Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pino: asiavirheitä, joita kuulee usein ihmisten puheissa

Vierailija
17.10.2013 |

Aloitan:

"On niin muhkeat huulet, että taitaa olla pumpattu botoxia!"

Kommentit (498)

Vierailija
201/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 07:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 02:11"]

"Napajäiden sulaminen nostaa merien pintoja." Lainehtiiko teidän juomalasit kun sieltä sulaa jäät? Lisäksi meren pohja vajoaisi jos vesimassa lisääntyisi.

[/quote]

Merenpinta kohoaa napajäiden sulaessa, koska aiemmin reilusti pinnan yläpuolella olleet jäämassat hajoavat ja valuvat mereen sulamaan. Laita lasiisi jättijääpala, joka jää osaksi pinnan yläpuolelle ja mittaa vedenkorkeus ennen ja jälkeen sulamisen. Vedenpinta nousee sen pinnan yläpuolella olleen jään verran.

[/quote]Kokeileppa itse tuota jääpalaa vesilasissa juttua, pinta nimittäin ei nouse ja jokainen peruskoulun käynyt, joka muistaa Arkhimedeen lain, tietää miksi.

Aika paljonnäitä vääriä luuloja näyttää liittyvän jo keskiajalla keksittyihin fysiikan lakeihin.

Vierailija
202/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 10:50"]

Kuluttaa ka 500 kaloria päivässä, olet vain syönyt sen verran liikaa.

Tää siis sille joka väitti ettei imetys laihduta.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Imetyksestä sanotaan että sen vaikutus on sama kuin kuluttaisi 500 ylimääräistä kaloria päivässä, mutta se ei mene niin yksinkertaisesti. Tiedän itseni lisäksi monia, jotka eivät varmasti ole syöneet 500 ylimääräistä kaloria päivässä ja joita imetys ei silti ole laihduttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/498 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 11:40"]

Että sairaalassa työskentelee pelkästään sairaanhoitajia ja lääkäreitä. Olen opiskellut erään tieteenalan maisteriksi ja toimin sairaalassa koulutukseni mukaisissa tehtävissä. Silti aivan todella moni tuttava olettaa, että työskentelen sairaanhoitajana, koska olen kerran sairaalassa töissä. Vaikkakin ilman mitään sen alan koulutusta. Lääkäriksi ei ole luultu koskaan, koska kaikkihan tietävät sen, että siihen vaaditaan lääketieteellinen koulutus. Lisäksi osaston ja poliklinikan, sekä terveyskekuksen ja sairaalan ero on monelle vaikea hahmottaa.

[/quote]

Juu. Ja lisäksi sairaaloissa työskentelee paljon myös meitä lähihoitajia, joillakin osastoilla meitä on enemmän kuin sairaanhoitajia. Monella vain tuntuu olevan se väärä käsitys että sairaanhoitajat ovat töissä sairaalassa, lähihoitajat palvelutaloissa ja päiväkodeissa. :)

Vierailija
204/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 16:32"]

Harhaluulo että aviopuoliso saa erossa puolet jos ei ole avioehtoa. Jos omaisuus hankittu ennen avioliittoa niin siihen ei ole oikeutta.

[/quote]

Väärässä olet, Jos avioehtoa ei ole, eikä esim. testamentilla saadussa omaisuudessa suljettu avio-oikeutta pois, kaikki, siis aivan kaikki omaisuus, olipa kumman nimissä vain, on avio-oikeuden alaista omaisuutta ja menee osituksessa puoliksi. Sorppa vaan :)

[/quote]

Sorppa vaan, olet väärässä. 

Kuvitellaan että olen naimisissa ilman avioehtoa ja minä olisin perinyt vanhemmiltani mökin (josta avio-oikeutta ei ole suljettu testamentilla pois). Nyt ois ukon kanssa ero tulossa. Minun EI ole pakko antaa ukolle mökistä puolta. Minä voin olla edelleen mökkini omistaja yksin mutta mikäli ukko vaatii joudun maksamaan ukolle mökin arvosta puolet jotenkin muuten. Esim. rahana tai muuna omaisuutena.  

