Mikä on tekosyysi sille, ettet ole näin timmi?
Mitä tekosyitä olet keksinyt, ettet ole yhtä timmi kuin tämä nainen?
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 21:27"]
Mun mielestä toi kuva oli oikeasti loukkaus niitä kohtaan, joilla on ihan oikeat syyt olla olematta noin timmi. Ajatelkaapa, kuinka paskalta tuntuu siinä vaiheessa, kun olet saanut koliikki-/refluksi/allergialapsen nukahtamaan 11 tunnin huutamisen ja kantamisen jälkeen, takana max 2 tunnin yönet ja koti ku pommin jäljiltä, ja sen jälkeen eteen läväytetään tollanen naikkonen, joka kysyy "mikä on sinun tekosyysi?"
Eikö ihmisellä OIKEASTI ole mitään tajua?
[/quote]
Ja noilla mainitsemillasi syillä olet oikeutettu mässäämään, repsahtamaan ja lihomaan??
[/quote]
Ei tuo edellinen kirjoittanut mässäävänsä. Jos valvoo, ei jaksa treenata, eikä ole välttämättä timmi, vaikka olisi laihakin. Ja vaikka sinä olisit juossut maratonin kuukausi synnytyksestä tunnin yöunilla niin ymmärrätkö, että kaikki eivät siihen pysty?
t. eri kuin tuo ylimpänä lainattu
Olen koko joukon vanhempi kuin kuvan nainen mutta tuon ikäisenä olin vielä ihan yhtä timmi. Nyt olen vähän vanhemman näköinen eikä kroppani enää mitenkään voisi näyttääkään tuollaiselta vaikka hoikka olen edelleen.
Yksinkertaisesti en edes halua olla. Eikä tämä ole tekosyy.
Todennäköisesti myös menettäisin oman ihanan mieheni.
Todella vaikea uskoa että joku HALUAA olla lihava/pehmeä/pyöreä, mutta niin vain meitä on moneen junaan makuasioissa :) tykkäähän jotkut myös valkoisista kengistä, tuplaväritukasta ja playboy-sisustuksestakin.
Tekosyyni
- olen timmissä kunnossa, mutta vatsassani on raskausarpinen pömppö. Sieltä raskausarpien alta löytyy ihan oikeat vatsalihakset, mutta tarvitsisin vatsalihasten kirurgisen kiinnitysleikkauksen, jotta vatsan saisi timmiksi. En halua. (siis en halua sitä leikkausta)
Täytyy sanoa, että tämä koko juttu aiheuttaa minussa ristiriitaisia tunteita. Tavallaan olen samaa mieltä tuon naisen kanssa: kyllä, se on meistä jokaisesta kiinni, miltä me näytämme. Mutta toisaalta, mitä lisäarvoa elämään tuo se, että käyttää joka päivä paljon aikaa kuntoiluun, eikä ikinä herkuttele, ja näyttää tuolta? Totta kai moni varmasti haluaisi olla timmissä kunnossa, mutta miten se sixpäkki auttaa, kun lapsi valvottaa yöllä, tai kun raahaa lapsia aamulla räntäsateessa päiväkotiin tai kun kohtaa epäreilun pomon töissä tai joutuu yt-neuvotteluihin? Tai jos vaikka tietäisi kuolevansa huomenna, menisikö sitä kuntosalille tekemään vatsalihaksia vai kahvilaan kunnon suklaakakulle?
Ja alkuperäiseen kysymykseen: syyni, että en näytä (ihan) tuolta ovat se, että tykkään myös herkutella ja levätä, kuntoilen vain ilokseni, ja ihoni repesi pahasti raskaudessa, joten mahassani on miljoona raskausarpea. Mutta ihan kivasti silti kelpaan itselleni ja läheisilleni :)
No eihän toi edes vaatisi kovin paljoa, jos geenitkin on kunnossa. Voin sanoa, että kahden lapsen jälkeen, ikäeroa heillä 1v7kk ja nuorempi nyt 8kk, en kovin kaukana tuosta ole. Ja kyllä minä urheilen.
ylempään vastaukseen viitateb, mitä lisäarvoa se elämään tuo, että syö kahvilassa suklaakakkua ja vapaahetkinä vajoaa sohvan pohjalle treenaamisen sijaan?? Minä nautin treenaamisesta, polttavasta tunteesta lihaksissa ja maitohapoista. Kyllä hyväkunto ja timmikroppa tuo yllättävän paljon iloa minun elämääni. Jos lössöttää usemman päivän urheilematta, minä alan voida pahoin. Kaikilla on tavoitteensa, ja minulla on halu vahvaan, ryhdikkääseen, elinvoimaiseen kroppaan. Ja pienten lasten kanssa on kyllä helppo keksiä tekosyitä urheilemattomuudelle, sen myönnän ;) mutta ei meillä äidin treenit muuta vaadi kuin lastenhoitoon osallistuvan isän!
Olen listannut syitä miksi itse harjoittelen niin paljon ja näytän peilin edessä todella hyvältä ja timmiltä. Itseasiassa listan voisi kääntää nurinpäin, jolloin nyt 1) oleva ulkonäkö tulee kuin kaupanpäälle.
Ja hei, uskotteko oikeesti että miehenne tykkäävät teistä lihavina?
1) Näyttää hyvältä
2) Melkein yhtä hyvä fiilis kuin seksissä
3) Hyvä fyysinen kunto auttaa arjessa ja töissä
4) Stress reliefer
5) Social bufferflyn omaa aikaa
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:24"]
[/quote]
Ei ole tekosyytä, minulla on 4 lasta enempi saatuna. Olin minäkin joskus pinnallinen 1 lapsen äiti. Arvot voi muuttua.
Mun mielestä toi kuva oli oikeasti loukkaus niitä kohtaan, joilla on ihan oikeat syyt olla olematta noin timmi. Ajatelkaapa, kuinka paskalta tuntuu siinä vaiheessa, kun olet saanut koliikki-/refluksi/allergialapsen nukahtamaan 11 tunnin huutamisen ja kantamisen jälkeen, takana max 2 tunnin yönet ja koti ku pommin jäljiltä, ja sen jälkeen eteen läväytetään tollanen naikkonen, joka kysyy "mikä on sinun tekosyysi?"
[/quote]
Ja noilla mainitsemillasi syillä olet oikeutettu mässäämään, repsahtamaan ja lihomaan??
t 56 jonka pikkukakkonen heräsi 3 vuotiaaksi 5-7x yössä ja äidistä tuli kroonisesti uneton. Pikkukakkonen täyttää nyt 30v
[/quote]
Vastaan sinulle, en ole se jolle kirjoitit mutta mikä minut "oikeuttaa" -kuten sen kauniisti muotoilit mässäämään, repsahtaa ja lihomaan oli lapseni onnettomuus ja kuolema. En vaan enää pysty elää niillä pinnallisilla kriteereillä enää mitkä tuntuu montaa kiinnostavan.
Olen normaalinkokoinen, mutta pylly roikkuu ja vatsasta näkee että on lapsi siellä ollut. Nyt se lapsi mätänee haudassaan.
Menkää te salille jos on niin oleellista, mutta ei pidä tuomita ihmisiä.
teksti oli todella provosoiva. minulla ei olekaan mitään muita kuin syitä ja tekosyitä. tykkään hyvästä ruuasta, olen laiska, minulla on muhevat geenit jotka aiheuttaa nahan venymisen että tästä poimumäärästä rakentaisi toisenkin akan. jne jne.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 10:17"]
[/quote]
t 56 jonka pikkukakkonen heräsi 3 vuotiaaksi 5-7x yössä ja äidistä tuli kroonisesti uneton. Pikkukakkonen täyttää nyt 30v
[/quote]
Vastaan sinulle, en ole se jolle kirjoitit mutta mikä minut "oikeuttaa" -kuten sen kauniisti muotoilit mässäämään, repsahtaa ja lihomaan oli lapseni onnettomuus ja kuolema. En vaan enää pysty elää niillä pinnallisilla kriteereillä enää mitkä tuntuu montaa kiinnostavan.
