3-kymppiset, minkälainen elämäntilanne teillä on?
Kommentit (78)
Ei lapsia, ei avioliittoa. Kumpaakaan ei tule, mutta seurustelen. Ei autoa, mutta asuntovelka löytyy.
Ei lapsia, ei miestä, asun vuokralla, vakityö vielä toistaiseksi. Huolettaa jo nyt, miten eläkkeellä pärjään, kun yksin en saa asuntoakaan pk- seudulta ostettua näillä pailkoilla, brutto vajaa 2500 euroa.
Juuri avoliitosta eronnut ja muuttanut omaan vuokra-asuntoon. Ei lapsia. Gradu kesken. Töissä. Tänä vuonna 31 mittariin. Eli tosi hyvin menee.
Olen naimisissa, yksi alle 1-vuotias lapsi. Velkainen, mutta ihana erillistalo pk-seudulta. Palautin juuri gradun eli saan kohta paperit käteen, mutta olen äitiyslomalla ihan perusduunista. Mies tekee ympäripyöreää päivää, jotta päästään välillä lomalle. Kummallakaan ei valitettavasti "kultaista lusikkaa", joten kaikki extra revittävä kovalla työllä selkänahasta.
Ei lapsia, miesystävä on. Vuokralla, vastaavaa keskusta-asuntoa ei ole rahkeita ostaa. Vakituinen työpaikka ja maisterin paperit on.
Asun pääkaupungin keskustassa, mutten Suomessa. Vuokralla, ei ole rahaa ostaa ja haluan asua keskustassa. Asiantuntijatehtävissä. Seurustelen toista vuotta täkäläisen miehen kanssa. Lapsia voisi ehkä hankkia parin vuoden päästä, silloin edessä myös muutto lähiöön.
Avoliitossa, taaperoikäinen lapsi. Asuntolainaa vähän liikaa, onneksi muutaman vuoden päästä helpottaa. Oma auto. Kissa. Vakiduuni johon olen suht tyytyväinen.
3 lasta, naimisissa 11v, velkainen okt, ei työkokemusta, opiskelut kesken.
Naimisissa, asuntolainaa, hyväpalkkainen vakityö, kahden nyt jo täysi-ikäisen lapsen äitipuoli. Harrastan kuntoilua ja matkustelua, molempia yleensä miehen kanssa yhdessä. Oon kyllä jo 38, mutta pidän itseäni enemmän kolme- kuin nelikymppisenä. :)
32v., ei lapsia (oma valinta), naimisissa, rivari kivalla paikalla kohta maksettu, loma-asunto Euroopassa kohta maksettu, suunnitelmissa lopettaa työt ja eläköityä n. 37-38 -vuotiaana. Hyvin menee siis, vaikken mikään suurituloinen olekaan.
Avopuoliso, kaksi lasta, asuntolaina juuri maksettu...
1 lapsi, aviomies, ei velkaa (miehen asunto), johtotason tehtävissä, hyvä palkka, stressaava työ. Katselemme juuri yhteistä asuntoa, jonka ostaisimme. Mitäs muuta: oma auto, asun ulkomailla ja korkeakoulututkinto.
32v, kaksi lasta ja aviomies. Omakotitalo (vaatimaton) ja siitä vielä n. 50 000 e velkaa. Maisterin paperit mutta ei vakituista työpaikkaa. Eikä varmaan lähivuosina vielä ole toiveitakaan.
Olen naimisissa. Oli kolme lasta, mutta nyt enää kaksi, koska yksi kuoli vauvana pari vuotta sitten. Olen ihan kivassa, koulutustani vastaavassa työpaikassa, määräaikainen työsopimus on vuodeksi eteenpäin. Iso asuntolaina on ja autostakin on lainaa. Kaikki rahat menevät lainanmaksuun ja peruselämiseen.
Olen 27-vuotias. Naimisissa mielestäni hyvässä avioliitossa, ja meillä on omakotitalo lähellä Helsinkiä, mutta talo on pankin vielä hyvin pitkän aikaa. Meillä on 8kk vauva. Olen ktm, mutten tienaa hyvin varmaan vielä pitkään aikaa. Miehen palkka on ihan ok, mutta on paljon poissa kotoa pitkien työpäivien vuoksi. Haluaisin toisen lapsen jossain vaiheessa, mutten uskalla epävarman tulevaisuuden ja kammottavan ensisynnytyksen jälkeen.
2 lasta, naimisissa, vakityö, vuokralla asutaan
Naimisissa, ei lapsia, pari kissaa. Itselläni eikä miehellä töitä, vaikka hirveä työnhaku jatkuvasti päällä. Vuokralla asutaan.
naimisissa, lapsi ensimmäisellä luokalla, juuri sain ensimmäisen vakituisen työpaikan, miehellä ollut jo iät ja ajat. Talovelkaa alettu harkitsemaan, vielä vuokralla asutaan. :)
3 lasta. aviomies. virka. farmari volvo. velkainen asunto.