Mikä on tekosyysi sille, ettet ole näin timmi?
Mitä tekosyitä olet keksinyt, ettet ole yhtä timmi kuin tämä nainen?
Kommentit (153)
Niinpä niin täällä tuli oikeen selväksi kuinka LAISKAA kansaa suomalaiset taas ovat moni täällä myönsi sen itse! onko siinä jotain kehumista sitten että on laiska? En minä mikään kuntosalilla protskumömmöillä elävä äiti ole mutta kyllä minä perseeni edes kerran päivässä vaunulenkille raahaan 3kuisen vauvani kanssa jotta voi sitten hyvällä omallatunnolla herkkuja syödäkin.
Niin laiska ei saa olla että ei pidä huolta terveydestään ja lopettaa liikunnan kun on pieniä lapsia ja jaksaa selitellä kun ei muka ehdi ja jaksa edes vähän pidemmille kävelylenkeille vaikkapa, siitähän sitä energiaa saa!
Syy etten ole uimapukumalli?
Esim: Ei vittuakaan kiinnosta.
Syöpähoitona saamani vahva kortisonilääkitys. Tekosyistä parhain!
Mieheni tykkää, että olen vähän pehmeä. Onneksi, koska vain se sai katkeamaan vuosia pyörineen syömishäiriö kierteen <3 Olen perusterve ja hyvinvoiva sekä energinen se riittää minulle. En tarvitse kaikkea rahaa, kaunista ulkokuorta ja perhettä.
Ei ole tekosyitä, koska näytän tuolta. :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 21:27"]
Mun mielestä toi kuva oli oikeasti loukkaus niitä kohtaan, joilla on ihan oikeat syyt olla olematta noin timmi. Ajatelkaapa, kuinka paskalta tuntuu siinä vaiheessa, kun olet saanut koliikki-/refluksi/allergialapsen nukahtamaan 11 tunnin huutamisen ja kantamisen jälkeen, takana max 2 tunnin yönet ja koti ku pommin jäljiltä, ja sen jälkeen eteen läväytetään tollanen naikkonen, joka kysyy "mikä on sinun tekosyysi?"
Eikö ihmisellä OIKEASTI ole mitään tajua?
[/quote]
Eikö ihmisellä ole mitään tajua ja osaa suhtautua huumorilla tällaisiin juttuihin? Millainen aikuinen ottaa tosissaan tällaisen timmiys-hömpötyksen`?
Noi lapset ei taida olla ton tädin omia, tai jos on, niin ainakin niillä kaikilla on eri isät!
Hirveen kiva huomata että suomalaiset naiset kilpailee siitä kellä on paras tekosyy olla lihava.
Tosin kerroin tänään kaverillekin ettei naisille mikään ole hyvin. Kaikille naisilleni on kelvannut alusvaatemallin kroppaa vastaava vartaloni, mutta se mitä sen eteen täytyy tehdä on jo mahdotonta toisen osapuolen näkökulmasta; treeni tai kaksi päivässä ja tiukka ruokavalio. En silloin todellakaan oleta että suomalaiset naiset jaksaisivat yleensä liikaa tehdä oman vartalonsa eteen.
-m28
Ajattelen, että olen syntynyt väärälle vuosisadalle. Jos olisin elänyt 1800-luvun katovuosina, rehevyyteni olisi saanut ansaitsemansa ihailun ja miehet olisivat verissäpäin taistelleet minusta.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 21:55"]
Niinpä niin täällä tuli oikeen selväksi kuinka LAISKAA kansaa suomalaiset taas ovat moni täällä myönsi sen itse! onko siinä jotain kehumista sitten että on laiska? En minä mikään kuntosalilla protskumömmöillä elävä äiti ole mutta kyllä minä perseeni edes kerran päivässä vaunulenkille raahaan 3kuisen vauvani kanssa jotta voi sitten hyvällä omallatunnolla herkkuja syödäkin.
Niin laiska ei saa olla että ei pidä huolta terveydestään ja lopettaa liikunnan kun on pieniä lapsia ja jaksaa selitellä kun ei muka ehdi ja jaksa edes vähän pidemmille kävelylenkeille vaikkapa, siitähän sitä energiaa saa!
[/quote]
Missä sun vanhemmat lapset ovat, kun vaunulenkkeilet sen kolmikuisen kanssa? Taapero ei viihdy vaunuissa eikä sitä oikein voi yksin kotiinkaan jättää, eikä mies ole joka päivä saatavilla hoitajaksi sopivaan aikaan. Kyllä mäkin vaunulenkkeilin esikoisen kanssa hänen ollessaan vauva, kertokaas miten nyt pääsisin esim tunnin vaunulenkille päivittäin.
En käytä tekosyitä. Oikeita syitä on mukavuudenhalu, itsehillinnän puute ja ruoasta pitäminen. Lisäksi täysin tuollaista musta tuskin saisikaan, kun olen rakenteeltani jo erilainen. Enkä kyllä ihan noin timmi edes haluisi olla :)
Yritän opettaa tyttärelleni että naisen elämällä on jokin muukin tarkoitus kuin näyttää hyvältä ja olla seksiobjekti. Harrastan liikuntaa sen mukaan miten saan siitä iloa ja hyvää oloa, en sen mukaan että täyttäisin mahdollisimman hyvin jonkun ulkoa annetun muotin mihin kaikkien naisten olisi muokattava itsensä. On vaikea opettaa lapselleen hyvää itsetuntoa, jos se itselläkin riippuu lähinnä ulkonäöstä.
Huvittavaa kuinka moni veti tuosta herneet nenään. Vielä huvittavampaa on kuinka moni vakuuttelee ettei edes haluaisi olla hoikka ja hyväkuntoinen. Olin ensimmäisen raskauden jälkeen melko pyöreä ja inhosin niitä läskejä yli kaiken. En ymmärrä edelleenkään miksi kukaan haluaa olla "rehevä" tai "muodokas".
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:13"]
Jos saisitte vaihtaa nykyisen kroppanne tuon naisen kroppaan, vaihtaisitteko? Miksi/miksi ette?
Käsi sydämellä! Rehellisesti.
[/quote]
Käsi sydämellä rehellisesti en vaihtaisi. Se ei olisi omani. Pidän itsestäni, ja huonot puolenikin ovat minun puoliani. Jos rupeaisin ajattelemaan, että jollakin muulla olisi parempi vatsa ja jollakin toisella parempi nenä kuin minulla, niin eihän sellaiselle olisi koskaan loppua. Aina olisi joku muu, jossa olisi jotakin "parempaa." Lainausmerkit siksi, että paremmuus on vähän kyseenalaista, vaikkapa tuon vartalon suhteen. Ainakin se on kyseisellä naisella ylikorostanut ulkonäön merkityksen nimenomaan niin, että hänelle ei riitä se, että hän on siihen itse tyytyväinen (vai onko?) ja hän haluaa saada ylistystä ulkopuolelta, ja erityisesti korostaa omia saavutuksiaan muiden kustannuksella, koska samalla pyrkii syyllistämään muita.
Me olemme kokonaisuuksia, ja siihen liittyy sekä ulkoiset että sisäiset ominaisuutemme. Minä pidän itsestäni, enkä haluaisi vaihtaa mitään osiani kenenkään muun kanssa.
Älkää olko niin tosissaan :)
Yhdet tykkää treenata, toiset syödä pullaa. Moni molemmista ja jotkut sitten ihan muusta. Itsestään on hyvä olla ylpeä ja muita saa tsempata. Joku motivoituu, vihaajat vihaa.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:04"]
Yritän opettaa tyttärelleni että naisen elämällä on jokin muukin tarkoitus kuin näyttää hyvältä ja olla seksiobjekti. Harrastan liikuntaa sen mukaan miten saan siitä iloa ja hyvää oloa, en sen mukaan että täyttäisin mahdollisimman hyvin jonkun ulkoa annetun muotin mihin kaikkien naisten olisi muokattava itsensä. On vaikea opettaa lapselleen hyvää itsetuntoa, jos se itselläkin riippuu lähinnä ulkonäöstä.
[/quote]
No voi terve. Fitnes on pelkää seksismiä? No huhhuh!
[/quote]
Niinpä niin. Ainoa tapa opettaa tytöille itsetuntoa on olemalla itse ylipainoinen.
[/quote]
En ole ylipainoinen. Itselläni on sen verran huono itsetunto etten voi antaa itseni lihoa. En kestäisi sitä. Yritän kuitenkin mahdollisuuksien mukaan kätkeä tämän tyttäreltäni, niin että hänelle muodostuisi terve suhtautuminen itseensä omine puutteineen. Ulkonäkökeskeinen liikunta, jota fitnes todellakin on, ei opeta lapselle tervettä suhtautumista liikuntaan, ruokaan ja painoon, vaan pelkästään pakkomielteitä ja sitä että ihmisarvosi riippuu rasvaprosentistasi. Haluan tyttäreni olevan terve ja onnellinen. Tämä itseinho ja läskien neuroottinen kyttääminen loppuu tässä suvussa minuun. Kasvattakaa te omat lapsenne ruumiinpalvojiksi ja tavoittelemaan saavuttamatonta ulkonäköä, jos se teistä tuo sen onnen.
rehellisesti sanottuna, tämä ei ole edes tekosyy vaan syy: laihdun vasta imetyksen lopetettuani. Minulla on neljä lasta ja kyllä vain pääsin tuohon kuntoon kolmen pojan jälkeen minäkin :) mutta vasta sitten kun olen lopettanut imettämisen lähtee paino ja nahka palautuu, Siihen asti olen kauhen näköinen sotanorsu, tein mitä vain. Varmasti neljännen jälkeenkin pääsen kuntoon!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:07"]
Huvittavaa kuinka moni veti tuosta herneet nenään. Vielä huvittavampaa on kuinka moni vakuuttelee ettei edes haluaisi olla hoikka ja hyväkuntoinen. Olin ensimmäisen raskauden jälkeen melko pyöreä ja inhosin niitä läskejä yli kaiken. En ymmärrä edelleenkään miksi kukaan haluaa olla "rehevä" tai "muodokas".
[/quote]
Mä olen muodokas, halusin taikka en. Isot rinnat ja leveä lantio eivät katoa laihduttamalla. Toki haluaisin olla hoikka ja hyväkuntoinen, mutten tahtoisi että lihakset näkyisivät noin selvästi kuin kuvan naisella. En vain pidä sellasta naisellisena ja tykkään tuntua pehmeälle :)
-70
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:07"]
[/quote]
On aika epäkypsiä äitejä, jos phtivat jotain timmiyttä. Omasta terveydestä huolehtiminen on aivan eri juttu. Yleensä äidin tai yleensäkin aikuisen naisen tehtävä on ihan jokin muu kuin oman timmiyden miettiminen, ainakin sivistysvaltiossa.
Joku yllä puhui ikuisesta dietistä. Kyllä ihan normaalilla terveellisellä ruualla, saa paljon aikaan. Tuo on elämäntapa, ei ikuinen rääkki. Taino on rääkki, mutta yleensä sitä tehdään jos siitä tykkää. Mielestäni tuo nainen ei kyllä millään tapaa vaikuta ylimieliseltä kirjoituksen perusteella.
Jotkut ilmeisesti haluaa tehdä siitä sellaisen..