Lisäksi jotkut haluavat vain mahdollisimman pikaisen eron eivätkä lähde jokaisesta astiapahasesta tai metsätontista riitelemään. Silloin omaisuus ei välttämättä mene puolet ja puolet.

[/quote]

Ei kai kukaan ole väittänytkään, että kaikki omaisuus pitää laittaa tismalleen keskeltä kahtia? Että sulle puolet sohvasta ja mulle toinen puolikas? Tai mökkiin keskelle väliseinä, että kumpikin saa asua sitä omaa puolikastaan? Kysymys on siitä, että jos avioehtoa tai perinnön avio-oikeuden ulkopuolelle sulkevaa testamenttia ei ole, kaikki omaisuus (myös ennen avioliiton solmimista hankittu) on jaettava. Se on sitten eroavan parin päätettävissä, miten omaisuus jaetaan niin, että molemmat saavat sen, mihin heillä on oikeus. Ja oikeus on 50 prosenttiin omaisuudesta.

Vierailija
205/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 07:34"]

Ei, vaan sain ekana kesänä neljän viikon kesäloman ja viikon talviloman, vaikka lain mkaan ansaitsin vain 6 päivää. Työntekijän eduksi saa aina sopia lLakia perempia ehtoja.

[/quote]

Tottakai lomat saa sopia työntekijälle edullisemmin jos työnantaja tähän suostuu, mutta keskustelussa on koko ajan ollut kyse siitä, että mitä laki sanoo ja mikä on minimi lain mukaan. Tätä minimiä työnantajan on vähintään noudatettava!

[/quote]Niin, siksipä on turha menne jankuttamaan mistään parhaista tapauksista, jotaka ovat minimiehtoja parempia. Täyttä lomaa ei voi saada, jos ei ole yli vuotta töissä. Täyden loman saadakseen pitää työskennellä täysi lomankertymiskausi 1.4.–31.3 ja koska lomankertymiskauden päättymisestä menee vielä aikaa lomakauden (2.5.-30.9) alkuun, joten saadakseen täyden loman pitää olla töissä vähintään 13kk.

[/quote]

No ymmärrän tuota poikkeustapauksen kirjoittajaa kyllä. Nytkin väität tuossa yläpuolella olevassa viestissäsi, että "täyttä lomaa ei voi saada, jos ei ole ollut yli vuotta töissä". Ja juuri se edellinen kirjoittaja oli kertonut, että hän on saanut täyden loman, vaikkei ollutkaan yli vuotta töissä. Halusi ilmeisesti herätellä ihmisiä siihen, että asiat eivät ole aina niin ehdottomia... Muakin ärsyttää tommoset jankkaajat, jotka jankkaavat, että näin ei voi tapahtua, vaikka toinen on juuri kertonut, että näin on tapahtunut :-D

Vierailija
206/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 14:56"]

Totta 18, ja toinen legendaarinen täysin virheellinen väite on se, että huumekoirat ovat myös huumeiden käyttäjiä. Jouduin kerran melkein käsirysyyn erään naisen kanssa, että näin on, eihän niitä koiria olisi muuten voitu kouluttaa. Voi pyhä isä, mitä typeryyttä.

[/quote]

Mitä ihmettä?! :D Uskooko monikin oikeasti noin vai oliko tuo nainen harvinaisen vajaa tapaus? Koko logiikka ontuu kyllä niin perusteellisesti että en voi tajuta koko pointtia, miten niin ei voi kouluttaa muuten kuin tekemällä koirasta narkki :D

ap

[/quote]

Hauska :D

Kuinkahan tämä samainen henkilö kuvittelee homekoiria koulutettavan.

Vierailija
207/498 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 02:53"]

Onko tällä sivulla paljon virheitä http://iherb-vitamiinit.blogspot.fi/ :D

[/quote]

Hyvin selvä sivu on, kaikki on järjestyksessä ja hyvin luokiteltu. Kenties taas näitä kateellisen kommentteja:D

Vierailija
208/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 15:58"]

No tässä pari: Hiusten väri saattaa muuttua syöpähoitojen jälkeen (tuskin),  Halloween on sama kuin suomalainen Pyhäinpäivä (nou, Halloween on AINA 31.10).

[/quote]

Kiva että korjasit tämän. Olen jo pitkään elänyt siinä luulossa että syöpähoitojen jälkeen hiusten väri voi muuttua.

Mummollani oli mustat piikkisuorat hiukset, jotka syöpähoitojen seuraksena lähtivät pois. Kun hoidot lopetettiin, kasvoivat hiukset takaisin, mutta olivatkin yllättäen vaaleanruskeat (harmaantumisesta ei ollut kyse) ja kiharat.

Olisi ihan hauska tietää mikä hiusten värin ja laadun muutti.

Vierailija
209/498 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisten vitamiinit imeytyvät parhaiten kypsentämättömistä vihanneksista.

Vierailija
210/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jo: jotkut väittävät, että jumala/jumalia on olemassa!

Vierailija
211/498 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT//

Mikä on tämä vallitseva OMAtekemä, OMAkasvattama, OMAhoito?

Eihän ole, eihän, oikeasti hyväksytty muoto?

//OT

Vierailija
212/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että talvella pitää sännätä pudottelemaan lumia katolta heti kun lämpötila nousee plussan puolelle, koska lumesta tulee silloin hirveän painavaa.

Vierailija
213/498 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 02:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 02:53"]

Onko tällä sivulla paljon virheitä http://iherb-vitamiinit.blogspot.fi/ :D

[/quote]

Hyvin selvä sivu on, kaikki on järjestyksessä ja hyvin luokiteltu. Kenties taas näitä kateellisen kommentteja:D

[/quote]

Joo tai sitten sivun perustajan joka haluaa mainostaa koodiaan ja nostelee ketjua. Köh köh.

Vierailija
214/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, mäkin olen pyrkinyt vaan lihomaan 4 lasta imettäessä, että aika paljon olen sitten muka syönyt. Noup!

Vierailija
215/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:18"]

[/quote]

Joo, mäkin olen pyrkinyt vaan lihomaan 4 lasta imettäessä, että aika paljon olen sitten muka syönyt. Noup!

[/quote]

Korjaan, ettei tule väärinkäsityksiä. En ole siis imettänyt heitä samanaikaisesti.

Mutta joka kerran kyllä lihonut.

Vierailija
216/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 10:36"]

On myös sairauksia, joihin liittyy matala ruumiinlämpö. Kilpirauhasen vajaatoimintaa epäileviä neuvotaan ainakin mittaamaan aamulämpöjä viikon ajan. Sairastan itse vajaatoimintaa, eikä minulle nouse kuume kuin todella harvoin. Saatan silti olla flunssassa viikonkin sänkypotilaana, vaikka ruumiinlämpö nousee hädintuskin 37 asteeseen.

[/quote]

Oiskohan mahdollista sellainen,  kun muistan viime keväänä olleeni pari kertaa oudosti kuumeessa (ei kovin paljon mutta kuitenkin) ja samoihin aikoihin aloitettiin kilpirauhaslääkitys vajaatoimintaan, oisko sillä ollut vaikutusta?

Vierailija
217/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Se nyt vaan on fakta että imetys kuluttaa.

Vierailija
218/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 12:38"]Se, että talvella pitää sännätä pudottelemaan lumia katolta heti kun lämpötila nousee plussan puolelle, koska lumesta tulee silloin hirveän painavaa.[/quote]hups, eikö se ole totta? Tuntuu vaan kuin pakkaslumi olis kevyttä ja märkä lumi painavaa mutta ei siis ole vai?

Vierailija
219/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]Se nyt vaan on fakta että imetys kuluttaa.

[/quote]

Se on nyt vaan fakta että toisilla hormonit lihottaa.

Vierailija
220/498 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan sut oikeuteen - Suomessa ei voi haastaa ketään oikeuteen, vaan tehdään rikosilmoitus, jonka poliisi tutkii, vie syyttäjälle ja SYYTTÄJÄ haastaa oikeuteen.

Oikeus soittaa pidätettynä yksi puhelu. Amerikassa joo.

Ryöstö, kun puhutaan kuitenkin varkaudesta.

Intimiteettisuoja. Suomessa ei semmoista ole, yksityisyydensuoja kylläkin.