Haluaisin sellaisen miessuhteen, jossa mies haluaisi olla kanssani minun takiani, eikä läheisyydentarpeen ja seksin
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän ehkä ap:ta. Haluan siis parisuhteeseen ihmisen kanssa joka rakastuu minuun persoonana. Tottakai haluan myös läheisyyttä ja seksiä. Mutta en halua miestä, joka haluaa vain jonkun, jolta saa läheisyyttä ja seksiä. Siis jolle kelpaa kuka tahansa. Minä haluan, että se mies haluaa juuri minut. Tällaiset miehet, jotka kelpuuttavat parisuhteeseen kenet vain ja haluavat parisuhteeseen ainoastaan sen säännöllisen seksin ja läheisyyden takia, yleensä myös pettävät/jättävät jos jostain syystä tulee vähänkään pidempi kuiva kausi.
Minusta tämä on vähän verrannollinen siihen, että joku mies toivoisi, että kumppani haluaa juuri hänet parisuhteeseen ja perhettä perustamaan. Eikä että nainen kellon tikittäessä ottaa kenet tahansa jolla on toimivat siittiöt ja lompakko kunnossa...
Täällä toinen, joka mielestään ymmärtää ap:ta. Tässä kommentissa oli kiteytetty hyvin se, mistä on kysymys. En voi käsittää, miten se on niin monille täällä mahdotonta ymmärtää. Tosi surullista muuten, jos parisuhde, jossa ollaan kumppanin kanssa yhdessä _ensisijaisesti_ sen takia, että tämä on mahtava ihminen, jonka kanssa haluaa jakaa elämänsä, on monille täysin vieras konsepti.
Hmmmmm....haluat siis ap että mies rakastuu sinuun vain luonteesi takia. Mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa, se luonne? Että esim. olet muista huolta pitävä, kaiken aikaisi muille omistava henkilö? Haluatko oikeasti että joku mies rakastuu juuri tähän luonteenpiirteeseen, ei sinuun kokonaisuutena (johon kuuluu himo sinuun, sinun lähelläsi oloon jne)?
Mitäpä jos mies nimenomaan rakastuisikin tuohon luonteenpiirteeseesi. Sanotaanko että vaikka siihen että täydellä sydämellä hoivaat empaattisesti kulkukoiria. Kun hän tapaa naisen joka rakastaa vielä isommalla täydellä sydämellä empaattisesti kulkukoiria niin haluatko että miehen sitoutuminen sinuun loppuu siihen? Sillä näinhän kävisi jos mies rakastuisi vain sinun luonteeseesi. Ei sinuun ihmisenä.
Ihminen on isompi paketti kuin vain luonne. Olisi toivottavaa että mies rakastuisi siihen koko pakettiin, ei pelkkään luonteeseen, ei pelkkään kroppaan, ei pelkkään statukseen jne. Sinun toiveesi ap, että mies rakastuisi nimenomaan vain luonteeseesi ja haluaisi siksi olla kanssasi on yhtä tyhjää kuin että joku toinen toivoisi että mies rakastuisi häneen vain siksi että hänellä on isot rinnat (tai pienet rinnat, tai ei rintoja ollenkaan) tai siksi että hänellä on paljon rahaa.
Olet siis mielestäni missannut oleellisen pointin toivomalla että mies rakastuisi sinuun vain yhden piirteesi vuoksi.
Esim. aloitukseni verrattuna tähän ketjuun:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3878987/nainen-oletko-tapaillut-miesta-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse siis mieheltä haluat ja toivot, jos et seksiä ja läheisyyttä?
Nehän erottaa parisuhteen kaverisuhteista.
Oletko miettinyt, että et tarvitse ehkä parisuhdetta ollenkaan, vaan pelkkää kumppanuutta sukupuolesta riippumatta?Eivät erota, vaan sitoutuneisuus erottaa. Kavereihin ei sitouduta, parisuhteessa on sekin elementti. Tai ei tietenkään kaikilla ole tavallaan sitäkään, mutta siis toi seksi on niin kulunut kriteeri parisuhteelle, eikä edes totta, että se erottaisi ystävät kumppaneista.
Ap
Eli sä harrastat seksiö myös kavereittes kanssa? Ok.
En voi muuta kommentoida tähän kun Onnea etsintään. T. Nainen 50+, jolle seksi ja läheisyys ovat perustarpeita parisuhteessa. Ja onneksi myös miehelleni.
Vierailija kirjoitti:
Hmmmmm....haluat siis ap että mies rakastuu sinuun vain luonteesi takia. Mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa, se luonne? Että esim. olet muista huolta pitävä, kaiken aikaisi muille omistava henkilö? Haluatko oikeasti että joku mies rakastuu juuri tähän luonteenpiirteeseen, ei sinuun kokonaisuutena (johon kuuluu himo sinuun, sinun lähelläsi oloon jne)?
Mitäpä jos mies nimenomaan rakastuisikin tuohon luonteenpiirteeseesi. Sanotaanko että vaikka siihen että täydellä sydämellä hoivaat empaattisesti kulkukoiria. Kun hän tapaa naisen joka rakastaa vielä isommalla täydellä sydämellä empaattisesti kulkukoiria niin haluatko että miehen sitoutuminen sinuun loppuu siihen? Sillä näinhän kävisi jos mies rakastuisi vain sinun luonteeseesi. Ei sinuun ihmisenä.
Ihminen on isompi paketti kuin vain luonne. Olisi toivottavaa että mies rakastuisi siihen koko pakettiin, ei pelkkään luonteeseen, ei pelkkään kroppaan, ei pelkkään statukseen jne. Sinun toiveesi ap, että mies rakastuisi nimenomaan vain luonteeseesi ja haluaisi siksi olla kanssasi on yhtä tyhjää kuin että joku toinen toivoisi että mies rakastuisi häneen vain siksi että hänellä on isot rinnat (tai pienet rinnat, tai ei rintoja ollenkaan) tai siksi että hänellä on paljon rahaa.
Olet siis mielestäni missannut oleellisen pointin toivomalla että mies rakastuisi sinuun vain yhden piirteesi vuoksi.
Tietenkään ei olisi hyvä, jos ihastuisi vain yhteen piirteeseeni. Toisaalta jos en olisi toiselle mieleen, niin hänen seksin tarpeensahan sen sitten korvaisivatkin, ööö eikun...
Ap
Vierailija kirjoitti:
En voi muuta kommentoida tähän kun Onnea etsintään. T. Nainen 50+, jolle seksi ja läheisyys ovat perustarpeita parisuhteessa. Ja onneksi myös miehelleni.
Joo, olisin löytänyt sitten miehen itselleni tänään, jos olisin kuin sinä ja miehesi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mistä ap on etsinyt niitä aseksuaalimiehiä?
Muutoin tämä ketju on vain miesten leimaamiseen tarkoitettu.
Jos olisit ylpeä halustasi olla suhteessa läheisyyden tarpeesi takia, et kokisi ketjun leimaavan sinua. En minä ole leimannut sitä perusteena parisuhteelle, sanoin vain, että en itse halua sellaista.
Jos sanoisin, etten halua ruokaa kokilta, joka tekee pizzaa vaan kokilta, joka tekee jauhelihakastiketta, niin sinun logiikallasi se olisi pizza-kokin leimaamista. Se EI ole tarkoitus.
Ap
Mistä olet etsinyt niitä aseksuaali-miehiä? Vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit ylpeä halustasi olla suhteessa läheisyyden tarpeesi takia, et kokisi ketjun leimaavan sinua. En minä ole leimannut sitä perusteena parisuhteelle, sanoin vain, että en itse halua sellaista.
Jos sanoisin, etten halua ruokaa kokilta, joka tekee pizzaa vaan kokilta, joka tekee jauhelihakastiketta, niin sinun logiikallasi se olisi pizza-kokin leimaamista. Se EI ole tarkoitus.
ApMistä olet etsinyt niitä aseksuaali-miehiä? Vastaa.
En etsi miehiä.
Ap
Kaikki on lopulta parisuhteissa ihan omia tarpeitaan tyydyttääkseen. Parhaimmillaan homma on kuitenkin vastavuoroista ja joskus jopa enemmän kuin osiensa summa.
Ap:n kanssa samalla linjalla. Haluan parisuhteen, joka perustuu kiintymykseen ja siihen, että toisen luonne, persoona, ajatukset ja tekemiset pitävät mielenkiintoa yllä ja haluat olla toisen kanssa ja tutkia tämän mielen sopukoita aina lisää. Seksi ja läheisyys on tähän päälle hekumaa tuova mauste.
Kuka on parisuhteessa ensisijaisesti seksin takia ja onko se parisuhde vai pelkkä pano? Jos toisessa ihmisessä kiinnostaa pelkkä fyysisyys onko se oikeaa kiintymystä ja rakkautta, vai pelkkää himoa?
Henkinen yhteys on ystävä.
Fyysinen yhteys on pano tai fwb.
Fyysinen ja henkinen yhteys on romanttinen parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi miehiä.
Ap
Eli aseksuaalin miehen pitäisi noutaa sinut kotisohvaltasi. OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sinä haluat "miehen"?
Seuraksi ja hyvän mielen tuojaksi yms.
ApKirkasta niitä ajatuksia vähän lisää, vaikuttaa siltä että haluaisit kuitenkin ihan vaan koiran.
Mulla on jo koira ja rakastan sitä. Silti se sulje pois halua olla kumppanuuteen ja luonteiden yhteensopivuuteen rakennetussa suhteessa. Haluan nukkua miehen kanssa, juoda aamukahvini, syödä ateriani ja vielä iltateeni hyvässä seurassa. Katsella ehkä töllöä yhdessä, harrastaa jotain molemmille sopivaa yhdessä, suunnitella lomia, sisustaa kotia ja hoitaa pihaa. Lämmittää pihasaunaa, ottaa saunaoluet tai viinit., tehdä vaikka lämpimät leivät. Seksiä, kyllä, vaniljaa ja hellyyttä pari kertaa viikossa. Ei anaalia ei suuseksiä, ei keittiönpöytää eikä muita eksoottisia paikkoja, ei eksoottisia asentoja, ei mitään missä on ihan velvollisuus räjäyttää päitä. En ole kovin seksuaalinen, mutten myöskään halua suhdetta ilman seksiä.
Omaa aikaa omia juttuja sopivasti, kalareissut, mökkireissut yksin tai miesporukassa ok, ei tule palloa jalkaan.
- Eri
Ap tarvitsee demiseksuaalin miehen. Olen tuollainen ja ymmärrän täysin mitä hän tarkoittaa. Minua naisessa kiinnostaa ensi sijassa luonne, harmi vain että sopivia osuu kohdalle niin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi miehiä.
ApEli aseksuaalin miehen pitäisi noutaa sinut kotisohvaltasi. OK.
No en odota sitä, tiedän vain, ettei sellainen suhde, jonka haluan löydy etsimällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miulle seksi ei oo tärkeetä, mut mitäpä neitsyt voi tietää, mut jos ei saa halia, nii se o deal breaker. :/ M25
En usko että sinä M25 olet oikeasti mies. Joku trollaava AV nauta joka yrittää saada jonkun palstalaisen "ihastumaan" itseensä.
Oon mie mies. :) En ny tiiä miten voisi todistaa sen, mut nimi o Lauri ja oon Itä-Suomesta. Mie en oo somes, niin en voi sil taval todistaa. Enkä ole ollu tääl ku viikon tai pari. :o Voin mie mennä pois, jos mie oon muidenki mielestä trolli tai nainen. M25
Älä mene pois.
Kuulostaa persoonallisuushäiriöltä.
Kummallisesti itselleni ei ole tullut vastaan yhtäkään miestä, joka ryhtyisi parisuhteeseen kenen vain kanssa, jolta saisi seksiä. Kuvittelin tällaisen mieskuvan olevan joidenkin menneiden aikojen tarkoituksella kärjistetty stereotypia. Ikävää jos heitä on, mutta luulenpa, että he ovat aika pieni prosentti miehistä. En toki voi tietää, mutta uskon näin.
Osittain tämä ketju on myös harmillisen mustavalkoinen seksuaalisuudessa. Itse olen aina ollut parisuhteessani se haluavampi osapuoli, enkä siltikään ole ryhtynyt parisuhteeseen kenen tahansa miehen kanssa. Ihan samalla tavalla rakastun persoonaan, vaikka haluaisinkin myös hänen kanssaan vakutuisesti seksiä ja mikäli sitä ei olisi, niin olisin suhteessa todennäköisesti tyytymätön, vaikka rakastuin persoonaan enkä seksiin.
En kaipaa hyvää ystävää :) Minua rakastavaa miestä kaipaan, eikö käynyt selväksi otsikosta?
Ap