Mikä on tekosyysi sille, ettet ole näin timmi?
Mitä tekosyitä olet keksinyt, ettet ole yhtä timmi kuin tämä nainen?
Kommentit (153)
Ei tekosyitä, ihan aitoja: laiskuus, mukavuudenhalu, löysä luonne ja toiset prioriteetit.
No, mä kyllä myönnän, että olis kiva olla kaunotar, mutta oon laiska p***a ja rakastan ruokaa. Mielestäni elämä on liian lyhyt jatkuvaan pienellä safkalla kituuttamiseen ja kuntosalirääkkiin. Itsekin kyllä kuntoilen, mutten niin kovasti, että se näkyisi kropassa, vaan ihan vaan hyvän olotilan vuoksi. Oon myös kasvoista aika ruma, joten vaikka saisinkin tollaisen kropan ei se tekis musta yhtään kauniimpaa ja sit ketuttais. Tässä mun tekosyyt :D
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:32"]
Olen laiska ja pidän hyvästä ruuasta. Mielummin valmistan ruokaa kotona ja leivon, kun treenaan pari tuntia päivässä. Ei tuon näköiseksi tulla muutamalla lenkillä ja normaaliruualla. Oikeastaan en edes haluaisi näyttää tuolta, vaan mielummin omalta normaalipainoiselta itseltäni.
[/quote]
Amen.
[/quote]
Tiesittehän, että ulkonäöstä 90 % tulee syömisistä ja vain 10% treenaamisesta. Ja kuten maria sanoo, hän treenaa vain 30-60 min päivässä. Todella ihailtavaa.
Ärsyttävä asenne, että pitäisi olla tekosyitä sille, ettei näytä joltain! Miksi ihmisen pitäisi olla tosi timmi? What's your excuse for not reading 600 pages of fiction a day? Ei kai kukaan noinkaan ajattele?
Kyllä mä tykkään harrastaa liikuntaa, mutta tykkään tehdä paljon muutakin! Lukeminen on mulle tosi tärkeää, samoin hevosharrastukseni. Tykkään myös tavata tuttuja ja joskus ihan vain OLLA. Miksi mun pitäisi ajatella niin, että kaikki muut asiat, jotka mua kiinnostaa, ovat vain tekosyitä olla harrastamatta liikuntaa :D
Täällä näitä hyviä vastauksia on jo tullutkin. En ole noin timmi, koska en halua olla noin timmi. En ole ollenkaan timmi, koska pidän mässäilystä ja olen laiska, ja pidän vain kevyestä liikunnasta. Olisihan se tietysti ihan unelmaa olla ilman mitään vaivannäköä 175 cm 55 kg, F-kupin rinnat, pysty perse eikä lainkaan selluliittia, mutta se nyt ei vain ole mahdollista, enkä jaksaisi sitä, että mun elämä pyörisi noin pinnallisten asioiden ympärillä. Mua kiinnostaa muut asiat paljon, paljon enemmän. Valitsen kirjan lukemisen aina salitreenin sijasta, ja olen onnellinen ja itseeni tyytyväinen näin.
Niin, ja jos tuo nainen ihmettelee, miksi hän sai paskaryöpyn niskaansa, voisko syynä olla ihan se kuvan teksti, ei itse kuva? Ja sitten se, että käyttää raskautta "tekosyynä" olla harrastamatta liikuntaa... mulla ainakin ekassa raskaudessa oli selkä niin kipeä koko ajan plus mun oiti istukan takia varoa nostamisia, että ei oikein liikkuminen maistunut. Annoin muuten periksi joka ikiselle jäätelöhimolle, mutta mulle ei kertynyt lainkaan raskauskiloja laihdutettavaksi (kaikki jäivät sairaalaan). Että hähäh vaan!
Nyt oon toista kertaa raskaana aika pienillä viikoilla ja mulla on heti selkä kipeä! Toivon, että se ei lamauttaisi mua niin paljon kuin viime raskaudessa, mutta ei se oikein ole mun toiveista kiinni.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 19:05"]
Niin, ja jos tuo nainen ihmettelee, miksi hän sai paskaryöpyn niskaansa, voisko syynä olla ihan se kuvan teksti, ei itse kuva? Ja sitten se, että käyttää raskautta "tekosyynä" olla harrastamatta liikuntaa... mulla ainakin ekassa raskaudessa oli selkä niin kipeä koko ajan plus mun oiti istukan takia varoa nostamisia, että ei oikein liikkuminen maistunut. Annoin muuten periksi joka ikiselle jäätelöhimolle, mutta mulle ei kertynyt lainkaan raskauskiloja laihdutettavaksi (kaikki jäivät sairaalaan). Että hähäh vaan!
Nyt oon toista kertaa raskaana aika pienillä viikoilla ja mulla on heti selkä kipeä! Toivon, että se ei lamauttaisi mua niin paljon kuin viime raskaudessa, mutta ei se oikein ole mun toiveista kiinni.
[/quote]
Ja kohta joku tulee saarnaamaan miten olisit välttynyt selkäkivuilta jos olisit ollut timmi jo ennen raskautta....
Ihan tosiaan laiskuus ja saamattomuus. Mieluummin luen kirjaa tai kokkaan hyvää ruokaa.
Surullisinta (?) tässä on, et mäkin pääsisin tosi helposti tuohon kuntoon jos hotsittaisi. Olen ollutkin. Tosiaan hyvät geenit. Mikä on myös kirous, että ihan arkikävelyllä ja normiruoalla pysyy perushyvässä kunnossa ja arvot ihanteina. :/
Syyni on se, että olen mukavuudenhaluinen herkuttelija (ja normaalipainoinen), joka kävelee työmatkat, kääntää pottupellon ja kitkee kukkapenkin, mutta salille en mene, saadakseni tietyn ulkonäön. Jos liikun, liikun, koska se on käytännöllistä, en siksi, että näyttäisin tietyltä.
Ei kiinnosta nähdä niin paljon vaivaa. Ja se ei ole tekosyy vaan ihan oikea syy.
Mulla on luultavasti rasvaprosentit ja painoindeksi aikalailla samaa luokkaa kuin tuolla naisella, mutta en silti näytä yhtään tuolta.
Jaaha, mikähän onkaan mun tekosyynä. Paskat geenit, eikä rahaa tai kiinnostusta kompensoida niitä mm. hiustenpidennnyksillä ja silikonitisseillä?
Ei ole tekosyy vaan oikea syy: ei miellytä mun silmää tuollainen yhtään, joten en haluaisi näyttää tuolta. Mieluummin olen hieman pyöreä, näytän paremmalta näin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:59"]
Ärsyttävä asenne, että pitäisi olla tekosyitä sille, ettei näytä joltain! Miksi ihmisen pitäisi olla tosi timmi? What's your excuse for not reading 600 pages of fiction a day? Ei kai kukaan noinkaan ajattele?
Kyllä mä tykkään harrastaa liikuntaa, mutta tykkään tehdä paljon muutakin! Lukeminen on mulle tosi tärkeää, samoin hevosharrastukseni. Tykkään myös tavata tuttuja ja joskus ihan vain OLLA. Miksi mun pitäisi ajatella niin, että kaikki muut asiat, jotka mua kiinnostaa, ovat vain tekosyitä olla harrastamatta liikuntaa :D
[/quote]
Hienosti sanottu! Kiitos :)
En ole ehkä ihan noin timmi joka puolelta. Mutta mulla on upeat lihaksikkaat jalat, tiukka peppu ja kädetkin aika ok. Vatsanseutu vaatisi töitä vielä, mutta se ei ole mulle elinehto. Mulle on tärkeämpää voida hyvin ja olla hyvässä kunnossa.
hmmm...mä varmaan näyttäisin tuolta jos haluaisin. Varmaan laiskuus ja mukavuuden haluisuus. Olen myös kiinnostunut niin paljon muistakin asioista kuin vain terveys ja kuntoilu. mm.leipominen.
Mutta vaikka mä vartalon saisin näyttämään tuolta niin tarvisin sponssia hiuksiin ja piilolinsseihin/silmäleikkaukseen, kynsiin ja solariumiin niin ja siihen salikorttiin. Mun kuukausituloilla ei kaikkia noita ylläpidetä ja vielä kustanneta muita kuluja.
Niin ja jos mä olisin noin täydellinen niin sitten mun miehenkin pitäisi olla aika täydellinen. ;)
Mitä siinä tekstissä oli? Mä ymmärsin sen niin, ettei hän syyllistä ketään, jos heillä on jokin sairaus tms. Mutta enkkuni is aika bad.
Mä olen liian mukavuudenhaluinen ja saamaton. Innostun hetkeksi kuntoilemaan, mutta se lopahtaa kivasti aina herkkulauantaina. Nyt kun mulla on vauva niin tasapainoilen normaalipainon rajoilla.
Olis kiva näyttää tollaselta fitness-tyypiltä, jos siihen ei tarttis käyttää niin paljon aikaa. Tykkään nimittäin elokuvista, lukemisesta ja käsitöistä niin paljon, että valitsen usein ne kuntoilun sijaan. Vaikka treenaisi 30-60min päivässä, pitää todennäköisesti käydä suihkussa ja pestä hiukset jne. Toikaan akka ei näytä tolta treenin jälkeen vaan meikkaa ja kähertää tukkaa. Voi myös olla, että kyseessä on sellainen tyyppi jolle riittää esim. 5-6h yöunet, mulle ei.
Toki tämäkin ajan mitä olen nyt käyttänyt av:n lukemiseen olisin voinut tehdä vaikka vatsalihaksia :D
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:59"]
[/quote]
Hienosti sanottu! Kiitos :)
[/quote]
Tosiaan! Tervettä on se, että ei tuijota koko ajan omaa ulkonäköään, vaan harrastaa ja tekee sellaista, mistä nauttii, ilman ulkonäköpaineita. Varmasti osa tekeekin näin, mutta varmaan joukossa on sairaitakin tapauksia, kuten itse aikoinani oli. On ihan mielenhäiriöistä, että ihmisille ulkonäköasiat ovat niin tärkeitä. Mullakin oli nuorena anoreksiavaihe, ihan sen takia en enää ajattele koko asiaa. Jos en kelpaa tällaisena kuin olen, niin minua ihaillaan(?) sitten mullan alta. Ja sitä en halua! Mutta vähän liian kovan koulun kävin siihenkin, olishan tämä pitänyt tajuta ilmankin sellaista hölmöilyä.
Oikein kunnon katkerien läskien mammojen kokoontumisajot täällä. Käsi pois sieltä karkkipussista!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:24"]
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=649761945054764&set=a.362645870433041.90996.284697751561187&type=1&theater
Mitä tekosyitä olet keksinyt, ettet ole yhtä timmi kuin tämä nainen?
[/quote]
Mitä ihmeen tekosyitä? Miksi mun pitäisi olla 54 vuotiaana yhtä timmi? Ihmeellinen aloitus