Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi sille, ettet ole näin timmi?

Vierailija
16.10.2013 |

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=649761945054764&set=a.362645870433041.90996.284697751561187&type=1&theater

Mitä tekosyitä olet keksinyt, ettet ole yhtä timmi kuin tämä nainen?

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:26"]

On aika epäkypsiä äitejä, jos phtivat jotain timmiyttä. Omasta terveydestä huolehtiminen on aivan eri juttu. Yleensä äidin tai yleensäkin aikuisen naisen tehtävä on ihan jokin muu kuin oman timmiyden miettiminen, ainakin sivistysvaltiossa.

[/quote]

Hmmm.... en tiedä, mitä mahdat tarkoittaa sivistysvaltiolla? Mutta jos tarkoitat korkean elintason maata, niin asiahan on juuri päinvastoin. Luuletko, että ne äidit tuolla jossain Aasiassa ja Afrikassa ehtii hirveästi miettiä fläsiään kun vispaavat maissilientä kakaroille savimajassa? 

Vierailija
82/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjoo. 10 v sitten kun treenasin, olin muuten tuon näköinen, mutta raskaudessa rumaksi nahkapussiksi venynyttä mahaani ei tuollaiseksi saa, eikä se ollut kiinni kuin rahasta.

Onnea vaan jos on hyvät geenit ja paljon rahaa korjailla kauneusvirheitä, muut voivat tuon naisen mielestä ilmeisesti haistaa kukkasen jonka lehmä eilen söi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:07"]

Huvittavaa kuinka moni veti tuosta herneet nenään. Vielä huvittavampaa on kuinka moni vakuuttelee ettei edes haluaisi olla hoikka ja hyväkuntoinen. Olin ensimmäisen raskauden jälkeen melko pyöreä ja inhosin niitä läskejä yli kaiken. En ymmärrä edelleenkään miksi kukaan haluaa olla "rehevä" tai "muodokas".

[/quote]

Huvittavaa, miten moni vetää herneen siitä, että joku ihminen kuvittelee, että kaikki jakavat hänen kiinnostuksenkohteensa ja kun eivät jaa, yrittää syyllistää sillä?

Ei kaikkia ihmisiä kiinnosta kehonmuokkaus. Se ei silti tarkoita, että ei tykkäisi liikkua tai että olisi ylipainoinen. Tässä ketjussa kun näillä halveksujilla on kaksi vaihotehtoa: tuo linkin nainen ja runsaasti ylipainoinen nainen.

Vierailija
84/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole timmi, koska rakastan suklaata :)

Vierailija
85/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa tekosyyni on se että olen mies

Vierailija
86/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä myös ihmettelen miksi taannoinen "tältä oikea äiti näyttää"-kampanja sai niin paljon kannatusta. On minullakin raskausarpia, jos se nyt jokin äitiyden mittari. Olenko epäkypsä feikkiäiti siksi, että minua kiinnostaa hyvinvointi ja energinen elämä? Näytän lapsilleni esimerkkiä terveellisistä elämäntavoista. Mukavana bonuksena tosin on tullut hyvä kroppa. Sukuni on melko ylipainoista, joten en voi geenejäkään kiittää tässä asiassa.

72

Vierailija
87/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 21:27"]

Mun mielestä toi kuva oli oikeasti loukkaus niitä kohtaan, joilla on ihan oikeat syyt olla olematta noin timmi. Ajatelkaapa, kuinka paskalta tuntuu siinä vaiheessa, kun olet saanut koliikki-/refluksi/allergialapsen nukahtamaan 11 tunnin huutamisen ja kantamisen jälkeen, takana max 2 tunnin yönet ja koti ku pommin jäljiltä, ja sen jälkeen eteen läväytetään tollanen naikkonen, joka kysyy "mikä on sinun tekosyysi?" 

Eikö ihmisellä OIKEASTI ole mitään tajua?

[/quote]

Ja noilla mainitsemillasi syillä olet oikeutettu mässäämään, repsahtamaan ja lihomaan??

t 56 jonka pikkukakkonen heräsi 3 vuotiaaksi 5-7x yössä ja äidistä tuli kroonisesti uneton. Pikkukakkonen täyttää nyt 30v

Vierailija
88/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin alle kuukausi sitten.

Vierailija
89/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan treenaamista, mutta niin rakastan myös hyvää ruokaa ja juomaa. Olen tyytyväinen ulkonäkööni, vaikken nyt ihan tuohon ylläkään. Minulla on muotoja, mutta ei liikaa löysää missään. Ennen kaikkea olen terve ja nautin elämästäni tällaisena. Mitäpä sitä sen enempää selittelemään.

