Onko täällä ketään, joka on hankkinut lapsen tarkoituksella yksin?
Miten asia hoitui? Jonkun yhden yön panon kanssa, kaverin kanssa, hedelmöityshoidoila? Onko mahdollinen isä tekemisissä lapsen kanssa?
Miten yksinään lapsen hankkivaan suhtaudutaan? Esimerkiksi työpaikalla, suvun kesken? Kummasteltiinko tilannettaisi vai oliko se ihan ok kaikille?
Mies jätti ja ikää alkaa minulla olla, mutta lapsen kaipuu on kova, miestä ei vaan ole ja tuntuu toivottomalta aloittaa miehen etsiminen. Tuntuu, että lapsen hankkiminen yksin alkaa olla paras vaihtoehto. Taloudellisesti uskoisin pärjääväni lapsen kanssa, on kuitenkin vakituinen työpaikka, jonne palata.
Kokemuksia kaipaan asiasta.
Kommentit (109)
Harkitsen lahja-alkiolla lapsen hankkimista yksin. Pitkäaikainen kumppani vaan ei halua ottaa parinkymmenen vuoden mittaista vastuuta jälkeläisestä, joten vaihtoehdot ovat joko yksin, tai lapsettomuus "valintana" itselle kumppanin päätöksen sanelemana. Ikää on riittävästi, eli omat munasolureservit jokseenkin poissa laskuista.
Uraa on puskettu, rahnaa tienattu ja veroja maksettu. Oma isä ei pitänyt yhteyttä, joten tiedän mahdollisen lapsen tilanteen 100%. Vapaiden, riippuvuuksista vapaiden ja perheorientoituneiden miesten tarjonta ikäryhmässäni ja asuinpaikkakunnalla käytännössä olematon.
Harkitsen tällaista. Mistä voisin löytää homoseksuaalin joka kaupaisi lasta?
Olen 36-v. Suur-Leppävaaran pohjoisosassa omistusasunnossa asustava yksinäinen, sinkku, fyysisesti perusterve, ml. sukupuolitaudeista vapaa mies, tahtoisin lahjoittaa ulkomaan matkalla spermaani.
Miten se onnistuu Ruotsissa???
Surullista kun miettii miten monta orpoa lasta kuolee ulkomailla nälkään, likaan.. Ja täällä on ihmisiä lasta ja äitiyttä vailla. Pitäisi olla helpompi yhdistää heidät. Se olisi sitä hyvää maahanmuuttoa.
Muakin kiinnostais mistä vois löytää niitä homoseksuaaleja tai sinkkumiehiä joiden kans vois hankkia lapsen - suunnitellen ja sovussa mutta ilman parisuhdesäätöjä. Miksei tälle oo jo omaa appia??
Ei lastenhankintaan mitään miehiä tarvita. Fiksu nainen tekee homman itse hedelmöityshoidossa eikä ota mitään mieslasta siihen ympärille vinkumaan ja pyörimään.
Onko naisen oikeus lapseen suurempi kuin lapsen oikeus isään?
Jos minulla ei olisi miestä ja parisuhdetta niin haluaisin ehdottomasti silti lapsen.
En kyllä vain alistuisi kohtalooni lapsettomana vain sen takia etten löytäisi "sitä oikeaa".
En kyselisi muilta lupaa vaan aikuisen ihmisenä tekisin itse omat päätökseni.
Oma isäni oli paska isä ja minulla olisi ollut isättömänä paljon parempi elämä.
Oma mieheni on todella hyvä isä lapsillemme mutta jos häntä ei olisi niin en kyllä lapsettomana yksin tässä elämässä olisi. Pitää vaan uskaltaa elää!