Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkäri kysyi

Vierailija
14.09.2023 |

Niin, miksi lääkäri kysyi, että poltanko tupakkaa? Menin flunssan takia lääkäriin. Ääni tietty painuksissa ja käheä . Mietin vain kysytäänkö asiaa rutiinina ja miksi. En polta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli vaan omista asioistasi, KYYLÄ! Näin olisi kannattanut vastata.

Vierailija
2/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lääke vaikuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kysyä, mutta mikä ärsyttävintä kun eräs lääkäri suunnilleen holhoavasti lapselle että "no hyvä" kun vastasin että en tupakoi. En ollut edes asioilla, missä olisi ns. ollut kyse yleusterveydesrä tai mitään väliä juuri tuon käynnin suhteen. Menee hieman pitkälle jos lääkärit ottavat asiakseen kysellä muiden käyntien yhteydessä esim. liikunnasta tai tupakoinnista ihan kun kyse olisi jostain yleisestä terveystarkastuksesta.

Jos oikeasti noin toimii vedän itse samat vasta kysymykset lekurille.

Varsinkin jos vaalea vähän ylipainoinen nainen "Onko sulla terveellinen ruokavalio? Kasvikset, marjat? Entä liikunta? Millanen mies sulla?

Vierailija
4/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ois sattu stendari olemaan mukana.

Vierailija
5/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pahoitin mieleni kun lääkäri kysyi alkoholinkäytöstäni vaikka olen AA-kerholainen jo vuosien takaa!

Vierailija
6/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on pahasta

Vierailija
7/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään rutiinina.

Vierailija
8/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään rutiinina.

Miks

Vierailija
9/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytään rutiinina.

Miks

Halutaan saada yleiskuva henkilön terveyshistoriasta ja elämäntavoista.

Vierailija
10/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytään rutiinina.

Miks

Koska se on epäterveellistä

Vierailija
11/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut tupakkayskästä ja flunssien pitkittymisestä tupakoivilla? Nämä tuli minulle ensimmäisenä mieleen. Mut ihan ok loukkaantua, kaikestahan pitää nykyään vetää herne nenään. Varaudu että hammaslääkäri voi kysyä myös nuuskan käytöstä.

Vierailija
12/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut tupakkayskästä ja flunssien pitkittymisestä tupakoivilla? Nämä tuli minulle ensimmäisenä mieleen. Mut ihan ok loukkaantua, kaikestahan pitää nykyään vetää herne nenään. Varaudu että hammaslääkäri voi kysyä myös nuuskan käytöstä.

En mä loukkaantunut! 😂 ihmettelin vain, kun ei ole ennen kysytty, enkä polta. En edes haise tupakin savulle. Menikö itselläsi herne nenään?

Vierailija
13/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakanpoltto liittyy oleellisesti limakalvoihin ja liman eritykseen, yskään ja nuhaan.  Olisipa huolimaton lääkäri, jos ei kysyisi.

Vierailija
14/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella niin, että osa tupakoitsijoista ei tiedä mihin kaikkeen tupakointi vaikuttaa? Näinä aikoina, oppivelvollisuus ja koulut, joissa terveyttä myös käsitellään useilla kursseilla ja lukuvuosina.

Meillä on (ollut) julkinen ja korkealaatuinen terveydenhuolto, jossa pyritään hoitamaan, vaikka olisit miten typerästi omaa terveyttäsi vahingoittanut. Ja sitten loukkaannutaan kun pyritään selvittämään, että miten se potilas oikein elelee.

Vierailija
15/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko todella niin, että osa tupakoitsijoista ei tiedä mihin kaikkeen tupakointi vaikuttaa? Näinä aikoina, oppivelvollisuus ja koulut, joissa terveyttä myös käsitellään useilla kursseilla ja lukuvuosina.

Meillä on (ollut) julkinen ja korkealaatuinen terveydenhuolto, jossa pyritään hoitamaan, vaikka olisit miten typerästi omaa terveyttäsi vahingoittanut. Ja sitten loukkaannutaan kun pyritään selvittämään, että miten se potilas oikein elelee.

AP ei loukkaantunut

Vierailija
16/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä huoli vaan omista asioistasi, KYYLÄ! Näin olisi kannattanut vastata.

Jos tahtoo, että lääkäri pitää huolen vain omista asioistaan, niin ei varmaan kannata sinne vastaanotolle  mennä.

Vierailija
17/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Ap ole tupakoitsija. Kaikki tuntemani tupakoitsijat kyllä tietävät tupakan terveysriskit. Hyvä, että olet itse pysynyt erossa, mutta opettele vielä lukemaan paremmin.

Vierailija
18/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytään rutiinina.

Miks

Tupakointi pahentaa keuhkojen tilaa. Köhitkö keuhkoahtauman ensiköhäisyjä vai syysflunssaa.

https://yle.fi/a/3-6375856

Vierailija
19/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei loukkaantunut

Ei loukkaantunut, mutta tuli silti tänne tulistuneena tekemään aloituksen aiheesta.

Vierailija
20/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pahoitin mieleni kun lääkäri kysyi alkoholinkäytöstäni vaikka olen AA-kerholainen jo vuosien takaa!

Höpsistä että missään AA:ssa olet käynyt. Ne on RYHMIÄ ei kerhoja..

Opin kantapään kautta kun erehdyin sanomaan raitistuneille alkoholistille AA-kerho

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi