Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa yksikin hyvä syy, miksi miehen pitäisi puolustaa tyttöystäväänsä/vaimoaan, jos joku loukkaa tai ahdistelee häntä jollain tavalla?

Vierailija
05.09.2020 |

Nainen voi tehdä sen ihan hyvin itse. Miehen parempi olla reagoimatta mitenkään.

Kommentit (223)

Vierailija
201/223 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yksi syy olisi se, että saat pesää. Toisessa tapauksessa (= et puolusta) sen saanti loppuu ja lusikat menee jakoon

mies52v

Vierailija
202/223 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eksymistäni Vauva-palstalle (ammoisen televisio-ohjelmaa koskeneen viattoman googletuksen seurauksena) en ymmärtänyt millaisia naisia vihaavia, äärettömän yksinkertaisia ja kaiken perusteella täysin syrjäytyneitä miehiä on oikeasti olemassakaan. Käsittämättömintä on, että hokevat samoja aiheita ja aloituksia päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Joskus jään miettimään, millainen ihminen näitä aloituksia tekee: Miten hän elää, kuka hän on oikeassa elämässä.  Onko hänellä ketään läheisiä ihmisiä, onko hän koskaan välittänyt kenestäkään? Pyrkiikö hän provosoimaan vai voiko hän oikeasti olla sellainen kuin antaa ymmärtää? Mikä hänestä on tehnyt totaalisen epämiellyttävän ihmisen -  kasvoiko hän kieroon vai syntyikö jo jonkinlainen virhe perimässään.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/223 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttis tuollaisessa tapauksessa, mutta kyllähän ne jotkut yrittää ihan tappaakin, että sellaisessa tilanteessa kyllä.

Vierailija
204/223 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän puolustan kyllä myös isokokoista miestäni tai vaikka ystäviäni, jos tilanne sitä vaatii. Ihan siitä syystä, että välitän läheisistäni ja haluan olla heidän tukenaan.

Vierailija
205/223 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen eksymistäni Vauva-palstalle (ammoisen televisio-ohjelmaa koskeneen viattoman googletuksen seurauksena) en ymmärtänyt millaisia naisia vihaavia, äärettömän yksinkertaisia ja kaiken perusteella täysin syrjäytyneitä miehiä on oikeasti olemassakaan. Käsittämättömintä on, että hokevat samoja aiheita ja aloituksia päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Joskus jään miettimään, millainen ihminen näitä aloituksia tekee: Miten hän elää, kuka hän on oikeassa elämässä.  Onko hänellä ketään läheisiä ihmisiä, onko hän koskaan välittänyt kenestäkään? Pyrkiikö hän provosoimaan vai voiko hän oikeasti olla sellainen kuin antaa ymmärtää? Mikä hänestä on tehnyt totaalisen epämiellyttävän ihmisen -  kasvoiko hän kieroon vai syntyikö jo jonkinlainen virhe perimässään.... 

Mä luulen, että ovat samasta materiaalista tehtyjä kuin sadistit ja sosiopaatit. Osa tästä porukasta päätyy seksuaaliseksi sadistiksi, naisia saalistavaksi raiskaajaksi tai pahimmassa tapauksessa sarjamurhaajaksi. Mutta onneksi suurempi osa päätyy nettiin levittämään kieroutunutta ja misogynististä ajatusmaailmaansa toivoen, että pystyisivät kirjoittelullaan "satuttamaan" heille täysin tuntemattomia naisia. Luulen silti, että psykologisissa testeissä näistä palstalla naisia solvaavista tyypeistä löytyisi B-klusterin persoonallisuushäiriön ja ns. dark triadin piirteitä. 

Vierailija
206/223 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ap sulta jotenkin pois, miten?

Vierailija
207/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvanut neljän veljen kanssa ja olivat herkkiä "suojelemaan". En voinut sietää sitä, että musta tehtiin avuton primadonna ja miehet lähti öyhöttämään. Etenkin, kun ei ne koskaan hyvin loppuneet. Joko broideilla meni överiksi tai sitten itse ottivat turpiinsa.

Kyllä mä omat juttuni hoidan, jos sellaisia tulee eteen. En halua, että mieheni on mikään suojakilpi ja muka heikomman puolustaja. Onneksi mieheni ymmärsi tämän ajoissa.

Vilpittömästi toivon ettet kuvittele pärjääväsi miehelle, käy vielä joku päivä köpelösti. Läheisen puolustamisessa ei ole kyse heikomman puolustamisesta, vaikka heikompi sinä teistä oletkin.

Vierailija
208/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kysymys, jos joku vaikka tulisi lääppimään minua baarissa (joka loukkaisi ja ahdistaisi minua) niin olettaisin kyllä, että se olisi miehenkin mielestä väärin ja hän puolustaisi minua. Tämähän ei ole mikään sukupuolikysymys, ainakin itselläni on oletus, että puolisoa puolustetaan, oli kyseessä sitten kumpi tahansa.

