Mitä kivaa ostaisit itsellesi 100 eurolla?
Huom, täytyis siis käyttää kaikki rahat ITSEESI, mitä ostaisit, tai miten rahat käyttäisit? :)
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:39"]
En tällä hetkellä varsinaisesti tarvii mitään niin kaipa ostasin uuen ripsarin, joisin muutamat erikoiskahvit ja silleen.. Ehkä jotain piensisustustavaraa kotiin (Lexingtonin tyyny tms). 100e kun ei kuitenkaan riitä yksittäisesti mihinkään konkreettiseen, esim takkiin tai villahuiviin.
Vähän ot kun huomasin kuin moni haaveilee perusvaatteista (jollaki oikeesti on vain yksi pitkähihainen?) niin tietääkö täällä kukaan minne voisin viedä omat käyttämättömät vaatteet siten että juuri esim ihminen kellä on vain yksi paita, sais ilmaseksi multa ne jotka on jääny käyttämättä?
[/quote]
Spr ja diakoni. Kapungin sosiaalitoimeen voisi kanssa vihjailla näistä ilmaisvaatteista.
Talvitakin. Muuta hankintalistassa ei toistaiseksi ole. Paitsi myöhemmin äitiysvaatteita.
Pienen punaisen Lumin rannelaukun.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:39"]
En tällä hetkellä varsinaisesti tarvii mitään niin kaipa ostasin uuen ripsarin, joisin muutamat erikoiskahvit ja silleen.. Ehkä jotain piensisustustavaraa kotiin (Lexingtonin tyyny tms). 100e kun ei kuitenkaan riitä yksittäisesti mihinkään konkreettiseen, esim takkiin tai villahuiviin.
Vähän ot kun huomasin kuin moni haaveilee perusvaatteista (jollaki oikeesti on vain yksi pitkähihainen?) niin tietääkö täällä kukaan minne voisin viedä omat käyttämättömät vaatteet siten että juuri esim ihminen kellä on vain yksi paita, sais ilmaseksi multa ne jotka on jääny käyttämättä?
[/quote]
Voisit laittaa myös nettiin ilmoituksen, kauppoihin, kouluihin, tarhoihin, mihin vaan missä liikkuu kaikenlaisia ihmisiä yhteiskuntaluokasta riippumatta. Jopa meidän roskiskatsoksesta löytyy silloin tällöin laatikko, johon on kirjoitettu "saa ottaa" ja siellä on sitten joskus vaatteita, joskus aku ankkoja, joskus leluja, melkein mitä vaan kunnollista ja käyttökelpoista tavaraa.
Keinoja on monenlaisia :)
Juuri käytinkin suurin piirtein sen verran itseeni, ostin Marimekon lautasia joita olen himoinnut. Sitä ei voi mitenkään laskea perheen hyväksi tehdyksi hankinnaksi, sillä kyllä meillä lautasia riittää muutenkin. Mä vaan niin halusin.
Menisin UFFin myymälään. Sieltä löysin viikonloppuna 85eurolla
siistin talvitakin 22e, kolmet housut 7+7+10e, kaksi paitaa 4,5e+5e, kolme neuletakkia 12e+10e+12e.
Loppurahalla menisin leffaan ja ostaisin sinne vähän namia evääksi.
Ihan käsittämätöntä miten hyvää vaatetta ihmiset heittävät turhina uffin kontteihin!
Juuri nyt ei ole tarvetta millekään ihmeelliselle, mutta jos nyt satanen olisi pakko tuhlata johonkin niin ostaisin uuden nahkaisen käsilaukun (niitä on, mutta vanhasta päästä voisi luopua) tai langat uuteen villatakkiin, saisi ainakin laadukkaat tuolla rahalla.
Talvitakin tarvitsisin myös, tosin käytän nyt ehkä alkutalven vanhaa nukkaantunutta ja ostan uuden alennusmyynneistä tai kirppikseltä. Joten ostaisin satasella kirjoja sekä tilaisin ihonhoitotuotteita Paula's Choicelta.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 10:30"]
Huom, täytyis siis käyttää kaikki rahat ITSEESI, mitä ostaisit, tai miten rahat käyttäisit? :)
[/quote]
Johanna Sinisalon uuden kirjan ja kaksi teatterilippua. Vaikkapa Teatteri Jurkan Frankieen ja Johnnyyn ja Q-teatterin Hämeenlinnaan.
Satanen saattaisi just just riittää nahkasaappaisiin. Eli tarvetta olisi uusille matalakantaisille nahkasaappaille. Tai vaihtoehtoisesti voisin käydä kampaajalla.
Mä haluaisin yhden takin, mutta sen ovh. on 190 euroa ja se pitää tilata ulkomailta.
Mä menisin yöksi hotelliin ja nauttisin rauhassa piiiitkästä ja rauhallisesta aamupalasta.
Ostaisin itselleni kivan, mustan nahkaisen isohkon olkalaukun. Minulla ei ole yhtään isompaa laukkua muuta kuin kankaisena ja joskus olisi tarvetta vähän paremmalle laukulle.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 13:35"]
Miksi ette osta talvitakkia kevätalennusmyynneistä? Kaupoissa on silloin tangot täynnä lämpimiä takkeja puoleen hintaan tai jopa 70 prosentin alennuksella. Nyt on mahdollisesti huonoin aika ostaa talvitakki. Jos ennakoisitte ja suunnittelisitte vähän paremmin, ette ehkä joutuisi valittamaan rahan puutetta koko ajan.
[/quote]
Ostin juuri citymarketista tyylikkään ja hyvän talvitakin, maksoi 20 euroa :) Normaali hinta 99 euroa.
Menisin karvanpoistoon koko rahan edestä. Inhottaa ajella itse.