Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te kaksiautoiset perheet!

Vierailija
12.10.2013 |

Tämä kysymys on teille, joilla on perheessä kaksi autoa: Onko toisella selvästi isompi ja parempi auto? Kummalla? Entä kumpi teillä oikeasti tarvitsisi enemmän tilaa autossaan?

Tuli vain tuosta toisesta autoketjusta mieleen omat lapsuusajat. Liki kaikissa kaksiautoisissa perheissä naisella oli sellainen pieni kaksiovinen, jolla sitten vietiin lapsia kouluun ja harrastuksiin ja käytiin kaupassa. Isät ajelivat isoilla, uudemmilla ja turvallisemmilla autoilla yleensä ihan vain itsekseen töihin ja takaisin.

Ei kai tällainen ole enää yleistä?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:35"]

Tiedän perheitä, joilla ei ole yhtäkään autoa ja silti pärjäävät.

[/quote]

Nyt ei ollutkaan kyse pärjäämisestä ilman autoa....

Vierailija
62/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kalliimpi auto, urheilullinen hatchback. Minulla on pieni kauppakassi, 5-ovinen kylläkin. Miehellä pitempi työmatka. Molemmat kuljettavat lapsia. Miehen autolla tehdään kaikki pidemmät matkat, harvoin se minun kyytiin tulee ;) En ole myöskään ajanut miehen autolla kuin muutaman kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko jollain perheellä oikeesti vain yksi auto?!? Unbelievable, en voi edes kuvitella sellaista omalle kohdalle...

Vierailija
64/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on X5 ja Mini Cooper S, molemmat uusia. Rouva ajaa Bemarilla ja mies Minillä. Mies ostatti Minin "rouvan rahoilla" omaan käyttöönsä, BMW taas on miehen työsuhdeauto!

Vierailija
65/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asui lapsena sellaisella paikkakunnalla, ettei sieltä juuri käyty kauempana töissä. Oli monia sellaisiakin perheitä, joissa vain nainen oli ulkopuolisissa töissä ja mies viljeli kotitilaa. Se perheen isompi ja uudempi auto oli kuitenkin itsestäänselvästi miehen satunnaisessa käytössä, kun taas nainen tunki päivittäin vanhaan kaksioviseen lapset ja kauppakassit. Ei tätä ole osannut ihmetellä vasta kuin aikuisena...

Vierailija
66/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:07"]

Mä en suostuisi edes ajamaan millään vanhalla saati jollain pikku kirppusella. Yli 5v vanha auto on vanha.

[/quote]'

Olen aina inhonnut miesten lapsellista mun isin pippeli on isompi ku sun isin -machoilua, jota esiintyy erityisesti autojen vuosimalleista, koosta ja hinnasta puhuttaessa. Nytkö jo naisetkin tekee sitä samaa?

Vierailija
67/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa. Olemme kumpikin itse ostaneet automme ihan omien mieltymyksien ja oman tilantarpeen mukaan. Lapsia kolme.

Minulla on isompi ja uudempi, koska ajan vaihtelevaa työmatkaa, välillä pitkääkin matkaa ja tiestö on usein hieman kyseenalaista. Miehen ajot ovat enemmän taajama-ajoa ja lyhyttä matkaa.

Koko perhe kun lähtee auton kyytiin, otamme minun autoni, koska siellä on kaikille reilusti tilaa. Minun autoni on myös pitkällä matkalla mukavampi ajaa.

Vierailija
68/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso auto vm. 2010 ja pieni auto vm. 2011. Pienempi on minun, eli vaimon... Itse valittu ja maksettu, vw golf, joten ei ihan kirppu kuitenkaan... 

Vierailija
69/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin omat, omilla rahoilla ostetut autot, ollaankin tuore uusperhe. Minun autoni on pieni vanha romu, miehen auto iso, vanha ja vähemmän romu. Jos mennään yhdessä jonnekin, mennään miehen autolla, paitsi jos minun pitää ajaa, niin sitten minun autolla, koska miehen auto on minulle hankala, koska yllän huonosti polkimille. Ja mieskään ei kyllä mielellään aja minun autollani.

Vierailija
70/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uusi iso auto, jota käytän minä, kotiäiti, joka kuskaa lapsia. 

Mies käy julkisilla töissä. 

Vierailija
71/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa, jotka kuuluvat molemmat kummallekin. Iso ja uusi perheauto on normaalisti miehen käytössä ihan siksi, että se on jo kokonsa puolesta mutta toki myös varustukseltaan paljon turvallisempi jos jotain sattuu. Mies ajaa 6 päivää viikossa työmatka-ajoa 200 km. Edellinen auto meni lunastukseen työmatkalla, joku ajoi liikennevaloissa täysillä perään. Uudempi auto on toki myös mukavampi ajaa ja siinä on ilmastointi.

Pikkuauto on vanha polo, on oikeastaan lähinnä varalla. Käyn sillä joskus vauvan kanssa kauempana kaupassa tai lääkärissä yms. ja jos on tosi huono ilma vien lapset kouluun. Muuten mennään pyörällä. Jos meillä on jotain sovittua menoa kaikkien lasten kanssa vähän kauemmas, menee mies pikkuautolla tai sitten menee pikkuautolla työkaverin luo ja menevät hänen autollaan (ajavat suunnilleen vuorotellen sen mukaan kuinka molemmilla on töitä ja missä).

Ihan maalaisjärjellä mennään. Minä en autoa mitenkään välttämättä tarvitse, pääsen markettiin hyvin kävellenkin (ja käynkin), hätätapauksissa anoppi voi kuljettaa, mutta on se kuitenkin ihan kiva olla eikä tuollainen pikku kottero juuri mitään kulutakaan.

Vierailija
72/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen auto viisi vuotta vanhempi sitymaasturi ja naisen auto vuoden vanha perheauto. Mies ajaa 30 tonnia vuodessa ja nainen 10 tonnia. Autot ovat tällä hetkellä suunnilleen saman arvoisia. Mies ajaa aika paljon työn vuoksi. Kun mies on kotona niin hän pääsääntöisesti kuskaa lapset harrastuksiin, tosin aika usein naisen autolla.

Vierailija
73/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:38"]

Siis onko jollain perheellä oikeesti vain yksi auto?!? Unbelievable, en voi edes kuvitella sellaista omalle kohdalle...

[/quote]

Jep, hau anbeliivaböl mutta minä olen kasvanut ihan aikuiseksi ja normaaliksi ihmiseksi, vaikka meillä ei ollut autoa ollenkaan. :O Polupyörällä kuljettiin, potkukelkalla jos oli tosi talvikelit ja bussilla kauemmas. Ja juu ei asuttu ihan Helsingin keskustassa, piti hiukan suunnitella niitä bussimenoja.

Vierailija
74/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isompi ja pienempi auto. Ennen ajoin mieluummin pienemmällä (silloin toinen auto oli nykyistä isompi tila-auto, jota ei voinut kovin näppäräksi sanoa). Nykyään ajan ihan mielelläni myös isommallakin (Volvo V70). Kumpikin meistä ajaa lyhyttä työmatkaa (alle 10km ja kaupunkiajoa) ja kuskaa lapsia talvella kouluun, jos koulun alkaminen sopii töiden alkamisen aikatauluun. 

Vierailija
75/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on uusi ja iso leasing-auto, joka tosin palautetaan kohta, koska mies irtisanottiin.

Minä ajan äitini kohta 10v vanhalla farkulla. Sitä ei onneksi tarvitse palauttaa minnekään. 

Vierailija
76/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ajaa "paremmalla" eli uudemmalla ja kalliimmalla. Mies myös vie ja hakee lapset.

Minä ajan pienemmällä ja vanhemmalla, kuljen työmatkaa päivittäin 60km.

Ajoin aiemmin perheen ykkösautolla, mutta halusin itse vaihtaa pienempään ja käyttökustannuksiltaan halvempaan. Mitä pienempi kulutus, sitä parempi, kun päivittäisiä kilometrejä tulee paljon.

Vierailija
77/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:42"]

Mä en suostuisi edes ajamaan millään vanhalla saati jollain pikku kirppusella. Yli 5v vanha auto on vanha.

[/quote]'

Olen aina inhonnut miesten lapsellista mun isin pippeli on isompi ku sun isin -machoilua, jota esiintyy erityisesti autojen vuosimalleista, koosta ja hinnasta puhuttaessa. Nytkö jo naisetkin tekee sitä samaa?

[/quote]

Mä kokosin oloni turvattomaksi pienessä kirpussa.  Näin olen ajatellut aina. Ja tosiaan tekniikka yms kehittyy koko ajan, Siksi todellakin sanon ja väitä omasta puolestani, että yli 5v vanha auto on vanha. Meillä vaihdetaan autoja 2-3v välein.

Niin jostain ne toisille tulee ne käytety autot.

t. en suosu ajamaan kirppusella

Vierailija
78/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:42"]

[/quote]'

[/quote]

Aattele nyt mitä naapurin Irmelikin ajattelisi, jos auto olisi yli viisi vuotta vanha!

Ei kun niin ihan itseäni vartenhan minä tämän Bemarin kävin Santander-rahoituksella hakemassa, kun onhan tämä turvallinen ja kaikkea.

Vierailija
79/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä aina vanhempi ja pienempi auto, mulla vähän uudempi, farmari johon mahtuu lasten istuimet ja tavarat, minä kun kuskaan aina kaikki tavarat, ja mies käy autollaan vaan töissä ja äitinsä luona, jos mies menee lasten kanssa äitinsä luo, niin ottaa yleensä farmarin.

Vierailija
80/81 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 22:33"]

Meillä on kummallakin omat autot ja kumpikin on itse autonsa valinnut ja maksanut. Kummallakin vuoden 2012 malliset autot

[/quote]Vai pankin...?