Onko täällä muita naisia, jotka ihmettelevät sitä, etteivät varakkaammat käytä lastenhoitajia, vaan hoitavat lapsensa itse?
Itse ainakin voisin hankkia vaikka viisi lasta, jos olisi vain mahdollisuus elää niin, ettei heitä tarvitsisi itse kasvattaa.
Kommentit (172)
Entä jos on varakas ja haluaa silti kasvattaa lapset itse?Meillä kyllä käy hoitaja, 1vrk kuukaudessa on ja muuten halutaan itse hoitaa koko katras😊
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän minä ehkä tekisin lapsia tähän maahan jos niitä ei minun tarvitsisi hoitaa. Se on yksi syy miksi olen vela.
M28
Miksi ehkä tekisit?
Aloittajakin vain jankkaa tätä samaa asiaa vastaamatta kysymykseen, mikä ilo siinä lasten tekemisessä on, jos niiden kanssa oleminen ei kiinnosta lainkaan.
Kun kasvatat lapsesi itse, tarjoat sellaisen kasvatuksen kuin haluat. Palkattu kasvattaa omilla arvoillaan tai jättää kasvattamatta.
En tajua, miksi hankkisi paljon lapsia, jos ei halua edes kasvattaa itse lapsiaan. Mitä varten ne lapset ovat?
Kuka haluaa tehdä lapsia ja sitten hoidattaa ne muilla? Kärsiä ensin raskaudesta ja sitten vielä synnyttää vain hylätäkseen lapsen sitten jonkun muun hoidettavaksi? Kyllä minä ainakin olen tehnyt lapseni nauttiakseni niiden seurasta. Joten en palkkaisi lasten hoitajaa vaikka olisin kuinka rikas.
Suomessa on hyvä päivähoitosysteemi, joka mahdollistaa vanhempien töissä käynnin ja lasten sosiaaliset suhteet. Myös maksullisia hoitajia on saatavilla, jos joskus silloin tällöin on tarvis hoitajalle ilta-aikaan tai viikonloppuisin. Kyllä me ihan hyvin toimeen tulevana perheenä ollaan koettu nämä palvelut riittävinä. Ei tarvita mitään kokopäiväistä lastenhoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on taas katsellut amerikkalaisia elokuvia. Lastenhoitajaan on Suomessa varaa vain jos on peritty varallisuutta.
Ihmettelen lähinnä Räikkösiä ja Selänteitä. Et ole ikinä heistä kuullut?
Asuuko ne muka Suomessa ja mistä päättelet, ettei heillä olisi lastenhoitajia ollut?
Heidän asumisensa Suomessa ei ole tässä ratkaisevaa. Ja ei ole ollut lastenhoitajia heillä.
Ihan varmasti on ollut. Tässäpä vaikka juttua Räikkösten lastenvahdista. Ilmeisesti ei ole ihan kuka tahansa kelvannut, tällä hoitajalla kokemusta oikein Tanskan prinssien ja prinsessojen hoidosta.
Ei ole. Lastenvahtihan on eri asia, kuin palkata lapsille hoitaja. Ja mikäli heillä nyt onkin ollut, niin ihmettelen, että miksi siitä haaveilu ei ole yleisempää tms.
Tässä ketjussa on vastattu kymmeniä kertoja siihen, miksi niistä ei haaveilla. Lue viestejä äläkä jankkaa. Tai älä kysy, jos vastaus ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on taas katsellut amerikkalaisia elokuvia. Lastenhoitajaan on Suomessa varaa vain jos on peritty varallisuutta.
Eiköhän heillä ole(ollut) lastenhoitajat, vaikka vaimot kotona onkin ollut?
Eikös tässä avauksessa nyt tarkoiteta sitä, että lastenhoitaja hoitaa lapsia koko ajan, ei vain ole silloin tällöin apuna.
Jos äiti on johtotason virassa, hän näkee lasta noin tunnin päivässä.
Kuinka niin? Myös johtajilla on työajat (joko TESsistä tai työaikalaista tuleva tai sitten johtajasopimuksessa erikseen määritelty työaika).
Aloitus koski lasten kasvattamista lastenhoitajilla, ei sitä, että lapsi halutaan kasvattaa itse, vaikka olisi varaa palkata lastenhoitaja hoitamaan ns. ikävät hommat.
Absurdi aloitus. Miksi sellainen, joka ei halua hoitaa ja kasvattaa itse niitä omia lapsiaan, ylipäätään hankkisi niitä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän minä ehkä tekisin lapsia tähän maahan jos niitä ei minun tarvitsisi hoitaa. Se on yksi syy miksi olen vela.
M28Miksi ehkä tekisit?
Aloittajakin vain jankkaa tätä samaa asiaa vastaamatta kysymykseen, mikä ilo siinä lasten tekemisessä on, jos niiden kanssa oleminen ei kiinnosta lainkaan.
Mihin kysymykseen? Vastaa sinä aloituksen kysymykseen s a a t ana n torvi. Tee omat kyssärisi omissa aloituksissasi. Toisekseen minultahan ei ole kysytty mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuuko ne muka Suomessa ja mistä päättelet, ettei heillä olisi lastenhoitajia ollut?
Heidän asumisensa Suomessa ei ole tässä ratkaisevaa. Ja ei ole ollut lastenhoitajia heillä.
Ihan varmasti on ollut. Tässäpä vaikka juttua Räikkösten lastenvahdista. Ilmeisesti ei ole ihan kuka tahansa kelvannut, tällä hoitajalla kokemusta oikein Tanskan prinssien ja prinsessojen hoidosta.
Ei ole. Lastenvahtihan on eri asia, kuin palkata lapsille hoitaja. Ja mikäli heillä nyt onkin ollut, niin ihmettelen, että miksi siitä haaveilu ei ole yleisempää tms.
Tässä ketjussa on vastattu kymmeniä kertoja siihen, miksi niistä ei haaveilla. Lue viestejä äläkä jankkaa. Tai älä kysy, jos vastaus ei kiinnosta.
Eihän ole. En kysynyt, miksei sellainen, jolla ei ole varaa, palkkaa lastenhoitajaa, i d i o o t t i. Ei ihme, ettei sulla ole varaa, kun et ymmärrä edes lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28Miksi ehkä tekisit?
Mihin kysymykseen? Vastaa sinä aloituksen kysymykseen s a a t ana n torvi. Tee omat kyssärisi omissa aloituksissasi. Toisekseen minultahan ei ole kysytty mitään.
Olen vastannut jo. Sinulta on kysytty kymmeniä kertoja, miksi lapsia pitää tehdä, jos niiden hoitaminen ja niiden kanssa oleminen ei kiinnosta.
Ps. Hanki jonkinlaiset käytöstavat. Tuo haukkuminen ja kiroileminen normaalissa keskustelusss antaa susta epävakaan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä avauksessa nyt tarkoiteta sitä, että lastenhoitaja hoitaa lapsia koko ajan, ei vain ole silloin tällöin apuna.
Kuinka niin? Myös johtajilla on työajat (joko TESsistä tai työaikalaista tuleva tai sitten johtajasopimuksessa erikseen määritelty työaika).
Aloitus koski lasten kasvattamista lastenhoitajilla, ei sitä, että lapsi halutaan kasvattaa itse, vaikka olisi varaa palkata lastenhoitaja hoitamaan ns. ikävät hommat.
Absurdi aloitus. Miksi sellainen, joka ei halua hoitaa ja kasvattaa itse niitä omia lapsiaan, ylipäätään hankkisi niitä lapsia?
Etkö tosiaankaan keksi yhtäkään syytä? Oletko sä s a a t anan aivovamm ainen kurki vanhempi vain siksi, että sait hoitaa jotakuta kakkapyllyä?
No en keksi. Kerro :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsethan on ihan kivoja, jos heidän kanssaan voi tehdä ainoastaan sellaista, mistä jokainen nauttii. Esimerkiksi siksi. Tai koska perhe on perheempi, kuin joku säälittävä aikuiskaksikko, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28Miksi ehkä tekisit?
Olen vastannut jo. Sinulta on kysytty kymmeniä kertoja, miksi lapsia pitää tehdä, jos niiden hoitaminen ja niiden kanssa oleminen ei kiinnosta.
Ps. Hanki jonkinlaiset käytöstavat. Tuo haukkuminen ja kiroileminen normaalissa keskustelusss antaa susta epävakaan kuvan.
Kymmeniä? Näytä edes kaksi kohtaa. Ei ole kysytty. Ja etkö tosiaan itse tiedä? Oletpa rajoittunut.
Jos olisin todella varakas, olisin päivänä mielummin lasten kanssa kotona nauttien niistä rahan tuomista eduista, kuin jossain työpaikassa, jossa pitää kestää idiootteja aikuisia :D Lapset on ihania ja sata kertaa mielummin olisin heidän kanssaan kotona kun hikoilemassa jossain turhaakin turhemmassa kokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28Miksi ehkä tekisit?
Minä kysyin. Kun oletetaan ,että sinulla on mies, palkkaatko jonkun teille kotiin naimaan sen kanssa vai hoidatko tämän homman mieluummin itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28Miksi ehkä tekisit?
Miettikää, miten tyhmä ja rajoittunut ihminen tää on! Ei edes tiedä, mitä muuta lasten kanssa tekisi, kuin hoitaisi ja kasvattaisi!
Varakkaatkin vievät lapsensa puoli-ilmaiseen veronmaksajien maksamaan päivähoitoon ja makaavat päivät sohvalla, jos eivät käy töissä. Vain Suomessa maksetaan laiskoille lastenhoito, vaikka vanhempi olisi kotona pienemmän lapsen hoitovapaalla tai muuten hoitaa vauvaa, jota ei huolita tarhaan eli on ihan pakko itse hoitaa se vauva n. vuoden ikäiseksi. On se raskasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28Miksi ehkä tekisit?
Minä kysyin. Kun oletetaan ,että sinulla on mies, palkkaatko jonkun teille kotiin naimaan sen kanssa vai hoidatko tämän homman mieluummin itse?
Miten lasten kasvatus liittyy naimiseen? Ei niissä ole mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsethan on ihan kivoja, jos heidän kanssaan voi tehdä ainoastaan sellaista, mistä jokainen nauttii. Esimerkiksi siksi. Tai koska perhe on perheempi, kuin joku säälittävä aikuiskaksikko, jne.
Ei se mene noin, että joku päättää tehdä jotain, josta kaikki nauttii, ja sitten se menee kivasti. Tuo on silkkaa fantasiaa. Ei synny perhettä siitä, että yritetään joskus tehdä jotain kivaa. Jos lapsen kanssa ei ole, ei edes tiedä, millaisista asioista lapsi tykkää ja miten reagoi tiettyihin asioihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin todella varakas, olisin päivänä mielummin lasten kanssa kotona nauttien niistä rahan tuomista eduista, kuin jossain työpaikassa, jossa pitää kestää idiootteja aikuisia :D Lapset on ihania ja sata kertaa mielummin olisin heidän kanssaan kotona kun hikoilemassa jossain turhaakin turhemmassa kokouksessa.
Miksi tässä on oletusarvona se, että varakas kävisi töissä, joista e pidä?
Eikö kuitenkin sen oman lapsen halua kasvattaa itse, en edes luottaisi johonkin nuoreen tyttöön. Koulutettuja lastenhoitajia ei ole saatavissa perheisiin (pitäisi maksaa huomattavasti enemmän mitä pk:ssa).