Miettiikö tällaisia miehet, jotka ovat naisvihaa pullollaan (eikö rakkaansa puolustaminen ole ihan selvää) vai pelottaako se puolustaminen (pienikokoinen mies?) vai mikä on ongelma?

Itse olen taas sitä mieltä, että tuollaiset lääppimiset voi jättää omaan arvoonsa. Tilanne ei koskaan parane sillä, että niihin lähdetään puolustelemaan. Yleensä vielä mustasukkaisena.

Jos homma jatkuu, niin uhri voi pamauttaa itse lääppijää kuonoon. Kyse on silloinkin eleestä, ei niinkään oikeasta turpiin vetämisestä. Se ja sama minkä kokoinen on.

Millä logiikalla puolustaminen on yksinomaan turpaan vetoa?

Vierailija
209/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli naiset vaativat miehiltä toksista maskuliinisuutta, turpiin vetämistä ja öykkäröintiä?

Kuulosta kovin erilaiselta kuin naisten vaatimukset yleensä. 

Mitään näistä ei ole tässä ketjussa vaadittu. Mitä toksinen maskuliinisuus mielestäsi tarkoittaa?

Vierailija
210/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suojelee kaveriaan, joten miksei myös naisseuraansa.

Vierailija
211/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan yksi syy olisi se, että saat pesää. Toisessa tapauksessa (= et puolusta) sen saanti loppuu ja lusikat menee jakoon

mies52v

Sanoo reppana joka ei pysty vauvapalstalla puolustamaan edes itseään.

Vierailija
212/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä kun näistä osa pystyy larppaamaan melko normaalia ihmistä. Ruotsissahan paljastui se yksi kansanedustaja tällaiseksi. Oli jakanut vinkkejä netissä miten naisen saa huumattua ja r a i s k a t t u a.

Vierailija
213/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilta saa itsekin turvaa, naiselta ei.

Vierailija
214/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi lukea ketjua , mutta parisuhteessa puhalletaan yhteen hiileen. Puolustetaan, kannustetaan toinen toistamme.

215/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi nais- tai miesystävä, ja joku ahdistelisi häntä, puolustaisin siinä tapauksessa, jos hän ei itse sitä tekisi. Jälkikäteen sitten nalkuttaisin siitä, että hän käyttäytyy tossukkamaisesti. Itse en suostuisi olemaan muiden suojeltavissa, ennemmin tulen vaikka hylätyksi.

Minulle sopiva ratkaisu: en ota ketään, jolla en tiedä varmasti olevan sana hallussa.

Vierailija
216/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kavereita puolustetaan aina*. Ja katsoisin että vaimo on vähintään kaveri.

*(saattaa sisältää poikkeustapauksia.)

Vierailija
217/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverilta saa itsekin turvaa, naiselta ei.

Mihin sinä tarvitset turvaa? 

Vierailija
218/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani päälle kävi aivan tuiki tuntematon mies ja mättäs turpaan. Pitää varmaan sanoa hälle et oisit tapellut vastaan. Ei se haittaa et mies oli päätä pidempi.

Tuntematon mies tuli puskista ja löi? - todella harvinaista, mutta tapahtuu sellaistakin.

Silloin on kaikilla läsnäolijoilla velvollisuus puuttua tilanteeseen.

(Olen mies). Vuosia sitten näin kävi minulle. Kävelin illalla kadulla ja vastaan tuli 3-4 tuntematonta tyyppiä. Ensimmäinen latasi varoittamatta päin näköä. Kaaduin ja hän jatkoi hakkaamista. Muut hänen kaverit lopulta vetivät tyypin pois. Pääsin lähibupiin paikkamaan itseäni. Onneksi selvisin vähällä, nenä auki, huuli turvoksissa, silmä mustana. On ihan normaalia, että mies saa kadulla turpaansa tuntemattomalta.

Ei ole, vaikka sulle olisi niin tapahtunut, siltikään se ei ole normaalia.

Onhan se moninkertaisesti normaalimpaa, kuin että nainen saisi turpaansa tuntemattomalta. Tästä on ihan tilastofaktaakin.

Vierailija
219/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yksi miehen tehtävistä. Nainen on usein fyysisesti heikompi ja altis siis. Naines voi myös olla lastasi kantava tai imettävä ja hyvin haavoittuvassa tilassa, josta seuraa semmoinen fiilis kaikkien naisten päässä, että jos mies puolustaa häntä hyökkäyksiltä, mies on kelpo mieheksi ja hän ja lapset ovat turvassa. 

Miehellähän näitä tehtäviä ja velvollisuuksia riittää. Naisella ei ole mitään velvollisuuksia.

Ihanko tosiaan näin ajattelet? Kerropa nyt, mitä velvollisuuksia sinulla miehenä on, joita naisilla ei ole? Talvirenkaiden vaihto varmaan 😂

Armeija/sivari.

Vierailija
220/223 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

Sanoo reppana joka ei pysty vauvapalstalla puolustamaan edes itseään.

Täällä onkin se kovin taso. Vaikeuksia olisi kenellä vaan👌

Mies52v