Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te kaksiautoiset perheet!

Vierailija
12.10.2013 |

Tämä kysymys on teille, joilla on perheessä kaksi autoa: Onko toisella selvästi isompi ja parempi auto? Kummalla? Entä kumpi teillä oikeasti tarvitsisi enemmän tilaa autossaan?

Tuli vain tuosta toisesta autoketjusta mieleen omat lapsuusajat. Liki kaikissa kaksiautoisissa perheissä naisella oli sellainen pieni kaksiovinen, jolla sitten vietiin lapsia kouluun ja harrastuksiin ja käytiin kaupassa. Isät ajelivat isoilla, uudemmilla ja turvallisemmilla autoilla yleensä ihan vain itsekseen töihin ja takaisin.

Ei kai tällainen ole enää yleistä?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ajan työni vuoksi, joten minulla uusi 5-ovinen. Miehellä työajossa se kakkosauto, pian 20v vanha, mutta toimiva pikku-sedan.

Vierailija
42/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ajaa isompaa ja minä pienempää. Tarvitsemme isoa autoa esim. lomamatkoille, joille pitää ottaa enemmän kamaa mukaan. Isolla autolla pystyy myös vetämään venettä.

Itselleni autossa tärkeää oli se pienuus ja näppäryys. En missään nimessä haluaisi isoa autoa jokapäiväiseen ajoon. Joskus olen joutunut lähtemään liikenteeseen isommalla autollamme ja lähes itkenyt parkkitalossa kun en ole melkein saanut autoa pois ruudusta, joka oli aivan liian pieni isolle autolle.

Ajamme aina pienemmällä autolla kauppareissut, lasten harrastuksiinkuskaamiset yms. Eli jos on mahdollista käyttää pientä, niin sitä käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme autoa. Isoin tila-auto on 5 vuotias, pienin kaksipaikkainen urheiluauto saman ikäinen, lisäksi 10 vuotias pikkufarkku. Mies ajaa urheiluautolla, tila-autolla liikutaan silloin, kun koko porukan täytyy liikkua, vanhimmalla normaalisti päivittäiset kuskaukset. 

Vierailija
44/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vanha romu, mun auto on myös vanha, muttei niin vanha ja romu. Suunnilleen samankokoiset. Hän ajaa omallaan ja minä omallani. Jos lähdetään yhdessä johonkin, otetaan mun auto.

Vierailija
45/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hetkellä kaksi isoa. Minä ajelen enemmän, mies käy autollaan vain töissä ja sukulaisreissuissa. Kummallakin on nyt sellainen auto jonka itse halusi.

Minä hankin farkun siinä vaiheessa kun kyllästyin tunkemaan kaukaloa pikkuauton takapenkille ja rattaita taakse.

Mies ajeli pitkään 15v vanhalla ruostekasalla... eikä ostanut uudempaa kun se vanha vielä kulki. Nyt sitten katsastusmies arveli ettei enää ensivuonna tule menemään läpi... joten mies meni autokauppaan.

Aiemmin mies lähti pidemmille reissuille mun autolla (luotettavuus), nyt varmaan tehdään kaikki perheen yhteiset ajelut miehen "uudella" autolla...

Muksulla  on samanlaiset istuimet ollut autoissa siitä asti kun aloitti tarhassa... eli minä vien isi hakee. 

Vierailija
46/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla nelioviset ja suht samankokoiset autot. Minulla uudempi kuin miehellä.

Ennen miehellä oli kaksi ovinen pikkuauto ja minulla iso neliövinen lotko, samanikäisiä.

Molemmat meistä hankkii oman autonsa miten lystää.

Vierailija
47/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on meillä omistaneet jo autonsa ennen kuin on kimppaan ryhdytty. Mulla iso käyttöauto (tarvitsen töissä, on koira) ja miehellä tommonen... hmmm, lelu.

Vierailija
48/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kahta autoa, mutta jäin miettimään tuota kuviota. Minun lapsuudessani myös oli yleistä että naisella oli se pienempi, halvempi ja vanhempi auto, jolla hän kulki työmatkat ja kuskasi lapset ja mies kulki isommalla, uudemmalla ja kalliimmalla yksin töihin. Tosin melkoisen monessa perheessä miehellä oli huomattavasti pidempi työmatkakin kuin naisella, joka kyllä oli yhdenlainen perustelu autoille. Nyt tuttavapiirissäni äärimmäisen harvoilla on kahta autoa ja se perheen ainoa auto on kotivanhemman (yleensä äidin) käytössä, jotta hän saa kuljetettua lapset kerhoihin/eskariin/kouluun ja työssäkäyvä kulkee työmatkat pyörällä. Useampikin tuttava pyöräilee reilusti yli kymmenen kilometrin työmatkoja säällä kuin säällä. 

Vierailija
49/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi autoa. Paremman auton ottaa se, joka kuskaa lasta.5

Vierailija
50/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi autoa. Paremman auton ottaa se, joka kuskaa lasta.5

Vierailija
51/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika järkevästi menee autojen käyttö jo nykyään. Tai sitten tänne ei kehtaa vastata ne, joilla homma menee niin kuin monilla meidän sukupolven vanhemmilla...

Vierailija
52/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on V70 ja Nissan Almera. Volvolla ajaa se, joka kuskaa lapsia. Vaihtelee siis, välillä minä ja välillä mies. 

Vierailija
53/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on selkeästi isompi, M-B Sprinter, pitkä pakettiauto. En voisi sillä edes ajaa, kun ei ole vaadittua C-korttia. ;) itse ajelen Volvo V70:llä. suunnilleen yhtä vanhoja ovat.

Vierailija
54/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:26"]

Meillä on molemmilla nelioviset ja suht samankokoiset autot. Minulla uudempi kuin miehellä.

Ennen miehellä oli kaksi ovinen pikkuauto ja minulla iso neliövinen lotko, samanikäisiä.

Molemmat meistä hankkii oman autonsa miten lystää.

[/quote]

Ja meistä minä ajan enemmän ja kuskaan muksua enemmän. Jos mennään kaikki yhdessä johonkin, niin mennään minun autolla (ja tietty minä ajan). Koska se on mukavempi, ilmastointi yms, ei muuten mitään väliä.

Meillä ei olla koskaan autohankinnoista keskusteltu, mies osti nykyisensä ihan tuurista kun tuli halvalla vastaa. Itsekin ostin nykyisen kun vanha alkoi leviämään ja se tuli edullisesti samaan aikaan kohdalle.

Vierailija
55/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kummallakin omat autot ja kumpikin on itse autonsa valinnut ja maksanut. Kummallakin vuoden 2012 malliset autot

Vierailija
56/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle aina pienempi sitä on kevyempi ajaa. Mies pystyy ohjaamaan isoa nelivetoa paremmin

Vierailija
57/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheitä, joilla ei ole yhtäkään autoa ja silti pärjäävät.

Vierailija
58/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:34"]

Naiselle aina pienempi sitä on kevyempi ajaa. Mies pystyy ohjaamaan isoa nelivetoa paremmin

[/quote]

Mihin logiikkaan tämä väite perustuu? 

Vierailija
59/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:34"]

[/quote]

ööh... kevyemmin ne isot autot on ajaa (jotkut vaikka ilman ohjaustehostinta) kuin pienemmät..

Vierailija
60/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on kaksi autoa niin, että parempi ja isompi on minun (vaimon) nimissä. Mies köröttelee ikivanhalla purkilla lyhyempää työmatkaansa. Yleensä lapsia kuljetetaan minun autollani.