Olen normaalinkokoinen, mutta pylly roikkuu ja vatsasta näkee että on lapsi siellä ollut. Nyt se lapsi mätänee haudassaan.
[/quote]
Lapsen kuolema ei ole mikään tekosyy antaa itsensä lihoa. Sanoin samaa naapurillekin, jonka lapsi sairastui leukemiaan. Nainen lihoi ihan muodottomaksi ja sanoi tekosyyksi, ettei ehdi lenkkeillä, kun pitää istua sairaalassa.
Jokainen nainen pystyy olemaan timmissä kunnossa. Lasten kuolemat ja muut syyt ovat vain tekosyitä.
Kukaan ei halua olla oikeasti pehmeä ja pyöreä, vaan kaikki syyt olla läskikasa, ovat tekosyitä
7 lapsen timmi uraäiti
[/quote]
Miksi mun pitäisi keksiä tekosyitä? :O Syy siihen,että en ole timmi,on että on liian laiska ja mukavuudenhaluinen,mitä sitä enempää selittelemään.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 09:50"]
mutta ei meillä äidin treenit muuta vaadi kuin lastenhoitoon osallistuvan isän!
[/quote]
Mun tekosyy on just toi, että totaaliyh:na en viitsi lapsiani enää pitkän hoitopäivän jälkeen kuormittaa laittamalla niitä vieraalle hoitajalle omien reenieni ajaksi. Eipä sillä että olisi rahaakaan.
Mutta tosiäitihän pakkaa koliikkivauvan ja ylivilkkaan uhmiksen juoksurattaisiin tunnin lenkille ja sit yöllä tekee kotona lihaskuntoliikkeitä parin tunnin unien sijaan. EVVK.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 10:12"]
[/quote]
Ei ole tekosyytä, minulla on 4 lasta enempi saatuna. Olin minäkin joskus pinnallinen 1 lapsen äiti. Arvot voi muuttua.
[/quote]
Miksi omasta terveydestä ja painonhallinnasta huolehtimista pidetään pinnallisuutena? Vain läskitkö on syvällisiä ja todellisia naisia?? Ei vaan ymmärrä??
se toinen (yhä normipainoinen) 4:n äiti tästä ketjusta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sinun tilanteesi onkin poikkeuksellinen, olen pahoillani. Silti olen sitä mieltä että terveyden vuoksi vaivannäkö ei ole pinnallisuutta.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 10:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lapsen kuolema ei ole mikään tekosyy antaa itsensä lihoa. Sanoin samaa naapurillekin, jonka lapsi sairastui leukemiaan. Nainen lihoi ihan muodottomaksi ja sanoi tekosyyksi, ettei ehdi lenkkeillä, kun pitää istua sairaalassa.
Jokainen nainen pystyy olemaan timmissä kunnossa. Lasten kuolemat ja muut syyt ovat vain tekosyitä.
Kukaan ei halua olla oikeasti pehmeä ja pyöreä, vaan kaikki syyt olla läskikasa, ovat tekosyitä
7 lapsen timmi uraäiti
[/quote]
Vai on minun lapsen kuolema ihan tekosyy.
Pitääkö olla joku tekosyy? Minä kun olen aina pitänyt itseäni pelkästään rehellisen laiskana ja mukavuudenhaluisena.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 21:23"]
rehellisesti sanottuna, tämä ei ole edes tekosyy vaan syy: laihdun vasta imetyksen lopetettuani. Minulla on neljä lasta ja kyllä vain pääsin tuohon kuntoon kolmen pojan jälkeen minäkin :) mutta vasta sitten kun olen lopettanut imettämisen lähtee paino ja nahka palautuu, Siihen asti olen kauhen näköinen sotanorsu, tein mitä vain. Varmasti neljännen jälkeenkin pääsen kuntoon!
[/quote]
onpa lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa luonnonoikku maailmassa jota imetys ei laihduta. Mäkin pääsen takuuvarmasti kuosiin neljännen jälkeen. Mutta tuon kuvan naisen vartaloa en koskaan saa, enkä edes halua. Normaalipainokin riittää.