Vierailija
90/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saamisen jälkeen elämäni tärkeysjärjestys muuttui. En koe mitenkään häiritseväksi sitä, ettei minulla ole timmiä vatsaa. Raskaudet ja synnytykset jättivät jälkensa vartalooni, eikö se ole jotenkin luonnollista? Olen kuitenkin normaalipainoinen ja terve. Olen, hämmästyttävää kyllä, tyytyväisempi vartalooni kuin nuorempana, jolloin olin samanlaisessa kuosissa kuin kuvan nainen. Haluaisin kysyä kuvan naiselta, että mikä on tekosyysi sille, että olet käyttänyt noin paljon aikaa ja energiaa siihen, että näytät tuolta?

Vierailija
91/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:04"]

Yritän opettaa tyttärelleni että naisen elämällä on jokin muukin tarkoitus kuin näyttää hyvältä ja olla seksiobjekti. Harrastan liikuntaa sen mukaan miten saan siitä iloa ja hyvää oloa, en sen mukaan että täyttäisin mahdollisimman hyvin jonkun ulkoa annetun muotin mihin kaikkien naisten olisi muokattava itsensä. On vaikea opettaa lapselleen hyvää itsetuntoa, jos se itselläkin riippuu lähinnä ulkonäöstä. 

[/quote]

No voi terve. Fitnes on pelkää seksismiä? No huhhuh! 

Vierailija
92/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tekosyitä, vaan ihan oikeita. Nuorena olin hoikka, mutta luulin olevani lihava. Aikuisena olen lihonut ja olen lihava, enkä ole saanut koskaan laihdutettua, se on mulle vaikeaa, haluaisin kyllä laihtua, mutta mitään haaveita "timmiydestä" ei ole koskaan ollut, en osaa edes kuvitella että olisin timmi, olisin onnellinen vaikka olisin muutaman kilon ylipainon puolellakin, se olisi kuitenkin terveydelleni suuri kohennus nykyolotilaan verrattuna. En tiedä miksi kaikkien pitäisi edes olla timmejä, se tuntuu jotenkin pinnalliselta ajatukselta.

Vierailija
93/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"What I WILL say is this. What you interpret is not MY fault. It's Yours. The first step in owning your life, your body and your destiny is to OWN the thoughts that come out of your own head. I didn't create them. You created them. So if you want to continue 'hating' this image, get used to hating many other things for the rest of your life. You can either blame, complain or obtain a new level of thought by challenging the negative words that come out of your own brain. "

Aika hyvin toisaalta sanottu. Oon kovasti aina miettinyt, että miks täälläkin heti hyökätään jos joku mainitseekin sanan timmi tai normaalipainoinen.

Vierailija
94/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:39"]

"What I WILL say is this. What you interpret is not MY fault. It's Yours. The first step in owning your life, your body and your destiny is to OWN the thoughts that come out of your own head. I didn't create them. You created them. So if you want to continue 'hating' this image, get used to hating many other things for the rest of your life. You can either blame, complain or obtain a new level of thought by challenging the negative words that come out of your own brain. "

Aika hyvin toisaalta sanottu. Oon kovasti aina miettinyt, että miks täälläkin heti hyökätään jos joku mainitseekin sanan timmi tai normaalipainoinen.

[/quote]

Mull ei ole mitään sitä' kuvaa vastaan, mutta eikös siinä lue "what's your excuse?" Se on aika vahva viesti.

Vierailija
95/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 19:35"]

Oikein kunnon katkerien läskien mammojen kokoontumisajot täällä. Käsi pois sieltä karkkipussista!

[/quote]

Niinpä. Jollakin on sentään itsekuria toisin kuin monella suomimammalla. Lapsien saanti on tekosyy läskiin. 

Mies

[/quote]

Vakka löysi kantensa :DD

[/quote]

Ja paskat. Se tavallinen palstamamma, joka kääntää joka helvetin keskustelun tähän suuntaan ja sitten on vielä muka miehenä.

Kivat ketjut menee aina tähän samaan tämän typeryksen takia. Tässäkin oli kiva ja asiallinen mielipiteenvaihto, miksi ei näytetä tältä.

Joskus mietin, onko tämä kirjoittaja vauvalehden toimituksesta, joka iskee nämä samantyyliset vittuilukommentit joka ketjuun.

Olen lukenut palstaa yli 10 vuotta ja tätä samaa jauhantaa on ollut aina

-läskit mammat

-opettele kirjoittamaan

jne..

Samat joka ketjussa toistuvat provot, joilla käännetään palstan kiva ilmapiiri aina samaksi paskanheitoksi

Vierailija
96/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:04"]

Yritän opettaa tyttärelleni että naisen elämällä on jokin muukin tarkoitus kuin näyttää hyvältä ja olla seksiobjekti. Harrastan liikuntaa sen mukaan miten saan siitä iloa ja hyvää oloa, en sen mukaan että täyttäisin mahdollisimman hyvin jonkun ulkoa annetun muotin mihin kaikkien naisten olisi muokattava itsensä. On vaikea opettaa lapselleen hyvää itsetuntoa, jos se itselläkin riippuu lähinnä ulkonäöstä. 

[/quote]

No voi terve. Fitnes on pelkää seksismiä? No huhhuh! 

[/quote]

Niinpä niin. Ainoa tapa opettaa tytöille itsetuntoa on olemalla itse ylipainoinen.

Vierailija
97/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajatus on se, että kun kuvan teksti (what's your excuse) ärsyttää, ärsyyntyjän täytyy olla ylipainoinen? Onko vain kahdenlaisia ihmisiä, uimapukumalleja ja läskejä?

Vierailija
98/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo tekosyitä, en vaan ole treenannut. Siihen miksi en ole treenannut, on syitä, joista osa on itsestäni kiinni ja osa ei. Sanoisiko vaikka, että en ole ikinä ollut mikään treenaaja.

Vierailija
99/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:39"]

[/quote]

Mull ei ole mitään sitä' kuvaa vastaan, mutta eikös siinä lue "what's your excuse?" Se on aika vahva viesti.

[/quote]

Jos samaan kuvaan olisi liitetty viesti tyyliin "You can do this too!", niin veikkaanpa että vastaanotto olisi ollut hyvin erilainen.

Vaikka itse olenkin (kahden pienen lapsen äitinä) hoikka, niin silti tuo "What's your excuse?" antaa kirjoittajasta epämiellyttävän, jopa ylimielisen kuvan. Ja ylipäätänsä, tuon tekosyy-sanan käyttö antaa ikään kuin ymmärtää, että tuollaisen kehon pitäisi olla kaikkien tavoitteena. "Näytä tältä tai olet vain tekosyitä keksivä pullukka/läski (=huonompi ihminen)."

Jos siis nyt olisin hankkimassa treeni- jne. vinkkejä sisältävän kirjan, niin ainakaan tuota en ostaisi.

Vierailija
100/153 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsytti tuo "what's your excuse?" kommentti, koska se todella teki kuvan äidistä aika ylimielisen oloisen, ei kannustavan. Hyvä, jos hän on tuohon saanut aikaa ja energiaa pienistä lapsistaan huolimatta, mutta ei se mielestäni ole hyvä syy leuhkia ja mollata toisia. 

Karu totuus on se, että valvottavan vauvan kanssa ei treenata. Mun esikoiseni oli koliikkivauva, joka huusi 10 tuntia vuorokaudessa ja nukkui max. tunnin pätkissä. En treenannut, ruokavalioni koostui naposteltavista ruuista ja herkuista, koska niitä pystyi syömään vauvaa kanniskellen eikä niitä tarvinnut erikseen valmistaa. No, kalorimäärä jäi niin vajaaksi, että laihduin alipainoiseksi ja näytin zombie-luurangolta. Toisen lapsen kohdalla kroppa palautui pelkästään imetyksellä ennalleen, eikä tullut edes mieleen treenata.  Eipä siihen olisi aikaa ollutkaan, enkä varmaan olisi kovin paljon jaksanut mitään kotitreeniä lasten kanssa vääntää. No, ulkoiltiin paljon kyllä, mutta lähinnä siksi, että sisällä nököttäminen ei kiinnostanut. Kolmannen jälkeen aloin treenata tavoitteellisesti, ja nykyään käyn neljästi viikolla salilla. Miksi? Mun lapsilukuni on tässä, enkä ole vielä edes 30, en siis halua vielä näyttää keski-ikäiseltä mammalta. Lisäksi mulla on  muutamia terveydellisiä syitä, jotka pysyy hallinnassa, kun lihakset ovat riittävän vahvoja. Mutta mä en halua näyttää tuolta, enkä onneksi enää näytäkään. Mulle on ihan sama, olenko hoikka, mutta mä haluan paljon lihasta, ja tuossa naisessa ei todellakaan ole paljon lihaksia. Rasvaa vain on vähän, siksi ne erottuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan