Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te kaksiautoiset perheet!

Vierailija
12.10.2013 |

Tämä kysymys on teille, joilla on perheessä kaksi autoa: Onko toisella selvästi isompi ja parempi auto? Kummalla? Entä kumpi teillä oikeasti tarvitsisi enemmän tilaa autossaan?

Tuli vain tuosta toisesta autoketjusta mieleen omat lapsuusajat. Liki kaikissa kaksiautoisissa perheissä naisella oli sellainen pieni kaksiovinen, jolla sitten vietiin lapsia kouluun ja harrastuksiin ja käytiin kaupassa. Isät ajelivat isoilla, uudemmilla ja turvallisemmilla autoilla yleensä ihan vain itsekseen töihin ja takaisin.

Ei kai tällainen ole enää yleistä?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äidillä on "turvallinen" farmariauto ja isällä hieman pienempi.

Vierailija
22/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:28"]

Eli aika järkevästi menee autojen käyttö jo nykyään. Tai sitten tänne ei kehtaa vastata ne, joilla homma menee niin kuin monilla meidän sukupolven vanhemmilla...

[/quote]Taitaa olla niin että valta on aika pitkälti perheissä siirtynyt naisille, eli nainen ottaa sen paremman ja mies ajaa sillä mikä hänelle jätetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:33"]

Meillä on kummallakin omat autot ja kumpikin on itse autonsa valinnut ja maksanut. Kummallakin vuoden 2012 malliset autot

[/quote]Vai pankin...?

[/quote]

Ajattele, kun meillä on molemmilla vm 2013 autot. Niin ne Toyotat. Ne on omat myös. 2-3v vaihtovälillä ei hirveästi tarvitse maksaa välirahaa.

Ei siinä tarvita pankkilainaa tai rahoitusta ties mistä. KAIKKI ei tarvitse rajoitusta. Autolaina on maailman turhinta.

[/quote]Vain typerys käyttää nykyisin omaa rahaa autojen ostoon, rahoitukset ovat niin halpoja että oma raha tienaa paremmin sijoituksissa jossain muualla kuin autossa.

Vierailija
24/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 00:54"]

Miten liittyy turvallisuuteen, onko auto 5 vai 8 v ikäinen.? Jos auto on huollettu; renkaat hyvät yms., niin on kyllä ihan turhaa brassailua väittää, etteikö vanhempikin auto olisi turvallinen. Ei se tekniikka nyt niin paljoa kehity,että menisi edelle ajajan taidoista ja asenteista. Niistä se turvallisuus lähtee.

Niin, ja meillä kun autoja vaihdetaan, se uudempi on minun,naisen, käytössä. Ajan paljon yksin kyläilemään, mökille yms. ja haluan varmemman auton. Toki ajetaan tarpeen tullen myös toistemme autoilla. Näin on aina ollut.

[/quote]Lähtökohta lienee se että autossa on jarrut kunnossa yms. mutta autojen turvallisuus on kehittynyt valtavan paljon viime vuosina ja joku 10 vuotta vanha auto on turvallisuudessa ihan eri tasolla kuin uusi. 5 ja 8 vuotiasissakin voi olla melko suuri ero turvallisuudessa, eikä siihen vaikuta mitään se miten öljyt on vaihdettu.

Nimen omaan autojen tekniikassa ja passiivisessa turvallisuudessa tapahtuu turvallisuuden suhteen suuria muutoksia aina uuteen maliin siirryttäessä.

Vierailija
25/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on isohko farmari ja pakettiauto. mies tarvitsee pakua töissä, joten ajaa pääsääntöisesti sillä minä farkulla. jos miehellä on menoa johon haluaa mennä farkulla kykenen kyllä menemään töihin  pakulla vaikka en sillä kauheasti tykkääkään ajaa. koko perheen ajelut kuljetaan farkulla, mies ajaa usein lasten kanssa pakulla minä pääsääntöisesti farkulla.

autot uudehkoja, farkku 3 paku 4 vuotta vanhoja

Vierailija
26/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 08:01"]

Minusta on outoa ajatella että kukaan edes haluaisi käyttää isoa autoa (jos pienempikin perheessä on) jos kuljettavaa on paljon. Ts. surffaillaan pieniä matkoja päivän aikana kaupan, työpaikan eri pisteiden, päiväkodin, harrastuspaikkojen välillä.

Ainakin täällä pysäköinti on tehty ihan järkyttävän hankalaksi. Vaikka auto olisi ihan ruudun keskellä, tilaa on niin vähän, että lasten pois saanti autosta on lähes mahdotonta. Pitkää autoa ei taskuparkkiin saa millään, vaikka oli minkälaiset tutkat. Kun se ei vaan mahdu. Iso auto kuluttaakin enemmän kuin pieni kirppu.

[/quote]

Varsinkin jos on iso uusi auto ja pieni vanha, niin siinä pienessä vanhassa olevat rytistyy törmäystilanteissa paljon todennäköisemmin tuusannuuskaksi. Ei siihen tarvita kuin joku vanha pappa vastaan väärällä kaistalla. Jos perheellä on varaa kahteen autoon, niin kyllä lapset pitäisi ensisijaisesti kuljettaa niistä sillä turvallisemmalla. Joko pääasialliset kuljetusvuorot vaihdetaan tai sitten autot päittäin.

Vierailija
27/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 21:58"]

Tämä kysymys on teille, joilla on perheessä kaksi autoa: Onko toisella selvästi isompi ja parempi auto? Kummalla? Entä kumpi teillä oikeasti tarvitsisi enemmän tilaa autossaan?

Tuli vain tuosta toisesta autoketjusta mieleen omat lapsuusajat. Liki kaikissa kaksiautoisissa perheissä naisella oli sellainen pieni kaksiovinen, jolla sitten vietiin lapsia kouluun ja harrastuksiin ja käytiin kaupassa. Isät ajelivat isoilla, uudemmilla ja turvallisemmilla autoilla yleensä ihan vain itsekseen töihin ja takaisin.

Ei kai tällainen ole enää yleistä?

[/quote]

Totta kai minulla äitinä on uusi tila-auto, koska kuskaan lapsia. Miehellä vanha röpsö, millä ajaa työmatkat.

Totta kai lapset turvallisempaan ja isompaan autoon. En viitsi edes lukea vastauksia, koska ei kai kukaan isä laita lapsiaan vanhempaan autoon vaimon kuskattavaksi.

Tai toivottavasti ei kenellekään palstamamman miehelle auto ole munanjatke

Vierailija
28/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 08:14"]

Eli aika järkevästi menee autojen käyttö jo nykyään. Tai sitten tänne ei kehtaa vastata ne, joilla homma menee niin kuin monilla meidän sukupolven vanhemmilla...

[/quote]Taitaa olla niin että valta on aika pitkälti perheissä siirtynyt naisille, eli nainen ottaa sen paremman ja mies ajaa sillä mikä hänelle jätetään.

[/quote]

En usko. Työikäiset perheenisät on niin harvinainen näky kaupunkiliikenteen busseissa. 

Vierailija
29/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 08:14"]

[/quote]

En usko. Työikäiset perheenisät on niin harvinainen näky kaupunkiliikenteen busseissa. 

[/quote]Eihän edellä väitettykkään että miehet kulkee busseilla, vaan että ajavat perheen vanhemmalla autolla, kun taas nainen hoitaa lasten kuljettamiset uudemmalla autolla. Haviantojeni mukaan asia on näin ehkä jopa suurimmassa osassa perheitä. Se on totta että naiset käyttää enemmän joukkoliikennettä, mutta se taitaa johtu enemmänkin siitä että ei ole toista autoa tai että naisen työpaikalla ei ole pysäköintimahdollisuutta.

Vierailija
30/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on se parempi auto, koska kuskaan lapsia enemmän ja teen enemmän kauppareissuja ja sen sellaisia. Tarvitsen tilaa.

Vierailija
31/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän autot ovat samankokoiset, mutta miehen uusi ja kalliimpi. Hänellä on myös paremmat tulot, joilla sen on itselleen ostanut, joten en näe mitään epäsuhtaa asiassa. 

Vierailija
32/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa. Miehen käytössä on pakettiauto, mulla iso sedani. Liikun pakulla vain, jos tarvitsen sen kuljetuskapasiteettia. Mun autolla taas kuljetaan, kun on koko sakki kyydissä.

Vierailija
33/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä suurta eroa ainakaan kunnon puolesta ole, ja autolla ajaa se, joka sattuu tarvitsemaan juuri sellaista, ajokortilliset lapset mukaanluettuna. Meillä ei ole koskaan ollut mitään merkitystä sillä, kuka auton omistaa vaan ne on otettu ajoon tarpeen mukaan. Totta kyllä, että miehen auto on yleensä ollut aina se isompi.

Vain yksi autoista on sellainen erikoisauto, johon ei edes kortti riitä muilla kuin miehellä.

Vierailija
34/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 09:30"]

Meidän autot ovat samankokoiset, mutta miehen uusi ja kalliimpi. Hänellä on myös paremmat tulot, joilla sen on itselleen ostanut, joten en näe mitään epäsuhtaa asiassa. 

[/quote]

Meillä ei ole koskaan rahoja laskettu, mikä on kenenkin. Vuosien varrella toinen on aina tienannut enemmän kuin toinen. Välillä toisin päin. Rahat ovat olleet yhteiset.

Silti aina lapsia on kuskattu paremmassa ja turvallisemmassa autossa. Olisi kamalaa olla naimisissa ihmisen kanssa, joka ajattelisi, että hänellä on oikeus turvallisempaan autoon, kun on paremmat tulot ja lapset murskaantukoot kauppakassissa kuoliaiksi siksi, että toinen on äitiyspäivärahalla ja tulot on pienemmät.

No, jotkut miehet ei arvosta lapsiaan lainkaan.

Vierailija
35/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme autoa. A6 farmari Audi pidemmille reissuille ja Mini työmatkoille. Mies ajelee yleensä pikkuautolla. Lisäksi on kesäksi avoauto, millä huristellaan koko perhe.

Vierailija
36/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on autoina se isoin Mini ja urheiluauto. Urheiluauto on minun nimissäni, Mini mieheni, mutta ajamme niillä kyllä ihan ristiin. Kesällä käytetään urheiluautoa enemmän. Meillä ei ole lapsia, joten mistään kuskaamisrumbasta ei tarvitse huolehtia. Pärjäisimme myös ilman autoja, mutta autot ovat kiva harrastus.

Vierailija
37/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme autoa, minulla uusi Audi A6, miehellä 1v vanha Volvo S80 ja kesä autona miehen harraste auto, avo corvette. Sekä miehellä myös 2kpl moottoripyöriä.

Vierailija
38/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 autoa, joista mun auto on pienempi (ja uudempi). Olen itse halunnut pienehkön auton monestakin syystä (näppärämpi kaupunkiajossa, kuluttaa vähemmän jne). Ja itse asiassa tällä hetkellä tuolla minun autolla ajetaan enemmän, myös mies ajaa autollani jos en itse tarvitse autoa sillä hetkellä. 

Vierailija
39/81 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri keväällä ostettiin miehen kanssa uudet autot, minulla audi a4 ja miehellä bmw m5. Ostetaan uudet autot n.2-4v välein, ihan vaan sen takia, että niistä saa vielä jotain kun ne myy. Meillä kaksi lasta (3v ja 5v) ja kuskataan heitä vuorotellen. Harkinnassa ollut katumaasturin osto, mutta toistaiseksi ei olla sellaiseen päädytty. Katumaasturi olisi pidemmilä matkoilla mukava, mutta katsotaan nyt. Ollaan myös mietitty, jos sellaisen ostaisi kolmanneksi autoksi, koska reissataan aika paljon, joten ihan käyttämättömäksi se ei jäisi. 

Vierailija
40/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iso uusi tila-auto jolla minä kuskaan kolmea lasta, mies ajaa työmatkat vähän kuluttavalla pikkukipolla.