Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pino: asiavirheitä, joita kuulee usein ihmisten puheissa

Vierailija
17.10.2013 |

Aloitan:

"On niin muhkeat huulet, että taitaa olla pumpattu botoxia!"

Kommentit (498)

Vierailija
401/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 18:08"]

Meillä kaikki neljä lasta ovat saaneet nimen kasteessa. Sori!

[/quote]

Mun lapsiani ei ole kastettu mutta kyllä niille nimet saatiin. Sitä tuolla tarkoitettiin.

[/quote]

No mutta jos tuota tarkoitettiin, niin miksi sitten ei sanottu niin, vaan sanottiin ihan  muuta! (:

Vierailija
402/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alilämpöä ei ole olemassakaan.

Tämän vastauksen sain kun kerroin lääkärille kuumeoireista ja siitä, että mittarin mukaan mulla oli illalla kehon lämpötila jotakin 36.1 tavallisen 36.7 sijaan ja aamulla vastaavasti reilusti alle 36.0. Mulla on muuten aivan säännölliseen aamulla 62.2 ja illalla 36.7.

Olematon alilämpö on uusinut ainakin kerran sen jälkeen vilustumisoireiden yhteydessä. Särkylääke nostaa alilämmön takaisin oikeaan ihan samalla lailla kuin se pudottaa kuumeen pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 19:54"]

Sellanen harhaluulo, että raskaus kestäisi 9kk.

[/quote]Niinpä, oikeestihan se kestää viikon vaille. Eli 9kk ja 7päivää viimeisistä kuukautisista. Muta kannattaako tuollaista pilkkua nussia, kun kuitenkin 2 viikkoa ennen ja jälkeen lasketaan vielä ihan normaaliaikaiseksi synnytykseksi.

[/quote]

Mulla on kestänyt yli 9kk kolme kertaa, kerran viikon alle. Mikä harhaluulo se siis on?

Vierailija
404/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kasvaa paremmin kun niitä leikkaa.

tai

Yh:t saavat valtavasti tukia sossusta ja kaikkialta. 

Vierailija
405/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:18"]

no saan sulta kyllä sellasen käsityksen, että lapsella ei ole nimeä ennen kuin se on virallista ja totesin, että kyllä on. Kasteen yhteydessä se nimi toki ilmoitetaan, mutta ei kasteen tarkoitus ole antaa nimeä, usko jo.

[/quote]

Se on sitten ihan toinen juttu mikä on kasteen TARKOITUS!

Ei tää ole mun uskoni asia =D

Vierailija
406/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 23:40"]

Alilämpöä ei ole olemassakaan.

Tämän vastauksen sain kun kerroin lääkärille kuumeoireista ja siitä, että mittarin mukaan mulla oli illalla kehon lämpötila jotakin 36.1 tavallisen 36.7 sijaan ja aamulla vastaavasti reilusti alle 36.0. Mulla on muuten aivan säännölliseen aamulla 62.2 ja illalla 36.7.

Olematon alilämpö on uusinut ainakin kerran sen jälkeen vilustumisoireiden yhteydessä. Särkylääke nostaa alilämmön takaisin oikeaan ihan samalla lailla kuin se pudottaa kuumeen pois.

[/quote]

Kts. viestit 167, 139, 124..

Vierailija
407/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 19:41"]Lapsella täytyy olla nimi ennen kastamista, mutta monet vanhemmat haluavat paljastaa nimen vasta kastetilaisuudessa.[/quote]

Aha, missä se nimi pitää olla? On toisinaan takahuoneessa papille annettu 2 min ennen seremoniaa....

[/quote]Just siinä. Nimetöntä lasta ei kasteta.

[/quote]

Heh, kyllä kastetaan =) Ei sillä nimee vielä sillon ole jos se on lomakkeeseen merkattu. =D

[/quote]

no kyllä mun lapsella on jo nyt nimi , vaikka ei ole vielä edes syntynyt. Joten ennemmin sanoisit "kasteessa ilmoitettu nimi" tms, koska kyllä mä uskon, että olette lapsen nimen päättäneet ennen tilaisuutta.

[/quote]

Sun lapsella voi olla, siksi sanoinkin että MEIDÄN lapset on saaneet kasteessa nimen. Koska vasta väestörekisterissa siitä tulee virallista.

[/quote]

No sitten ne sun lapset on saaneet nimen vasta kasteen jälkeen. Useinhan ne ristiäiset on lauantaina tai sunnuntaina. Joten se pappi kirjaa sen nimen sinne rekisteriin vasta maanantaina. Eli se sun lapsi sai nimen siis vasta maanantaina eli päivän-kaksi kasteen jälkeen. Eli ei edelleenkään saanut sitä nimeä kasteessa, vaan vasta kun se on oikeasti rekisteröity. Tuolla sun omalla logiikalla :)

[/quote]

Se on eri asia koska se on virallista, mutta nimen saavat kasteessa =)

Vierailija
408/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat sekoittaa nyt jarrutusmatkan johonkin muuhun aiheeseen. Jarrutusmatkaa tutkitaan yleisesti fysiikassa liike-energian avulla, jolloin massaa ei tarvita.

Perinteisesti nämä lasketaan niin, että liike-energia merkitään yhtä suureksi kitkan kanssa, koska auton liike-energia muuttuu lopulta kokonaan kitkaksi (ja lämmöksi).

umgs=1/2mv^2, josta massa supistuu pois. U-kirjain siis kuvaa tuossa kitkaa jonka merkkiä en jaksanut hakea erikseen. Lopullisessa muodossa kaava on siis:

s=v^2*2ug

Ylipäätään fysiikan laskuissa joissa tehtävänä on ratkaista vain jarrutusmatka, ei yleensä edes kerrota auton massaa koska se on merkityksetön

Vierailija
409/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäys tuohon automatkajuttuun vielä: sanoin matemaattisesti, koska käytännössä tilanteessa on aina monta muuttujaa. Jarrutusmatkaan vaikuttaa jarrujen kunto, reaktioaika, tien pinta ja vallitseva sää jne, joten todellisuudessa tuloksissa olisi paljon vaihtelua.

Vierailija
410/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hiukset kasvaa paremmin kuin niitä leikkaa pitää paikkansa siinä mielessä, että kun katkaisee huonot latvat ja kaksihaaraiset pois, niin hiukset ei katkeile niin helposti. Pääsevät siis kasvamaan pidemmiksi.

Vierailija
411/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 16:55"]

Että omaisuuden jakoon/lasten huoltajuuteen vaikuttaisi avioerotilanteessa juridisesti jotenkin se, kumpi oli "syyllinen" liiton päättymiseen.

Tyyliin "Sinä se menit pettämään, joten asunto on minun!"

[/quote]

Joo, minun äidilläni on jostain ihmeestä se käsitys, että jos tulee ero kun esim. nainen on pettänyt, niin isällä on oikeus saada lapset siitä syystä että äiti on tehnyt aviorikoksen :D Olemme vuosien varrella muutaman kerran tuosta asiasta kättä vääntäneet, en ole lopulta voinut muuta kuin nauraa.

Oletteko muuten huomanneet sen, että jos vanhemmilla (noin 50 vuotta ja yli) ihmisillä on jokin käsitys/uskomus jostain, niin se ei kyllä muutu eikä oikea tieto mene jakeluun vaikka sata kertaa selittäisi :D

Vierailija
412/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 23:57"]

Niin ja lisäys tuohon automatkajuttuun vielä: sanoin matemaattisesti, koska käytännössä tilanteessa on aina monta muuttujaa. Jarrutusmatkaan vaikuttaa jarrujen kunto, reaktioaika, tien pinta ja vallitseva sää jne, joten todellisuudessa tuloksissa olisi paljon vaihtelua.

[/quote]

Kiitos kaavoista, palauttelin asioita mieleen ja siis tuolla tavalla matemaattisesti kärjistäen massa ei tosissaan vaikuta jarrutusmatkaan. Taisin muistella laskemiani vähän monimutkaisempia tehtäviä, joissa piti lisäksi huomioida kitkakertoimen muutos auton massan muuttuessa (auton tiehen aiheuttaman puristusvoiman voiman vaikutus kitkakertoimeen tms.).

Vierailija
413/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 14:44"]Tai viellä, enään, 3-viikkoa, alkaa juoksemaan, 17.10 (ilman pistettä), 60-kymppinen...... [/quote]

Nykyään juuri kukaan ei tunnu käyttävän pistettä kuukauden perässä päivämääriä ilmoitettaessa! Mä oon jopa alkanu miettiä, että onko siitä uusi ohjeistus, ettei tartte käyttää.

Vierailija
414/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuvimeisseli ja jakoavain, vaikka mielessä oleva kuva olisikin ihan oikein

Vierailija
415/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 18:43"]

Mulla tulee mieleen virheellisesti käytettyjä/lausuttuja sanoja. Esim. espresso on monille expresso ja monet sekoittavat sanat logiikka ja logistiikka keskenään.

Ja edelleenkin monet luulevat, että karvat kasvavat paksumpina jos niitä sheivaa ja että kuuma vesi kuivattaa ihoa.

[/quote]

Oman kokemukseni perusteella karvat kasvavat TODELLA paljon paksumpina ajelun takia. Kun vielä höyläsin sääret, sänki oli hyvin tummaa ja tanakkaa. Piitkän kasvatusjakson ja sen jälkeisten vahausten jälkeen karvat muuttuivat paljon haileammiksi. Jos tuhansilla naisilla on sama kokemus, kai siinä jotain perää on? Tietysti pitäisi vertailla tilanteita ajelu ja ei mitään karvanpoistoa, joku sellaisenkin voisi kintuillaan toteuttaa. Itse en viitsi.

Kuuma vesi irrottaa kylmää paremmin rasvaa joten kyllä se kuivattaa ihoa.

Vierailija
416/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 02:05"]

Oman kokemukseni perusteella karvat kasvavat TODELLA paljon paksumpina 

[/quote]

Karvat eivät kasva yhtään erilaisina posti karvansa miten vain. Ero on siinä, että ajellessa karva katkeaa keskeltä = vaikuttaa järeämmältä. Vahaus/epilointi/sokerointi/muut vastaavat menetelmät poistavat karvan tuppineen päivineen, joten uusi ihon läpi puskeva karva vaikuttaa hennommalta, sillä karva on paksuinta lähimpänä karvatuppea ja ohenee päätä kohti. 

Vierailija
417/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 02:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 02:05"]

Oman kokemukseni perusteella karvat kasvavat TODELLA paljon paksumpina 

[/quote]

Karvat eivät kasva yhtään erilaisina posti karvansa miten vain. Ero on siinä, että ajellessa karva katkeaa keskeltä = vaikuttaa järeämmältä. Vahaus/epilointi/sokerointi/muut vastaavat menetelmät poistavat karvan tuppineen päivineen, joten uusi ihon läpi puskeva karva vaikuttaa hennommalta, sillä karva on paksuinta lähimpänä karvatuppea ja ohenee päätä kohti. 

[/quote]

Näinhän sen pitäisi olla, totta. Mutta tuo värierokin? Ei ole vain omissa silmissä vaan kumppani sanoo samaa. Ajeluun en joka tapauksessa enää koskaan palaa esim. juuri tuosta syystä.

Vierailija
418/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:13"]

Että leski perii puolisonsa (tai ainakin puolet puolison omaisuudesta)  ja lapset perivät mitään vasta sitten kun toinenkin vanhemmista on kuollut.

Tulee esiin ihan kaikissa perintöjuttuja koskevissa ketjuissa. Tämä jaksaa hämmästyttää.

[/quote]

Entäs jakamaton kuolinpesä.

[/quote]

Eihän se perimysjärjestykseen vaikuta mitenkään. Leskellä voi olla hallintaoikeuksia, mutta edelleenkään ilman testamentia leski ei peri pennin latia ja myös jakamattomassa kuolinpesässä perilliset, eli lapset maksavat perintöveron. Jakamattomassakaan kuolinpesässä leski ei omista sitä vainajan jättämää perintöä vaan lapset omistavat.

Vierailija
419/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 02:40"]

Näinhän sen pitäisi olla, totta. Mutta tuo värierokin? 

[/quote]

Se värierokin johtuu juuri tuosta että kun sen karvan katkaisee ronskisti poikki vaan, niin se järeämpi katkaistu pää siinä sänki vaiheessa näyttää toki tummemmalta. Sitten jos antaa naturellisti kasvaa vaan, niin samalla lailla hentoisesti ne tuulessa vipattavat olivat karvat sitten nypitty tai sheivattu aiemmin. :-D Se keskeltä katkaistu karvan pääkin alkaa taas pidennyttyään näyttää hentoisemmalta ja vaaleammalta "tuoreen" vasta ihon läpi puskeneen elinvoimaisen vaijerin ohella. (Ei sillä että itse suosisin mitään luonnonsäärystimiä =D Juurineen päivineen on minun valintani.)

Vierailija
420/498 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 23:57"]

[/quote]

Kiitos kaavoista, palauttelin asioita mieleen ja siis tuolla tavalla matemaattisesti kärjistäen massa ei tosissaan vaikuta jarrutusmatkaan. Taisin muistella laskemiani vähän monimutkaisempia tehtäviä, joissa piti lisäksi huomioida kitkakertoimen muutos auton massan muuttuessa (auton tiehen aiheuttaman puristusvoiman voiman vaikutus kitkakertoimeen tms.).

[/quote]Aivan samalla ne kitkakertoimen muutokset vaikuttaa kaiken painoisiin autoihin. Auton painolla ei ole merkitystä jarrrutusmatkaan. Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä