Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita naisia, jotka ihmettelevät sitä, etteivät varakkaammat käytä lastenhoitajia, vaan hoitavat lapsensa itse?

Vierailija
08.09.2020 |

Itse ainakin voisin hankkia vaikka viisi lasta, jos olisi vain mahdollisuus elää niin, ettei heitä tarvitsisi itse kasvattaa.

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lastenhoitajien palkkaaminen tulisi sen verran kalliiksi, ettei ole kannattavaa. Toisen palkka menisi kokonaan siihen. Au pair -kulttuuria taas ei Suomessa niinkään ole.

Vierailija
2/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinkin varakkaammat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni hankkisi enemmään lapsia, jos heitä ei tarvitsisi kasvattaa itse? Minä.

Vierailija
4/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoinkin varakkaammat.

Jep, heillä se palkka juuri menisikin. Suomessa on työaikalait yms säädökset, joten jos kokopäiväisen lastehoitajan niin maksaisi mansikoita. Todennäköisesti pitäisi palkata useampi jotta saadaan koko päivä täyteen.

Vierailija
5/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti palstan velatkaan eivät osaa kuvitella itseään niin varakkaiksi.

Vierailija
6/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinkin varakkaammat.

Jep, heillä se palkka juuri menisikin. Suomessa on työaikalait yms säädökset, joten jos kokopäiväisen lastehoitajan niin maksaisi mansikoita. Todennäköisesti pitäisi palkata useampi jotta saadaan koko päivä täyteen.

Eihän sellainen ole varakas, jonka palkka a) olisi hänen ainoa tulonsa ja b) menisi kokonaan lastenhoitajaan! 🙂

Vierailija
7/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on taas katsellut amerikkalaisia elokuvia. Lastenhoitajaan on Suomessa varaa vain jos on peritty varallisuutta.

Vierailija
8/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinkin varakkaammat.

Voi kuinka sä etnyt oikein tajua. Puhuttiin heistä, joilla siihen OLISI VARAA... Etkö tajua, vähäsen taukimpi ihminen?

Vierailija
9/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on taas katsellut amerikkalaisia elokuvia. Lastenhoitajaan on Suomessa varaa vain jos on peritty varallisuutta.

Ihmettelen lähinnä Räikkösiä ja Selänteitä. Et ole ikinä heistä kuullut?

Vierailija
10/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on päivähoitojärjestelmä, ei tartte palkata mitään lastenhoitajaa.

Vierailija
11/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseehan! Tavat opitaan kotona, ei tarhoisssa.

Vierailija
12/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuuko ne muka Suomessa ja mistä päättelet, ettei heillä olisi lastenhoitajia ollut?

Vierailija
13/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkia lapsia, jos ei niitä edes halua hoitaa, varsinkin kun on varaa olla kotona.  Tietysti vakihoitaja olisi kiva menojen varalle. 

Vierailija
14/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se itse palkattu hoitaja opettaa tapoja paremmin kuin päivähoito?

Vierailija
15/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuuko ne muka Suomessa ja mistä päättelet, ettei heillä olisi lastenhoitajia ollut?

Heidän asumisensa Suomessa ei ole tässä ratkaisevaa. Ja ei ole ollut lastenhoitajia heillä.

Vierailija
16/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankkia lapsia, jos ei niitä edes halua hoitaa, varsinkin kun on varaa olla kotona.  Tietysti vakihoitaja olisi kiva menojen varalle. 

Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Suomessa nimenomaan varakkaat vie lapset aikaisin päivähoitoon. Köyhät ja kouluttamattomat hoitaa pitkään kotona.

Vierailija
17/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se itse palkattu hoitaja opettaa tapoja paremmin kuin päivähoito?

Kysytkö aivan tosissasi? On lapselle auktoriteetti. Toisin kuin ne tädithän ovat vain hoitajia ja palkattu pitämään huokta, ei kasvattamaan. En ainakaan itse ole oppinut itään tapoja tarhassa enkä koilussa. Kaikki on kerrottu kotona, että miten tulee elää.

Vierailija
18/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Monet kun ihan nauttii siitä omien lastensa kasvattamisesta. Omassa tuttavapiirissä niin, että varakkaat ja korkeasti koulutetut todennäköisemmin jää ainakin muutamaksi vuodeksi kotiäidiksi kuin muut.   Vähävaraisemmat murehtii enemmän työuran katkeamista ja toimeentuloa hoitovapaiden aikana, eikä välttämättä uskalla jäädä kotiäidiksi nekään jotka haluaisi.

Vierailija
19/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella vähän niin varakkaita lapsiperheitä, että olisi varaa palkata niin monta lastenhoitajaa, ettei vanhempien tarvitsisi itse hoitaa lapsiaan lainkaan. Tarvittaisiin useita hoitajia, koska työ pitäisi järjestää vähintään kahdessa vuorossa ja lakisääteiset lomatkin pitäisi järjestää. Kolmen hoitajan palkkakulut nousevat lähemmäs 10.000 euroa kuussa, kun lastenhoitajien keskipalkka on noin 2100 euroa ja työnantajakuluineen kustannus per hoitaja lienee 3000 euron kieppeillä.

Vierailija
20/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun ulkomailla. Ihan tässä naapurustossakin on filippiiniläiset au-pairit todella yleisiä. Useimmiten molemmat vanhemmat töissä ja monilla vaativa työ ja samalla pienet lapset. Minun mies myös ehdotti tätä kun meidän lapset olivat pieniä mutta minä olin sitä mieltä että hoidetaan lapset itse ja jos se ei onnistu niin minä vaihdan työpaikkaa johonkin vähemmän vaativaan tai alan tehdä vain osa-aikaisesti töitä ja että mies sitten saa maksaa elinkustannuksista enemmän. Tosiasia on se että lapset on vaan kerran pieniä ja vanhemmat jää helposti etäisiksi jos ne vaan ulkoistaa lastenhoidon au-pairille ja keskittyy itse töihin. Halusin hoitaa meidän lapset itse ja olla läheinen heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi