Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pino: asiavirheitä, joita kuulee usein ihmisten puheissa

Vierailija
17.10.2013 |

Aloitan:

"On niin muhkeat huulet, että taitaa olla pumpattu botoxia!"

Kommentit (498)

Vierailija
361/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:02"]

Missä te kuulette niin paljon näitä asiavirheitä? Minä en ilmeisesti ole sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä, jotka eivät tiedä mistä puhuvat. En nimittäin ole valtaosaa näitä teidän mainitsemia asiavirheitä kuullut ikinä tosielämässä. Joitakin täällä palstalla kyllä, mutta en pidä tätä tosielämänä.

[/quote]

Siellä sun täällä. Osaan olen kyllä netissäkin törmännyt, tosielämän lisäksi tosin eli pelkästään nettiin ei nämä jutut pohjaudu. Mä olen tekemisissä aika monien ja monenlaisten ihmisten kanssa vaikken mikään hypersosiaalinen olekaan. Sulla on vissiin aika rajattu tuttavapiiri, jos kaikki mitä kuulet puhuttavan perustuu faktoihin.

ap

Vierailija
362/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeillä voi olla yhteisvaikutuksia vain, jos ne otetaan samanaikaisesti. Käsikauppalääkkeet ovat miedompia kuin reseptilääkkeet. Siksi käsikauppalääkkeillä ei ole vaarallisia sivuvaikutuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:44"]

"Mulle ei ikinä nouse kuume" tai "Mun normaalilämpö on 35, ja jos mulla on lämpö 36,8 niin mulla on kuumetta." 

Jokaiselle nousee ihan kunnon kuume tietyissä sairauksissa. Jos kuumetta ei ole vuosiin ollut, et vain ole sairastanut erityisen rajuoireisia tauteja. Ja "kunnon" taudissa se kuume on ihan oikeaa kuumetta eli yli 38 astetta, "normaalilämmöllä" ei ole väliä. Sitäpaitsi ihmisen ruumiinlämpö on viritetty niin tarkkaan turvaamaan entsyymien optimaalinen toiminta, että  kyllä se normaalilämpö on kaikilla aika lailla sama.

[/quote]

Ymmärrän pointtisi, mutta ihan kaikille ei nouse kuume edes hengenvaarallisisa taudeissa - esimerkkeinä vaikkapa solunsalpaajilla hoidetut syöpäpotilaat, immuunipuutteiset, aivojen hypotalamuksen lämmönsäätelykeskuksen vaurion saaneet ja vähän normaalimpana vanhuksen kuumeeton keuhkokuume.

Vierailija
364/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hemoglobiini on korkea niin on paksu veri. 

Vierailija
365/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä tuli mieleen:

"Voi apua, et kai sä nyt limsalla tuota lääkettä huuhdo alas, se pitää ottaa veden kanssa!!" (Siis on ihan ok vaikka olisi juuri juonut limsaa, kunhan sen tabun nielaisee nimenomaan veden kanssa :D)

ap

Vierailija
366/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:19"]

Edellisestä tuli mieleen:

"Voi apua, et kai sä nyt limsalla tuota lääkettä huuhdo alas, se pitää ottaa veden kanssa!!" (Siis on ihan ok vaikka olisi juuri juonut limsaa, kunhan sen tabun nielaisee nimenomaan veden kanssa :D)

ap

[/quote]

"Edellisestä" eli viestistä 161, tarkoitin. Muutama ehti väliin...

ap

Vierailija
367/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luonnon valmistamat vitamiinit on parempia kuin synteettisesti valmistetut."

Totuus on kuitenkin se, etten kroppa tiedä, miten vitamiini on valmistettu. Imeytymisessä toki voi olla eroja, monet "luonnon valmistamat vitamiinit" eivät edes kovin hyvin sellaisenaan imeydy (esim. raa´an  porkkanan vitamiinit). 

Vierailija
368/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä talvena, kun otin influenssarokotuksen, sairastin paljon enemmän kuin edellisinä talvina. Ilman muuta johtui rokotuksesta. En ikinä enää ota influenssarokotusta"

"Minä ja lapseni otamme säännöllisesti D-vitamiinia / kalaöljykapseleita / C-vitamiinia / yrttiuutetta. Veriarvot on loistavat, lapsilla ei ole allergioita / ADHD:ta/ flunssia, se todistaa että D-vitamiini / yms / auttaa"

Vierailija
369/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:31"]

Jos alv on 24 %, niin ostamani paidan hinnasta veroa oli 24 % hinnasta.

[/quote]

Hämmästyttävin paikka, missä tähän uskomukseen olen törmännyt, on Verokuitti-sivusto. Tätä viljelevät kyllä ihmeen ahkeraan myös pienyrittäjät, kun selittävät kulurakennettaan erilaisissa blogeissa ja foorumeilla. Toivottavasti heillä on pätevät kirjanpitäjät.

Vierailija
370/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:18"]

Jos hemoglobiini on korkea niin on paksu veri. 

[/quote]

Tämä on muuten totta.

Vierailija
371/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes teflon-paistinpannua ei saa pestä saippualla. --- Juu saa ja pitää.

Ruuan jälkeen ei saa mennä tuntiin uimaan. --- Voi mennä vaikka heti. Ei ihmisen kaikki veri mihinkään vatsaan mene ruuan jälkeen, mutta näin lapsiperheissä tämä on ihan hyvä uskomus. Saapahan edes pienen ruokalevon :)

Älä katso telkkaria liian läheltä tai näkö heikkenee! --- Ei heikkene. Lähinnä ärsyttää muita katsojia.

Tuolla aiemminkin mainittu: kylmästä saa flunssan. --- Ärsyttää minua ehkä eniten. Ei mitään kylmästä saa, kyllä ne on viruksia/bakteereja :)

Vierailija
372/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:44"]

Sitäpaitsi ihmisen ruumiinlämpö on viritetty niin tarkkaan turvaamaan entsyymien optimaalinen toiminta, että  kyllä se normaalilämpö on kaikilla aika lailla sama.

[/quote]

Terveyskirjasto: "Ihmisen normaalilämpötila on keskimäärin 37º C, mutta se voi vaihdella 35,8–37,8 asteeseen."

Vierailija
373/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:13"]

Että leski perii puolisonsa (tai ainakin puolet puolison omaisuudesta)  ja lapset perivät mitään vasta sitten kun toinenkin vanhemmista on kuollut.

Tulee esiin ihan kaikissa perintöjuttuja koskevissa ketjuissa. Tämä jaksaa hämmästyttää.

[/quote]

Entäs jakamaton kuolinpesä.

Vierailija
374/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 18:08"]

Meillä kaikki neljä lasta ovat saaneet nimen kasteessa. Sori!

[/quote]

Mun lapsiani ei ole kastettu mutta kyllä niille nimet saatiin. Sitä tuolla tarkoitettiin.

Vierailija
375/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:31"]

"Sinä talvena, kun otin influenssarokotuksen, sairastin paljon enemmän kuin edellisinä talvina. Ilman muuta johtui rokotuksesta. En ikinä enää ota influenssarokotusta"

"Minä ja lapseni otamme säännöllisesti D-vitamiinia / kalaöljykapseleita / C-vitamiinia / yrttiuutetta. Veriarvot on loistavat, lapsilla ei ole allergioita / ADHD:ta/ flunssia, se todistaa että D-vitamiini / yms / auttaa"

[/quote]

jep :D "Ei tässä mitään tutkimuksia tarvita, MINÄ olet elävä todiste"

Vierailija
376/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia (joskus tunnettu "jakomielitautina") = jakautunut persoonallisuus

Flunssa = influenssa

Virusperäisiinkin tauteihin kannattaa varmuuden vuoksi syödä antibioottikuuri (pahin, jolta tämän kuulin oli sairaanhoitaja puhelimessa, joka soitti kertoakseen, että angiinani oli virusperäinen mutta kannattaa silti syödä kuuri)

Kylmästä/vedosta saa flunssan

Permanentti/väri ei onnistu, jos on raskaana (raskaana ollaan 9kk, joten max 10cm tyvestä teoriassa voisi käyttäytyä eri tavoin, ei todellakaan pituus-/latvaosa, joka on muodostunut jo ennen raskautta)

Kalaöljystä tmv hiuksista tuli heti kiiltävämmät ja hyväkuntoisemmat (kts. edellinen)

Suklaasta tulee finnejä

Purkkivitamiinit eivät ole niin hyviä kuin luonnossa valmistuneet

Vierailija
377/498 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huonot hampaat, olen saanut äidiltä huonon hammasluun.

Korjaus: Semmosta ei ole olemassakaan kuin huono hammasluu.

Olet saanut äidiltä huonot omahoitotavat.

Vierailija
378/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 14:56"]

puhutaan asianajajasta juristin synonyymina.

Tiedoksi kaikille: vain asianajajan tutkinnon suorittanut juristi on asianajaja.

[/quote]Hahahha, ei se ole tutkinto. Asianaja on juristi joka kuuluu asianaja-liittoon.

Vierailija
379/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:29"]

Painavampi auto vaatii pidemmän jarrutusmatkan.

[/quote] Rekka ja pieni Fiat pysähtyy samalla jarrutusmatkalla? Vähän epäilen...

[/quote]

Sitähän mää just sanoin, vääriä luuloja. Rekkoihin sallitaan suhteessa huonommat jarrut, mutta mitään fysikaalista estettä ei ole. Suurissa henkilöautoissa on yleenä lyhyemmät jarrutsmatkat kuin pienissä.

Vierailija
380/498 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 14:56"]

puhutaan asianajajasta juristin synonyymina.

Tiedoksi kaikille: vain asianajajan tutkinnon suorittanut juristi on asianajaja.

[/quote]Hahahha, ei se ole tutkinto. Asianaja on juristi joka kuuluu asianaja-liittoon.

[/quote]

ok menee jo vähän pilkun viilaamiseksi. Liiton jäseneksi pääsee tietyillä kriteereillä, joista keskeisin on se asianajotutkinnon suorittaminen, muut kriteerit aika itsestäänselvyyksiä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Asianajajaliitto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän