Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita naisia, jotka ihmettelevät sitä, etteivät varakkaammat käytä lastenhoitajia, vaan hoitavat lapsensa itse?

Vierailija
08.09.2020 |

Itse ainakin voisin hankkia vaikka viisi lasta, jos olisi vain mahdollisuus elää niin, ettei heitä tarvitsisi itse kasvattaa.

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on taas katsellut amerikkalaisia elokuvia. Lastenhoitajaan on Suomessa varaa vain jos on peritty varallisuutta.

Ihmettelen lähinnä Räikkösiä ja Selänteitä. Et ole ikinä heistä kuullut?

Eiköhän heillä ole(ollut) lastenhoitajat, vaikka vaimot kotona onkin ollut?

Eikös tässä avauksessa nyt tarkoiteta sitä, että lastenhoitaja hoitaa lapsia koko ajan, ei vain ole silloin tällöin apuna.

Jos äiti on johtotason virassa, hän näkee lasta noin tunnin päivässä.

Kuinka niin? Myös johtajilla on työajat (joko TESsistä tai työaikalaista tuleva tai sitten johtajasopimuksessa erikseen määritelty työaika).

Aloitus koski lasten kasvattamista lastenhoitajilla, ei sitä, että lapsi halutaan kasvattaa itse, vaikka olisi varaa palkata lastenhoitaja hoitamaan ns. ikävät hommat.

Absurdi aloitus. Miksi sellainen, joka ei halua hoitaa ja kasvattaa itse niitä omia lapsiaan, ylipäätään hankkisi niitä lapsia?

Lapsethan on ihan kivoja, jos heidän kanssaan voi tehdä ainoastaan sellaista, mistä jokainen nauttii. Esimerkiksi siksi. Tai koska perhe on perheempi, kuin joku säälittävä aikuiskaksikko, jne.

Ei se mene noin, että joku päättää tehdä jotain, josta kaikki nauttii, ja sitten se menee kivasti. Tuo on silkkaa fantasiaa. Ei synny perhettä siitä, että yritetään joskus tehdä jotain kivaa. Jos lapsen kanssa ei ole, ei edes tiedä, millaisista asioista lapsi tykkää ja miten reagoi tiettyihin asioihin jne.

Aaa, eli kannatta tehdä vain yksi lapsi? Okei. Eli oli kyllä sitten tosi hyvä, ettei mulla ollut lapsena sisaruksia. Vttu sellaista inisijää ei ois jaksanut, jolla ois ollut ikävää, kun itse nautin! Tai toisin päin, joka ois nauttinut jostain he v o n pask asta!

Tuo ei liittynyt mitenkään lainaamaasi viestiin. Kuulostaa siltä, että sulla on aika vakavia mielenterveyden ongelmia ja varmasti myös ongelmia sosiaalisissa suhteissa.

Liittyyhän. Koska sinun mielestäsi aina ei voi kaikilla olla kivaa. Jaa? Minä taas muistan, miten lapsena aina kaikki oli kivaa, kun en ollut äitini, joka kasvatti, seurassa, vaan isän tai sukulaisten.

Aika kultaa muistot. Tietenkään aina ei voi olla kivaa, koska jos aina olisi vain kivaa, niin eihän se tuntuisi miltään, jos ei ole sitä kontrastia että välillä olisi myös tylsää tai ei-kivaa.

Vierailija
102/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä ehkä tekisin lapsia tähän maahan jos niitä ei minun tarvitsisi hoitaa. Se on yksi syy miksi olen vela.

M28

Miksi ehkä tekisit?

Aloittajakin vain jankkaa tätä samaa asiaa vastaamatta kysymykseen, mikä ilo siinä lasten tekemisessä on, jos niiden kanssa oleminen ei kiinnosta lainkaan.

Mihin kysymykseen? Vastaa sinä aloituksen kysymykseen s a a t ana n torvi. Tee omat kyssärisi omissa aloituksissasi. Toisekseen minultahan ei ole kysytty mitään.

Olen vastannut jo. Sinulta on kysytty kymmeniä kertoja, miksi lapsia pitää tehdä, jos niiden hoitaminen ja niiden kanssa oleminen ei kiinnosta.

Ps. Hanki jonkinlaiset käytöstavat. Tuo haukkuminen ja kiroileminen normaalissa keskustelusss antaa susta epävakaan kuvan.

Miettikää, miten tyhmä ja rajoittunut ihminen tää on! Ei edes tiedä, mitä muuta lasten kanssa tekisi, kuin hoitaisi ja kasvattaisi!

Kerropas sinä sitten, että mitä muuta niiden kanssa tehdään.

Autoretkiä, 0elataan, leikitään, otetaan mukaan omiin harrastuksiin jos ne vain sopivat jne.

Ja ne menevät kivasti ilman tappeluita, vessaan menoa, kiukkukohtauksia, ruokasotkua, vaipanvaihtoa? Ja vanhempi osaa toimia automaattisesti lapsen kanssa, jota ei juuri tunne ja lapsi totta kai haluaa tehdä just sitä, mitä aikuinen haluaa?

Joo? Siis mä en ikinä kiukutellut isäni seurassa, joka ei kasvattanut minua. Meillä oli aina ainoastaan tosi mukavaa.

Se, että susta tuntuu, ettet kiukutellut, ei tarkoita sitä, että asia oli niin. Olit lapsi, eli et ollut kykenevä arvioimaan omaa käytöstäsi objektiivisesti. Tai ehkä olet vieläkin lapsi, ainakin vaikutat epäkypsältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä ehkä tekisin lapsia tähän maahan jos niitä ei minun tarvitsisi hoitaa. Se on yksi syy miksi olen vela.

M28

Miksi ehkä tekisit?

Aloittajakin vain jankkaa tätä samaa asiaa vastaamatta kysymykseen, mikä ilo siinä lasten tekemisessä on, jos niiden kanssa oleminen ei kiinnosta lainkaan.

Mihin kysymykseen? Vastaa sinä aloituksen kysymykseen s a a t ana n torvi. Tee omat kyssärisi omissa aloituksissasi. Toisekseen minultahan ei ole kysytty mitään.

Olen vastannut jo. Sinulta on kysytty kymmeniä kertoja, miksi lapsia pitää tehdä, jos niiden hoitaminen ja niiden kanssa oleminen ei kiinnosta.

Ps. Hanki jonkinlaiset käytöstavat. Tuo haukkuminen ja kiroileminen normaalissa keskustelusss antaa susta epävakaan kuvan.

Miettikää, miten tyhmä ja rajoittunut ihminen tää on! Ei edes tiedä, mitä muuta lasten kanssa tekisi, kuin hoitaisi ja kasvattaisi!

No kerro sinä. Mulla on kaksi lasta, eli on kokemusta lapsiperheessä elämisestä 10 vuoden ajan. Kokeilepa, onnistuuko vastaaminen ilman haukkumista ja kiroilua.

Siinä edellisen vastaukseni yläpuolella oli syitä. Jos et niitä sieltä löydä niin oma on vikasi.

En mä kysynyt syitä, vaan sitä, mitä sä ajattelit niiden lasten kanssa tehdä ja miten takaat sen, että tiedät, mitä ne haluavat, kun et tunne niitä.

Ei se, ettei kasvata lapsiaan, tarkoita, ettei heitä tunne tai ettei heidän kanssaan voisi olla hauskaa. Siis jos lapsi ei tykkää kivoista asioista, ei häntä ole toki pakko viihdyttää. Lakaiskoon sitten lattioita kasvattajan helmoissa.

No kyllä se käytännössä tarkoittaa. Ja se, mikä on sinusta kivaa, ei oke automasttisesti lapsesta kivaa.

Ei tarkoita. Isäni ei kasvattanut minua ja meillä oli aina paljon kivempaa, kuin äitini kanssa, joka kasvatti ja oli p a s k i ain en.

Vierailija
104/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M28

Miksi ehkä tekisit?

Autoretkiä, 0elataan, leikitään, otetaan mukaan omiin harrastuksiin jos ne vain sopivat jne.

Ja ne menevät kivasti ilman tappeluita, vessaan menoa, kiukkukohtauksia, ruokasotkua, vaipanvaihtoa? Ja vanhempi osaa toimia automaattisesti lapsen kanssa, jota ei juuri tunne ja lapsi totta kai haluaa tehdä just sitä, mitä aikuinen haluaa?

Joo? Siis mä en ikinä kiukutellut isäni seurassa, joka ei kasvattanut minua. Meillä oli aina ainoastaan tosi mukavaa.

Se, että susta tuntuu, ettet kiukutellut, ei tarkoita sitä, että asia oli niin. Olit lapsi, eli et ollut kykenevä arvioimaan omaa käytöstäsi objektiivisesti. Tai ehkä olet vieläkin lapsi, ainakin vaikutat epäkypsältä.

Joo, mutta koska vanhemman ei tarvitse kasvattaa, asiasta ei tule ongelmaa, vaikka kiukuttelisinkin. Tai lapsi kiukuttelisi.

Vierailija
105/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M28

Miksi ehkä tekisit?

Joo, mutta koska vanhemman ei tarvitse kasvattaa, asiasta ei tule ongelmaa, vaikka kiukuttelisinkin. Tai lapsi kiukuttelisi.

Koska kasvattajalla ei ole varaa olla lapselle mukava, muilla on.

Vierailija
106/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on taas katsellut amerikkalaisia elokuvia. Lastenhoitajaan on Suomessa varaa vain jos on peritty varallisuutta.

Ihmettelen lähinnä Räikkösiä ja Selänteitä. Et ole ikinä heistä kuullut?

Eiköhän heillä ole(ollut) lastenhoitajat, vaikka vaimot kotona onkin ollut?

Eikös tässä avauksessa nyt tarkoiteta sitä, että lastenhoitaja hoitaa lapsia koko ajan, ei vain ole silloin tällöin apuna.

Jos äiti on johtotason virassa, hän näkee lasta noin tunnin päivässä.

Kuinka niin? Myös johtajilla on työajat (joko TESsistä tai työaikalaista tuleva tai sitten johtajasopimuksessa erikseen määritelty työaika).

Aloitus koski lasten kasvattamista lastenhoitajilla, ei sitä, että lapsi halutaan kasvattaa itse, vaikka olisi varaa palkata lastenhoitaja hoitamaan ns. ikävät hommat.

Absurdi aloitus. Miksi sellainen, joka ei halua hoitaa ja kasvattaa itse niitä omia lapsiaan, ylipäätään hankkisi niitä lapsia?

Lapsethan on ihan kivoja, jos heidän kanssaan voi tehdä ainoastaan sellaista, mistä jokainen nauttii. Esimerkiksi siksi. Tai koska perhe on perheempi, kuin joku säälittävä aikuiskaksikko, jne.

Ei se mene noin, että joku päättää tehdä jotain, josta kaikki nauttii, ja sitten se menee kivasti. Tuo on silkkaa fantasiaa. Ei synny perhettä siitä, että yritetään joskus tehdä jotain kivaa. Jos lapsen kanssa ei ole, ei edes tiedä, millaisista asioista lapsi tykkää ja miten reagoi tiettyihin asioihin jne.

Aaa, eli kannatta tehdä vain yksi lapsi? Okei. Eli oli kyllä sitten tosi hyvä, ettei mulla ollut lapsena sisaruksia. Vttu sellaista inisijää ei ois jaksanut, jolla ois ollut ikävää, kun itse nautin! Tai toisin päin, joka ois nauttinut jostain he v o n pask asta!

Tuo ei liittynyt mitenkään lainaamaasi viestiin. Kuulostaa siltä, että sulla on aika vakavia mielenterveyden ongelmia ja varmasti myös ongelmia sosiaalisissa suhteissa.

Liittyyhän. Koska sinun mielestäsi aina ei voi kaikilla olla kivaa. Jaa? Minä taas muistan, miten lapsena aina kaikki oli kivaa, kun en ollut äitini, joka kasvatti, seurassa, vaan isän tai sukulaisten.

Aika kultaa muistot. Tietenkään aina ei voi olla kivaa, koska jos aina olisi vain kivaa, niin eihän se tuntuisi miltään, jos ei ole sitä kontrastia että välillä olisi myös tylsää tai ei-kivaa.

Olihan aina kivaa, s a a t anan tyhmä pässi. Kasvattaja oli se, jonka luona oli sitä pas kaa.

Vierailija
107/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tämän ketjun takana on sinun äititraumasi. Olisit heti sanonut. Ei olisi tarvinnut kymmeniä viestejä asian vietestä. Sinulla on siis kaamea äiti. Ei se tarkoita, että muilla on tai että lapsi automaattisesti inhoaa kasvattajaansa.

Kun sinulla on isääsi niin läheiset välit, kai juttelet hänen kanssaan näistä jutuista?

Vierailija
108/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis tämän ketjun takana on sinun äititraumasi. Olisit heti sanonut. Ei olisi tarvinnut kymmeniä viestejä asian vietestä. Sinulla on siis kaamea äiti. Ei se tarkoita, että muilla on tai että lapsi automaattisesti inhoaa kasvattajaansa.

Kun sinulla on isääsi niin läheiset välit, kai juttelet hänen kanssaan näistä jutuista?

Ei ole se takana. Vaan kasvattajat ovat yleisestikin p e r sees tä käja lapsilla on paljon kivempaa ihmisten, jotka eivät ole kasvattajia, seurassa. Heiltä voi saada emotionaalista tukea, sen ei tarvitse olla kasvattaja, jolta se saadaan.

Aloitus koski juuri sitä, mitä aloituksessa ja otsikossa lukeekin, lue se sieltä, v i tun p öll ö, jos et muuten asiaa sisäistänyt etkä osaa aiheesta keskustella. Kunhan mietin vain. Itse ainakin nimittäin haluaisin lapsilleni lastenhoitajan, mutta ei ikävä kyllä ole ollut varaa. En halua itse olla se, joka heille huutaa jne.

Vierailija
109/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole se takana. Vaan kasvattajat ovat yleisestikin p e r sees tä käja lapsilla on paljon kivempaa ihmisten, jotka eivät ole kasvattajia, seurassa. Heiltä voi saada emotionaalista tukea, sen ei tarvitse olla kasvattaja, jolta se saadaan.

Aloitus koski juuri sitä, mitä aloituksessa ja otsikossa lukeekin, lue se sieltä, v i tun p öll ö, jos et muuten asiaa sisäistänyt etkä osaa aiheesta keskustella. Kunhan mietin vain. Itse ainakin nimittäin haluaisin lapsilleni lastenhoitajan, mutta ei ikävä kyllä ole ollut varaa. En halua itse olla se, joka heille huutaa jne.

Kysypä joltakulta muulta asiaa. Takaan, että harva on samaa mieltä kanssasi.

Saatko isältäsi emotuonaslista tukea näihinnongelmiisi nyt, saitko lapsena? Miten vanha olet nyt? Asut varmasti vielä äitisi luona?

Vierailija
110/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että enpä kyllä tajua, että minkälainen ihminen haluaa itse huutaa lapsilleen ja sillä tavalla pilata oman suhteensa heihin ja ennen kaikkea heidän äitisuhteensa tai isä-.

Se on lapselle kaikkein pahin kokemus, eihän se vanhemman elämää niinkään haittaa.

Vierailija
111/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M28

Miksi ehkä tekisit?

No kerro sinä. Mulla on kaksi lasta, eli on kokemusta lapsiperheessä elämisestä 10 vuoden ajan. Kokeilepa, onnistuuko vastaaminen ilman haukkumista ja kiroilua.

Siinä edellisen vastaukseni yläpuolella oli syitä. Jos et niitä sieltä löydä niin oma on vikasi.

En mä kysynyt syitä, vaan sitä, mitä sä ajattelit niiden lasten kanssa tehdä ja miten takaat sen, että tiedät, mitä ne haluavat, kun et tunne niitä.

Ei se, ettei kasvata lapsiaan, tarkoita, ettei heitä tunne tai ettei heidän kanssaan voisi olla hauskaa. Siis jos lapsi ei tykkää kivoista asioista, ei häntä ole toki pakko viihdyttää. Lakaiskoon sitten lattioita kasvattajan helmoissa.

No kyllä se käytännössä tarkoittaa. Ja se, mikä on sinusta kivaa, ei oke automasttisesti lapsesta kivaa.

Ei tarkoita. Isäni ei kasvattanut minua ja meillä oli aina paljon kivempaa, kuin äitini kanssa, joka kasvatti ja oli p a s k i ain en.

Ehkäpä isäsikin olisi ollut syytä kasvattaa sinua, ettei sinusta olisi kasvanut tuollainen pa s ki a i nen.

Vierailija
112/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että enpä kyllä tajua, että minkälainen ihminen haluaa itse huutaa lapsilleen ja sillä tavalla pilata oman suhteensa heihin ja ennen kaikkea heidän äitisuhteensa tai isä-.

Se on lapselle kaikkein pahin kokemus, eihän se vanhemman elämää niinkään haittaa.

Ja kuvittelet, että ne palkkahoitajat kasvattavat lapsia huutamalla? 

Vierailija
113/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tämä on joku kivikissahörhön pahanolonpurkausketju. Poistunpa toisiin puuhiin. 

Vierailija
114/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä joltakulta muulta asiaa. Takaan, että harva on samaa mieltä kanssasi.

Saatko isältäsi emotuonaslista tukea näihinnongelmiisi nyt, saitko lapsena? Miten vanha olet nyt? Asut varmasti vielä äitisi luona?

Näihin sain, mutta en siihen, miten äidin käytös vaikutti minuun, koska hän toimi salassa. Ja se oli katsos kasvatusta, miten siitä ois voinut valittaa?

Vierailija
115/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuulepa, meillä kaikilla muillakin on vanhemmat. En tunne ketään, joka ei olisi tekemisissä vanhempiensa kanssa, jotka ovat heitä kasvattaneet. Sen sijaan tunnen monia, jotka eivät ole tekemisissä sen vanhemman kanssa, joka ei juuri ollut läsnä heidän elämässään.

Vierailija
116/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, tämä on joku kivikissahörhön pahanolonpurkausketju. Poistunpa toisiin puuhiin. 

Ei ole, vaan tässä mietitään sitä, miksi rikkaatkin, joilla on varaa palkata lastenhoitaja, mieluummin huutavat itse omille lapsilleen?

Vierailija
117/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, niinpä onkin!

Vierailija
118/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä jankkausta ketjussa. Tässä kootusti syyt, miksi me muut emme suureen ääneen ihmettele AP:n esittämää kysymystä. Kysymyshän oli, miksi Suomessa varakkaat eivät palkkaa lastenhoitajaa kasvattamaan omia lapsiaan.

1. Lapsiperheitä, joilla on varaa laittaa 10.000 euroa kuussa lastenhoitoon on äärimmäisen vähän, joten kysymyksenasettelu koskee häviävän pientä osaa perheistä. Ei siis ole mikään päivänpolttava kysymys juuri kenellekään.

2. Valtaosa ihmisistä rakastaa omia lapsiaan ja haluaa viettää heidän kanssaan aikaa. Hyvin harva kokee omat lapsensa sellaisena rasitteena, että haluaa ulkoistaa heidän hoitamisensa kokonaan vieraalle ihmiselle.

3. Nanny-kulttuuri kuuluu menneisyyteen. Ehkä sata vuotta sitten hienostoperheissä saatettiin lapset sysätä piikojen hoiviin ja heidät tuotiin saliin näytille vain sunnuntaisin. Lapsia tuli, kun ehkäisyä ei ollut saatavilla. Nykyään lapsia ei ole pakko saada jos niistä ei pidä. Lisäksi nyky-yhteiskunnassa tällaista lasten kasvatuksen ja varhaisen kehityksen laiminlyöntiä ei katsota hyvällä ja näin toimivia vanhempia katsottaisiin kieroon. Erityisesti paremmin toimeentuleva väki haluaa panostaa lapsiin ja hyvinvoivat lapset ovat menestyksen merkki.

4. Lapsiperheen arkeen kuuluu kieltämättä myös ikäviä puolia, kuten lisääntynyt kotitöiden määrä. Monet hyvätuloiset perheet hankkivat näiden tylsien rutiinitöiden tekemiseen palkattua apua. Tyypillinen esimerkki on siivouspalvelut. Sen sijaan lasten hoitamista ei suuressa mitassa haluta ulkoistaa enempää kuin on työssäkäynnin takia pakko, katso kohta 2.

Vierailija
119/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, niinpä onkin!

Ilmoittakaa muutkin asiattomaksi.

Vierailija
120/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuulepa, meillä kaikilla muillakin on vanhemmat. En tunne ketään, joka ei olisi tekemisissä vanhempiensa kanssa, jotka ovat heitä kasvattaneet. Sen sijaan tunnen monia, jotka eivät ole tekemisissä sen vanhemman kanssa, joka ei juuri ollut läsnä heidän elämässään.

No, en mä sille mitään voi, jos sun luuseriympäristössäs ei-kasvattajien kanssa ei ole ollut hauskaa. Et ole tekemisissä sukulaistesi kanssa, koska he eivät ole sinua kasvattaneet?

Eiköhän lähipiirilläsi ole syynä muut ongelmat, samantasoiset, kuin sinun tyhmyytesi, jos ei tekemisissä olla. Eivät olekaan olleet niitä ”kivempia” aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan