monin tavoin. Samoin minä en osaa sanoa sitä kenellekään, mutta näytän rakkauttani koko ajan.

Suoraan sanottuna, en ihan ymmärrä, että mihin niitä sanoja tarvitaan? Osaisiko joku valaista minua? Minusta se on lähinnä kiusallista, jos joku sen minulle sanoo.

On erilaisia "rakkauden kieliä": sanat, teot, lahjat, laatuaika ja kosketus. Okei, sä et arvosta rakkauden ilmaisemista sanojen kautta. Jonkun läheisesi rakkauden kieli voi olla eri kuin sun eikä se huomaa/ymmärrä/osaa arvostaa sun ilmaisemaa rakkautta.

Vierailija
267/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän teoin kuin sanoin, etenkin isä. Äiti joskus. Tiedän kuitenkin että rakastavat äärettömästi. En ole onneksi koskaan joutunut sitä epäilemään.

Ja vastaavat kyllä samoin, kun itse sanon ensin, että olet rakas. <3

Vierailija
268/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole ja eivätkä ole teoillakaan rakkautta ilmaisseet.

Vierailija
269/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntynyt v. 1952, omat vanhempani eivät minua kasvattaneet, olin ns. vahinko. Lähellä asuvat mamma ja pappa minut kasvatti, jo 2vuoden iässä olin itse mennyt kävellen heidän luokseen ja sinne jäin. Minusta tuli ihan kelpo ihminen, töissä käyvä itsensä elättänyt ja mielestäni hyvin pärjännyt kaikin puolin.

Oikeat vanhempani oli alkoholisteja, eikä välittäneet minusta. Erosivatkin jossakin vaiheessa,äitini kyllä olisi minut huolinut laskujensa maksajaksi, kun töihin menin nuorena.En suostunut, enkä pitänyt mitään yhteyttä.

Mamma ja pappa on jo 1973/5 kuolleet, kiitos heille hyvästä ja oikeamielisestä kasvatuksestani. 

Saattaisin olla samanlainen viinaan menevä, jos olisin joutunut kasvamaan vanhempieni kanssa ja malli olisi saatu kotoa.

Onneksi niin ei käynyt.

En voi sietää kännipäisiä, johtunee juurikin vanhemmistani.

Vierailija
270/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen syntynyt v. 1952, omat vanhempani eivät minua kasvattaneet, olin ns. vahinko. Lähellä asuvat mamma ja pappa minut kasvatti, jo 2vuoden iässä olin itse mennyt kävellen heidän luokseen ja sinne jäin. Minusta tuli ihan kelpo ihminen, töissä käyvä itsensä elättänyt ja mielestäni hyvin pärjännyt kaikin puolin.

Oikeat vanhempani oli alkoholisteja, eikä välittäneet minusta. Erosivatkin jossakin vaiheessa,äitini kyllä olisi minut huolinut laskujensa maksajaksi, kun töihin menin nuorena.En suostunut, enkä pitänyt mitään yhteyttä.

Mamma ja pappa on jo 1973/5 kuolleet, kiitos heille hyvästä ja oikeamielisestä kasvatuksestani. 

Saattaisin olla samanlainen viinaan menevä, jos olisin joutunut kasvamaan vanhempieni kanssa ja malli olisi saatu kotoa.

Onneksi niin ei käynyt.

Eipä sanoneet ikinä rakastavansa minua....ei myöskään mamma ja pappa, mutta sen tunsi, eikä he olisi minua ottaneet jos eivät rakastaneet.

Piti välillä käydä kissaa jelppaamassa , siinä syy keskeytykseen ja uudelleen jatkamiseen.

Vierailija
271/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä asuu Frscossa ja soitellaan 1-2x kuukaudessa ja joka ikinen kerta päätetään puhelu "I love you". Äiti ei niinkään. Silloin tällöin sanoo ehkä joka toinen Joulu. Itse sanon aikuisille lapsille aina kun nähdään ja joskus viestillä ja he ovat oppineet siihen myös sanomaan minulle, vaikka pahimmissa teinivuosissa ei kovin paljoa rakastettu :) 

Vierailija
272/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini useastikin. Isäni en ainakaan muista sanoneen, mutta tiedän, että rakastaa. Muistan isäni sanoneen äidilleni tyyliin, että ei rakastamistaan hoe, vaan kertoo sitten kun ei enää rakasta.

Ovat olleet jo ~35 vuotta yhdessä.

Vierailija
273/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole 30. Äiti väittää, että on sanottu. Olen ollut vissiin niin pieni, että en muista.

Vierailija
274/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla sanoilla, mutta on sanottu kullaksi, rakkaaksi jne. Teot ja katseet ovat myös kertoneet sen, että rakastavat enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa. Isäkin on sanonut, että perhe on hänelle kaikkein tärkeintä elämässä. Ja parasta on, että kaikki teot ja kohtelu ovat olleet linjassa tämän kanssa. Ei voisi rakastavampia vanhempia toivoa.

Tärkeintä on se Tunne, mitä vanhemmat kokonaisuudessaan välittävät, kuin se, että mitä eksakteja sanoja käytetään.

Vierailija
275/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti joskus sanoi, kun oli kännissä.

Vierailija
276/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti aina silloin tällöin sanoi, isä koskaan. Yleensä äiti kyllä sanoi, että äiti tykkää sinusta.

Itse yritän sanoa omille lapsille, että rakastan heitä aina kun mahdollista. Sekin piti itse opetella. Alkuun ei oikein tuntunut luontevalta, mutta tein päätöksen, että omat lapset kuulee sen mahdollisimman usein.

Lapset ansaitsee kuulla<3

Niin, jos rakastaa. Valehdella ei kuitenkaan saa.

Vierailija
277/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi niin ei käynyt.

Kuitenkin ne samat mamma ja pappa olivat kasvattaneet toisen vanhemmistasi. Jokin siis mennyt kasvatuksessa pieleen.

Vierailija
278/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään (olen 58v, nainen). Veljeäni myös suosittu aina.

Vierailija
279/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tuli tosi surullinen olo, kun yksi lapsenlapsista sanoin toiselle vanhemmistani, että rakastaa häntä. Lapsi sai vastaukseksi, ettei hän voi raskastaa isovanhempia eikä isovanhemmat häntä, mutta isovanhemmat voivat rakastaa keskenään toisiaan. Sairasta ja oikeasti todella surullista.

Vierailija
280/622 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eivät sanoneet koskaan. Eivät myöskään halailleet tai pussailleet, eivät edes toisiaan lasten nähden. Meidän suvussa on rakastettu vain kuolinilmoituksissa, koska se nyt vain on tapa aloittaa ilmoitus.