Kuinka vaikea on rakentaa talo itse?
Kommentit (356)
Helppoa, kun sen osaa. Vaikeinta on osata kaikki luvat ja määräykset täyttää.
On se vaikeaa. Osa työvaiheista väkisin vaatii kaksi, että mitenkään onnistuu. Isot kipsilevyt paikalleen jne.
Jos täällä joudut kyselemään, todennäköisesti kokemusta rakentamisesta ei ole. Eli erittäin vaikeaa.
Onnistuu jos on lähipiirissä rakennusalan osaajia, joilla lisäksi olisi aikaa tulla rakentamaan. Hyväkuntoinen eläkeläistimpuri varmaan mielellään auttaisi.
Ilman kokemusta ei ole mitään asiaa alkaa rakentamaan taloa. Se vaatii oikeasti paljon taitoa!
Kyllä mä veikkaisin, että johonkin kattotuolin asentamiseen jonkun apukäden tarvii. Että ihan yksinään voi olla vähän hankalaa?
Vaikeaa jos ei tiedä mitä tekee ja miten. Millin tarkkaa hommaa perustuksista alkaen.
Kerroppa mistä ajattelit aloittaa ja missä järjestyksessä teet mitäkin?
Aika taitava ja monta pätevyyttä omaava henkilö pitää olla, jos meinaa suunnitella, valvoa, vetää sähköt, tehdä kosteuseristeet ja kaikki muut rakennustyöt itse, puhumattakaan pohjista ja maankaivutöistä.
Vierailija kirjoitti:
No tätä en vielä tiedä. Olen ajatteluasteella. Netistä kyllä varmasti löytyy ohjeet kaikkeen, jos jaksaa etsiä? AP
Ihan yksin on kyllä aika haastavaa, mutta ei mahdotonta, jos tietää, mitä tekee, ja on aikaa tehdä se vähän rauhallisemmalla tahdilla. Sähköasennukset pitää teettää ammattilaisella, jolla on asianmukaiset luvat kunnossa. Mutta jos et laita taloosi sähköjä, tai sinulla on itselläsi luvat niiden tekemiseen, ei tämä ole ongelma. On siinä muitakin juttuja, jotka voivat väärin tehtyinä aiheuttaa katastrofin, esim. putkiasennukset, perustukset ja katto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä veikkaisin, että johonkin kattotuolin asentamiseen jonkun apukäden tarvii. Että ihan yksinään voi olla vähän hankalaa?
*Mielikuva valtavista käsistä, joilla kattotuoleja nostellaan useamman metrin korkeuteen* 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä en vielä tiedä. Olen ajatteluasteella. Netistä kyllä varmasti löytyy ohjeet kaikkeen, jos jaksaa etsiä? AP
Huutista.
Ei pysty.
Sähköasennukset saa tehdä lain mukaan vain sähköaseneja.
Samoin lvi-työt.
Mitä jos rakentelisit ensin linnunpönttöjä joulumyyjäisiin. Se on hyvää harjotusta.
Voisin kuvitella, että jotain apua tarvitsisit.