Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, joka on hankkinut lapsen tarkoituksella yksin?

Vierailija
13.10.2013 |

Miten asia hoitui? Jonkun yhden yön panon kanssa, kaverin kanssa, hedelmöityshoidoila? Onko mahdollinen isä tekemisissä lapsen kanssa?

Miten yksinään lapsen hankkivaan suhtaudutaan? Esimerkiksi työpaikalla, suvun kesken? Kummasteltiinko tilannettaisi vai oliko se ihan ok kaikille?

Mies jätti ja ikää alkaa minulla olla, mutta lapsen kaipuu on kova, miestä ei vaan ole ja tuntuu toivottomalta aloittaa miehen etsiminen. Tuntuu, että lapsen hankkiminen yksin alkaa olla paras vaihtoehto. Taloudellisesti uskoisin pärjääväni lapsen kanssa, on kuitenkin vakituinen työpaikka, jonne palata.

Kokemuksia kaipaan asiasta.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ihan täysin tarkoituksella tehnyt yksin, mutta en kyllä huolinut sitä miestäkään. Olin kyllä ajatellut tehdä vaikka yksin, mutta sattuma tuli peliin vuotta ennen suunniteltua yksinraskautumista.

Lapsen isä on pitkäaikainen suhde, minä olen toinen nainen

Vierailija
22/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä toivon, että 99 % näistä viesteistä täällä av:lla on provoja... Ei hyvää päivää. Voi lapsia :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:43"]

Välillä toivon, että 99 % näistä viesteistä täällä av:lla on provoja... Ei hyvää päivää. Voi lapsia :(

[/quote]

En ole provo.

Kyllä lapsella voi olla onnellinen elämä, vaikka vanhempia olisi vain yksi kpl.

t. ap

Vierailija
24/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:39"]

Mietipä hetki sitä lasta, joka jää isättömäksi. Vain sinun itsekkyytesi vuoksi.

JULMAA!

[/quote]

Siis oikeasti, onhan isättömiä lapsia muutenkin kuin tästä syystä. Katsos isä(tai äiti) voi vaikka kuolla. Ja ihan varmasti joku joka oikeasti haluaa lapsen vaikka sitten yksin, voi olla monin verroin parempi vanhempi ja tarjota paremman elämän kuin isä ja äiti yhdessä. Miettikää vaikka alkoholisti/narkkari "perheitä". Vituttaa tuollaiset tekopyhät ihmiset!!

Vierailija
25/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:43"]

[/quote]

En ole provo.

Kyllä lapsella voi olla onnellinen elämä, vaikka vanhempia olisi vain yksi kpl.

t. ap

[/quote]

Ai kun isä on "joku yhden yön pano", kuten aloitusviestissäsi kauniisti kirjoitit?

Vierailija
26/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, joka hankki klinikalta lahjasoluja ja sai lapsen. Ymmärtääkseni muutkin kuin minä ovat suhtautuneet asiaan ihan myönteisesti. Nainen on pääkaupunkiseudulta, uskon, että kaupunkiympäristössä asenteet ovat sallivampia. Enempää en asiasta sano, koska kyseessä ei ole oma asiani enkä halua edes nimettömästi juoruilla tämän enempää.

Vierailija
27/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä jos rekrytoisit isäksi jonkun homon? Monet heistä haluavat lapsia ja ovat valmiit osallistumaan lapsen elämään.

Vierailija
28/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä jos rekrytoisit isäksi jonkun homon? Monet heistä haluavat lapsia ja ovat valmiit osallistumaan lapsen elämään.

Vierailija
29/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:48"]

JULMAA!

[/quote]

Siis oikeasti, onhan isättömiä lapsia muutenkin kuin tästä syystä. Katsos isä(tai äiti) voi vaikka kuolla. Ja ihan varmasti joku joka oikeasti haluaa lapsen vaikka sitten yksin, voi olla monin verroin parempi vanhempi ja tarjota paremman elämän kuin isä ja äiti yhdessä. Miettikää vaikka alkoholisti/narkkari "perheitä". Vituttaa tuollaiset tekopyhät ihmiset!!

[/quote]

Totta kai toinen vanhemmista saattaa kuolla. Sille ei tietenkään voi mitään.

Ja on myös aina olemassa joku narkkariäiti, joka kohtelee kaltoin lastaan, mutta miksi pitää verrata tuollaisiin tilanteisiin?

Vierailija
30/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:48"]

JULMAA!

[/quote]

[/quote]

Jos lapsella on rakasta vanhempi, niin uskoisin, että lapsen elämä ei vielä mitenkään huonoa ole. Onhan niitä kahdenkin vanhemman lapsen perheitä ja aina ei niissäkään elämä ole mitään ruusuilla tanssimista. Ja vaikka lapsi hankitaan parisuhteeseen, niin meillä on silti paljon yksinhuoltajia, monet vielä sellaisia, että lapset eivät näe yhtään toista vanhempaansa syystä tai toisesta.

t. ap

Vierailija
31/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,

miksi luulet, että lapsen elämä ei voisi olla onnellinen, vaikka hedelmöittyminen olisi seurausta yhden yön jutusta? MIten ihmeessä saat aikaan tuollaista päättelyä?

Vierailija
32/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tarkoituksella, mutta jäin yhdenillan jutusta vahingossa raskaaksi ja päätin pitää lapsen vaikka tiesin ettei isä todennäköisesti haluaisi. Samalla sitten kun ilmoitin isälle raskaudesta annoin hänelle vaihtoehdon jäädä kokonaan elämämme ulkopuolelle, siis ilman isyyden tunnustusta, elatusmaksuja tai tapaamisia. Hän oli mielissään tästä vaihtoehdosta. Ainut ehto jonka tälle laitoin oli, ettei hän ilmesty muutaman vuoden päästä meidän ovelle, sitten kun olisikin valmis isäksi. Jos lapseni joskus haluaa löytää isänsä, autan häntä kyllä siinä. Me ei olla riidoissa isän kanssa, ei vaan olla missään tekemisissä, joten jos pakko on joskus olla yhteydessä, se ei ole vaikeaa minulle :)

Tuli tästä alotuksesta mieleen että Kesha on juuri näin saanut alkunsa. Hänen äidillään oli jo ennestään yksi lapsi (jonka isä ei ollut tekemisissä). Hän halusi kovasti kuitenkin toisen joten pyysi paria ystävää tekemään hänelle palveluksen. Kesha ei nyt tiedä kumpi heistä on hänen isänsä, mutta ei olekkaan heidän kanssaan tekemisissä. Ajattelin vaan kertoa kun tuli mieleen :D

Vierailija
33/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:51"]

[/quote]

Tämä kuulostaa hyvältä idealta. Kiitos ehdotuksesta.

t. ap

Vierailija
34/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tarkoituksella yksinäisen lapsen hankkinut. Olin 38 ja edelleen sinkku, ja tajusin että lapsi jää saamatta jos odotan jotain unelmien prinssiä mieheksi ennen kuin voin lapsen saada. Pääsyin ratkaisuun että annan kohtalolle mahdollisuuden, ja harrastin etelänlomalla suojaamatonta seksiä. Tulin raskaaksi ja nyt minulla on jo 3-vuotias ihana tytär :) 

Ei minun tähän asiaan kukaan ole huonosti suhtautunut. Asun Helsingissä, missä kukaan ei ihmettele yksinhuoltajaa. Sukuni kanssa en ole tekemisissä paitsi vanhempieni, joille oli suuri ilo että lopultakin saivat lapsenlapsen, vaikka olivat jo toivosta luopuneet.

Vierailija
35/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, sanokaa että provoatte vain.

Vierailija
36/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, tää ei tainnut olla sulle sopivaa luettavaa. Jatka matkaasi, täällä ei ole mitään nähtävää.

Vierailija
37/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:56"]

[/quote]

Miksi provottais? On paljon lapsia ja aikuisia joilla ei ole kuin yksi vanhempi. Ja he ovat täysin onnellisia. Samoin uskon että homoparien lapset (jos saisivat adoptio-oikeuden) olisivat yhtä onnellisia kuin kaikki muutkin. 

Vierailija
38/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:56"]

[/quote]

Mä en ymmärrä yhtään mitä kamalaa on lapsen hankkimisessä yksin. Saahan yksin adoptoidakin, niin miksei sitten biologisestikin....

Vierailija
39/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän kaksi naista, jotka ovat hankkineet lapsen yksin klinikalla lahjasiittiöiden avulla. On mielestäni vastuullisin tapa saada lapset yksin, paljon parempi kuin huijata joku yhden illan tuttu tarkoitusta varten. Kumpikin äiti on kaverini kavereita, eli tiedän heidät vain ulkonäöltä. Ovat hyviä äitejä kaiken kuulemani perusteella eikä elämässä ole mitään vialla. Kumpikin on korkeasti koulutettu ja asuu suuressa kaupungissa. Helsingissä joka neljäs lapsi asuu muutenkin yh-perheessä, joten tuskin herättävät mitään kummastusta.

Minusta on naurettavaa väittää, että lapsen elämä on pilalla yh-äidin takia. Tuolla logiikalla Yhdysvaltain presidenttikin on epäonnistunut ihminen, hän kun on isättä kasvanut. Miten onnellista elämää mahtavat haukkujat itse viettää?

Vierailija
40/109 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 ja miehetön ja pohdin näitä samoja kysymyksiä. Jotenkin tuntuu, että oikean miehen löytäminen on mahdotonta, kun kaikki vähänkin kelvolliset ovat varattuja. En vaan tiedä miten kertoisin lapselle asiasta, jos hänen isänsä olisi vain satunnainen pano, säälittää jo valmiiksi. Haluaisin kyllä kovasti tulla äidiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän